Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pocnet La Clapeta Recirculare A Aerului

Cobra
post 29 Aug 2005, 08:11
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




Am un megane 1. Cand apas butonul de recilculare a aerului (adica motorasul incearca sa inchida clapeta, sa nu mai intre aer de afara), dupa aprox 10 secunde se aude un pocnet undeva in bord in stga fata. mai sta ce ma i sta (tot vreo 10 secunde), iar poc. si tot asa. presupun ca se loveste de ceva, nu? cand apas iar butonul, ca sa deschida inapoi clapeta, se opreste pocnetul... aveti idee cum pot vedea care-i problema fara sa ajung in service?
thx


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 29 Aug 2005, 12:25
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Cobra, din nefericire am avut si eu acceasi problema.
Spun din nefericire pentru ca, pe cat este de banala, pe atat de greu de rezolvat.
Rotita dintata care antreneaza clapeta de inchidere a aerului de afara si-a pierdut cativa dinti (e de plastic). Piesa in sine nu e mare lucru dar, din nefericire, am inteles ca pt a ajunge acolo trebuie sa demonteze o gramada de chestii, inclusiv aerul conditionat. Eu am renuntat.
Rezolvarea in varianta simpla (5 minute) este decuplarea unui ansamblu de sub parbriz, varianta in care clapeta ramane pe liber, adica nu mai face zgomot, dar nici nu mai blocheaza aerul de afara.
Asta mi s-a explicat mie la service de o persoana in care am totala incredere.
Succes!!!


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 30 Aug 2005, 14:10
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




pai nici acu nu blocheaza, ca o las pe aer din afara mereu... da' ma gandesc ca vine iarna si poate nu vreau sa sufle vaju de afara sad.gif


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 30 Aug 2005, 21:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Pai aerul de afara intra incalzit in masina, nu? Daca iti decuplezi motorasul, nu insemana ca pe acolo intra vajul. Pur si simplu nu mai se chinuie sa inchida clapeta.
Decat sa-ti faca toata instalatia bucati, mai bine o lasi asa.
Eu am ales varianta comoda; a venit un amic, a demontat ornamentul din spatele filtrului de habitaclu si a tras putin in sus de tot ansamblul de acolo. Se pare ca a decuplat motorasul de la clapeta, pt ca nu a mai clancanit din momentul acela.
Oricum, iarna, pe recirculare, se abureste imediat inauntru.

This post has been edited by dili: 30 Aug 2005, 21:33


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bpop
post 1 Feb 2006, 11:35
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 1 February 06




am patit si eu. prima oara mi-au schimbat caseta de climatizare (garantie)
la a doua oara in ca nu am facut nimic


--------------------
Renault Megane Classic 1.6 16v 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 1 Feb 2006, 14:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




dili nu se desface nici o climatizare ca sa-ti schimbe motorasul de recirculare.
Se deconecteaza airbag pasager,se da jos torpedoul (cel cu refrigerare) iar motorasul e in spatele torpedoului.
Toata chestia tine (in functie de viteza de lucru a mecanicului) cca 15-20 minute.
PS:L-am schimbat eu pe Megane si mi s-a zis ca la ei in service costa cam 3 mil ROL.


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daniel-Mircea
post 2 Feb 2006, 22:40
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 05




Nu stiu cum este la alte modele dar, la Megane I, TREBUIE demontata climatizarea. In compartimentul motor, sub parbriz, se gaseste un bloc compact care include: filtrul de polen, vaporizatorul de la climatizare, clapeta de recirculare si motorul de actionare. Din interiorul masinii nu este accesibil. Cea mai simpla solutie este scoaterea mufei de alimentare a motorului si blocarea clapetei in pozitia deschis. Eu am avut aceasta problema, clapeta era libera din cauza dintilor uzati ai rotii de actionare si facea zgomot chiar si cĂąnd inchideam usa. Este unul dintre defectele "tipice" ale Renault Megane, de care se plĂąng si utilizatori din alte parti (exemplu: http://www.autoextrem.de/showthread,t-10596.htm)


--------------------
Renault Megane I Grandtour 1,6 16V 2002 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 20 Jun 2006, 16:58
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




aia zic acolo ceva de deconectarea motorasului, lucru pe care l-as face foarte bucuros, dar nu stiu de unde naiba sad.gif
am descoperit ca el este comandat de un calculator, care are 2 pini pentru asta. problema este ca nu am reusit sa gasesc calculatorul asta, ei zic ca este undeva sub compartimentul de manusi. nu il gasesc sad.gif
vreo alta idee? pls
merci


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 20 Jun 2006, 18:34
Post #9


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




La ce masina te referi? La cea din semnatura?


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 20 Jun 2006, 20:37
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




nu, in primul post scrie ca este vorba de un megane 1
p.s. schimb semnatura, nu mai e de actualitate de mult


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 21 Jun 2006, 07:39
Post #11


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Ok. Am vazut ca primul post e de acum un an, credeam ca ti-ai luat alta masina.

Poi cam astea ar fi cele doua posibilitati: cea de care spui, sa gasesti calculatorul sub bord (acolo e, sub comp. de manusi) sau sa decuplezi mufa motorasului.
Mie mi se pare mai simplu cum ti-a descris si dili mai sus. Ajungi la filtrul de habitaclu, pe care il scoti, desfaci piesa dimprejurului locasului filtrului, apoi slabesti panoul de sub parbriz (ca sa nu-l scoti de tot, ceea ce ar insemna sa scoti stergatoarele) si bagi mana pe sub el. O sa dai de un cablu cu mufa mama-tata pe care o desfaci. Asta e tot.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 21 Jun 2006, 07:56
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




La megane 1 se desfacea tot bordul. Clapeta aia este prost amplasata la M1.

La megane 2 se da jos doar torbedoul..este f simplu. Sg problema este pretul piesei...5 mil am inteles.

Incearca sa cauti piesa si in alta parte in afara de reno si eventual sa te duci la ei doar sa o schimbi.


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cobra
post 21 Jun 2006, 09:56
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 11 June 04
From: Bucuresti




QUOTE(cipman @ 21 Jun 2006, 08:39)
Ok. Am vazut ca primul post e de acum un an, credeam ca ti-ai luat alta masina.

Poi cam astea ar fi cele doua posibilitati: cea de care spui, sa gasesti calculatorul sub bord (acolo e, sub comp. de manusi) sau sa decuplezi mufa motorasului.
Mie mi se pare mai simplu cum ti-a descris si dili mai sus. Ajungi la filtrul de habitaclu, pe care il scoti, desfaci piesa dimprejurului locasului filtrului, apoi slabesti panoul de sub parbriz (ca sa nu-l scoti de tot, ceea ce ar insemna sa scoti stergatoarele) si bagi mana pe sub el. O sa dai de un cablu cu mufa mama-tata pe care o desfaci. Asta e tot.
*


sub bord nu e sad.gif
cum a zis dili e intr-adevar simplu, problema e ca nu vad mufa aia de sub filtrul de polen si nici nu prea am cum sa ajung sub el. o sa mai incerc. am mai gasit insa o chestie intr-un manual de reparatii care zice ca mufa respectiva e in partea stga langa baterie pe un tablou cu mai multe mufe pe care l-am mai dat eu jos, e usor de ajuns la el. o sa incerc si acolo.
smile.gif


--------------------
Megane 1 RT Hatchback - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dili
post 23 Jun 2006, 06:58
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 736
Joined: 18 June 05
From: Constanta




Salut Cobra, imi pare rau ca nu ti-ai rezolvat problema.
Mufa nu este sub filtrul de polen ci in spatele lui, imediat sub ornament (panou). La mine nici nu a dat jos capacul de la filtrul de habitaclu.
Daca ajungi pe la mare in vara asta, da-mi un semn si te duc la mecanicul meu.


--------------------
Mercedes-Benz CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus, august 2016
VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 23 Jun 2006, 12:22
Post #15


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Da domnule, nu cauta sub filtru. Trebuie sa bagi manuta pe sub panoul cu stergatoare pt. ca motarasul care actioneaza clapeta de recirculare e in bord, undeva cam intre volan si consola centrala si cam pe la mijlocul parbrizului (ca adancime). Firul de la el o ia catre in fata (masinii) si astfel ai acces la mufa. Dar tot in habitaclu este, nu in compartimentul motor. Tu trebuie sa bagi mana oarecum sub bord. Acum depinde cat de subtire ai mana si cat de tare ai curaj sa ridici de panou in sus ca sa bagi mana sub el. Cei cu maini finute cred ca s-ar descurca si fara sa dea jos filtrul de habitaclu si suportul lui.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gringo
post 17 Jul 2006, 13:33
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 17 July 06




Motorașul se află la Megane I în compartimentul motor,nu în habitaclu.Cred că fiecare vorbește de mașina lui nu,despre Megane I.


--------------------
Renault Megane I 1,9 dTi 2000 Classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Jul 2006, 13:56
Post #17


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu crezi bine. Toata lumea vorbea despre Megane I.

Compartimentul motor se termina (sau incepe, depinde din ce directie o iei) cu peretele despartitor pe care se afla chederul transversal al capotei. Acel perete reprezinta delimitarea intre compartimentul motor si habitaclu. Acela prin care trec firele, tijele pedalelor etc. Faptul ca ai acces sau vezi ceva si dincolo de acel perete, catre habitaclu, ridicand capota motorului, nu inseamna ca e vorba tot de compartimentul motor.
Ar fi fost stupid sa monteze motorul de o parte a peretelui si clapeta pe care o comanda de partea cealalta.



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 3 Apr 2007, 22:27
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




salutare ,
de cateva zile am probleme cu selectorul de aer de afara/recirculare . inainte daca dadeam pe recirculare scoate un pacanit acum si cand e pe aer de afara tot asa face si se mentine constant . e foarte enervant . e ca si cum incearca sa miste paletele dar nu reuseste sa le duca pana la capat si scapa . stie careva cum sa rezolv problema ? sau macar de unde sa ii scot alimentarea sa nu mai faca asa ?
P.S. vazusem odata un topic cu poze despre asta dar nu il gasesc si nu mai tin minte


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dmc
post 4 Apr 2007, 07:16
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 703
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




Ai defect motorasul de circulare/recirculare. Trebuie sa te duci sa-l schimbi, nu cred ca este o avere (decat daca il iei de la reprezentanta). Anyway, motorasul este situate undeva in bord in dreapta consolei centrale, ca sa ajungi acolo trebuie sa desfaci torpedoul.

Eu l-am schimbat pe garantie in serivice si stiu ca este pozitionat destul de naspa, se ajunge greu la el, trebuie sa te chinui.

Asta este un defect de fabricatie la Megane (mai exact furnizor chinez care a avut defect de fabricatie), ar fi trebuit sa ti-l schimbe si daca masina a iesit din garantie.

Numai bine.


--------------------
Renault Megane II 2004 - 1.6 115
Megane 2 Sedan 1.6 115 Privilege
Iulie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 4 Apr 2007, 12:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




vlad_dragos problema cu selectorul de aer de afara/recirculare e la masina pe care o ai in semnatura (renault megane coupe 1996)?
Ce a zis dmc e valabil la Megane II


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_dragos
post 4 Apr 2007, 17:16
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 30 October 04




Da problema e la masina din semnatura . as avea nevoie sa imi zica cineva de unde pot scoate mufa caci sunetul este insuportabil.eventual si o poza daca se pooate .
Va multumesc


--------------------
renault megane coupe 1996 - TL-02-swi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geostea
post 28 May 2007, 12:51
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 4 May 07




la meganul meu 1 hatchback am pb cu motorul care actioneaza clapeta de recirculare; nu mai merge. am desfacut stergatoarele dupa mult chin (ca nu ies), capacele de plastic de sub si am oarecum acces la instalatia de ventilare. care e in stanga bordului. acolo sunt si mufele de conectare motoras si ventilator. ca sa-l dau afara a trebuit sa desfac tot angrenanjul (toata carcasa, ventilator, tubulaturi, inclusiv caloriferul de aer conditionat) si implicit sa pierd freonul. se pot demonta toate astea daca:
- se goleste freonul prin supapa de la imbinare si se desfac conductele de aer cond din imbinarea de deasupra pompei de frana (pierzand freonul)
- de scoate tabla de separare motor - ventilator de deasupra pompei de frana (prinsa in suruburi)
atentie: dupa desfacerea imbinarii de la aer conditionat, protejati capetele libere ale conductelor (de la compresor si calorifer) cu o carpa sau altceva astfel incat sa nu prinda mizerie si sa nu se scurga prea mult din ele

This post has been edited by geostea: 28 May 2007, 13:11


--------------------
renault Symbol 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristil
post 28 May 2007, 16:44
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 May 07




Am un Megane 1 Sedan din 2002. Masina are in jur de 50000 km. Pana acum nu am avut nicio problema. Dar de cateva zile au inceput sa apara niste pocnituri puternice atunci cand pun contactul... se aud de 5-6 ori (indiferent daca motorul porneste sau nu) apoi inceteaza si totul este absolut normal... Din cate mi-am dat seama, se aud undeva in bord, spre stanga. Nu ma pricep la motoare, asa ca nu am nici cea mai mica idee cum sa procedez. Daca ma poate ajuta cineva as fi recunoscator. Multumiri anticipate!!!!

This post has been edited by Cristil: 28 May 2007, 16:45


--------------------
Renault Megane Sedan 2002 - B 29 GXR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dcsiki
post 28 May 2007, 18:17
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 15 February 05
From: Brasov




Incearca sa pui in semnatura motorizarea.
Pune comutatorul ventilatorului de climatizare pe pozitia de oprit si vezi daca mai face ....
Daca nu inseamna ce este o prblema la ventilatie.

BATFA


--------------------
VW Bora 2002 Break
older : Renault Megane 1 Classic 1,9 dTi ,Renault Megane 1 break 1,6/16v , Renault Estate 1.5 dCi 80cp
serv new : Ford Focus 1.6 tdci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 28 May 2007, 22:59
Post #25


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Adica vezi daca nu e vorba despre ceea ce se povesteste aici: http://www.reno.ro/Pocnet-La-Clapeta-Recir...lui-t42013.html


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristil
post 29 May 2007, 10:21
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 May 07




Multumiri pentru raspuns!!!
Am incercat si cu ventilatorul oprit. Se aud aceleasi pocnituri... de 5-6 ori la intervale neregulate, aprox 10 sec... se aude clar in bord (spre stanga)... Apoi incetreza total, cat motorul merge. La un nou contact face la fel.... Ma gandeam la acea pompa care face injectia (acel bazait slab care se aude pana se stinge led-ul de pe bord)....


--------------------
Renault Megane Sedan 2002 - B 29 GXR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FederalMogul
post 29 May 2007, 12:53
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 13 June 06
From: TM




Nu are nici o legatura cu pompa de injectie. E o rotita care se misca atunci cand comuti de pe aer exterior pe recirculare interioara. Probabil s-au rupt niste dinti.
La mine face asa de vreun an si nu are nimic doar ca nu mai e la fel de eficienta functia de selectare a directiei aerului...de ex. daca selectez sa bage doar pe la parbriz baga si pe la gurile de pe bord. Dar nu e capat de tara asa ca iti recomand sa nu iti faci probleme prea mari.


--------------------
Renault Megane 3 RS 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geostea
post 30 May 2007, 08:06
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 4 May 07




am rezovat-o; motor clapeta de recirculare aer = 550 ron plus freon plus munca. era sa zic ca nu merge nici ala nou pt ca faceam proba cu cheia in contact la prima treapta (cu ventilatorul de aer mergand) pe cand rah..ul de motoras e comandat doar daca e pus contactul/pornit motorul


--------------------
renault Symbol 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 28 Feb 2008, 09:20
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




deci sa inteleg ca pt. Megane I (semnatura) nu trebuie sa desfac bordul, doar compartimentul aflat intre motor si parbriz pt. a ajunge la sistemul de recirculare ? am aceeasi problema dar pocniturile au incetat de ceva vreme si am impresia ca acum clapeta e "pe liber" si mai tot timpul simt ca aerul e recirculat (se aude)! ma deranjeaza mai ales ca daca e inghetat afara, parbrizul mi se dezabureste foarte greu ~7-10 minute. Vreau sa demontez angrenajul clapetei de recirculare sa vad despre ce e vorba, o rotita dintata se poate comanda la ~12 Euro deci merita efortul, doar daca nu trebuie sa scot cutia de distributie a aerului pt. care trebuie sa demontez tot bordul ! As dori un raspuns clar de la cineva care efectiv a demontat ansamblul de recirculare si eventual o explicatie a procedurii.

multumesc


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 14 Mar 2008, 14:18
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




chiar nimeni nu s-a ocupat ?


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 22:34
Dacia