Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglare frana de mana
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
driv8r
Am facut cateva foto. Pasul 1: lasati masina oprita in viteza 1 fara sa actionati frana de mana

9 Feb 2008, 02:14:
[attachmentid=1627432633][attachmentid=1627432631][attachmentid=1627432632]pasul
2:declipsati capacul din cotiera

9 Feb 2008, 02:18:
[attachmentid=1627432634][attachmentid=1627432635]pasul 3:cu o cheie de 13 se strange piulita de reglaj

9 Feb 2008, 02:26:
Poate trebuia sa postez la tutoriale?
mars
Multumim!!! Sper sa nu lasam urme...
Renaultouille
multumim maestre, cred ca cel mai bine era la tutoriale. rog administratorii sa mute la tutoriale daca se poate
HDG
Cand piulita va ajunge la capat, ce e de facut ? Ce se schimba ? Cablul sau ceva la roti ?
driv8r
Nu va ajunge la capat.Nu cred ca se va intinde asa mult cablul,iar pentru uzura placutelor este destul spatiu.Apropo:cand frana de mana tine prea sus este bine sa verificati si starea placutelor(pe spate).

10 Feb 2008, 01:21:
Si ar mai fi o precizare:cand se schimba placutele pe spate trebuie slabita acea piulita, si reglata din nou pentru placutele noi.Voi face un tutorial si cu schimbarea placutelor fata-spate dar cand voi fi nevoit sa fac operatia.
mitzunator
da multumim cu totii pentru poze si sfaturi.Si rog "maestrii" cu sfaturile lor( Service,Mergi la Service,Un service)sa se abtina si sa se duca ei la service.
sqryn
e o chestie generala sau se aplica doar la megane? trebuie sa o strang si eu pe a mea de la clio, daca e asa usor m-as baga si eu sa mesteresc ceva
SorinCT
Ah ce bine. Pana schimb ferodourile mai reglez de aici.
clr
?????
Care ferodo-uri? Tu ai tamburi pe spate????
Ca vad ca ai Megane II in semnatura....
19vik
Are discuri, dar ferodo e denumirea generica a materialului de frictiune, existent si la saboti si la placute, provenind de la compania cu acelasi nume fondata in 1897.
SorinCT
Stie ce stie baiatu smile.gif
SorinCT
Ah nu prea incape cheia acolo. Se poate invarti dar o zecime de rotatie dintr-o miscare, deci cam dureaza forever.
alexumf
Un mic sfat de la unu' mic... NU strangeti prea mult piulita, k altfel rotile de pe spate vor fi infranate!
A, iar daca piulita ajunge la capat, nu e pb, exista cate un reglaj la fiecare roata pe spate pt asta...
Meghitzanul
QUOTE(driv8r @ 10 Feb 2008, 02:08)
..cand se schimba placutele pe spate trebuie slabita acea piulita, si reglata din nou pentru placutele noi.Voi face un tutorial si cu schimbarea placutelor fata-spate dar cand voi fi nevoit sa fac operatia.
*


ce aveti fratilor cu frana de mana? e cineva caruia nu-i tine frana chiar daca are placutele uzate?
nevrand sa jignesc, dar mi se pare total aiurea ca atunci cand schimbi placutele sau cand acestea sa uzeaza sa stai si sa invarti la acea piulita

masina mea are 4 ani si ceva, am schimbat 2 seturi de placute pe spate si nu am reglat niciodata cablul iar frana a tinut de fiecare data ca la carte

vad ca tutorialul pt schimbarea placutele fata acesta e facut deja (a fost facut intre timp)... iar cine e in stare sa schimbe pe fata va putea cu usurinta sa schimbe si placutele spate
herur
Fratele meu, m-ai salvat. Am schimbat placutele pe spate si de atunci nu mai imi sta frana de mana trasa. Prinde dar nu mai sta ridicata. Tre sa incerc si eu smecheria asta
vulturu78
Daca piulita de reglaj e prea stransa riscati sa uzati prematur saboti sau placutele de la frana spate.

Daca nu cunoasteti cursa de reglaj--> exista o metoda de verificare foarte simpla pt acest lucru.

Ridicati cel putin una din rotile spate (cric , etc ): se recomanda pe elevator.

pas1: cu frana de mana netrasa rotiti usor de roata ridicata . Daca reglajul e corect ar trebui sa se miste libera fara o infranare prematura.

pas2: trageti frana de mana la dintele 1. Pt reglaj corect roata trebuie sa se miste liber dar cu o infranare usor sesizabila

pas3: trageti fam la dintele 2 . roata trebuie sa fie blocata sau sa se roteasca mai greu.


Pt cei care au realizat acest reglaj fara sa cunoasca cursa de reglaj al piulitei sau fara procedura de mai sus vor observa ca :

1. Dupa mers in linie dreapta fara franare sabotul spate sau discul se incalzeste
2. Uzura prematura la franele spate.


In mod normal se regleaza frana de mana daca si numai daca s-a inlocuit levierul frana de mana sau cablurile.

Procedura descrisa este valabila pentru orice tip de masina care are frana de mana mecanica.

Numai bine tuturor.

ric26ct
@vulturu78
Super utile informatiile, parca ar fi din manualul de utilizare.
Numai bine
rino
Deci: daca piulita este stransa frana nu mai este moarta la primii dinti insa pintenul (care nu apare in pozele initiatorului) nu prinde zimtii. Recomand lasarea piulitei in pace daca uzura mecanismului de blocare face ca din cand-in-cand maneta franei de mana sa nu tina.


si doi ... se poate prin indreptare parghie (ghidul apasarii butonului de frana catre pinten) sa se rezolve problema lipsei contactului pintenului pe zimti?
Tuz
Am observat ca in ultima vreme frana nu se trage din prima (nu se agata ) dupa a 2 sau a 3 a oara se aude clinchetul specific si ala cam la nivelul dintelui 3-4... Oare ce pot regla? blink.gif
skorpio_bog
Nu prea ai ce. Asa face si la mine. Trebuie desfacut manerul unde este arcul ala. Problema este ca nu mai impinge acea tija la maxim ca sa prinda de la primul dinte, de aceea nu se mai aude nici tacanitul ala specific franelor de mana.
cosmin_69
Am si eu o nedumerire.
Mentionez ca am schimbat acum un an placutele frana pe spate .

Astazi am desfacut consola din plastic de la frana de mana sa mai verific piulita de strangere de sub plasticul consolei si ...surpriza !

Piulita de reglare era prea lejera.O puteai strange cu mana.
Am observat eu mai demult ca tinea cam sus. sad.gif
Insa am o nelamurire cu stransul piulitei.

Va intreb :

CAT TREBUIE SA STRANG PIULITA CA EA STA LEJER ACOLO ?

Si cam cate CLINKETE trebuie sa se auda ca sa fie stransa normal piulita ?
vulturu78
vezi postul 16 ph34r.gif
cosmin_69
Am inteles asta, dar este normal ca surubul cu piulita sa aibe JOC incat miscam cu mana de ele ?
SorinCT
Cred ca da. Teoretic daca arcurile alea din capatul cablurilor ar functiona ca noi, atunci cand jocul este minim spre inexistent se poate spune ca piulita e stransa la limita. Totusi daca o strangi prea tare poti cupla franele. Strange din aproape in aproape piulita si verifica si rotile spate sa nu fie infranate. La mine prinde la 3 dinti, frane schimbate acum cateva luni.
constable
Eu am o alta problema. Acea piulita vine pe un surub care are la capat un ansamblu in care vin cele doua cabluri. La mine un cablu este mai lung si unul mai scurt. Cum poate fi reglajul pentru ca cele doua cabluri sa fie la fel.
solidconvert
Cele doua cabluri intra intr-un fel de profil U care are rolul de parghie... la tine ca la multi altii defapt, s-a intins mai mult unul dintre cabluri... nu este nicio problema... reglajul se va face la fel... profilul ala face singur ajustarea prin faptul ca se inclina ca sa compenseze...
gutui
eu am una si mai tare...acolo unde intra cablurile (sufele), in acel profil "U" , s-a desprins o sufa. nu-mi tinea deloc frana de mana, si imi zice cineva ca tre sa mai strang piulita, asa ca am strans, iar cand am ridicat mansonul sa fac proba, am auzit un poc mare, apoi am vazut o sufa cum atarna si asta a fost. ce trebuie sa fac mai departe?
mentionez ca placutele de frana au fost schimbate toate undeva prin februarie, si atunci a tinut frana de mana, vreo 2-3 luni, pe urma gata.
Ma ajuta careva cu niste sfaturi? costuri daca se cunosc? biggrin.gif
mariuswk
In cazul in care un cablu de la frana de mana este mai lung,alta este problema.Etrierul.Nu mai revine parghia franei de mana.Eu am rezolvat simplu.Corpul etrierului si parghia pot fi legate la un arc,pargria ,la lasarea franei de mana revine la pozitia normala.
margi
Merci colegilor pt tutorial.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.