Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

schimbare cablaj motor

kebbius
post 21 Mar 2006, 16:59
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




topicul este o continuare a unor reply-uri de pe topicul legat de schimbare bobine (am postat acolo crezand ca problema e legata de bobine).

reamintesc problema...in urma cu trei zile mi s-a aprins martorul de antipoluare+SERVICE. Evident mi-am facut programare la un service (Mach 1) si azi am fost sa vad despre ce e vorba. Asta cu toate ca inca de ieri se stinsesera becurile cu pricina si am crezut ca totul e ok. Dar pentru mai multa siguranta am decis ca ar fi bine sa ma duc si sa faca mesterii un test de calc.

Situatia e mai grava decat mi-as fi putut imagina (sincer...as fi preferat sa fie de la bobine). Situatia e in felul urmator:

Acum cateva luni-un am am trecut cu masina peste un bolovan care mi-a harsait podeaua. In momentul respectiv, in afara de injuraturile de rigoare nu am dat atentie evenimentului. La prima revizie am mentionat problema si intr-adevar era o mica infundatura dar mesterii mi-au zis ca nu e nici o problema ca nu a fost sectionat nici un cablu.

Azi mi s-a zis ca din cauza loviturii respective, a fost afectata o izolatie si a intrat apa pe acolo. In timp a rezultat oxidarea si distrugerea cablajului in zona aia si de asemenea, distrigerea sondei de oxigen. De abia acum fac eu legatura cu faptul ca atunci cand era umed pe afara (mai ales cand erau sloaiele alea sau tot felul de baltoace) motorul tremura la relanti...se pare ca asta era cauza.

Problema e ca geniile de la renault fac cablajul asta dintr-o singura bucata si trebuie inlocuit tot cablajul motorului si sonda de oxigen.

Asta au scris pe foaia de constatare:

-cablaj motor: 8200293070; pret:cca 15 mil lei;
-sonda x aval: 7700107433; 7,5 mil lei
-manopera: cca 4 mil.

Acum am si eu nevoie de ajutor. Daca cineva are vreo idee daca am vreo sansa sa gasesc piesele astea in alta parte, poate am sansa sa scap mai repede.

Desi practic e vorba de un accident, avand in vedere ca impactul cu un bolovan a cauzat toate astea, casco nu cred ca e o solutie ptr ca:
(i) a trecut prea mult timp;
(ii) datorita unui accident mai vechi, am de platit o prima de vreo 13 mil ca sa-mi reitregesc polita de asigurare.

Asa ca...daca cineva are vreo idee...

Off-topic: cat asteptam pe acolo, a venit un tip cu megane cc de culoare rosie caruia i se rupsese macaraua sau ceva de genul asta (si avea trapa de combustibil rupta...cred ca e cineva pe forum cu "semnalmentele" astea).


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOG
post 21 Mar 2006, 17:13
Post #2


Riders on the Storm


Group: Moderatori
Posts: 1.364
Joined: 16 August 05
From: Bucuresti/Botosani




tot off topic.....nu are trapa de combustibil rupta...am convenit cu el la intilnirea de vineri ca e vb de un altfel de tuning... biggrin.gif


--------------------
Reno M 2.1/CD 2005/1.6 16 V - B xx BOG
Ce este adevarul?, a aruncat sfidator Pilat din Pont, dar nu a asteptat raspunsul! (Bacon)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 21 Mar 2006, 17:35
Post #3


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




1. Ai vazut cu ochii tai aceasta distrugere a cablajului? Cum arata? Despre ce e vorba?
2. Ti-a fost urcata masina pe elevator sau astea sunt rezultate doar in urma diagnosticarii cu CLIP-ul?
3. Stii cumva daca au masurat sonda de oxigen (trebuia urcata pe rampa pt. asta)?

Sonda n-avea cum sa strice de la cablaj sau de la patrunderea apei. Poate doar de la impact. Cel mult mufa sa fie stricata/oxidata. Trebuie cercetata/masurata.
Sunt mari sanse ca respectivul cablaj sa poata fi refacut in zona aia, depinde de stricaciuni. Numai ca asta nu poti face intr-un service renault.
Incearca sa mergi la un alt service (non renault) unde sa gasesti un electrician capabil si de mare randament.
Ai putea s-o rezolvi si pe casco. Ce daca a trecut timpul? Acum s-a bagat de seama. Dar ramane problema reintregirii.

This post has been edited by cipman: 21 Mar 2006, 17:36


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 21 Mar 2006, 18:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




QUOTE
Ce daca a trecut timpul? Acum s-a bagat de seama. Dar ramane problema reintregirii


Subscriu la ce spune cipman...problema trebuie rezolvata pe casco. Pana la urma masina a fost lovita si s-a deteriorat-->casco.

Stiu pe cineva care si-a schimbat si caseta de directie pe casco asa ca nu vad de ce tu nu ai putea sa-ti rezolvi si tu problema ...d'aia platim atatia bani nu?


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 21 Mar 2006, 19:26
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti





ca sa raspund la intrebarile lui cipman:
1. Am vazut lovitura cu ocazia unei revizii...azi nu am stat langa mesteri cand au trebaluit pe acolo decat putin la sfarsit.
2. Banuiesc ca masina afost urcata de vreme ce mi-au zis ca exista o lovitura sub masina (eu nu le zisesem nimic de lovitura...si uitasem de ea) de la care au aparut toate aceste probleme. Mi-au mai zis de asemenea ca e "prapad acolo jos" - cabluri oxidate, sonde facute varza etc., cel putin asa am inteles eu.

Eu imi aduc aminte ca lovitura a avut loc undeva in spatele scutului motor, pe la mijlocul masinii, intr-o zona acoperita cu un material care are textura similara cu aluminiul (si pe o portiune de cativa cm "folia" asta de aluminiu a fost "sifonata" foarte aproape de niste cabluri). E tot ce mai pot vizualiza. Din pacate nu mi-a trecut prin cap sa fiu alaturi de mesteri de la inceput.

3. Nu stiu.

In legatura cu casco, n-as avea nici cea mai mica ezitare sa apelez la ei daca nu ar fi aceasta prima de reintregire de 13 mil.

Eu tot mai sper sa gasesc nu mester bun care sa ma rezolve mult mai ieftin, fara sa trebuiasca sa schimb toate astea. Cand o sa am timp (curand sper) o sa ma duc la un alt service sa cer o second opinion.

Eu tot nu inteleg...daca acea sonda de oxigen ar fi fost distrusa, mesterii n-ar fi avut ce sa peticeasca, deci sonda aia e intreaga...

Evident ca daca alta situatie nu exista, daca am de ales intre casco si 13 mil sau reparatie din buzunarul meu - 27-30 mil, voi alege varianta mai simpla.

Deocamdata, mi-au zis ca au astupat pe acolo sa nu mai intre apa, dar solutia e provizorie. Dar n-au putut sa-mi zica cam cat o sa ma tina.


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 21 Mar 2006, 19:54
Post #6


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Deocamdata asta e cea mai buna solutie, sa mergi la un service care are un electrician bun, sa vezi cu ochii tai care-i treaba si sa vezi ce solutii ti se propun.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 22 Mar 2006, 10:47
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




m-am interesat si la alti distribuitori de piese auto si preturile pentru reperele de mai sus sunt cam la fel, poate chiar mai mari. Ceea ce inseamna ca daca trebuie sa schimb chestiile astea, o sa o fac la renault. Inca mai sper ca totusi se poate rezolva si fara sa schimb chestiile astea; poate merge cu o improvizatie ceva.


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 22 Mar 2006, 11:24
Post #8


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Important e sa nu ai vreo mufa distrusa. Si nu cred ca ai pentru ca altfel n-ar mai merge acum. Iar daca a intrat apa in mufe se pot curata si izola.
Firele din cablaj se pot inlocui pe portiunea respectiva. Se desface izolatia manunchiului si se localizeaza firele distruse. Se indeparteaza portiunea afectata din fir/fire (se taie progresiv, pana cand dai de zona necorodata), se inlocuieste cu un fir de acelasi diametru (sau usor mai mare, in nici un caz mai mic) si, preferabil, de aceeasi culoare, se cositoreste cu simt de raspundere, se izoleaza imbinarea cu tub termoconstrictor cu lipici (nu e tocmai lipici, e prevazut la interior cu o polietilena care se topeste si adera la fir). Dupa care se reface izolatia manunchiului cu materiale corespunzatoare.
Parerea mea e ca ai 99% sanse sa poti repara cablajul. Metoda descrisa nu e nicidecum o impovizatie. Daca e facuta corect, te tine mai mult decat restul masinii.

P.S.Firele se taie decalat, unele fata de altele, ca sa nu iasa o gogoasa pe manunchi si sa reduci riscul de scurt in cazul in care firele se incing din cauza altui defect.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 22 Mar 2006, 12:23
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




ce sa zic...cunostintele tale in materie de mecanica auto sunt impresionante.

sper si eu sa se poate, dar berbecii aia de la renault mi-au zis ca acest cablaj e dintr-o singura bucata (sau ceva de genul asta) si daca e undeva afectat in vreun fel, trebuie inlocuit tot cablajul. Mie mi se pare absurd.

Deja am vorbit cu cineva de la un service ca sa ma duc sa vad care e treaba.

Nu-mi ramane decat sa sper.

Si inca o intrebare: cablajul motorului are vreo legatura cu instalatia electrica? Ceea ce vreau sa zic e aceasta notiune de cablaj inculde toata instalatia electrica(toate firele care trec prin masina...faruri, bord etc) sau doar niste cabluri de la motor? Nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna sa inlocuiasca toate firele din masina. Scuze ptr ignoranta.


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
atoma
post 22 Mar 2006, 12:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 3 May 05
From: constanta




si ..este posibil sa fie putine fire afectate.....masina inca merge ..wink.gif .. deci ramane sa iti iei numai itemul 2 sonda x aval: 7700107433; 7,5 mil lei si manopera(sfat...vezi companiile de taxi isi instaleaza statiile la electricieni foarte priceputi ...si cu scoruri mici... intreaba pe la baieti wink.gif )


--------------------
Seat Ibiza 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 22 Mar 2006, 13:06
Post #11


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu cred ca sonda trebuie schimbata. Daca mufa, fizic, e in buna stare (nu e fisurata/crapata, bucati lipsa) se poate masura si vedea daca e in parametri.

Cablajul e dintr-o singura bucata in sensul ca asa se fabrica, asa se livreaza si asa se schimba in caz de defect. Si la dacie e tot dintr-o bucata. Ai fost informat corect. De aceea nici nu poti sa faci o astfel de peticire la un service renault. La fel se intampla si daca ai o mufa defecta: se schimba tot cablajul. Nu exista mufe de schimb. Iar daca ar exista, nu e sigur ca-ti mai ajung firele sa infigi mufa in perechea ei dupa inlocuire (depinde pe unde e).

Cablajul cu codul pe care l-ai precizat e #2 din desen si portiunea afectata e "matul" pe care-l vezi in dreapta de tot, ca si cum ar fi deasupra rotii. Nu stiu cum arata in zona aia ca n-am avut ocazia sa ma uit. E posibil sa fie intr-o teaca suplimentara. Chiar daca e turnat si tot se poate face ceva.

wiring8jm.th.jpg

Deocamdata du-te la service sa faci o constatare pe rampa cu un electrician. Eventual fa poze cat mai amanuntite.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madkat
post 30 Mar 2006, 13:15
Post #12


™™™™™™™™™


Group: Members
Posts: 2.351
Joined: 3 May 05
From: Bucuresti




nu cred ca la service autorizat de reno o sa iti repare cablajul - le e prea lene... cauta un electrician auto "independent" priceput sa iti faca operatia

sonda aval nu e exclus sa se fi ars de la vreun scurt in cablajul cu pricina


--------------------
Alfa Romeo & VW 156 2.5 V6 & Bora TDI 1999 & 2001
Hoping for the best, and expecting the worst
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 10 Apr 2006, 16:49
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




Am fost la alt service cu problema cu cablajul. Astia au fost mai cinstiti cu mine. Cu masina ridicata pe elevator s-a vazut clar ca mufa de la sonda era sparta si intrase apa acolo. Mufa era distrusa si nu se mai putea repara. Probabil ca se putea schimba numai mufa, dar nu m-am mai complicat...asa ca am schimbat toata sonda (care a costat peste 7 mil).

Problema e ca atunci cand e mai frig afara (si saptamana trecuta au fost cateva zile cu temp sub 10 grade) inca mai tremura relantiul atunci cand motorul e rece. Nu stiu sigur daca exista vreo legatura intre cele doua probleme, dar totusi am observat ca de cand am schimbat sonda relantiul tremura mult mai putin (dar totusi sesizabil). Tind sa cred ca mai e o problema pe undeva...poate ca a fost afectat si cablul care merge spre motor, desi la prima vedere nu parea sa aiba nimic (baiatul din service a schimbat si un "dinte" de la mufa cablului motor care intra in mufa de la sonda de oxigen)


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kebbius
post 17 Apr 2006, 17:40
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 162
Joined: 19 November 04
From: Bucuresti




se pare ca problema s-a intors.
de cateva zile mi s-a aprin iar martorul in bord si de atunci nu s-a mai stins. la relanti motorul tremura si se simt trepidatiile destul de nasol.

dar partea cea mai nasoala e ca azi pur si simplu mi s-a oprit motorul cand stateam la semafor, asa, din senin. initial nici nu mi-am dat seama ca e oprit motorul. am incercat sa-l pornesc si facea foarte nasol. se vedea ca incearca sa porneasca dar pur si simplu nu reusea. se chinuia cateva sec (ajungea turometrul pe la 500) si dupa aia murea din nou. dupa cateva incercari esuate, in cele din urma a pornit, dar trebuia sa-l tin turat pentru ca daca il lasam la relanti murea din nou. de cateva ori cand apasam pe ambreaj, si cadea la relanti, murea aproape instantaneu si trebuia sa-l repornesc.

sunt convins ca tot de la sonda mi se trage dar nu stiu ce sa mai zic. cand mi-au schimbat sonda, au pus masina pe calc si au zis ca totul e ok.

daca i s-a mai intamplat cuiva asa ceva...il rog sa impartaseasca experienta, poate ma poate ajuta.

cat de curand o sa ma intorc din nou la service sa incerc sa rezolv problema.


--------------------
Honda Accord 2008 2.4 M/T
Black
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 21 Apr 2006, 12:01
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Ai casco ........... daca da schimba tot.

Daca nu ............... atunci pune pe cineva sa izoleze firele bine, eventual curata inainte conexiunile ........ se gasesc spayuri de curatat contacte ( costa cca. 10 ron ) si apoi sa le izolezi bine de tot .
I-am reparat la un cumnatel de al meu un jeep care a patit la fel si i-am schimbat cablajul de sub masina ( cabluri flexibile de 1,5 mm , un izolator tubular de PVC peste si toate lipiturile cositorite si izolate ) si merge cu masina de 4 ani.

SUCCES


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd April 2024 - 08:09
Dacia