Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Intrebari condus (incepator)

razvi
post 28 Nov 2005, 12:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 18 November 05




Am cautat pe forum si am gasit raspunsurile la multe dintre intrebarile pe care le aveam, dar tot am ramas cu cateva nelamuriri:

1. Cum imi dau seama daca merg subturat si cat de rau este daca o fac? Daca vin la stop intr-a 3a si incetinesc, se face verde, e bine sa o las intr-a treia sau sa bag a 2a, in conditiile in care turatia e pe la 1000 in a 3a? Momentan nu fac asa pentru ca turatia sare pana pe la 2500 atunci cand fac; e din cauza ca dau drumul prea repede la ambreiaj?

2. Cand opresc la stop, este mai bine sa o las pe liber si sa o incetinesc din frana cu ambreiajul ridicat? Acuma bag a doua si franez cu ambreiajul apasat, deoarece din cate stiu eu frana prinde mai bine cu el apasat. Mi-a spus cineva ca e bine sa las ambreiajul cat mai mult liber, in conditia in care eu sunt in general cu piciorul pe el (pe la jumate) si putin timp dupa plecarea de pe loc sa pun frana in caz ca e ceva. Cum e pana la urma?

3. Cum conduc economic? Oricum nu o supraturez pentru ca este in rodaj.

4. Cand parchez, e mai bine sa o las in viteza + frana de mana sau doar cu frana de mana trasa?

5. In oras nu prea am ocazia (si nu vreau) sa trec de 60km/h, adica viteza a 3a pe la 2200-2300 rotatii. Pot sa apara probleme din cauza ca nu bag a 4a si a 5a mai des?

6. Am inteles ca se iau cu a 2a curbele, eu bag a 2a si cu ambreiajul putin apasat accelerez putin cand sunt chiar in curba. E corect asa? Pe drum alunecos se face altfel?

7. Am intalnit la perla doua semafoare unul langa altul, primul avea placuta pentru inainte si dreapta si era rosu, celalat era o sageata spre dreapta si era verde intermitent. Care e faza?

Multumesc wink.gif


--------------------
Renault Symbol Fidji dCi 80CP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 28 Nov 2005, 12:50
Post #2


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




Intrebarile, din cate observ eu..sunt puse la VRAJEALAAAAAAAAAAAA !!!! dry.gif


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dya
post 28 Nov 2005, 12:53
Post #3


Membru fost gras


Group: Members
Posts: 386
Joined: 25 August 05




QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 12:37 PM)
7. Am intalnit la perla doua semafoare unul langa altul, primul avea placuta pentru inainte si dreapta si era rosu, celalat era o sageata spre dreapta si era verde intermitent. Care e faza?

Verde intermitent????
Ce e aia? blink.gif Adik cand era verde cand era rosu?


--------------------
Nissan Qashqai 2008 1.5dCI 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 28 Nov 2005, 12:55
Post #4


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




razvi....tu vb serios? smile.gif


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 28 Nov 2005, 12:55
Post #5


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




Repet...este VRAJEALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA....!!!!Dupa mine mai bine stergeti ,,porcariile astea de aici'' !!!!


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 28 Nov 2005, 13:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




in linii mari, se aude un zgomot de rezonanta atunci cand mergi subturat rau de tot. Neavand diesel nu vreau sa dau sfaturi si ii las pe cei ce au, dar ca idee, cred ca daca schimbi a.i. turatia sa cada la 2000 e bine.

la semafor poti sa o lasi in viteza+frana (ambreajul sa nu fie apasat), iar cand ajunge pe la 1500, ambreaj+treapta inferioara+ eliberarea ambreiajului, iar la oprirea completa, ambreaj - punctul mort, se ia piciorul de pe ambreiaj. smile.gif


Economic o conduci cand nu o subturezi si nu o supraturezi, nu o fortezi, o conduci "predictibil", dar oricum, s-a mai discutat, a incercat cineva un condus economic si a avut un castig demn de...nimic. Oricum, ii multumesc pentru merite stiintifice deosebite biggrin.gif

Cand parchezi, o lasi cum iti e mai la indemana, frana de mana, viteza, sau combinate.... n-am auzit pe nimeni sa pateasca ceva huh.gif


Ii las pe cei cu diesel.

Curbele de 90 de grade, regulamentar, cu a 2-a se iau smile.gif . In principiu, o curba se poate lua in conditii de siguranta daca se circula cu viteza legala, specifica zonei. Exista si exceptii, desigur. Poti sa o iei si cu a 5-a....masina trebuie sa fie la o turatie decenta in curba, iar cand e nasol pe jos (polei, ud...), intr-o treapta unde turatia sa fie mai mare decat de obicei.

Faza cu semaforul e ca se numeste verde intermitent si ar trebui sa fie scris si in legislatie ceva despre el.... Adica in principiu, unde vezi ansamblul respectiv, o poti lua la dreapta in intersectia respectiva, dupa ce te asiguri ca nu vine nimic din stanga, si dupa ce treci de toti smecherii dotati cu berline+manele, beamere si alte alea care se uita urat la tine ca le iei intentionat oglinda, din lipsa de spatiu, ca ei vor s-o ia drept pe banda de dreapta..etc.

bafta smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 28 Nov 2005, 13:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




vrajeala, nevrajeala, eu oricum ma cam plictisesc...astept urmatorul salariu... smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radari
post 28 Nov 2005, 13:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 30 September 05
From: Bucuresti




parerea mea:
1. depinde si de viteza cu care te apropii. io schimb a doua intotdeauna. cuplul te ajuta si la 1000 ture, io prefer sa am mai multa forta
2. ce faci tu acum se cheama frana de motor (daca ridici ambreiajul si schimbi intr-o treapta inferioara - daca inteleg bine). e bine pe polei. io o lasa libera. o scot din viteza si o las sa "curga". exista si un avantaj sa o lasi in viteza dar cu ambreiajul ridicat. in acel moment se opune motorul si masina se franeaza mai repede. ambreiajul apasat anuleaza rolul cutiei de viteze oricum. nu am auzit vreodata sa aiba vreo legatura cu sistemul de franare.
3. nu o bruschezi, nu pleci cu scartaieli, mergi cu farurile stinse cand se poate, umfli pneurile, schimbi filtre. verzi ca scrie in manualul masinii.
4. io o las in viteza doar. frana de mana mi-a ighetat odata (nu la reno) si m-am lecuit.
5. io schimb a patra la 50-60. nu sunt probleme, cu exceptia consumului. oricum cutia de viteze este facuta pentru a fi utilizata cat mai frecvent. nu se strica.
6. cred ca e corect. pe gheata aceelereaza dupa ce iesi din curba. citeste si punctul 2.
7. au aparut si in bucuresti semafoare intermitente numai pe relatia dreapta. daca faci dreapta poti trece, numai ca ai grija la prioritate pentru toate masinile aflate in intersectie si mai ales pt pietoni (au verde). daca vrei inainte nu sta pe banda aia: vei avea in spate un nesimtit care claxoneaza ca un tampit ca nu are el loc sa treaca. si te si fareaza.
7 bis. nu bloca intersectiile cand oricum mergi in coloana (chiar daca e o amarata de strada laterala). nu claxona daca cel din fata ta nu a plecat la o secunda dupa ce semaforul arata verde. nu "fara" pe dn-uri sau autostrazi, daca cel de pe banda a doua depaseste un tir, 2, 3. rabdare. exista riscul sa intarzii 5 minute. fii tolerant. si f..-ei in gura pe ceilalti 95% din "soferi" din romania care nu aplica punctul 7 bis.
astept si alte intrebari.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2006 1.6-16V
Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 28 Nov 2005, 13:02
Post #9


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




QUOTE(EL_BGD @ Nov 28 2005, 02:01 PM)
vrajeala, nevrajeala, eu oricum ma cam plictisesc...astept urmatorul salariu... smile.gif

Eu astept..masina !!!!!


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EL_BGD
post 28 Nov 2005, 13:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 850
Joined: 9 September 05
From: Bucharest




@ RCS, iar eu revizia de 60k sad.gif (gata cu off-topicul, promit ! ) smile.gif


--------------------
Renault Clio 1.4 16v 2003 bicorp
Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvi
post 28 Nov 2005, 13:25
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 18 November 05




Probabil ca intrebarile sunt foarte simple de au parut la misto, dar sunt pe bune. Masina pe care am facut scoala (tot diesel) nu se compara cu asta si altfel o conduci cand stii ca e a ta... in plus n-am avut de la cine sa invat, scoala si asta a fost.

dya> Verde intermitent, ca si galben si orice alta culoare intermitenta e un verde care clipeste. Chestia asta n-o intalnisem in legislatie si pe loc m-am orientat si am trecut...a doua oara m-am gandit mai bine si am oprit si incepuse unu sa ma claxoneze.

2. Tocmai ca nu fac frana de motor, tin apasat ambreiajul permanent si mai ciupesc frana, cand scade turatia bag in viteza inferioara si tot asa. Il tin apasat in caz ca e nevoie sa pun o frana brusca sa nu mi se opreasca motorul. Asa am invatat, repet, si imi e cam incomod. Incerc cum a zis EL_BGD.

P.S: Multumesc tuturor pentru contributia la topic, dar mai ales lui RCS. smile.gif


--------------------
Renault Symbol Fidji dCi 80CP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 28 Nov 2005, 13:40
Post #12


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 01:25 PM)
P.S: Multumesc tuturor pentru contributia la topic, dar mai ales lui RCS.  smile.gif

aaaaaaah ce l-ai atins... smile.gif


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 28 Nov 2005, 14:17
Post #13


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




QUOTE(cristib @ Nov 28 2005, 02:40 PM)
aaaaaaah ce l-ai atins... smile.gif

Unde...unde...unde m-a atins ???? La aripa sau la oglinda ??? blink.gif


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 28 Nov 2005, 14:17
Post #14


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




wink.gif


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 28 Nov 2005, 14:22
Post #15


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




1.Cand e subturat motorul, masina intra in rezonanta, nu stiu cum sa-ti explic, dar cred ca ai simtit si tu. Eu zic sa incerci sa tii motorul intre 1800 - 3000 rpm (1800-2500 rpm in rodaj). Eu unul as retrograda daca turatia scade sub 1500 rpm. Mai ai putina rabdare si te vei deprinde sa adaptezi treapta fara sa te gandesti, ci doar simtind ce iti cere masina. Per total incearca sa conduci rotund, fara smucituri.

2. Este indicat sa eviti ambreiajul apasat la jumatate, este zona ce determina uzura maxima. Sfatul cu ambreiajul lasat cat mai mult liber este corect, dar pentru ca esti incepator si vrei sa eviti sa-ti moara motorul, calca ambreiajul de fiecare data cand simti nevoia, dar calca-l complet.

3. Asta o sa descoperi in timp, eu zic sa conduci intre 1800-3000 rpm.

4. Doar frana de mana trasa, de fiecare data cand opresti. Daca folosesti frana de mana tot timpul, o sa merga usor tot timpul si nu o sa ai probleme sa inghete sau sa se blocheze. La diesel in general nu se recomanda sa lasi masina in viteza, deoarece, nefiind nevoie de scanteie (ca la benzina), ci doar de compresie, motorul poate porni singur prin autoaprindere. La motorul dCi asta e cam imposibil, pentru ca fara computerul masinii, nu cred ca merge motorul nici sa-l bati, dar eu oricum aplic regula clasica.

5. Nu

6. Uita de sfaturile din scoala. Incearca sa simti cum merge mai rotund si trage mai bine masina. Regula e ca nu exista regula.

7. Ai voie sa faci la dreapta, cand semaforul verde intermitent lumineaza, dar trebuie sa cedezi trecerea celorlalte masini (de pe celelalte directii de mers) care au patruns in intersectie pe culoarea verde continuu.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Race
post 28 Nov 2005, 14:26
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 8 April 05
From: Bucuresti




Sund de acord cu RCS:vrajeala !
Imi place ca toti au sarit sa raspunda,sa impartaseasca din cunostiintele lor de soferi experimentati.


--------------------
Renault Clio 1.4 16v Extreme 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 28 Nov 2005, 14:35
Post #17


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Cred ca majoritatea ne-am pus astfel de intrebari dupa ce am luat carnetul, in perioada de inceput intr-ale sofatului. Care ne-am amintit am raspuns, care-au uitat (aici varsta, starea de sanatate sau starea de ebrietate pot influenta decisiv biggrin.gif = gluma, n-o luati in serios, suntem la cafenea) fac bascalie si ar mai fi putini care-au condus de cand se stiu (tricicleta, carting, masina lui tata etc) si care, nepunandu-si niciodata problema, evident ca nu s-au gandit la raspunsuri.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 28 Nov 2005, 14:58
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




razvi:
1. motorul pe care il are masinuta ta 1,5dCi 80 CP se conduce in plaja de turatie 2.000-4.000.De la 2.000 ai cuplu maxim iar la 4.000 ai puterea maxima.E foarte stresant in perioada de rodaj.Poti trece si sub 2.000 pina pe la 1.800 dar
sa-l accelerezi usor.
Ca sa-ti dai seama cind e subturat motorul iesi din oras si du-te pe un drum cit mai drept.Lasi sa cada turatia sub 2.000 si incepi sa accelerezi.Vei observa foarte usor diferentele.
2.Cu opritul la stop e cum ti-a zis Tudor
3.Condusul economic lasa-l mai incolo ... peste vreo 5 - 10.000 km sau mai mult (depinde de sofer).Oricum ai diesel asa ca nu prea te intereseaza consumul
4.Eu la parcare folosesc in viteza + frana de mana.Dar vezi ca vine iarna si s-ar putea sa-ti inghete.Pe cit posibil nu o lasa in panta si nu vei avea probleme
5.In principiu nu
6.Curbele le ia fiecare sofer cum crede el de cuvinta ... e o chestie de obisnuinta ... si de km facuti de sofer (adica experienta).In principiu frinezi inainte de curba schimbi in trepata corespunzatoare si de la jumatatea curbei incepi sa accelerezi
7. blink.gif


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 28 Nov 2005, 16:13
Post #19


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




QUOTE(razvi @ Nov 28 2005, 01:25 PM)
Verde intermitent, ca si galben si orice alta culoare intermitenta e un verde care clipeste. Chestia asta n-o intalnisem in legislatie........

Art. 82.
(1) Semnalul verde permite trecerea.
(2) Se interzice intrarea într-o intersectie chiar daca semnalul luminos ori un indicator de prioritate permite, daca din cauza aglomerarii circulatiei conducatorul de vehicul risca sa ramâna imobilizat, stânjenind sau împiedicând desfasurarea traficului.
(3) Când semaforul este însotit de una sau mai multe lampi care emit lumina intermitenta de culoare verde sub forma uneia sau unor sageti pe fond negru catre dreapta, acestea permit trecerea numai în directia indicata, oricare ar fi în acel moment semnalul în functiune al semaforului.
(4) In cazurile prevazute la alin. (3), conducatorii vehiculelor sunt obligati sa acorde prioritate de trecere participantilor la trafic cu care se intersecteaza si circula conform semnificatiei culorii semaforului care li se adreseaza.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 28 Nov 2005, 17:33
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(Tudor @ Nov 28 2005, 03:22 PM)
eu zic sa conduci intre 1800-3000 rpm.


Cu 3000 eu merg doar intr-a 5-a la drum lung in rest schimbarea o fac 2000-2500. intr-adevar nu e specificat in manualul de utilizare aspectul asta ci doar sa nu treci de 2500 (parca) in rodaj.
Logic daca schimbi la 2500-3000 ai un consum urban mult mai mare ca la 2000.
mi-am pus si eu problema asta si am intrebat un inginer de la renault cobalcescu. Omul zicea ca e OK la 2000 dar in timp se ineaca/imbicseste catalizatorul cu funingine si de aceea se recomanda o forjare pina la 2500-3000 la scchimbarea peste viteza 2, si fireste cind motorul e deja cald.
Eu la 3000 imi simt pistoanele-n capota asa ca schimb la maxim 2500.


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvi
post 28 Nov 2005, 18:51
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 18 November 05




cipman> Mersi, m-am lamurit.

In general schimb in sus pe la 2300-2500, mi s-a spus sa nu trec de 2500 in rodaj, mai mult ma preocupa schimbatul intr-o viteza inferioara, din raspunsurile primite mi-am facut o idee despre cum stau lucrurile.

Cam atata, cred ca se poate inchide acuma. Multumesc inca o data. wink.gif


--------------------
Renault Symbol Fidji dCi 80CP 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 02:14
Dacia