Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

pinion cutie viteze crapat

valer 2007
post 2 Nov 2007, 17:41
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




salut...am si eu un megane sedan 2 din 2003 1,5dci si am o mare problema ce am inteles de la cei de la service ca nu a mai patit-o nimeni si anume s-a crapat pinionul de a-1-a la plecarea de pe loc.
treaba lui ca s-a crapat dar chestia naspa e ca, acesta plus accesoriile lui si manopera costa 2.000 ron,mai exact 600 euro....repet un pinion...
daca a mai patit-o cineva?....cum aprocedat?....intreb si eu .....


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
touche
post 2 Nov 2007, 18:07
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 849
Joined: 14 February 07
From: Constanta




Ai fost la service autorizat renault? Daca da , incearca si pe la altele ca sunt convins ca este mai ieftin.

Ai mai putea sa cumperi tu piesele din magazin ( asta daca stii ce sa cumperi exact ) si apoi sa mergi cu ele la un service, cred ca o sa fie mai ieftin asa.


--------------------
renault megane 2.2 2006; 1,5 dci ;80 CP luxe privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 2 Nov 2007, 20:25
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Incearca aici: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=62963&hl= , poate te ajuta tuner.
De curiozitate, cum s-a manifestat defectul? Cum si-au dat seama cei de la service ca s-a crapat pinionul de la a-I-a, au demontat cutia si s-au uitat in ea sau au presupus doar?
Din cei 2.000 de roni, probabil manopera reprezinta cea mai mare parte.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 2 Nov 2007, 21:05
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




Masina e desfacuta ...mai exact cutia de viteze..si cei de la service renault nu vor sa monteze alt pinion decat cel adus de ei
Din cei 2.000 ron doar 700 lei e manopera....
Eu zic ca e foarte scump...avand in vedere ca cutia are diferential...sateliti...axe...rulmenti...sase pinioane...caracse....si multe multe altele....
Unde ajungi la 3 pinioane stricate un ax rupt si mai stiu eu ce?...la cateva sute de milioane?...depaseste valoarea masinii.(valoarea second vorbim).daca aduci fiecare piesa din cutie separat...si nu exagerez


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata70
post 2 Nov 2007, 22:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 537
Joined: 1 September 05




Mda, acum esti la mana lor ...Si daca un amarat de pinion costa 1300 lei ce sa mai zici de toata cutia.Poate cutie s.h. ar fi o varianta de luat in seama.
Bafta!


This post has been edited by cata70: 2 Nov 2007, 22:49


--------------------
Toyota Avensis 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 12 Nov 2007, 19:03
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




Fratilor.....pinionul de a-1-a are capsat pe el un sincron care la felul in care e prins acolo se poate dezlipi la ce-a mai mica fortare...sincronasul ala e bagat pe o cota de 5 mm( la cald )presupun si apoi capsat...extraordinar de fragil
Treaba naspa e ca daca si celelate sincroane pentru urmatoarele viteze sunt tot asa prinse ne putem astepta la orice...sa cada cutiile de viteza pe capete.
am sa merg cu el la protectia consumatorului sa vad si ei ce parere isi dau ..cu toate ca nu poti intenta un proces concernului RENAULT TURCIA....


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 12 Nov 2007, 20:24
Post #7


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Am doua intrebari:
1. cati km are masina?
2. esti primul proprietar? daca nu, al catelea esti si de unde provine masina (din ce tara)?


Hai sa nu folosim termenul de "capsat" care inseamna "prins cu capse", nu cred ca e ceva prins in capse in cutia de viteze. Am obiectii si asupra altor termeni folositi in descrierea ta. Nu neaparat ca i-ai folosit dar nu se intelege cum trebuie.

Eu iti pun un desen al unui pinion, poate vrei sa explici pe el ca sa inteleaga toata lumea:

mwsnap142yj6.th.jpg

In ceea ce priveste protectia consumatorului, nu ai nicio sansa. Am mai dezbatut chestiuni similare pe forum si n-are sens sa le luam de la inceput intr-un topic tehnic. Daca vrei neaparat, mai putem dezbate asta in sectiunea Diverse intr-unul din topicurile pe tema asta.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 12 Nov 2007, 20:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.254
Joined: 18 October 07
From: Brasov




@valer 2007

In mod normal sunt obligati sa execute si cu piesele clientului daca nu mai esti in garantie.
Doar ca-si rezerva dreptul de a nu da garantie pe lucrare dpdv piese. Manopera oricum e garantata.
La noi asa este.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 13 Nov 2007, 11:22
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Hai sa nu exageram. Asa cum vad eu sincronul ('B') in desenul lui cipman, este asamblat prin presare la cald, nu 'capsat' si nu cred ca are cum sa cada in timpul functionarii, poate sa-i deteriorezi dantura daca o 'carai' cand schimbi vitezele fara sa calci ambreiajul suficient.
[attachmentid=1627418766]
valer 2007: mai bine pune o poza cu pinionul crapat, poate intelegem ce s-a intamplat.

Attached thumbnail(s)
transmission_synchronizer.gif ( Size: 18.96k ) Number of downloads: 1199


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 13 Nov 2007, 18:51
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




piesa B din schita ta s-a dezlipit de bucsa, ea trebuind sa se invarta odata cu pinionul(care este dintr-o bucata)...
Acea piesa B e un sincron care se cupleaza cu cel de bronz prin niste degajari in lateral.....asa ca el dezlipindu-se de corpul pinionului de a-1-a ramai fara aceasta viteza....mai exact cutia functioneaza normal dar bagi intr-a intaia si nu mai merge....restul vitezelor neavand de suferit
Am sa le fac niste poze....dar va spun sistemul de prindere pe corpul pinionului de a-1-a e naspa rau..se poate dezlipi la orice fortare.


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 13 Nov 2007, 19:36
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Ciudat ce ti s-a intamplat tie. Cum de costa 1300 roni pinionul I plus accesoriile? Care sunt accesoriile? Ai mai jos doua desene cu pinioanele din cv. Pinionul I este pozitia #3 din primul desen si ar trebui sa coste ~110 euro.

This post has been edited by 19vik: 13 Nov 2007, 19:40

Attached thumbnail(s)
Clip_1.jpg ( Size: 119.01k ) Number of downloads: 1302
Clip_2.jpg ( Size: 84.33k ) Number of downloads: 1258


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 13 Nov 2007, 20:27
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




pinionul costa 1oosi ceva de euro fara tva dar ei iti schimba tot ce tine de a-1-a ,pinion sincron bronz bucse trase la cald,niste sigurante....plus manopera vreo 600 ron....si ajungi la suma respectiva
treaba ami naspa ca nu mai merge masina cum mergea...pentru ca ei au demontat tot trenul ca a-1-a e ultimul pinion si trebuie scoase toate.
Imi tremura intr-a 4-a si nu mai are demaraj....la franare haraie ceva pe dedesubt dar nu tot timpul....si tot asa.
odata ce umbla pe la ele (cutii de viteze)...stiam ca nu mai merg la fel si mi-am si demonstrat-o.
ei zic ca e primul megane cu o astfel de problema ce le-a venit in service.
dar totusi la 54.000 singurul proprietar,singurul sofer....fara "caraieli" super intretinuta...toate reviziile in service-urile renault...nu e normal la o asa firma de masini cu o oarecare experienta sa-ti cada cutia de viteze" asa de frageda"....dar totusi semn de intrebare cu tara in care e produsa TURCIA care stim ce produse face.....foarte spoite...atat.
Nu stiu ce sa zic ....nu fortati in vreun fel cutiile de viteze ca la cum e facuta ...am semne de intrebare.
plus de toate eu lucrez in domeniu prelucrarilor mecanice..tot ce tine de angrenaje ,pinioane,si tot felul de alte traatmente...etc....nu prea ma poate insela o bucatica de fier cat are pinionasul ala ....nici meseriasii lui renault....


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 13 Nov 2007, 20:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Pai dupa cum poti vedea, esti singurul cu megane cu o astfel de problema. Dupa cate stiu eu, exista si motoare cu vilbrochenul facut din bucati, (palierele, manetoanele si fusurile asamblate prin presare la cald) si care suporta eforturi mult mai mari decat un pinion de cutie de viteze. Nu ar trebui sa se intample asa ceva. Poate ca ai dreptate, problema e originea TR. Ca idee, vad ca o cutie JH3-143 costa ~1600 euro, probabil fara tva. Mai bine o schimbai pe toata daca tot nu merge bine!


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 13 Nov 2007, 21:05
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




o mare problema e ca noi inca nu avem service-uri specializate in toate tipurile de masini...(.si mai toti fug de renault si ford.)...pentru ca am avea optiunea a cel putin 2 preturi si ar avea si domnii de la renault concurenta.S-ar mai potoli astfel cu preturile astea fara nici un temei...ei le umfla cat pot ca-ci de clienti nu duc lipsa....service-urile sunt arhipline.
mai au impresia cei de la service-uri ca daca ti-ai permis o astfel de masina ,te dau banii afara din casa.....si se inseala...ca-ci nimeni nu e dispus sa cheltuie cu intretinerea,reviziile si reparatiile cate 3.000 euro pe an si suma creste pe an ce e mai veche.Prefer sa schimb masina decat sa cheltui asa multi bani si mai mult ca sigur si firma producatoare de masini.....

14 Nov 2007, 18:40:
Eram dator cu niste poze cu pinionul ala....sper ca sunt concludente.
voiam sa aflu daca mai este cineva care sa fi avut probleme cu cutia de viteze


This post has been edited by valer 2007: 14 Nov 2007, 18:40

Attached thumbnail(s)
ordinea_montarii.JPG ( Size: 72.81k ) Number of downloads: 1338
explicatie.JPG ( Size: 194.29k ) Number of downloads: 1318
IM000404.JPG ( Size: 281.84k ) Number of downloads: 364


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 14 Nov 2007, 19:56
Post #15


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




La tine s-a rupt sudura intre pinionul propriuzis si inelul cu dantura de cuplare cu mansonul sincron.

Pe vremuri pinionul era dintr-o bucata, exista un spatiu (degajare) intre dantura de cuplare si dantura de angrenare. Spatiul ala nu era bun la nimic decat sa permita executarea (prelucrarea mecanica) danturii de cuplare/angrenare. In schimb, contribuia in mod inutil la lungimea totala a cutiei.
Ulterior s-a trecut la eliminarea spatiului, executarea pinionului din 2 bucati si asamblarea prin sudare. Actualmente toate pinioanele masinilor obisnuite se fabrica asa.

Ce pot sa-ti spun e ca ai avut un mare ghinion. Eu as zice ca e vorba de un defect de fabricatie. Sudura aia preia, practic, toata forta intre motor si transmisie (cand e cuplata treapta resp. de viteza).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 14 Nov 2007, 21:01
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




eu unul la mine la firma am trei aparate de sudura(de forta)....dar daca aia e sudura acolo...ce pot spune?....nici unul care NU a mai sudat vreodata nu poate face lipitura aia (ce rest se mai vede din poze)...
Dar repet turcul tot turc e........sa se lase de facut masini la el in tara....sincer....loganul e mai bine facut aici in romania....am unul si nici o problema pana la 50.0000(si am tras de el ca de un tractor)...
imi pare bine ca piata auto e tot mai variata....si sunt sigur ca unii nu mai o sa piarda.....


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibitdc
post 16 Nov 2007, 07:38
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 16 November 07




Salut valer2007

De 2-3 zile cred ca am si eu aceeasi problema cu a ta. Megane 2 sedane farbricat in 2004 septembrie, productie turcia, motor 1.6 benzina.
In timpul mersului, treptele 4 si 5 mai pronuntat, si 3 mai putin, se aude un zgomot(harait, nu stiu cum sa il descriu), care dispare daca scot pe liber sau calc ambreiajul.
Am fost la un service neautorizat si mi-au confirmat ca este o problema la cutie, dar nu doresc sa o repare din cauza preturilor exagerate la piesele renault, si care nu se gasesc de prodcator ci doar originale.
Dupa asta am sunat la renault, mentionez ca ii cunosc destul de bine pe baieti, si mi-au spus ca pana acum nu au avut nicio cutie cazuta la megane, dar sa vin sa se uite la ea.
Masina are 90 000 km si sunt uimit de aceasta problema care nu ar trebui sa apara mai devreme de 300 000 km. Cu atat mai mult cu cat service-ul a fost facut numai la Renault.
Te tin la curent, si as fi fericit sa ma coste reparatia doar 2000 lei


--------------------
megane II sedane focus1.6 2005, 1.6 115 benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 16 Nov 2007, 07:48
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(tibitdc @ 16 Nov 2007, 07:38)
...si care nu se gasesc de prodcator ci doar originale....
*



Am si eu o intrebare: cine este producatorul? Daca este unul singur, nu este acelasi indiferent unde e fabricata masina, Turcia, Franta sau Spania? Cutia manuala cu 5 trepte nu este aceeasi si la sedan si la bicorp si la estate?


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciobi
post 16 Nov 2007, 11:10
Post #19


BMF


Group: Members
Posts: 254
Joined: 20 December 05
From: Bucuresti




Cel putin casetele de directie au producatori diferiti...am constatat cand am vrut sa schimb o bieleta de directie la Clio. Sunt vreo cel putin 3 producatori de casete de directie. Ma gandesc ca si cutiile de viteza au acelasi tratament...in functie de moment, de seria de productie...poate fi alt producator pe care Reno il alege pe criteriile proprii.


--------------------
Renault Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 16 Nov 2007, 12:16
Post #20


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Producatorul cutiilor de viteze este unul singur: Renault.
Motoarele si cutiile de viteza sunt produse/asamblate intr-una din urmatoarele fabrici Renault:
- Cléon, Ruitz, Douvrin - Franta
- Sevilia, Valladolid - Spania
- Cacia - Portugalia
- Pitesti - nu stiu in ce tara e asta
- Bursa - Turcia
- Curitiba - Brazilia
- Busan - Corea de Sud.
Nu stiu exact ce produce fiecare fabrica. De exemplu, cutiile din clasa J se fac Franta, Spania, Turcia (poate si in alte parti).

tibitdc, nu poate sa fie aceeasi problema cu a lui valer 2007. Daca ai fi avut acelasi lucru, n-ai mai fi putut accelera masina in treptele IV si V. E ca si cum ti-ar fi lipsit cutia de viteze cu totul in respectivele trepte.

Eu zic ca ar fi bine sa luati in considerare si inlocuirea cutiei cu una SH provenind de la vreo masina accidentata.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valer 2007
post 11 Dec 2007, 20:25
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 1 November 07




ce se mai aude cu cutia ta de viteze?....nu ai mai postat nimic ..voiam sa vad sunt singurul cu probleme la cutia de viteze...(evident care acceseaza acest forum )...ca or mai fi mult mai multi care nu au nici macar net dapoi sa mai scrie mesaje pe forum.


--------------------
renault megane 2 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 12 Dec 2007, 19:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




eu am avut doar diferentialul stricat, un pinion satelit cel mai mic sa spart in 2 bucati (fenemen care apare in urma plecarilor de pe loc cu scartait de roti sau o roata patineaza si caelta sta pe loc atunci este solicitat pinionul acela)

in rest cutia a fost intreaga la 600 euro gasesti alta cutie second hand cel putin eu asa am gasit si iti mai raman si piese de rezerva cel mai important e sa fie acelasi tip cutiile exact acelasi cod alfel nu ai ce face cu ea

eu am pus cutie de megane pe scenic si s-a schimbat raportul vitezelor cu 1 la relanti merge prea repede masina fata de ceilalti participanti in trafic ma refer in aglomeratii

si viteza maxima e mai mare dar nu mai duce motorul smile.gif)


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 09:23
Dacia