Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Bec bujie incandescenta, HELP!

rmg
post 15 Oct 2006, 23:37
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




In seara asta am venit de la un drum de vreo 500km si m-am pricopsit cu o belea: se aprinde in mers becul de bujie incandescenta, care indica erori la injectie.

Acum 2 zile am alimentat de la Mol, plin cu motorina euro 4. Am simtit imediat ca e ceva in neregula cu motorina, simteam ca nu mai trage ca lumea. Initial mi-a trecut prin cap ca ar fi din cauza uleiului schimbat: uleiul vechi era subtire, frecare mai mica, masina mai fugacioasa!! ulei nou, mai vascos si "tine" putin motorul!!!
Dar mi-a trecut redede! Sigur e de la motorina bagata!
Ieri dimineata mi s-a aprins prima oara becul cand sa pec spre Rm Valcea, in Bucuresti. Am oprit motorul, l-am pornit si a disparut eroarea! Apoi cand am iesit pe autostrada iar s-a aprins! In momentul in care se aprinde, masina nu mai trage, se chinuie sa se tureze, scoate fum ca la balamuc! Cand opresc/pornesc motorul si eroarea dispare, scoate fum, trage ceva dar spre 3000-3500 abia! Am bagat un aditiv in motorina, dar nu e cine stie ce schimbare! Masina clar nu mai merge cum mergea inainte!
Stau de 2 ore si citesc pe aici pe forum legat de asta, vad ca multi au zis ca e de la EGR, altii de la intercooler. Eu de fel nu merg subturat si in plus de asta masina mea nu scotea fum negru cand aveam motorina buna in ea! Daca ar fi valva, ar trebui sa scoata mai mereu fum, nu? De regula ea se umple de calamina de la moorina nearsa.
O s-o duc la diagnoza sa vedem daca apare ceva. La voi cand a fost EGR sau intercoolerul, v-a aparut ceva cod de eroare?
Acum cateva zile va povesteam ca la schimbul de ulei, pe rampa am observat asta:

""Cand am ridicat-o pe rampa, am vazut o treaba la motor: de undeva din baia de ulei urca o teava de ulei spre turbina. La imbinarea cu baia de ulei, sau mai bine zis cu motorul, pierde ulei teava respectiva. Banuiesc ca e ceva presiune acolo, daca trebuie sa ajunga sus in turbina. Din ce am inteles, de la baiatul care mi-a schimbat uleiul, ca acolo ar fi un o-ring care probabil nu mai etanseaza bine.
Daca aveti vreun mecanic priceput la motorul de Renault 1,9dCI intrebati si voi daca asa este! Eu initial am crezut ca poate e ceva doar slabit si merge strans. Poate puteti afla voi de pe la mecanicii vostrii ceva in plus.""

Ajutati-ma si pe mine cu ceva raspunsuri:
este regula ca valva respectiva nu poate fi data jos decat stricand-o? va apareau coduri de eroare? cat mai e o astfel de valva? se poate merge fara ea?
parca se puteau citi anumite erori bagand masina intr-un mod TEST, sau ceva de genul asta! poate reusesc sa fac rost de codurile de eroare pana sa ajung la tester cu ea.
Orice idee mi-ar fi de folos, sa-mi dau seama ce se intampla, ca m-am imbolnavit de tot felul de ganduri rele!!!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 16 Oct 2006, 18:32
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Ceea ce ai patit tu am patit si eu.Pierdeam putere si se aprindea martorul bujiei incandescente.Pe langa asta mi se auzea si un "suierat" metalic ( nu prea pot explica zgomotul ).Am mers cu ea la test clip si mi s-a spus ca am radiatorul de intercooler fisurat,o mica fisura-de la ea se auzea "suieratul" ala.In fine...Mi s-a recomandat sa-l schimb de urgenta iar pretul la ei era de ...12 mil.Am zis pas si am gasit aceeasi marca la...6,8 mil.Am schimbat radiatorul,am curatat de ulei tubulatura,vana EGR era curatata deja asa ca nu a fost cazul,am montat totul la loc si acum e racheta ( vb motanului ).
Acum sa incerc sa-ti dau niste raspunsuri la intrebarile tale :
-valva se poate da jos si fara s-o spargi daca nu e sudata efectiv din cauza temperaturilor;
-preturile variaza,sfatul meu e sa o cauti la magazine nu la reprezentanta unde pretul e muuuuuuuult mai mare;Se poate merge si fara ea,consumul se mareste;
-erorile nu ti le poate citi decat la un test clip la o reprezentanta,atat;Ce "stii" tu e legat de navigatie,dar deja e alta poveste;
-ca un sfat,du-o la un test clip,afla ce are si in functie de cat te tine buzunarul poti schimba la ea orice la pretul care ti-l ofera ei;
Astept raspuns la ce ai facut cu masina.


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 16 Oct 2006, 20:46
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Am fost la tester si am urmatoarea eroare: 1815 Pressure converter: boost pressure control!!!

Cand am schimbat filtrul de aer, am slabit surubul ala de la furtunul gros care tine capacul si am uitat sa-l strang inapoi ! mi-am adus aminte azi de el, cand eram la diagnoza. Am zis ca sunt un bou, ca am uitat sa strang ala si ca tragea aer fals pe langa debitmetru. Insa am iesit pe autostrada si pe la 140 boof!! iar s-a aprins! Era sa fac icter mecanic, eram convins ca nu va aparea!!daca merg pana in 140 parca nu se aprinde! cand am venit de pe autostrada am mers cam cate 5 min la 100-110-120-140. cand am ajuns la 140 s-a aprins!
Ideea e ca de cand am strans surubul ala, atata timp cat nu e pe eroare trage ca inainte si nu mai scoate fum deloc. Cand intra pe eroare de abia se tureaza dar nu mai scoate fum asa rau. In oras, dupa ce opresc si repornesc motorul ca sa dispara eroarea, nu am reusit s-o fac sa mai apara: i-am dat forja si in 2 si in a 3-a, cate 4000-4500 de ture, am zapacit-o ca draq, nu a aparut!!!

Spneti-mi si mie un program specializat pe Renault in care sa caut tipuri de erori sau daca aveti cum sa-mi dati ceva informatii legate de tipul de eroare mentionat mai sus.

Oricum maine ma mai duc odata la test sa vad daca e aceeasi eroare. Daca da, o sa dau jos EGR-ul si MAF-ul sa le curat si o sa ma uit la furtunul ala care vine din turbina in baie, sa vedem ce-i cu el! ca nu m-am lamurit ce face el pe acolo...


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 17 Oct 2006, 08:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Chiar nimeni nu ma poate ajuta cu un sfat, ceva? Poate e cineva care lucreaza la Renault si poate sa-mi dea informatii despre tipul asta de eroare...


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Oct 2006, 10:36
Post #5


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Codul erorii e foarte clar. Nu vad ce alte informatii mai ai nevoie... Ai o problema la wastegate.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 17 Oct 2006, 15:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Scump la vorba, dom'le, scump!

Poate poti sa detaliezi tipul de eroare. Care poate fi problema? Actuatorul intepenit?
Boost pressure-ul e prea mare sau prea mic? Eventual o solutie de remediere: curatat, schimbat.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Oct 2006, 16:04
Post #7


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Poi vezi ca stii si singur? Verifica tot mecanismul. Vezi mai intai sa nu fi ramas blocat pe deschis si apoi verifica solenoidul.



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radoi
post 17 Oct 2006, 19:14
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 24 June 06




exact acelasi comportament l-am avut si eu, dar aparea rar si nu imi puteam da seama din ce cauza. Tot timpul mi-a aparut la 130+.

Acum cred ca era de la motorina, pentru ca de vreo 3 luni nu a mai aparut deloc desi am mai mers la drum lung. In ultima vreme bag petrom Top euro diesel si vad ca nu s-a mai aprins.

Sunt curios la ce concluzie ajungi si tu cu faza asta..

Numai bine,


--------------------
Renault Laguna 2002 Dynamique 1.9 dci 120 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 17 Oct 2006, 19:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Daca se aprindea mereu ala, intelegeam ca a ramas blocat. Tocmai asta-i buba, ca nu se aprinde decat afara. Mai am putin motorina d-aia, astept sa se duca de tot din rezervor apoi bag OMV Euro 5 si o scot pe autostrada sa vad daca mai face. Daca tot face, va trebui sa dau jos EGR-ul.

@cipman: la ce piesa de pe langa turbina te referi cand spui solenoid?

Cu ce recomandati sa curat calamina si mazga aia din zona turbinei si a EGR-ului? Exista ceva reglaje care s-ar putea strica?
Mi-ar prinde bine niste poze cu zona aia de la turbina desfacuta, cu EGR-ul, etc, ceva ajutator pt momentul cand o sa desfac pe acolo....


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Oct 2006, 21:14
Post #10


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Dar tu la ce piesa te-ai referit cand ai spus actuator?
Poze cu EGR-ul gasesti in topicul despre EGR: http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45576



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikypro
post 19 Oct 2006, 17:24
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 19 October 06




rmg eu am 1.9 dci si am cumparato la mana a doa la mine avea aceleasi simtome se aprindea ledu de la bord galben si nu mai aveam demaraj si consumu ajungea la 10/13 in functie de cum o fortam REZOLVARE... am constatat ca e de la MUFA DE LA CITITORUL DE TURBINA am taiat firele si am inlocuit mufa cu papuci (papuci mici) si nu a mai avut nimic .


--------------------
reno laguna II 2001 diesel - b xx nky
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 19 Oct 2006, 20:21
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Pai actuatorul la astea nu-i pneumatic sau vacumatic? Cand zici de solenoid ma duce gandul la un electromagnet (ma rog, o bobina la care aplici un curent).

Whatever, asta-i detaliu!

E o idee si asta sa ma uit prin zona filtrului de aer. Ca sa nu scot capacul de tot, am fortat putin sus, am desfacut si furtunul care pleaca spre admisie. Poate am atins ceva pe acolo.
Din tipul de eroare voi va dati seama daca e prea mare preiunea sau prea mica??


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 19 Oct 2006, 22:25
Post #13


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Comanda nu e pneumatica ci electrica, cu electromagnet. Solenoidul reprezinta o bobina prin care circula curent si creaza camp magnetic. Un actuator este intotdeauna un element electromecanic (cu motor sau cu electromagnet).

Fa-ti un bine si du-te la un service renault si fa un test pe CLIP. Costa vreo 50 de lei si obtii codul de eroare renault. Ce ai tu acuma este un cod general de eroare si vad ca nu te descurci cu el. Iti mai spun inca o data ca eroarea iti spune ca ai o problema partea de comanda si control a presiunii de supraalimentare. Ce anume exact e stricat nimeni nu poate sti. Sunt sanse sa afli mai mult (insa fara a fi 100% sigur) daca faci testul CLIP. In aceeasi categorie de eroare intra si defectul pe care ti l-a prezentat nikypro mai sus.
Controlul acestei presiuni incepe cu senzorul de presiune si se termina cu piesele care regleaza efectiv presiunea trecand prin ECU. Avand in vedere ca respectivul cod e unul general, trebuie sa pui mana sa controlezi si sa testezi tot acest sistem. A face acest lucru fara CLIP e cam buba la cap. Este posibil dar ai sanse sa piezi mult mai mult timp.
Sunt vreo 30-40 de verificari ce trebuie facute. Pune mana pe manual, citeste cum functioneaza chestiile pe acolo, uita-te la procedurile de depistare a defectelor si, daca crezi ca te descurci si ai si sculele/dispozitivele necesare, purcede la treaba. Insa iti repet: codul de eroare CLIP te-ar ajuta mai mult.
Sau poti sa incerci sa bajbai p-acolo poate dai de ceva care nu-i in regula (mufa sarita, fire rupte, ceva intepenit).


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 20 Oct 2006, 10:23
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Codul ala de eroare a fost obtinut cu un scaner auto, pe care s-a bagat modelul de motor, etc.
Recomanzi sa fac o diagnoza cu acel CLIP deoarece as putea obtine alte detalii despre eroare? Pentru ca daca si CLIP-ul imi da aceeasi treaba, nu am rezolvat nimic. Daca imi da date, suplimentare atunci pot sa-l fac, daca-mi poate indica ce anume nu merge de fapt.
Acest test CLIP il pot face numai la Renault? E cineva pe forum pe aici care ma poate ajuta in acest sens?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Oct 2006, 10:50
Post #15


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Stiam ca ai folosit un scanner general pt. ca respectivul cod de eroare nu e unul renault. CLIP-ul iti da codul de eroare renault dupa care te poti uita in manual sa vezi ce trebuie sa faci cand obtii un astfel de cod. Codul de eroare pe care l-ai obtinut tu este unul general care inglobeaza mai multe coduri renault, ia-o ca un fel de clasa/grupa de defecte. Asa ca sigur obtii mai mult. Recomandarea mea? Credeam ca am fost destul de clar in mesajul anterior.
Pune mana pe telefon si suna la toate service-urile renault la care crezi ca te poti duce (gaseste tel si adrese in sectiunea Service autorizat Renault sau pe renault.ro) pana gasesti unul care sa te poata servi repede. Spui ca vrei doar atat: test CLIP si codul de eroare. Cand o sa faci treaba incearca sa intri in vorba cu tehnicianul respectiv poate obtii un sfat in functie de ce o sa iasa la test.
Bafta.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 20 Oct 2006, 15:07
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




OK, merci de recomandare! O sa caut un service autorizat Renault sa fac testul. Asta daca nu are cineva pe aici programul si interfata!!

E primul tau post constructiv din acest topic! No offence! aplauze.gif


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 21 Oct 2006, 21:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Revin cu detalii legate de defectul de care va povesteam:am fost la Cobalceascu si am facut un CLIP (baiatul de acolo e OK, George), costul unui test e in jur de 300mii.
Nu am putut sta langa masina, asa ca am luat de bun ce mi-a zis baiatul de acolo: cica unul din furtunele care intra in Turbocharger Regulation Solenoid ar fi fost sarit. TRS-ul asta se afla undeva la baza capotei in stanga cum te uiti la masina.
Comportamentul masinii s-a schimbat radical, fuge de rupe si am scos-o si pe autostrada, 200 fara probleme, fara erori, fara fum.
Nu am putut lua nici tipul de eroare, deoarece cica nu ar fi mers imprimanta, asa ca m-am bazat pe ce mi-a spus tipul de acolo.
Ce nu-mi place acum e ca de atunci a aparut un shuierat la turatie mica, 1500-1700, care sigur nu e de turbina, e ceva mai gros si se aude in zona admisiei. Parca si TRS-ul ala face intr-un mod ciudat, nu stiu cum lucra inainte dar acum se aude ca si cum ar macina ceva pe acolo, daca strangulez unul din furtunele care pleaca din el nu se mai aude. Va trebui sa mai bag o tura la baiat, sa vedem daca e ceva in neregula.
Poate cineva sa ma ajute cu ceva coduri de piese pentru garnitura aia de la Damper? Se pare ca si eu am pierderi acolo de ulei si mai am nevoie de informatii legate de furtunul de retur de la turbo, care pierde ulei in partea de jos si am inteles ca are niste o-ring-uri, as vrea sa stiu daca pot comanda doar aceste o-ring-uri.

Numai bine!

This post has been edited by rmg: 21 Oct 2006, 22:07


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
saa
post 29 Oct 2006, 14:00
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 28 October 06




o bujie cum se schimba?la o durata de timp?sau la o distanta parcursa?


--------------------
Renault Laguna 2 2002 PRIVILEGE 1.9 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Oct 2006, 18:16
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Cand nu mai functioneaza. Nu au periodicitate la schimbare.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 22 Nov 2006, 15:59
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Revin cu problema mea....
Cand merg afara, in anumite momente, becul cu bujia incandescenta se mai aprinde. Dupa ce opresc motorul, se stinge. In oras nu s-a aprins niciodata. Ideea e ca nu mereu afara se aprinde. Au fost momente cand am mers constant cu 160-180 pe autostrada si nu s-a aprins si alte dati mergand 120-140 s-a aprins.
Se pare ca am si eu spart sau fisurat intercoolerul. Shuieratul ala de care ziceam se aude la turatii mici, 1500-1600 (probabil ca mai sus este acoperit de zgomotul motorului) se aude in stanga fata motor, cum te uiti la masina. Poate e intercoolerul sau vreo alta conducta, asta nu stiu! e si greu sa-ti dai seama pt ca e accesul foarte greu si nu stiu daca poti fii sigur fara sa desfaci fata (spoiler, far, masca).
Dati-mi si mie niste relatii despre intercoolerul asta!!! se poate repara la noi, se poate lipi?! am vazut ca nou si probabil original e pe la 10 mil. eventual SH. Poate fi altceva, o conducta, etc?
Stiti vreo metoda sa fiu sigur ca e intercoolerul bushit fara sa demontez masina?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 22 Nov 2006, 21:13
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Ideal ar fi sa consulti un service reno,sa te interesezi de OTS-urile masinii cat si de km la care acestea trebuiesc facute.Apoi fa o verificare atenta a masinii,un test clip,stai langa mecanic sa-ti descopere buba.Masina scoate fum?Daca da si spui ca se aude si acel suierat e clar ca ai o problema cu intercoolerul.Nu neaparat cu radiatorul,poate fi orice furtun sau vreo garnitura.Explicatii sunt!Un radiator de intercooler in reteaua reno,original,il gasesti in jur de 13 milioane.La magazine de specialitate il gasesti chiar si la 6,8 milioane.Eu am dat pe el 140 euro,este adus de afara si l-am preferat deoarece are un fel de chingi ( nu gasesc alta denumire ) care il impiedica sa se umfle,implicit sa se fisureze.
Deci ca un sfat,du-te la un service reno,fa-i un test clip,o verificare amanuntita a intercoolerului,eventual sa-ti dea toata instalatia de intercooler jos daca e cumva radiatorul spart.
Sper sa te fi ajutat "patania" mea!
Respect!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 22 Nov 2006, 22:31
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Mercic de raspunsuri!

De scos fum nu scoate, poate putin la acceleratii si pe inceput de acceleratie, apoi nu mai scoate. Si parca afara mananca putin mai mult.
La CLIP am fost de 2 ori, ultima oara cand fluiera mizeria asta! ori nu a putut ori nu a stiut sa-mi dea codul de eroare baiatul de acolo! ce mi-a zis e ca e ff posibil sa fie de la trasul asta de aer fals care probabil pacaleste vreun senzor de aer...
Cei de acolo mi-au zis ca trebuie sa desfaca fata masinii ca sa-si dea seama ce s-a stricat exact sau pe unde se aude shuieratul ala. Mi-e scarba de chestia asta, asa nu-mi place desfacutul asta, cum o dai tot nu reusesc sa-ti prinda lucrurile inapoi asa cum erau inainte!!! Dar probabil ca nu scap de asta...
Intercoolerul ala merge lipit?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 23 Nov 2006, 10:50
Post #23


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Merge lipit dar nu e recomandabil, asta e parerea tuturor mecanicilor pe care i-am intrebat eu. Nu va tine foarte mult.

Doi.Tot din cate am aflat, aste e boala de Laguna 2 din primele serii (cam pana in 2003), pe langa turbinele cu probleme in garantie au fost si radiatoarele astea de intercooler predispuse la fisurat. Rezolvarea finala este sa il schimbi cu unul cu chingi, de la Renault sau de altundeva.

Trebuie desfacut, nu scapi de asta. De ex., am avut luna asta lovita aripa stanga si spoilerul fata, le-au dat jos la reno, vopsit si montat inapoi 95% bine. Nu a trebuit sa insist mult si mi-au aliniat elementele caroseriei perfect la loc, deci se poate desface si remonta perfect, doar sa fii atent si sa nu-i lasi pana nu termina treaba ca lumea.

Daca la desfacut gasesti numai vreo conducta fisurata o schimbi pe aia si cureti radiatorul cu benzina. Daca nu e fisurat, curatirea il va face sa reziste mai mult.

This post has been edited by bh07xyk: 23 Nov 2006, 10:51


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 23 Nov 2006, 21:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Multam de raspunsuri!
Ceva preturi de manopera pt desfacut? Cati bani ti-au luat pt desfacut?
Daca e ceva groaznic la bani, dau eu jos spoilerul si masca, ca nu-i problema! Daca nu-s multi bani nu merita deranjul, altfel... merita!!
Cel mai bun pret la intercooler unde l-ati gasit?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 23 Nov 2006, 21:17
Post #25


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Total demontat/remontat spoiler fata cam un milion jumate la reno. Sunt mai multe operatii in deviz. Ora de manopera e cam 500 de mii dar au niste norme de zici ca ziua are 60 de ore. Casco, altfel pas.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei1302
post 23 Nov 2006, 21:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 11 August 04
From: Bucuresti - Constanta




QUOTE(bh07xyk @ 23 Nov 2006, 11:50)
Rezolvarea finala este sa il schimbi cu unul cu chingi, de la Renault sau de altundeva.

si cureti radiatorul cu benzina. Daca nu e fisurat, curatirea il va face sa reziste mai mult.


Cum imi dau seama daca al meu are chingi? Sau mai bine zis pe ce componente vin acele chingi? Pe care conducta? Ca sa stiu la ce sa ma uit in caz ca voi avea aceasta problema.

Esti sigur ca ii va face bine curatirea cu benzina? Adica sti pe cineva care a incerca caci, din cate stiu eu, plasticele sunt sensibile la produsele petroliere.


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCi 120 CP 2003 Privilege Grandtour - CT-10-NAG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeo3108ro
post 24 Nov 2006, 00:14
Post #27


Conducator de Twingo


Group: Members
Posts: 1.218
Joined: 4 March 06
From: Dirty Bucharest








deci curatirea din cate stiu eu nu e tocmai o treaba "ortodoxa".eu stiu ca orice piesa din colectia turbi se inlocuieste


--------------------
i help if i can
Ex Dacia Berlina 1310
Opel Zafira Y20DTH
Twingo 1.2 16 ventricole
ex angajat renou :))
Alan 42 Multi + Ml 145 / MIO Moov 500 cu Igo 8.3 si Ioana
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 24 Nov 2006, 10:45
Post #28


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




"Chingile" sunt bretele metalice, aluminiu cred, in jurul RADIATORULUI de intercooler. Acesta se afla in spatele radiatorului principal, intre spoilerul fata si motor.

Radiatoarele cu chingi au aparut pe Laguna2 ulterior, cam 2004 parca, deoarece primele se fisurau intr-o veselie.

Imi pare rau ca nu am facut o poza cand era masina desfacuta, dar oricum se vede usor: daca radiatorul de intercooler are in jurul sau bretele/chingi inseamna ca a fost deja schimbat in garantie si nu mai ai probleme (cazul meu).

Radiatorul nu este din plastic, evident, deci se poate curata cu benzina. Benzina va curata depunerile de ulei care duc la infundare si fisurare. Benzina e in acelasi timp foarte volatila si nu va ramane acolo sa provoace alte infundari dupa ce e remontat. Asta e ideea.

La reno, la radiatoarele de intercooler din primele serii, se recomanda curatirea periodica (20-30ooo km) pentru a preveni infundarea si fisurarea. Eu tocmai asta am vrut sa fac, nestiind ca fusese schimbat pe garantie. Cand mi-au desfacut masina pentru vopsit, mecanicul a vazut chingile si s-a (m-a) linistit ca nu e cazul sa imi fac griji, nu este dintre radiatoarele cu probleme. Am verificat in computerul lor si , intr-adevar, fusese schimbat prin 2004.



This post has been edited by bh07xyk: 24 Nov 2006, 10:46


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 24 Nov 2006, 15:04
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Pai si chiar nu merge lipit? Eu am avut radiatorul de racire apa la Peugeot 405 lipit de niste baieti de pe Grivita. Daca merge decapsulat sau daca merge anulat un traseu, ar fi o treaba.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 24 Nov 2006, 18:01
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




radiatorul de apa e altfel,principiul e acelasi insa prin intercooler trece aer sub presiune mare.Am vazut pe pielea mea cum arata un radiator umflat insa nu era fisurat ci doar infundat la mijloc!!!Am aflat dupa ce am cumparat unul nou.Pretul unuia nou,nu-mi place sa ma repet dar o sa o fac este de 13 mil in reteaua reno dar se pot gasi mai ieftin,6-7-8 milioane,chiar si 9,la magazinele specializate pe piese auto.In 2 zile ai radiatorul!!Personal manopera m-a costat cateva beri la mecanici si 2 ciorbe de burta patronului biggrin.gif
Succes si mult noroc!
Poate gasesti buba sa ne tii si pe noi la curent!!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 06:27
Dacia