salut
astazi, dimineata, in timp ce mergeam la serviciu, din senin, a inceput masina sa se tureze de parca tineam ambreiajul apasat si acceleram. Fiind dimineata m-am speriat ingrozitor. Am bagat piciorul sub acceleratie si am ridicat-o, crezand ca poate s-a blocat apasata. In sperietura mea, nu am remarcat daca pedala de accelaeratie era chiar blocata sau nu. De asemenea, nu am remarcat pana la cat s-a ridicat turatia! Cert este ca motorul si-a micsorat turatia, da nu imediat, trecand 3,4,5 secunde. Nu am avut nicio problema cu masina asta in cei 5 ani, de cand am cumparat-o. Am un Clio Symbol 1.4 8V din 2003.
Ce poate fi? Pare vreo problema care se poate rezolva acasa sau trebuie sa merg la service?
cmandrei
14 Feb 2008, 09:05
Exista sanse sa se fi "blocat putin" cablul de acceleratie ... mi s-a mai intamplat ... dar e aleator (fara o regula anume). Rezolvare: te obisnuiesti - sau schimbi cablul de acceleratie (aprox. 100 ron la reprezentanta). Spor,
sandokhan
14 Feb 2008, 09:10
sau o piesa mica din plastic numita captor turatie. eu am avut probleme cu acea piesa. am facut test computerizat si a dat eroare la ea. la mine se manifesta cand stateam pe loc-- se ducea in 3500.
am accelerat fiind pe loc si mi se pare ca pedala functioneaza bine, turatia motorului comportandu-se normal.
cmandrei
14 Feb 2008, 09:28
Cand ai facut acest test ? dupa sau inainte ? nu ca ar conta ... tocmai ti-am scris mai sus - aleator ...
cand am ajuns la serviciu, dupa ce se intamplase. daca ar fi doar cablul de acceleratie, nu ar fi o problema sa-l schimb, dar mi-e teama sa nu fie si altceva!
later edit: o urma de crestere a turatiei mi s-a mai intamplat si ieri, dar nu am bagat de seama, crezand ca am turat-o eu intentionat. dar, in dimineata a fost puternica turarerea motorului!
cmandrei
14 Feb 2008, 09:58
Vezi ce se mai intampla, incearca sa vezi exact cand se mai intampla daca e de la cablu (asta daca nu cumva vrei sa mergi in service sa faci teste) ... la mine stiu ca atunci cand se bloca, apasarea pedalei de acceleratie nu schimba cu nimic turatia, daca o ridicam putin incepea sa scada sau daca o apasam de cateva ori in podea ...
inteleg ce spui, dar de ce turatia nu se mentinea la cat era in momenul ala, in care se bloca? turatia era mare, dupa cum am spus, ca si cand apasam ambreiajul si acceleram!
cmandrei
14 Feb 2008, 10:26
Pai spune mersi, ca eu asa ceva am spus ... de ce ? pentru ca nu se blocheaza 100% si ireparabil cablul de acceleratie ... inca o data ... eu ti-am povestit ce am patit eu (si nu am schimbat cablul acesta buclucas inca) ... poate la masina ta nu e acelasi lucru ... dar macar am incercat sa-ti dau o idee ... spor
apreciez orice sfat venit care sa ma ajute sa-mi dau seama ce e!
wolfin
14 Feb 2008, 15:11
eu am patit acelasi lucru si la clio (2006) si la logan(2005). la plecarea de pe loc a inceput sa se tureze ca nebuna. am bagat piciorul sub pedala si am ridicat-o.
cablul este de vina. nu`i bai
GlontZ_YO!
14 Feb 2008, 16:37
g00se, am un sfat pentru tine: pune-ti 1 milion deoparte pentru ca in curand va trebui sa il schimbi. Am avut aceeasi problema si dupa ce s-a rupt cablul, am mers la relanti cu viteza 1 cam 2 kilometri
.
burliu
14 Feb 2008, 17:19
Cind am avut si eu clio la fel se intimpla pina sa schimb clapeta de sub filtru de aer In ea a fost gasita mizerie (ca o mizga), poate filtrul de aer nu a fost bine stins si a patruns mizeria in acea clapeta si nu se mai inchide bine intodeanuna . Dupa ce a fost schimbata (garantie)nu a mai facut probleme , verifica sa fie curata !
O sa verific clapeta despre care vorbea burliu,dar iau in considerare si inlocuirea cablului!
bogd_A
18 Feb 2008, 23:07
Salut,
Ceva asemanator am patit dar numai cand aveam abreiajul apasat ajungea motorul pe la 4000+ RPM, fara sa fie in viteza, dupa ce luam piciorul de pe ambreiaj scadea pe la 2500, dar la mine asta s-a intamplat dupa ce am spalat motorul
A trebuit sa o las in soare cu capota ridicata si a fost OK
Si-a revenit complet dupa ceva timp, acum in cazul tau, daca nu ai spalat si tu motorul
, poate s-a facut condens pe undeva pe la motor si s-a manifestat la fel ca si la mine.
Cel mai bine mergi la service pentru o verificare
interesant ce-mi spui. la mine s-a intamplat dupa ce am spalat masina.
ionutmar
19 Feb 2008, 09:10
dar ce aveti oameni buni de spalati motoru cu jetu de apa
Relu11
19 Feb 2008, 09:16
Ca idee cand am ridicat masina de la dealer mi-a atras atentia in mod deosebit sa nu spal motorul sub nici o forma, doar cu un spray special de curatat motorul si o carpa moale din bumbac, fara apa si in nici un caz la spalatorie.
Studebaker
19 Feb 2008, 10:41
QUOTE(GlontZ_YO! @ 14 Feb 2008, 17:37)
g00se, am un sfat pentru tine: pune-ti 1 milion deoparte pentru ca in curand va trebui sa il schimbi. Am avut aceeasi problema si dupa ce s-a rupt cablul, am mers la relanti cu viteza 1 cam 2 kilometri
.
Eu am mers 60 de kilometri fara cablu de acceleratie. Insa asta a fost posibil fiindca aveam dacie cu carburator si i-am reglat manual ralantiul la turatie mare , fapt ce mi-a permis sa merg constant cu viteza a 3-a.
QUOTE(ionutmar @ 19 Feb 2008, 09:10)
dar ce aveti oameni buni de spalati motoru cu jetu de apa
nu am spalat motorul. ci masina, la spalatorie!
dungatu
19 Feb 2008, 14:39
kitul de ambreiaj din pacate...patineaza si se tureaza motorul;am avut aceeasi simptoma si am crezut ca este cablul de acceleratie...dar nu....
am aceeasi masina ca si tine si tot de 5 ani...55.000 km si l-am schimbat-720 ron kitul si 350 manopera cu tot cu uleiul din cutia de viteze.
Am crezut ca nu stiu sa conduc....dar mi s-a spus ca era o uzura normala a ambreiajului. Eu merg f. mult cu frana de motor fie iarna fie vara...probabil ca de aceea.
Sper sa te ajute.
Succes!
cu ce frecventa se manifesta la tine?
dungatu
19 Feb 2008, 15:20
Aproape tot timpul cand schimbam viteza si acceleram se tura ca naiba.
de cateva zile nu mi s-a mai intamplat! nu am avut timp sa ma uit la clapeta.
bogd_A
19 Feb 2008, 23:07
Lectie invatata cu spalatul motorului
Ideea este ca daca nu bate jetul direct pe motor, se acopera cu o punga componentele care au contacte la vedere, si dupa spalare este suflat cu aer si apoi lasat in soare sa se usuce nu ar trebui sa fie probleme ... cu toate astea la mine au fost probleme.
On-topic: aprindere martor luminos, plus turare motor fara motiv, undeva pe la 2000 - 3000 rpm am mai patit, uitasem de asta, la munte, ziua a fost foarte cald noaptea chiar foarte frig iar a doua zi iar cald si cand am pornit motorul ... distractie.
Di cauza asta am zis ca este posibil sa se fi intamplat si de la condensul care s-ar fi putut forma la motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.