Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Etriere Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Nicolas
Am observat la ultimul schimb de placute ca la roata dreapta spate placutele sunt mult mai uzate de cat celelalte,ceia ce m-a pus pe ginduri.Dupa ce am scimbat placutele am observat ca pistonul de la etrier nu revine si roata ramiane cit de cit blocata.Va rog cei care au avut probleme de genul acesta spuneti-mi si mie cum a-ti rezolvat problema,poate exista o solutie in afara de a schimba etrierul.Ca m-am interesat si e cam 1300ron,ceia ce e cam scump.Va multumesc ,si daca s-a mai discutat pe forum i-mi cer scuze,si un link daca se poate.
R19/16v
Probabil ca trebuie curatat si cumparat un kit de reparatie si schimbate garniturile.
gigiabrudan
si eu am patit pe cand aveam laguna (ce vremuri) la o roata de pe spate, si cand am desfacut-o am vazut ca nu aveam garnitura la etrier si mi-a intrat praf si mizerii, rezultatul a fost ca ramanea blocat pistonasul.
n-am apucat sa cumpar altul pt am vandut masina, dar la service mi-au zis ca nu-l poate rezolva si sa iau alt etrier.
chiar e 13 milioane? scump, scump... da halatu, cat e halatu? radmasa.gif
$$ilvviu
Eu tocmai ce am desfacut un etrier pe stanga fata.
Pistonasul si cilindrul arata perfect, pistonul l-am tras cu mana, dupa o ungere cu lichid de frana.
Burduful de cauciuc ce protejeaza cilindrul e crapat, l-am lipit cu super glue, dar totusi as cauta sa pun unul nou.
A schimbat cineva setul de garnituri din etrier? S-or gasi de cumparat?
dominy
cauta garnituri nu e mare chestie inlocuieste garniturile sau cauta dimensiunile sa corespunda curata pistonasul si etrierul si problema se va rezolva !sigur ca merge facut .... cauta garnituri la dimensiuni nu da banii de pomana
$$ilvviu
Intre timp am lipit cu super glue vechea garnitura. Nu era distrusa, ci 2 crapaturi.
Am intrebat la un mag de piese si cica nu se gasesc, trebe tot etrierul cumparat... vrajeli.
Acum chiar daca nu sunt de cumparat tot nu schimb etrierii pt o bucata de cauciuc.
Daca e sa nu gasesc le pun pe alea lipite.

25 Aug 2007, 07:39:
Am gasit kit reparatie etrier fata, 14.5 lei bucata.
Azi sper sa ajunga.
Imi pun insa urmatoarea intrebare: normal ca s-a scurs lichidul de frana, o sa cumpar 1 litru Dot 4 sa completez, sper ca e suficient. Dar o sa fie nevoie de resetari, smecherii pe partea de electrica?
Mi-e sa nu ma trezesc cu vre-o eroare.
A mai schimbat cineva de unul singur lichidul de frana?
$$ilvviu
Revin cu intrebarea referitoare la aerisire.
A curs tot lichidul pe fata, rezervorul e gol.
Cum fac aerisirea astfel incat sa nu apara erori?
Ma gandesc sa pun un furtun transparent pe aerisitor si sa trag, in loc sa folosesc pedala.
b_gabi
Citeam într-un manual de la Astra că schimbul/completarea cu lichid de frână se poate face acasă numai dacă mai există lichid în instalație iar rezervorul nu s-a golit de tot pt că dacă a apucat pompa să tragă aer e mai dificil de aerisit instalația întrucât a ajuns aerul în pompa hidraulică de la ABS și trebuie nu-știu dispozitiv!
$$ilvviu
OK....revin cu noi informatii.
Am montat garniturile pe etrieri. Ce am gasit la 15 lei nu erau ca cele originale. Nu aveau marginea intarita cu inel de metal, dar cu un pic de rabdare si cu un colier de plastic s-a rezolvat.
Aerisirea am facut-o cu un furtun de spalator de parbriz, transparent.
Am umplut vasul, apoi am presat furtunul in gaura aerisitorului si am tras cu gura (va rog sa va abtineti, desi si eu as avea ceva de comentat aici smile.gif) pana a inceput sa vina lichid fara bule de aer.
Am mai lasat apoi sa se scurga ceva lichid gravitational, am montat aerisitorul si cu furtunul in cap am mai lasat iar sa iasa ceva lichid, am strans aerisitorul si gata.
Franele sunt beton, nu am nici un beculet aprins pe bord, nici o eroare, totul e ok.
amp
Salutari,

Am si eu un etrier pe spate blocat. Am vrut sa schimb astazi placutele de frana si nu pot impinge pistonul inapoi. Se pare ca e din cauza ca nu mai lucreaza mecanismul care raspunde de frana de mana. Am dat cu o gramada de spray de degripat ciocane si degeaba. Are cineva o alta idee?
Si inca ceva, de nervi am desfacut surubul de la aerisitor. Trebuie sa ii fac si o aerisire acum?
$$ilvviu
Nu neaparat.
Dar ar trebui sa desfaci, cureti, ungi etrierul ala sa nu patesti o boacana pe drum.
Bas|cX
amp ..ai incercat sa-l si rotesti in timp ce il impingi ( pistonasul) ? din cate stiu asa intra ..pt ca e combinat cu frana de mana si are un melc inauntru ...
cj98czh
QUOTE(amp @ 5 Dec 2007, 21:58)
Am dat cu o gramada de spray de degripat ciocane si degeaba. Are cineva o alta idee?
*




Nene, se roteste...nu mai da cu ciocanul ca-l strici.....Bas|cX are dreptate....

Sa vezi cat costa un etrier nou....du-te la un mecanic daca nu te pricepi....
Bas|cX
900 ron mai exact + manopera
$$ilvviu
25 mil schimbat etrierii pe spate la a mea. Bine... lucrare facuta de fostu proprietar.
Pe fata mi i-am rezolvat singur.
amp
Am dat cu ciocanul in arculetul de la frana de mana, nu in pistonas. Am rezolvat-o pana la urma, dar tot o sa am nevoie de 2 etrire noi ca ale mele sunt cam duse.
$$ilvviu
De ce sunt duse? La ce te referi?
Nu prea are ce se strica la ele.
amp
Pai la unul din ele, nu lucreaza frana de mana, e blocata pe o pozitie intermediara. Si nici unul nu mai are burduf.
$$ilvviu
Se poate degripa, curata, unge, iar garniturile se schimba.
Daca stateai mai aproape te ajutam eu.
amp
Pai am bagat un spray intreg in el si nu s-a miscat deloc. Pistonasul in schimb s-a curatat frumos. De pus alte burdufe nu stiu cum s-ar putea pune ca nu prea ai cum sa le prinzi. O sa incerc sa o mai desfac odata, dar cand oi mai avea timp de ea. Avantajul cand ti-o faci tu e ca ai mai multa grija. La service baga ranga, schimba placuta si te trimite acasa cu ea... iar daca vrei mai mult te pun sa cumperi tot... Mi-am adus aminte, stie cineva de unde imi pot cumpara si eu o cheie de ABS?
cj98czh
Gasesti la Praktiker capete de surubelnita in 5 colturi...
amp
Pai si pana invart eu pistonasul cu subelnita... imbatranesc... laugh.gif
Bas|cX
ia un cleste din ala cu capatu subtire...din ala lung ..si trebuie sa si impingi 1 pic in timp ce rotesti ...
amp
Am fost azi la praktiker si nu am gasit nimic asemantor. Ideea cu clestele nu mi-a trecut prin cap.... dar e super tare.... merci'. wink.gif
athos
Salutare

Am o mare problema. Trebuie sa schimb etrierele spate iar la reprezentanta costa circa 1000 Ron fiecare. Poate stiti careva de unde as putea sa le iau mai ieftin. sad.gif
traffictours
Intra pe www.elitecat.cz si vezi acolo
andu911
Dar de ce sa le schimbi ? Se gasesc si garnituri si aerisitoare...
$$ilvviu
Se repara.
Eu le-am reparat pe fata.
15 lei un set de garnituri si gata.
athos
Astia ai mei de la service cred ca sunt pusi acolo sa-si bata joc de oameni. Garnituri pentru etriere costa 90 RON dupa spusele lor, dar din cauza ca franele spate s-au mai blocat o data ei considera ca cel mai bine este sa schimb etrierele. Astept si alte sugestii!!!
Multumesc
andy325e
Si la mine s-au blocat acum cateva luni o data, le-am deblocat si gata ,asta nu inseamna ca trebuie sa cumperi noi .
traffictours
Unde ati gasit seturi de garnituri pentru etriere?
andu911
Tocmai tu ai zis... www.elitecat.cz biggrin.gif

Eu am cumparat odata de la firma asta. Au depozitul in voluntari (www.elit.ro). Avantajul este ca au aproape orice pe stoc, numai ca pretul e cu vreo 10% mai mare decat normal.

Cum scrie si la ei, kitul de reparatie se numeste QB1306...cica facut de Quickbrake. Eu nu stiu cine sunt astia.

Mai exista Budweg, Metzger, Pex si Mintex. Vezi si tu pe net, cine importa asa ceva.

Toti producatorii au aceleasi coduri, 1306... un grup de litere urmat de 1306.

traffictours
OK, ma refeream daca se gasesc in mod curent la magazinele de profil, eventual in Constanta. QUICKBRAKE e o firma daneza ce produce si accesorii frane. Ce e curios e ca la acest cod(QB1306) sunt "afiliate" f. multe modele de masini, adica toate au acelasi tip de garnituri? De la elitecat cumpar printr-un service din Cta, dar nu le vezi inainte, nu poti sa-ti dai seama de calitatea cauciucului...Din ce imi aduc eu aminte de la Dacie e o garnitura care etanseaza pistonasul de corpul etrierului contra impuritatilor si mai era un inel din cauciuc care se punea pe pistonas ca sa etanseze lichidul de frana in circuit. Am inteles ca la Laguna ar mai fi un inel de plastic, cum e treaba? Aveti niste poze?
TheAlphonso
[attachmentid=1627433905]
traffictours
Mersi pt. poza, e vreo diferenta de dimensiuni intre setul de garnituri fata si spate?
andu911
QUOTE(traffictours @ 17 Feb 2008, 12:03)
De la elitecat cumpar printr-un service din Cta, dar nu le vezi inainte, nu poti sa-ti dai seama de calitatea cauciucului...
*



Tie trebuie sa ti le dea omul mura-n-gura. biggrin.gif
Deci, e treaba ta cum cumperi prin Elit.(Elitecat e catalogul).

Ti-am zis...intrii pe www.elit.ro si apesi pe distribuitori. Acolo te pune sa selectezi orasul. Ai zis Constanta. Apesi Constanta. Si o sa iti apara 3 distribuitori mari si lati. Cu adrese si telefoane de contact.

ASKA, Str. Atelierelor nr. 29-31, Constanța, Jud. Constanța, tel.: 0241551452, fax: 0788594738, e-mail: sincan.constantin@datanet.ro

REMO TRANS, Bd. Mamaia nr. 199, Constanța, Jud. Constanța, tel.: 0241666610, fax: 0241666610

TRACOM IMPEX, Bd. Lăpușneanu nr. 173a, Constanța, Jud. Constanța, tel./fax: 0241619224, e-mail: tracom@tnet.ro
traffictours
OK, mersi, da ce-ai sarit asa, eu vroiam si niste informatii concrete de la cei ce au intervenit la frane, distribuitori sunt mai multi in Cta ce lucreaza cu elit, astia din site or fi cei mai mari, dar nu prea stiu sa-ti dea informatii clare, pe cand cineva care a intervenit la masina lui, apoi stie f. bine ce si cum. Ce, n-ai auzit de piese comandate care nu se potrivesc chiar si cu codul pe ele(ma refer la piese aftermarket), sau comenzi facute prost si mai astepti inca o saptamana...E o vorba: fiecare e doctor in boala lui...
andu911
Pai parerea mea e sa te duci cu etrieru in mana. Eu asa as face...
N-as merge pe codurile lor.
$$ilvviu
Eu am cumparat setul de garnituri de la primul magazin de piese auto pe care l-am gasit.
A costat 15 lei bucata.
Problema e la burdufi, se sparg si intra mizeria.
Aia originali au pe margine o insertie de metal, care ii face sa stea fixati pe buza etrierului.
Astia noi nu aveau acea insertie, dar i-am strans cu colier de plastic, am pus si cateva picaturi de superglue si gata.
dumi_sn
e clar..., azi am umblat tot orasul si nu se gaseste burduful acela de etrier care i-mi trebuie mie pe spate!(se gasesc alte piese ce apartin de etrier dar burduful respactiv nu vine decat impreuna cu etrierul...adica vreo 8-9mil!:((()
am luat si mecanicul dupa mine(am zis ca poate nu stiu sa cer eu la mag), dar nimik...
solutia...el mi-a spus sa mai trec prin service sa-i dea cu degreseant si vaselina decat sa cumpar un etrier (asa am facut ultima data cand mi s-a blocat roata spate dreapta si pana acu nu am mai avut pb....aprox 3000km)
care stiti alte solutii va rog sa postati...magazine, service-uri...




aceleasi probleme...sad.gif
$$ilvviu
Iti cumpar eu din Roman si iti trimit prin Posta daca vrei.
Asta daca gasesc. Pe fata am gasit usor, la primul magazin.
traffictours
Din ce am vazut eu in Dialogys, pe spate e doar burduf, fara inelul acela care etanseaza pistonasul de corpul etrierului. S-ar putea ca burduful sa fie identic cu cel de pe fata, diferenta dintre fata si spate constand in prezenta inelului la pistonasele de pe fata. Cine stie mai exact?(Adica cine a avut in fata simultan ambele kituri?)
$$ilvviu
Cum sa nu aiba inel?
Nu se poate.
andu911
http://www.alpadrino.ro

Sunati si voi la ei si vedeti daca au. Au foarte multe tipuri de garnituri, burdufuri...etc
traffictours
Cum sa nu aiba inel?
Nu se poate.

Pai asa stiam si eu, dar in Dialogys nu arata inel la spate nici la Laguna nici la Velsatis. Sunt si mai ieftine alea de spate, dar nu stiu sigur cum e treaba.
$$ilvviu
Sunt mai ieftine pt ca sunt mai mici, dar nu se poate fara inel.
Ar insemna sa frece fier pe fier.
traffictours
E logic ceea ce spui, probabil nu apare in desenele din Dialogys pentru ca Renault nu a prevazut inel in kitul de reparatie, adica ei ori schimba doar burduful ori etrierul intreg. Deci burdufurile de pe fata sunt mai mari...
xeonel
Ieri m-am apucat sa fac masina bucati (mai exact etrierul spate dreapta) dintr-un motiv evident... se blocase etrierul pe roata. In momentul de fata, zace in camera pe podea, la uscat. Pistonasul arata destul de bine, partea cea mai proasta este ca burduful are o crapatura cam mare in el. In fine... o sa incerc sa-l lipesc cu niste lipici cauciucat ceva...
Intrebarile mele sunt urmatoarele:

- ce fel de vaselina sa folosesc (am gasit pe piata toate tampeniile, habar n-am ce sa folosesc, sunt in Cehia si nu inteleg mare lucru), optiunile ar fi: Copper Grease, Silicon Grease, White Lithium Grease
- trebuie sa fiu atent la ceva anume cand il pun la loc? evident inafara de aerisirea pe care tre' sa o fac dup-aia...


Ah si apropo de codul ala QB1306, uimitor cat de mult noroc am putut sa am sa se nimereasca firma aci. Dar... n-a durat mult... am fost si am cumparat produsul (am luat varianta QB1306X care contine si niste boltz-uri) numai ca sa-mi dau seama ca n-am nici cea mai mica nevoie de el... e vorba doar de cauciucurile de protectie pentru boltz-urile care fixeaza etrierul.
$$ilvviu
Orice fel de vaselina. Oricum o sa dai doar foarte putin, ca sa intre pistonul mai usor.
Ideea e sa cureti pistonul si sa schimbi burduful (garnitura care il protejeaza de praf)
xeonel
Da... problema este ca aici in Cehia probabil ca imi va fi foarte greu sa gasesc burduful asta. Numai daca aveti idee de vre-un part code ceva... pana atunci va trebui sa il lipesc si sa il folosesc asa o perioada.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.