Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bloc motor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pismialex
As avea si eu cateva intrebari:
-blocul motor de 1.4 e acelasi cu cel de 1.6?(ma intereseaza daca se pot pune camasi de 1.6 pe blocul de 1.4)
-pe cate grade sunt axele cu came la 1.4 8v?
-sunt axe diferite pe 1.6 16v? fara de 1.6 8v, 1.4 16v, 1.4 8v?
-difera chiulasa in 16v de la 1.6 la 1.4?

LE: care-i diferenta intre A7 si B7? sunt mai scurte rapoartele la B?

22 Feb 2008, 00:30:
Nu stie nimeni?:|
cmandrei
Poate SorinV ... dar trebuie sa asteptam pana mai intra ... eu stiu un singur lucru ca pe motorul masinutei mele se potriveste garnitura de chiulasa de la megane 1 1.6 8v ... cel putin asa am cumparat-o dintr-un magazin de piese, asta dupa ce m-am dus cu cea veche in brate (parca ... diametrul interior era de 80 mm ... dar nu mai stiu sigur sigur)
Laurentziu83
Blocul motor e acelasi la 1.6 fata de 1.4, intre motoare difera doar cursa pistonului, adica arborele cotit si probabil bielele. Asadar "camasile" (daca motorul K7J are asa ceva, ca la dacii) sunt identice de la 1.6 la 1.4.
Habar n-am unghiul intre came la motoarele astea, stiam ca la motoarele in 4 cilindri unghiul e de 90 de grade, iar la cele in 6 cilindri, de 60 de grade. Dar pot sa ma insel.
Normal ca sunt axe diferite intre motoarele 16V si 8V, ca doar primele au un numar dublu de came, pentru 4 supape pe cilindru.
Normal ca difera si chiulasa intre ele, exact din acelasi motiv pentru care difera axele cu came.

Ce e A7, ce e B7?

Si daca vrei sa urci de la 1.4 la 1.6, vei avea cam mult de munca, aici vei include si o resoftare a ECU, vei baga cam multi bani in masina si nu stiu daca are rost. La motoarele vechi pe carburator, era simplu, intrucat doar se regla aprinderea si gata.

@andrei: garnitura de chiulasa se potriveste pentru ca, in afara de biele si arbore cotit, restul pieselor sunt identice in motor.
Si putin offtopic: ai schimbat garnitura de chiulasa. Am o cunostinta care la logan la 56000 de km s-a trezit ca are consum de ulei si de antigel. Cumva garnitura ciupita poate fi de vina?
cmandrei
A7 B7 ... tip motor ... vezi in semnatura mea si posibil in talon tongue.gif smile.gif

P.S. da am schimbat-o pentru ca era crapata unsure.gif si iesea antigelul (era crapata spre exterior [daca se poate spune asa] astfel ca, nu au fost probleme cu uleiul - dar clar se poate sa intre apa in ulei si viceversa sad.gif)
Pismialex
QUOTE
Blocul motor e acelasi la 1.6 fata de 1.4, intre motoare difera doar cursa pistonului, adica arborele cotit si probabil bielele. Asadar "camasile" (daca motorul K7J are asa ceva, ca la dacii) sunt identice de la 1.6 la 1.4.

excl.gif Esti sigur ca pistoanele sunt aceelasi in diametru la 1.4, 1.6? par ar fi mai bine asa pentru ca e mai putin de munca. Dar despre racire stii ceva? Este identica canelura prin bloc?

QUOTE
Habar n-am unghiul intre came la motoarele astea, stiam ca la motoarele in 4 cilindri unghiul e de 90 de grade, iar la cele in 6 cilindri, de 60 de grade. Dar pot sa ma insel.


Nu ma refeream la unghiul intre came, ci la unghiul axei, care este mult mai mare si care depinde de forma. Axele normale sunt de 270,282,292. Ma intereseaza pe cate grade este cea stock de 1.4 8v.

QUOTE
Normal ca sunt axe diferite intre motoarele 16V si 8V, ca doar primele au un numar dublu de came, pentru 4 supape pe cilindru.
Normal ca difera si chiulasa intre ele, exact din acelasi motiv pentru care difera axele cu came.


Nu m-am exprimat bine, asa ca o sa reformulez. Sunt diferite axele la 1.4 16v, si 1.6 16v, 1.4 8v, 1.6 8v? Va intreb pentru ca am dubii? Parerea mea e ca nu sunt diferite, de aici diferenta mica de putere. Dar e pur si simplu o parere care nu prea are baza.

Ce e A7, ce e B7?

QUOTE
Si daca vrei sa urci de la 1.4 la 1.6, vei avea cam mult de munca, aici vei include si o resoftare a ECU, vei baga cam multi bani in masina si nu stiu daca are rost. La motoarele vechi pe carburator, era simplu, intrucat doar se regla aprinderea si gata.


Fara dubii vor fi complicatii. Asta e, macar este posibilitate de a face ceva! Si tinand cont ca are 960kg...

@andrei: garnitura de chiulasa se potriveste pentru ca, in afara de biele si arbore cotit, restul pieselor sunt identice in motor.
Si putin offtopic: ai schimbat garnitura de chiulasa. Am o cunostinta care la logan la 56000 de km s-a trezit ca are consum de ulei si de antigel. Cumva garnitura ciupita poate fi de vina?

Off: Garnitura de chilasa daca este impuscata nu il va tine mult! Mai bine s-ar grabii sa remedieze problema ca sa nu se trezeasca dupa ca il costa o avere reparatia. Cam dubios la 56k..

Si inca un off: Cer astea pe forum pt ca parerile sunt impartite iar datele sunt aceleasi, si daca tot vreau sa il desfac, sa stiu la ce sa ma astept. Multumesc!
SorinV
difera doar cursa psitonului nu si alezajul. implicit arborele cotit si bielele sunt diferite.
nu au camasi ca la dacie. solutia tehnica este cu cilindrii nedemontabili.

in 1.4 si 1.6 8v exista diferente intre arborii cu came. cei de la 1.6 au unghi mai mare pe came pentru a favoriza umplerea cilindriilor cu amesec proaspat.

la 1.4 16v si 1.6 16v din cate stiu nu sunt diferente. existenta celor 2 supape de admisie pe fiecare cilindru asigura o umplere corespunzatoare.

nu incape discutie despre diferntele intre arborii cu came de la solutiile 8v si 16 v. cea cu 16 v are arbori cu came de admisie si arbori cu came de evacuare.

NU TE APUCA DE ASA CEVA. cu 600 de euro iti iei un motor multisupape de 1.6 sau 1.8 sau chiar 2.0 si atunci se va simti cu adevarat.

in alta ordine de idei chestiile astea s-au mai discutat. fa bine si cauta ca tre sa existe.
Pismialex
Total de acord cu tine, ca sa pun un willy, 172, 182 trebuie schimbat cam tot. Tot ce voiam era sa scot ceva din motorul asta de 1.4.
Laurentziu83
QUOTE(cmandrei @ 22 Feb 2008, 09:46)
A7 B7 ... tip motor ... vezi in semnatura mea si posibil in talon tongue.gif smile.gif
*


Eu am K7J-A7. am inteles acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.