QUOTE
Blocul motor e acelasi la 1.6 fata de 1.4, intre motoare difera doar cursa pistonului, adica arborele cotit si probabil bielele. Asadar "camasile" (daca motorul K7J are asa ceva, ca la dacii) sunt identice de la 1.6 la 1.4.
Esti sigur ca pistoanele sunt aceelasi in diametru la 1.4, 1.6? par ar fi mai bine asa pentru ca e mai putin de munca. Dar despre racire stii ceva? Este identica canelura prin bloc?
QUOTE
Habar n-am unghiul intre came la motoarele astea, stiam ca la motoarele in 4 cilindri unghiul e de 90 de grade, iar la cele in 6 cilindri, de 60 de grade. Dar pot sa ma insel.
Nu ma refeream la unghiul intre came, ci la unghiul axei, care este mult mai mare si care depinde de forma. Axele normale sunt de 270,282,292. Ma intereseaza pe cate grade este cea stock de 1.4 8v.
QUOTE
Normal ca sunt axe diferite intre motoarele 16V si 8V, ca doar primele au un numar dublu de came, pentru 4 supape pe cilindru.
Normal ca difera si chiulasa intre ele, exact din acelasi motiv pentru care difera axele cu came.
Nu m-am exprimat bine, asa ca o sa reformulez. Sunt diferite axele la 1.4 16v, si 1.6 16v, 1.4 8v, 1.6 8v? Va intreb pentru ca am dubii? Parerea mea e ca nu sunt diferite, de aici diferenta mica de putere. Dar e pur si simplu o parere care nu prea are baza.
Ce e A7, ce e B7?
QUOTE
Si daca vrei sa urci de la 1.4 la 1.6, vei avea cam mult de munca, aici vei include si o resoftare a ECU, vei baga cam multi bani in masina si nu stiu daca are rost. La motoarele vechi pe carburator, era simplu, intrucat doar se regla aprinderea si gata.
Fara dubii vor fi complicatii. Asta e, macar este posibilitate de a face ceva! Si tinand cont ca are 960kg...
@andrei: garnitura de chiulasa se potriveste pentru ca, in afara de biele si arbore cotit, restul pieselor sunt identice in motor.
Si putin offtopic: ai schimbat garnitura de chiulasa. Am o cunostinta care la logan la 56000 de km s-a trezit ca are consum de ulei si de antigel. Cumva garnitura ciupita poate fi de vina?
Off: Garnitura de chilasa daca este impuscata nu il va tine mult! Mai bine s-ar grabii sa remedieze problema ca sa nu se trezeasca dupa ca il costa o avere reparatia. Cam dubios la 56k..
Si inca un off: Cer astea pe forum pt ca parerile sunt impartite iar datele sunt aceleasi, si daca tot vreau sa il desfac, sa stiu la ce sa ma astept. Multumesc!