Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Coloana de directie - trebuie schimbata?, probleme...

sradu
post 2 Aug 2006, 19:26
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Salut tuturor! M-am inscris special pe acest forum pentru a cauta o rezolvare la problema mea. Am cautat subiecte similare, am gasit, dar am ales totusi sa creez un topic nou, sper sa fie ok pentru moderatori.

Am un Megane 2 din 2003 (printre primele vandute in Romania). E vorba de un model Authentique cu motor de 1.6. Masina a fost condusa de mama majoritatea timpului, tinuta in garaj, reviziile facute la timp, intretinuta 200%.
In februarie avea aproximativ 35000km, din care circa 25k i-am facut eu pe afara cu ea sau prin tara, pe drumuri bune (mare, munte, chestii d-astea). Restul au fost facuti de ai mei, majoritatea pentru a merge la tara, tot pe un drum bun.
Cu toate astea, in februarie am costatat ca volanul trage un pic stanga si are un joc usor, drept care mama s-a prezentat cu masina in service... Si aici incepe tarasenia: rezultatul constatarii: trebuie SCHIMBATA coloana de directie. INTEGRAL. Factura proforma in valoare de aprox. 80 bulioane. Faza e ca i-au marcat defectul cu galben si i-au zis ca poate sa vina mai incolo, nu e ceva urgent...
Acum e deja august, problema nu a evoluat, masina are cam 40k km... Intrebarile mele ar fi urmatoarele:
- cat mai pot sa merg asa? Problema va evolua? Exista riscuri majore (se poate rupe ceva, etc)
- exista si alte solutii in afara de schimbarea integrala a coloanei? Poate au fost mecanicii de la service prea pesimisti. Are rost sa mai fac o constatare la un alt service? Care e cel mai bun din Bucuresti? Oare faptul ca mi-au facut proforma nu se va vedea la toate service-urile? (informatia cred ca e in sistemul Renault, legata de masina mea). Si atunci de ce mi-ar da alt verdict un alt service, ca doar interesul lor e sa-mi ia banu' in primul rand, nu?
- daca totusi trebuie schimbata, nu cumva este problema Renaultului? Din pacate masina a iesit din garantie anul trecut, dar eu cred ca a fost vorba de o problema latenta, aparand dupa expirarea perioadei de garantie doar pentru ca utilizarea masinii a fost scazuta. Daca mergeam ca maniacul probabil ca problema aparea in primul an si schimbam coloana in garantie. In aceste conditii e paradoxal pentru ca suntem penalizati pentru ca am intretinut si folosit masina excelent astfel ca problema a aparut dupa expirarea garantiei... Ce ziceti?
- in plus acel cloncanit la trecerea peste denivelari a fost prezent de la bun inceput, dar cu toate ca masina a facut vizitele in service la revizii in mod regulat (3 revizii) nimeni nu s-a sesizat ca cloncanitul este o problema, pentru ca am inteles ca cloncanitul este in mod direct legat de problemele cu coloana de directie si in mod sigur mecanicii stiau toate astea, dar au tacut malc. E corect asa?
- stie cineva daca la noi sau in Vest au fost chemate in service Megane-uri 2 (din 2003) pentru a le fi inlocuita coloana?
- cum as putea sa rezolv problema cu ei totusi? Aveti idei? N-as vrea sa ajung la proces (pe care cred ca va fi dificil sa-l castig, plus ca ar fi lung si ar presupune cheltuieli de bani, timp si nervi) dar mie imi este clar ca problema nu a aparut din vina mea, a utilizatorului ci e problema Renault-ului (furnizori prosti, control calitativ superficial sau greseala de conceptie). Si atunci, de ce sa platesc eu pentru greselile lor? Mai ales ca eu am avut incredere in Renault si am ales acest model pe incredere, la aparitia lui in Romania. Asa intelege Renault sa rasplateasca increderea clientilor in marca?
- oare daca trimit o scrisoare la Renault.com (in Franta) am ceva sanse sa-mi rezolve problema? Ma gandesc ca cei din Romania n-o sa ma ajute cu mare lucru, poate doar un discount la piese, in cel mai bun caz.... A incercat cineva asa ceva? Daca da, cu ce rezultat?
- o alta solutie ar fi un smen... solutie tipic romaneasca, dar eficienta, nu? (aveti recomandari?)
Cert e ca nu am de gand sa platesc cele 80 bulioane, e o suma imensa si nu mi se pare normal sa mai platesc 15% din pretul masinii la 3 ani dupa cumparare... pai daca luam in considerare 115% din pretul de achizitie, acum aveam Golf sau Toyota. Pentru ca decizia de a cumpara Renault s-a bazat pe mai multi factori, unul decisiv fiind faptul ca ofereau multe dotari la un pret mai bun. Sper sa nu ajung sa spun ca acest lucru are explicatii amare pentru client.

Voi ce parere aveti de toate astea? A incercat cineva sa rezolve problema cu cei de la Renault? Cum? Cu ce rezultate?

In caz ca nu voi reusi in nici un fel rezolvarea problemei sunt decis sa vand masina si sa nu mai aud de Renault niciodata. Asta e, m-au tepit, sa fie iubiti si succes in afaceri! Ma duc in Germania si-mi iau masina, ceea ce trebuia sa fac de la bun inceput. Probabil va fi inca o ilustare a proverbului cu sutul in fund.

Va multumesc pentru atentie si sper sa-mi dati si ceva raspunsuri.


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Aug 2006, 21:37
Post #2


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




1. Mai poti merge cu masina. Insa nu fara griji. Teoretic fara griji nici cu masina cu 100km la bord nu poti sa mergi. In princiupiu masina mai merge. Exista un joc, cu timpul se va mari pana cand la un moment dat directia nu va mai functiona cum trebuie si iti va pune viata in pericol.
2. O alta constatare iti va da acelasi raspuns, insa merita sa te interesezi in alta parte de pretul casetei. Sunt convins ca poti gasi caseta la cel mult jumatate din pret...
3. La acest punct se pare ca tu nu intelegi notiunea de garantie sau cel putin conditiile acesteia. Stiai foarte bine si cred ca ti-a explicat si tipul de la dealer cand ai cumparat masina. 20.000 km trenul de rulare sau 2 ani. Adica se pierde garantia cand oricare dintre ele se termina. Si daca nu stiai, asta e valabila la toti producatorii de masini. Poate nu exista limita de km insa de ani e la toti.
4. Cloncanitul ala apare cand treci peste gropi asadar era de datoria ta sa sesizezi problema.
5. Masinile se recheama la service atunci cand apar probleme fara preaaviz si pot pune viata pasagerilor in pericol. Jocul la coloana de directie apare in timp si este usor de sesizat. Asadar se poate depista si rezolva problema cu mult timp inainte ca aceasta sa puna viata in pericol.
6. Problema se rezolva usor: Scoti banu din buzunar si platesti o caseta noua. Sau daca nu vrei, o vinzi si cumperi altceva. Un proces il faci degeaba pentru ca Renault iti tranteste in fata contractul semnat de TINE si il termina fara drept de apel.

This post has been edited by ssilviu: 2 Aug 2006, 21:38


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zetu
post 2 Aug 2006, 22:11
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 633
Joined: 18 December 04




Sa-mi dau si eu cu parerea smile.gif Eu cred ca defectul cu coloana de directie este unul recunoscut de reno din moment ce au schimbat tipul coloanei de directie. Vechea coloana de directie nu are un viciu de fabricatie care sa faca obiectul garantiei, ea este conceputa gresit si se strica fara exceptie. In mod normal reno ar fi trebuit sa schimbe toate coloanele de directie. Ma rog cheltuiala mare, in franta sunt destui oameni care obtin cel putin piesele gratis si in post garantie daca se dovedeste ca este o problema de conceptie (care sa apara la toate sau majoritatea masinilor)


--------------------
NISSAN QASHQAI 1.3 dct Tekna 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 2 Aug 2006, 22:40
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




@ssilviu
Merci de raspuns dar nu prea ma ajuta ceea ce zici tu aici, din pacate sad.gif

Legat de chestia cu cloncanitul, eu am crezut ca asa face Renault-ul, nu ca e un defect. Am presupus ca totul e ok, se simte o vibratie usoara in volan si se aude acel cloncanit la trecerea peste foarte mici denivelari, dar nu e ceva alarmant. Recunosc ca nu le am cu masinile, dar nici paranoic nu sunt. Cum ziceam, am avut incredere in Renault ca nu-mi vinde o masina cu probleme din start, pentru ca de cloncanit a cloncanit de la primii km. Sincer, pe acest forum am aflat ca era legat de coloana de directie... too late!
Insa mecanicii din service si-au luat bani frumosi pe revizii si mi-au dat de 3 ori (in timpul garantiei!!) ok-ul. Ei stiau ca acel cloncanit nu e ok si ca poate ascunde probleme mai grave. Dar s-au multumit sa schimbe uleiul, sa inlocuiasca un filtru de aer si sa incaseze banul!
Sa mai zic si ca franele scartiie din prima clipa? Si, desi am si schimbat (prematur) o pereche de placutze, continua sa scartiie regulat? Si ca baietii considera totul normal? M-am obisnuit si cu scartaitul... sper ca peste cateva luni sa nu aflu ca cine stie ce mare smecherie s-a facut praf si ca trebuie sa dau 80 milioane s-o schimb si ca acel scaratiit de fapt....
Ce vreau sa zic e ca era si treaba lor, ca specialisti sa constate daca sunt probleme si sa le remedieze sau sa ma anunte ca am probleme. D-aia le dau bani pe revizii (pe care le-am facut regulat)! Eu nu sunt inginer mecanic si nici expert in Renault sau in masini (daca eram nu-mi luam Renault!) asa ca-i platesc pe ei pentru asta.

Legat de faptul ca nu inteleg termenul de garantie, te asigur ca-l cunosc. Insa acea garantie e data de producator luand in calcul cel mai defavorabil caz pentru ei. Una e uzura unei masini condusa ocazional pe drumuri bune si alta pentru o masina care face zilnic Bucurestiul, asta vroiam sa zic. Aici trebuie sa ai in vedere notiunea de garantie: producatorul garanteaza ca ceea ce ti-a oferit este calitativ ok. Se pare ca ceea ce mi-au oferit mie nu a fost asa. Si nu a devenit not ok, ci a fost not ok inca de pe usa fabricii!

Legat de rechemari, nu e chiar asa. Acum circa un an am primit o notificare sa ma prezint la service pentru a se verifica daca e o problema cu macaraua de la un geam pentru ca unele masini aveau problema asta. Deci nu e doar pentru cazurile in care se pune viata in pericol. Este pentru orice defect constatat.

Legat de rezolvarea propusa de tine: nope! Le-am platit o data masina, am fost corect, banii mei au fost buni si am platit cat au cerut, nu mi-au facut nici o favoare sau discount ca sa le devin client. Acum mai vor 2000 euro, dupa ce tot ei mi-au livrat o masina defecta! NU E CORECT!!!

Insa cum e chestia aia cu caseta la jumatate de pret? (ma rog, e coloana de directie, nu caseta). Poti sa-mi dai ceva detalii, te rog?

@zetu: ai ceva detalii cu privire la Franta? Stii ceva sigur? Ar fi un argument zdrobitor, daca in Franta se intampla asa. Plus ca le-as scrie la Reno.fr direct.

Legat de AAA Auto... nope. Merci de sugestie dar nu.

This post has been edited by sradu: 2 Aug 2006, 22:46


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Aug 2006, 22:52
Post #5


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(sradu @ 3 Aug 2006, 01:40)
Ei stiau ca acel cloncanit nu e ok si ca poate ascunde probleme mai grave.

Se pare ca ceea ce mi-au oferit mie nu a fost asa. Si nu a devenit not ok, ci a fost not ok inca de pe usa fabricii!


*




-Cum aveau sa stie? Daca nu ti-au luat masina la un drive-test? Clonclanitul apare doar in anumite situatii si daca ei decat ti-au ridicat masina pe elevator nu aveau cum sa-si dea seama
-Aici iar este vina ta. Cand ai ridicat masina trebuia sa fii foarte atent la ea, sa o verifici. Daca tu ai semnat pentru ea inseamna ca ai fost de acord. Nu ai fost obligat sa semnezi. Producatorul NU GARANTEAZA ca ceea ca ti-a dat este ceva bun. El iti GARANTEAZA ca iti va schimba in perioada de garantie tot ceea ce se strica.

This post has been edited by ssilviu: 2 Aug 2006, 22:52


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 2 Aug 2006, 23:11
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Sa fim seriosi! Cloncanitul ala e ceva absolut minor. E mai mare cuvantul decat simptomul. Cred ca nici mecanicii n-au stiut ca e legat de problema asta pana nu s-a intamplat prima data... Este doar un simptom care are sens pentru ei, pentru mine nu a insemnat nimic. E ca si cand ai simti o furnicatura si de fapt se dovedeste ca esti bolnav de cancer! Doar doctorul poate sa faca legatura intre simptom si boala.
Legat de drive-test, la fiecare revizie puteau sa-i faca ce teste pofteau. Puteau sa-si dea seama de problema si altfel decat din cloncanit. Ca sa nu zic ca atunci cand m-au pus sa schimb placutzele (degeaba) au mers si cu masina un pic...
Ma rog, poate nu e vina lor, si ei au avut incredere in produsul Renault. Problema aici este ca Renault a vandut masini defecte (defect de concept, de calitate sau de fabricatie, la alegere, care ti se pare potrivit). Masina mea nu s-a stricat din cauza modului impropriu de folosire. Am platit corect, am folosit-o corect si am facut reviziile corect. Ce ar mai fi trebuit sa fac?
Singurul motiv pentru care masina mea nu e ok este ca nu a fost niciodata ok.
Cum poti sa zici ca producatorul nu garanteaza ca-mi da ceva bun? Ce nu e bun nu poate fi decat stricat!!
E ca si cum ai zice: Ia tu masina asta stricata acum si noi iti garantam ca timp de 2 ani iti reparam orice problema! Ti-o dam aproape pe degeaba, nu-i decat 14k euro!
Mai bine zii de preturile alea la jumate, daca-mi zici unde sa caut, chiar mi-ar fi de folos cu ceva!

This post has been edited by sradu: 2 Aug 2006, 23:16


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 2 Aug 2006, 23:31
Post #7


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




sradu, cand ai ridicat masina puteai sa faci drive-test si in caz ca nu iti convenea puteai sa o refuzi. Simplu ca buna ziua!

In al doilea rand, nu ai nici o dovada ca acel cloncanit are legatura cu jocul directiei de mai tarziu. Poate cloncanitul se incadreaza in categoria "asa fac toate", asa cum si tu ai crezut, iar jocul la volan a aparut mai tarziu din alte cauze. Cand iti cumperi masina noua esti cu urechile ciulite dupa orice. Daca te deranja cloncanitul trebuia sa vorbesti la servici. Ei nu sunt obligati sa faca drive test cu masina. In cartea de service, se specifica destul de clar ce sunt obligati sa faca cei din service. Vezi acolo lista. Restul depinde numai de tine. Iar, o chestie care se intampla la toti, nu doar la reno.

Eu iti inteleg frustrarea, insa tu nu-ti vei putea repara masina pe gratis. Asta e clar, a iesit din garantie, adio. Cat despre caseta de directie, incearca la alti dealeri sau la importatorii independenti de piese: Meteor, Augsburg


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 3 Aug 2006, 06:42
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Silviu... nu aveam de ce sa refuz masina. La ora aia nici cei de la service-ul Renault nu cred ca stiau ca masina are probleme la coloana de directie sau ca acel cloncanit are vreo importanta ca si simptom... Ulterior, cand au inceput sa le schimbe, au facut legatura intre cele 2...

Eu am avut incredere in Renault, pe bune. Cum am incredere si acum ca daca franele scartie asta nu va inseamna ca va trebui sa schimb ABS-urile, nu? Nici nu ma gandeam ca este posibil ca o masina ca Renault Megane sa aiba asemenea probleme. Si cand mi-au zis ca va trebui schimbata coloana, am zis: hei, poate se inseala... sau am avut eu super-ghinion!
Asa ca am inceput sa caut pe net, am gasit acest forum si am gasit problemele similare. O data sa zicem ca e ghinion... dar vad ca e o chestie sistematica, numai pe forum sunt destule coloane schimbate. DACA ASTA NU E DEFECT DIN CONSTRUCTIE, ATUNCI CE E???

Problema e ca Renault a vandut o masina defecta din start si asta nu e normal. Mai mult, nici n-au recunoscut oficial asta, pentru ca probabil ii doare la buzunar sa schimbe cateva sute de mii de coloane de directie, plus impactul publicitar major negativ, pentru ca nu e chiar de joaca cu directia, nu? S-ar putea ca in urma unei expertize tehnice sa rezulte si motivul care a dus la necesitatea de a inlocui coloana de directie. Asta e cel mai important!

Eu nu vreau sa repar masina pe gratis. Nu, vreau sa-si recunoasca greseala si sa ma respecte ca si client. Eu am fost corect cu ei, vreau sa fie la fel si ei.

Merci pentru ideea cu Meteor, de Augsburg mai auzisem, o sa intreb si acolo.

Pentru cei care au avut probleme similare, ca stiu ca at ifost cativa, cum ati rezolvat? Toate au cedat in perioada de garantie? Nimeni nu a contactat Renault-ul? N-au zis nimic? Chiar nu stie nimeni daca s-ar rechemat masini in service pentru probleme la coloana de directie? Cred ca trebuie sa caut si pe forumuri de afara....

This post has been edited by sradu: 3 Aug 2006, 06:45


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pumala
post 3 Aug 2006, 09:14
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 5 November 04
From: Brasov




Eu am masina din 2004 si am si acel cloncanit la coloana de directie de la inceput.
Mai am un alt cloncanit pe care n-am reusit sa-l localizez si care se aude la denivelari line mai mari si cateodata cand schimb viteza. Mie mi-sa parut ca e de la tampon motor.

Am fost la service cu aceste zgomote (pe la 12000 km) )si am facut test drive cu un mechanic si cu seful de service pe niste drumuri nasoale si au zis ca masina n-are nimic (bieleta din stanga a avut un mic joc dar zgomotele nu erau de la ala). A dat cu un silicon pe la tamponul motor si gata. Am mentionat ca nu mai am garantie (am avut 18 luni) si sa-mi zica daca trebuie schimbat ceva ca schimb pe bani mei. Seful de service a zis ca daca era masina lui inca nu schimba nimic. Asa ca merg mai departe cu acele zgomote. Acuma am 16000 km.


--------------------
Renault Megane 2004 M2.1
MEGANE II Bicorp 2004 1,6 16v
Confort Dinamique - Negru metalizat, Clima, Xenon.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 3 Aug 2006, 09:34
Post #10


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(sradu @ 3 Aug 2006, 09:42)
dar vad ca e o chestie sistematica, numai pe forum sunt destule coloane schimbate. DACA ASTA NU E DEFECT DIN CONSTRUCTIE, ATUNCI CE E???

Problema e ca Renault a vandut o masina defecta din start si asta nu e normal.
*



-Cuvantul cheie este "destul". Cine apreciaza acest destul? Cine considera ca e destul?

-Aici tu ai o fixatie, masina NU A VENIT DE NOUA CU JOCUL IN VOLAN. Acesta a aparut in timp. Joc care putea sa apara dupa o anumita groapa luata prea tare. Daca era defect de constructie aparea la toate masinile fara exceptie.

Am mai zis-o pe alt topic, Renault urmareste sa faca bani, nu masini bune. Sunt convins ca Renault stie de aceste coloane de directie. Poate insa nu era avantajos dpdv economic sa le schimbe. Dupa datele lor, costul schimbului de casete in perioada de garantie nu depaseste costul redesenarii unui nou model de casete. Si-au facut ei ceva calcule si daca ieseau in pierdere faceau ei ceva ...

This post has been edited by ssilviu: 3 Aug 2006, 09:39


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj666
post 3 Aug 2006, 10:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 358
Joined: 29 July 05
From: Cluj




E adevarat ca la modelele din 2005 au schimbat coloana de directie? Mie la gropi si denivelari, in afara de un zgomot in zona airbag-ului pasagerului ca si cum ar fi desprins ceva in bord, nu mi se aude nimic.


--------------------
Renault Koleos 2009, Dinamique 175 cp
VW Golf 7, 1.2 TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmax1
post 3 Aug 2006, 10:24
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 2 March 06
From: bucharest




pentru sradu: din pacate trebuie sa platim mai tarziu pentru faptul ca ne-am bucurat de un pret mai mic la inceput. poate multi nu au probleme desi ma indoiesc dupa ce se vede pe forumul asta. dar masina mea este o mizerie. o am din decembrie 2005 si in jumatate de an consider deja ca am luat tzeapa. acum sa fim optimisti. incearca si tu sa te duci cu un mecanic bun la dezmembrari sa iti iei o coloana de directie. sigur o iei pe la 300 euro. si-a luat un prieten de-al meu pentru un mondeo mai vechi care are acceasi meteahna: i se par delicioase coloanele de directie.
numai bine.



--------------------
renault clio bicorp 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 3 Aug 2006, 11:06
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Madmax, e o idee... merci mult! Poate conving un mecanic sa rezolvam problema asa. Doar sa gasesc acolo coloana.

Silviu, nu cred ca am o fixatie. Masina a avut un defect latent, din fabrica. Daca nu e asa, explica-mi tu de ce trebuie schimbata coloana? Retine: conditiile in care a fost intretinuta si folosita masina au fost excelente.
Tie ti se pare normal sa cedeze coloana de directie dupa 30k kilometrii la o masina de 14k euro? Am avut Tico cu care am mers 70k km si n-a avut nici pe draku! E masina, nu e aspirator sa-l schimbi dupa 2 ani, pana si hard-diskul de la computer ma tine mai mult decat directia asta!
Crede-ma, daca se defecta ceva minor plateam si gata! Dar e vorba de coloana de directie care nu numai ca e foarte scumpa (15% din pretul masinii) dar e si oarecum vitala la siguranta. Daca mi se rupe coloana maiine si intru pe contrasens si ma fac chiftea, crezi ca plange Renault-ul dupa mine? Sigur, vina mea ca n-am strans 2000 euro in 6 luni sa platesc!
Si nu trebuie sa apara defectul la toate masinile. Atata timp cat apare sistematic e clar ca exista o problema la Renault. Mai mult, faptul ca au schimbat coloanele la noile modele nu-ti spune nimic?
Fixatie... nope. Pe masura ce discutam sunt din ce in ce mai convins sa fac demersuri la Renault direct in Franta, pana la urma nu e vina delearului sau a imortatorului din Romania. E vina fabricantului. Ce ziceti, cei care ati avut sau aveti probleme similare, facem ceva imptreuna? Daca da, astept pm-uri. Eu ma ofer sa formulez o reclamatie si s-o semnam cu totii! Ce ziceti?


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan_laguna
post 3 Aug 2006, 11:26
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 16 February 05




Te rog fi putin atent. Coloana de directie pune viata in pericol doar daca ai joc la acele cruci cardanice.Dar eu sunt convins ca acelea nu au joc.jocul a aparut intre axul coloanei si carcasa de metal care prinde axul pe caroserie(bord). Acolo exista 2 rulmenti foarte subtirei diametrul ext este undeva pe la 32 mm iar diametrul interior cca 26 .Acei rulmenti "functioneaza" doar cand rotesti volanul si este inexplicabil cum se pot strica asa repede,dar se strica. NESIMTITI schimba coloana ptr ca acei rulmenti nu apar cu cod . Am observat acest lucru la 5 autoturisme. Crede-ma ca am cautat acei rulmenti ,dar nu i-am gasit.
In consecinta Eu cred ca daca verifici crucile cardanice si sunt ok nu iti face probleme ptr siguranta ci ptr disconfortul de zgomot.


--------------------
renault laguna 1,8 16 v 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 3 Aug 2006, 11:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Multumesc Dan! Oricum vreau sa mai fac o vizita in service dupa ce ma documentez cat de cat, ca acum ma fac aia cum vor ei, habar n-am cu ce se mananca subiectul, nici crucile cardanice nu stiu ce sunt si ce fac. Deocamdata.
Ar fi bine sa fie doar rulmentii cu pricina. Nu zgomotul e problema, dar cert e ca trage uneori stanga si mi se pare ca are si un usor joc in volan la viteza mica (la viteza ceva mai mare nu-s probleme, dar cred ca e din cauza faptului ca directia se intareste cu viteza)
Cert e ca trebuie sa vorbesc cu un mecanic bun si de incredere (recomandari, cineva?)
Ma gandeam ca o data cu reclamatia sa solicit Renaultului sa faca o expertiza tehhnica si sa-mi ofere motivul pentru care este necesara schimbarea coloanei pe banii mei. Macar daca tot imi cer banii astia sa inteleg si eu de ce!


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 3 Aug 2006, 13:59
Post #16


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




sradu, mai devreme sau mai tarziu ORICE piesa la masina se strica. Poti spune daca vrei ca toata masina e un defect latent care in x km se va strica total. Renault hotaraste cat vrea sa tina masina produsa de ei/piesele din masina lor. Iar decizia asta se ia in functie de foarte multi factori: de la pretul dezvoltarii, productiei pana la pierderea/acapararea de clineti (ne)multimiti de masina. Renault stie cati posibili clienti pierde prin stricarea acestei casete de directie si cati castiga prin pretul mai scazut..Si se pare ca a luat o hotarare. Altii au mers cu masina jdemii de km si au schimbat caseta de directie pe garantie. Iar Renault tot nu a facut nimic in privinta asta. De ce oare? Totul se rezuma la bani

Incearca te rog sa gandesti la rece. Repet: ORICE piesa la masina de strica. Asadar, orice problema ce ar aparea la masina, tu o consideri ca fiind un defect latent? E absurd, sa fim seriosi. Tu poti sa dai mail in Franta iar ei iti vor raspunde politicos ca ti-a trecut garantia.


PS Mai tii cu Villeneuve?smile.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 3 Aug 2006, 14:25
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Silviu, avem pareri diferite: eu consider defectele de genul asta o chestie care n-ar trebui sa se intample. Nu in conditiile astea cel putin. Daca Renault a ajuns la astfel de calcule ar fi absurd, pentru ca pe termen lung si-au pus cruce. Si nu cred ca se calculeaza asa, tind sa cred ca ceva nu le-a iesit corect, nu ca au facut-o intentionat, eu inca am o bruma de incredere in Renault si cred ca a fost doar o eroare.


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 3 Aug 2006, 17:30
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Subscriu la ideea de a face ceva impreuna pt a contracara idioteniile pe care renault le scoate pe piata. Multe chestii reprezinta nesimtiri din partea renault si ar trebui contracarate.

Eu nu inteleg cum dreaq unei masini noi ii poate cloncani coloana in halul asta. Mi se pare o tampenie fara margini.
Ei nu verifica inainte produsele care le scot pe piata?...am ajuns sa consider loganul o masina mai sigura si mai placut de condus din cauza zgomotului ala tampita de la coloana de directie.

Cand vad piatra cubica am ajuns sa dau radioul tare doar sa nu-l mai aud. Unii spusn ca s-au obisnuit cu el insa pe mine ma calaca pe nervi de 1.5 ani si 35k.

PS
Mentionez ca am fost la service si raspunsul a fost "zgomot constructiv"....sau mai pe romaneste "asa face toate"



--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 3 Aug 2006, 22:35
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Take it easy! Eu nu acuz fima Renault de rea-vointa. SPER ca nu e asa, si ca e vorba doar de o problema involuntar de vointa lor. DAR... daca tie ti se spune ca cloncanitul e zgomot constructiv si apoi dupa 1-2 ani ti se spune ca trebuie schimbata coloana de directie PE BANII TAI, asta nu mai e in regula. Una e un zgomot la trecerea peste mici denivelari si alta e sa ramai cu covrigul in mana in timp ce te indrepti cu 100 la ora spre un TIR de pe contrasens.
Eu sper ca Renault e o firma civilizata si ca ma va trata cu respectul cuvenit. Pe de alta parte este clar ca daca actinam impreuna, e mult mai usor sa rezolvam problema pentru fiecare. Ideea e ca tratand fiecare caz izolat vor spune fiecaruia in parte ce vor, functie si de cat de bine va sti fiecare sa puna problema.
Daca fiecare va putea da exemplele celorlati, atunci nu vor mai putea sa nege ca e o chestie sistematica.
Propun ca pe acest topic sa postati si cei care ati schimbat coloana de directie la Megane. Scurt, ca o confirmare. Ce parere aveti? Pe mine si pe cei care vor mai avea aceasta problema cu Meganurile lor ne-ar ajuta destul de mult in demersul catre Renault.


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trami
post 3 Aug 2006, 23:39
Post #20


-


Group: Members
Posts: 270
Joined: 15 July 05
From: Targoviste




Nu vin sa mai dezbat subiectul, spun doar ca defectul grupului EPS nu se manifesta numai la Renault.
@sradu, vezi http://www.trami.eu/eps.html si daca vrei un pret la SFERT din ce spuneai suna-ma la 031.8106501 intre 9.00 si 21.00


--------------------
Kuga 2 - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovis
post 4 Aug 2006, 13:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 10 April 03
From: Timisoara




Am auzit azi dimineata la radio o stire cum ca Ford va chema in service un milion si ceva de autoturisme pentru a se face o verificare la nus ce sistem ce ar putea provoca incendii. Pana aici nimic neobisnuit. Interesanta e insa cauza retragerii: 65 de autovehicule au luat foc din cauza acelui sistem, in total fiind inregistrat un numar de 1500 de plangeri. Daca stirea e adevarata, inseamna ca la fel se poate rezolva si cu coloana de directie de la Megane....


--------------------
Renault Megane II.2 Estate Expression 2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 4 Aug 2006, 20:30
Post #22


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




De directia rupta la megane care a dus la pierderea totala a controlului masinii inca nu am auzit. Asadar nu va aparea prea curand o asemenea rechemare


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 5 Aug 2006, 08:16
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Mda... vad ca nimeni din cei care au intampinat problema nu mai e interesat sa revina pe acest topic. Pacat, o sa incerc sa caut iarasi pe tot forumul subiectele legate de problema la directie. E important sa am si argumente cand voi sustine ca defectul apare sistematic la Megane2. Eu unul sunt ferm convins ca e vorba de un defect ascuns al masinii si voi cere o expertiza tehnica (facuta chiar de expertii Renault, n-am nici o problema cu asta) care sa evidentieze cauza aceastei defectiuni.
E suficient ca cei care au patit-o sa dea un scurt reply sau pm: "Eu am schimbat coloana". Poate pentru voi e trardiv, ati rezolvat problema. Dar pe mine m-ar ajuta sa demonstrez Renault-ului ca nu sunt singurul care am avut aceasta problema. Si stim cu totii ca e asa!!!
Renault nu va face un gest similar cu Ford pentru ca:
- protestul si problema nu e public(a) (inca)
- in afara de Renault nimeni nu are idee cat de multe coloane de directie au fost inlocuite (aici intervine partea in care noi trebuie sa fim uniti si sa ne facem un recensamant, vor fi si altii dupa mine care vor avea nevoie de asta, sunt convins!)
- una e o coloana de directie, alta e un defect de cablare electrica. La Ford se rezolva in service, la Renault se lasa cu cheltuieli. E logic ca prefera sa schimbe coloanele pe cheltuiala clientilor... Pentru acea problema la macaraua geamului m-au chemat in service, pentru coloana n-o s-o faca!
Pana atunci am nevoie de o a 2-a parere, revin cu rugamintea de a-mi recomanda un mecanic de incredere si priceput la Megane, pentru a verifica estimarea initiala a service-ului Renault si anume ca trebuie schimbata coloana. S-ar putea sa nu fie chiar asa (din varii motive, nu vreau sa dezvolt aici) si sa se rezolve mult mai usor problema (da Doamne!)


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 5 Aug 2006, 09:35
Post #24


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(sradu @ 5 Aug 2006, 11:16)
E important sa am si argumente cand voi sustine ca defectul apare sistematic la Megane2.

Asta vrei tu sa crezi. Cate coloane de directie ai numarat tu schimbate pe forum?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 5 Aug 2006, 11:21
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




F putine coloane schimbate pe forum.

Oricum coloanele electromecanice (cel putin unele din ele -generatii mai vechi in cazul renault) in momentul in care se merge cu viteza mica pe un drum denivelat-drum de tara sau piatra cubica- are un zgomot destul de enervant-ca un cloncanit.

Am fost la n servisuri si tota lumea mi-a explicat ca zgomotul este unul "normal"...pur si simplu asa lucreaza coloana. In occident problema este mai putin grava pt ca acolo nu mai sunt drumuri asa de rele incat coloana sa zdrangane.

O masina de generatie noua la care am intalnit acelasi tip de zgomot (comportament) este noul hyundai accent.

Ca o concluzie renault nu o sa schimbe probabil niciodata o piesa care are un anumit zgomot pe niste drumuri care in alte parti au disparut din evul mediu...iar pe de alta parte este si vina lor ca nu-si adapteaza masinile functie de tara (locul )in care o comercializeaza.

Probabil ca (virgula) coloana de directei a meganului comercializat in ro. ar fi trebuit sa fie o teava cu diametru fi100 si la extremitate sa aiba un cerc din metal cu un suport in care sa proptesti picioarele ca sa poti invarti volanul smile.gif


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 5 Aug 2006, 11:42
Post #26


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Mai exista o diferenta intre cazul Renault si cel Ford. La producatorul american intervenea aspectul aleatoriu al acelui defect. Adica masina putea sa ia foc oricand: chiar si atuni cand ridicai masina de noua de la dealer. Directia de la Renault incepe sa faca joc dupa cateva zeci de mii de km. Nu cred ca e nimeni cu 1000km la bord cu o coloana de directie defecta.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 6 Aug 2006, 10:07
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




Intr-adevar haideti sa dam un search pe forum dupa "directie" si sa vedem ce iese...

Mai jos aveti link-uri la niste topicuri interesante din punctul de vedere al problemelor (grave, nu doar cloncanitul) la coloana de directie de la Megane2 sau topicurile in care se afirma ca s-au schimbat coloane de directie:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40124&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40164&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40566&st=30
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40798&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41535&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42483&st=30
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42508&st=30
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45465&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=49677&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40116&st=90
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41251&hl=
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40526&st=270

Userii care au spus pe forum ca au schimbat coloana (sau o vor schimba):
adyt,
SorinV,
smecherutza,
mariusg,
bubuion,
Mobi,
cornel_t,
rombu,
hakkinen,
razvanc_2000 (din exprimare nu reise foarte clar dar mai pomeneste de inca 3 cazuri)
norisss (2 bucati!),
reno-valentin (un prieten a schimbat kit de directie),
nicotine (inca nu o schimbase, dar intentiona la vremea postului)
richie (urma sa fie schimbata la vremea postului)
Meghitzanul - idem

Alte probleme nashpa, probabil se vor finaliza tot cu o schimbare:
ctudose - joc in volan
calin - idem

Alte topicuri interesante relativ la subiect:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=41246&hl= (userul Lex Luthor si-a busit directia intr-o groapa... nu e legat strict de coloana de directie, ci doar de fiabilitatea sistemului, e interesant)

Un alt topic interesant ( http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42079&hl= ) din am extras 3 posturi pentru ca le-am considerat relevante:

sneferu
Mers la service, spus ca "asa face toate dom'le"; apoi un prieten mi-a spus ca trebuie schimbata coloana de directie; dupa ce am schimbat-o, zgomotul a disparut. La mine si la inca 2 alte megane-uri duse amici duse cu aceiasi problema la doctor

@tt@ck:
Sal! Si eu am aceleasi probleme cu directia! Nu mai am garantie dar tot am fost in service sa cer o explicatie! Ideea este in felul urmator: coloana de directie are toate articulatiile pur metalice fara nici o bucsa de cauciuc; de la gropi vor aparea prea-frumoasele jocuri dar deloc periculoase; zgomote pot aparea si in functie de cum este reglata coloana de directie pe adancime si inaltime! Aceasta exlpicatie mi-a fost data de un mecanic pe care il cunosc si care nu are nici un interes sa imi spuna prostii! MI-a spus ca probabil la anu va trebui sa o schimb, dar noroc ca inca se mai cumpara megane-uri si o pot face pe alta garantie, eu nu mai am de un an!

rombu
...mi-a pikat intamplator in mana..la mach 1 era pe o masa...o hartie in care service-urile renault erau premiate/avertizate in functie de nr de intoarceri (inclusiv piese la garantie) ghici cine era pe primu loc/....???mach 1! cele mai putine intoarceri mai prost stateau serus si ipso...va sa zika astia sunt mai intelegatori cu clientu' si trebuie pedepsiti ca irosesc banii lu tatuca renault pe clientii nebuni din romania!

Alt topic in care se discuta despre schimbarea coloanei (http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45465&hl= ), am extras 2 idei iarasi interesante, zic eu:

Oamenii au fost de buna credinta si nu au scris nimic aiurea, am vazut toate hartiile, inclusiv faxul venit de la Renault sin care citam mai sus.Cand mi-au trimis alerta a doua oara, Renault trimisese deja o circulara - cica pe la toate service-urile - prin care spunea ca nu se mai schimba coloane de volan - mi-au zis si de aia. Oricum, poate nu e coloana de volan, insa nu asta a fost raspunsul Renault, ci: nu vrem sa o schimbam. Atat, nici o alta solutie

...Intre timp Renault a modificat structural coloana, adica a eliminat o tija, inlocuind-o cu alta mult mai bine ranforsata.Eu am acum montata aceasta coloana deja modificata si vad ca deocamdata nu face figuri

Oare de ce or fi modificat Renault coloana de directie? unsure.gif


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 6 Aug 2006, 19:45
Post #28


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Multa munca pentru o concluzie pe care deja o stiam: coloanele de directie nu sunt un monument de fiabilitate. So what? Ce vrei sa demonstrezi?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sradu
post 6 Aug 2006, 20:18
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 13 February 06




@Silviu: am cautat sa vad cati de pe forum s-au confruntat cu diverse probleme la coloana de directie. Am inceput asta inainte sa ma indemi tu sa le numar, doar ca a durat ceva pana am parcurs tot ce merita.
Si oricum, nu-ti inteleg persistenta cu care dai reply-uri pe acest topic. Te plictisesti? Am inteles punctul tau de vedere, ar trebui sa scot banu, sa alimentez contul Renault, sa tin ciocu' mic, sa ma rog pentru ca noua coloana sa ma tina macar 2 ani (ca altfel mai bine iau o Dacie de banii aia si s-ar putea sa ma tina mai mult) si sa multumesc lui Dumezeu ca m-a luminat in ziua in care am decis sa cumpar Renault. Corect?

Coloana de directie nu e flansa, bucsa sau bieleta. Eu voi pune problema catre Renault. Mie nu mi se pare normal ceea ce se intampla. Nu e o problema de fiabilitate. Este o problema de conceptie, s-a gresit, dovada ca si Renault a schimbat coloanele de directie. Daca era doar o problema de fiabilitate schimbau furnizorul. Desi, cum ziceam mai inainte, e tot problema Renault-ului, legata de controlul calitatii. Oricum ar fi (calitate sau design) problema e a lor!
Sa stau in banca mea si sa le dau cuminte banii pe o coloana noua, nope. Poate nu stii, dar piesele de schimb sunt de regula mai proaste calitativ decat cele puse pe masini. So? Schimb o problema cu alta? PE BANII MEI?
Si eu nu zic nici pas acum, maine e randul altuia, si tot asa... Nu e corect. Pai Renault-ul castiga comision si la masina, si la subansablele pe care le cumparam din cauza ca au vandut masini proaste??? Cam prea de tot, nu credeti?! Stiti ce adaos comercial practica la piese?
Pacat ca mass-media e aservita producatorilor... ar fi iesit o ancheta interesanta, dar cine sa o faca? In reviste nu se scrie decat de bine de toate masinile, chiar si criticile sunt constructive: E o masina minca, dar veti aprecia asta in trafic...
O sa dau si un telefon la OPC, sa vad ce parere au... daca considera intreresant subiectul. Nu prea-mi fac sperante, dar macar sa intep putin elefantul. Astazi unul, maiine altul...


--------------------
Renault Megane 2 2003 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 7 Aug 2006, 07:31
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




@sradu: Userii care au spus pe forum ca au schimbat coloana (sau o vor schimba): ...
Eu personal nu am zis ca nici una nici alta, ci doar am remarcat zgomotele mai mult sau mai putin "functionale" ale directiei.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 20:51
Dacia