Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turatie puternica in mers ...
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
g00se
salut

astazi, dimineata, in timp ce mergeam la serviciu, din senin, a inceput masina sa se tureze de parca tineam ambreiajul apasat si acceleram. Fiind dimineata m-am speriat ingrozitor. Am bagat piciorul sub acceleratie si am ridicat-o, crezand ca poate s-a blocat apasata. In sperietura mea, nu am remarcat daca pedala de accelaeratie era chiar blocata sau nu. De asemenea, nu am remarcat pana la cat s-a ridicat turatia! Cert este ca motorul si-a micsorat turatia, da nu imediat, trecand 3,4,5 secunde. Nu am avut nicio problema cu masina asta in cei 5 ani, de cand am cumparat-o. Am un Clio Symbol 1.4 8V din 2003.

Ce poate fi? Pare vreo problema care se poate rezolva acasa sau trebuie sa merg la service?

cmandrei
Exista sanse sa se fi "blocat putin" cablul de acceleratie ... mi s-a mai intamplat ... dar e aleator (fara o regula anume). Rezolvare: te obisnuiesti - sau schimbi cablul de acceleratie (aprox. 100 ron la reprezentanta). Spor,
sandokhan
sau o piesa mica din plastic numita captor turatie. eu am avut probleme cu acea piesa. am facut test computerizat si a dat eroare la ea. la mine se manifesta cand stateam pe loc-- se ducea in 3500.
g00se
am accelerat fiind pe loc si mi se pare ca pedala functioneaza bine, turatia motorului comportandu-se normal.
cmandrei
Cand ai facut acest test ? dupa sau inainte ? nu ca ar conta ... tocmai ti-am scris mai sus - aleator ...
g00se
cand am ajuns la serviciu, dupa ce se intamplase. daca ar fi doar cablul de acceleratie, nu ar fi o problema sa-l schimb, dar mi-e teama sa nu fie si altceva!

later edit: o urma de crestere a turatiei mi s-a mai intamplat si ieri, dar nu am bagat de seama, crezand ca am turat-o eu intentionat. dar, in dimineata a fost puternica turarerea motorului!
cmandrei
Vezi ce se mai intampla, incearca sa vezi exact cand se mai intampla daca e de la cablu (asta daca nu cumva vrei sa mergi in service sa faci teste) ... la mine stiu ca atunci cand se bloca, apasarea pedalei de acceleratie nu schimba cu nimic turatia, daca o ridicam putin incepea sa scada sau daca o apasam de cateva ori in podea ...
g00se
inteleg ce spui, dar de ce turatia nu se mentinea la cat era in momenul ala, in care se bloca? turatia era mare, dupa cum am spus, ca si cand apasam ambreiajul si acceleram!
cmandrei
Pai spune mersi, ca eu asa ceva am spus ... de ce ? pentru ca nu se blocheaza 100% si ireparabil cablul de acceleratie ... inca o data ... eu ti-am povestit ce am patit eu (si nu am schimbat cablul acesta buclucas inca) ... poate la masina ta nu e acelasi lucru ... dar macar am incercat sa-ti dau o idee ... spor
g00se
apreciez orice sfat venit care sa ma ajute sa-mi dau seama ce e!
wolfin
eu am patit acelasi lucru si la clio (2006) si la logan(2005). la plecarea de pe loc a inceput sa se tureze ca nebuna. am bagat piciorul sub pedala si am ridicat-o.

cablul este de vina. nu`i bai
GlontZ_YO!
g00se, am un sfat pentru tine: pune-ti 1 milion deoparte pentru ca in curand va trebui sa il schimbi. Am avut aceeasi problema si dupa ce s-a rupt cablul, am mers la relanti cu viteza 1 cam 2 kilometri smile.gif .
burliu
Cind am avut si eu clio la fel se intimpla pina sa schimb clapeta de sub filtru de aer In ea a fost gasita mizerie (ca o mizga), poate filtrul de aer nu a fost bine stins si a patruns mizeria in acea clapeta si nu se mai inchide bine intodeanuna . Dupa ce a fost schimbata (garantie)nu a mai facut probleme , verifica sa fie curata !
g00se
O sa verific clapeta despre care vorbea burliu,dar iau in considerare si inlocuirea cablului!
bogd_A
Salut,

Ceva asemanator am patit dar numai cand aveam abreiajul apasat ajungea motorul pe la 4000+ RPM, fara sa fie in viteza, dupa ce luam piciorul de pe ambreiaj scadea pe la 2500, dar la mine asta s-a intamplat dupa ce am spalat motorul smile.gif A trebuit sa o las in soare cu capota ridicata si a fost OK

Si-a revenit complet dupa ceva timp, acum in cazul tau, daca nu ai spalat si tu motorul smile.gif, poate s-a facut condens pe undeva pe la motor si s-a manifestat la fel ca si la mine.
Cel mai bine mergi la service pentru o verificare wink.gif
g00se
interesant ce-mi spui. la mine s-a intamplat dupa ce am spalat masina.
ionutmar
dar ce aveti oameni buni de spalati motoru cu jetu de apa nu crede.gif
Relu11
Ca idee cand am ridicat masina de la dealer mi-a atras atentia in mod deosebit sa nu spal motorul sub nici o forma, doar cu un spray special de curatat motorul si o carpa moale din bumbac, fara apa si in nici un caz la spalatorie.
Studebaker
QUOTE(GlontZ_YO! @ 14 Feb 2008, 17:37)
g00se, am un sfat pentru tine: pune-ti 1 milion deoparte pentru ca in curand va trebui sa il schimbi. Am avut aceeasi problema si dupa ce s-a rupt cablul, am mers la relanti cu viteza 1 cam 2 kilometri  smile.gif .
*





Eu am mers 60 de kilometri fara cablu de acceleratie. Insa asta a fost posibil fiindca aveam dacie cu carburator si i-am reglat manual ralantiul la turatie mare , fapt ce mi-a permis sa merg constant cu viteza a 3-a.
g00se
QUOTE(ionutmar @ 19 Feb 2008, 09:10)
dar ce aveti oameni buni de spalati motoru cu jetu de apa nu crede.gif
*



nu am spalat motorul. ci masina, la spalatorie!
dungatu
kitul de ambreiaj din pacate...patineaza si se tureaza motorul;am avut aceeasi simptoma si am crezut ca este cablul de acceleratie...dar nu....
am aceeasi masina ca si tine si tot de 5 ani...55.000 km si l-am schimbat-720 ron kitul si 350 manopera cu tot cu uleiul din cutia de viteze.
Am crezut ca nu stiu sa conduc....dar mi s-a spus ca era o uzura normala a ambreiajului. Eu merg f. mult cu frana de motor fie iarna fie vara...probabil ca de aceea.
Sper sa te ajute.
Succes!
g00se
cu ce frecventa se manifesta la tine?
dungatu
Aproape tot timpul cand schimbam viteza si acceleram se tura ca naiba.
g00se
de cateva zile nu mi s-a mai intamplat! nu am avut timp sa ma uit la clapeta.
bogd_A
Lectie invatata cu spalatul motorului smile.gif Ideea este ca daca nu bate jetul direct pe motor, se acopera cu o punga componentele care au contacte la vedere, si dupa spalare este suflat cu aer si apoi lasat in soare sa se usuce nu ar trebui sa fie probleme ... cu toate astea la mine au fost probleme.

On-topic: aprindere martor luminos, plus turare motor fara motiv, undeva pe la 2000 - 3000 rpm am mai patit, uitasem de asta, la munte, ziua a fost foarte cald noaptea chiar foarte frig iar a doua zi iar cald si cand am pornit motorul ... distractie.
Di cauza asta am zis ca este posibil sa se fi intamplat si de la condensul care s-ar fi putut forma la motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.