Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ambreiaj Clio, scartait

bogdan_slz
post 20 May 2005, 18:42
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 18 June 04




Stiu ca "ambreiajul de la Clio" este un subiect discutat pe larg pe vechiul forum, dar am observat un lucru care ma deranjeaza: cand apas pedala, ea nu coboara lin, se simte ceva pe acolo, merge greu ca si cum n-ar fi unsa! Am dat cu spray Prevent peste pedala, a mers mai usor dar tot se simtea aiurea, parca scoate si un oarecare scartait. Masina are 4200 de km, sunt super multumit de ea, intra usor in viteze, dar nu-mi convine cursa ambreiajului! Si la voi e la fel? Exista o rezolvare pentru problema asta?


--------------------
Renault Clio III 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 20 May 2005, 22:48
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Nu stiu dc in asta constau "celebrele" trepidatii ale ambreiajului...dar exact asa e si la mine la mas din semnatura...nu tin minte daca a fost chiar de la inceput..dar oricum, pe mine nu prea ma deranjeaza.Am acum 35000 km.Ambreiajul cupleaza bine ,no problem..doar ca pedala nu are o cursa lina..exact cum ai descris...poate ne lamureste cineva dc problema se agraveaza/ce trebuie facut...
aa trebuie sa spun ca eu am obs cred ca la 10000 km (e pos sa fi fost de noua dar nu pot sa spun exact)..iar pana la 35 k cit am acum nu sesizez nici o agravare....numai ca la mine e diesel si e pos sa fie diferit...


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_slz
post 21 May 2005, 08:45
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 18 June 04




Am mai observat inca un lucru: la rece, ambreiajul are o cursa super ok...insa dupa cativa km (5-6) revine aceeasi problema!


--------------------
Renault Clio III 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mobi
post 22 May 2005, 07:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 December 03




Problema vine de la cupla ambreiajului din cutie, intra praf, si scartaie mai ales vara, dupa ce se incalzeste. Se poate baga niste vaselina acolo, tine vreo 5000 km, dupa care face iar.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 22 May 2005, 12:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Nu stiu dc vorbim totusi despre ac problema.Deci la mine e asa:indiferent daca masina e calda/rece; vara/iarna..daca apas ambreiajul cu viteza merge perfect...dar daca il apas/ridic fff incet am impresia ca nu merge lin(k si cum firul ar agata)...nu se aude nici o scirtiala nimic....vb despre acelasi lucru...(si inca ceva...ambreiajul la tine cupleaza in trepte...adica smunceste masina la pornire?)


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_slz
post 22 May 2005, 20:22
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 18 June 04




In mare simptomele sunt cam aceleasi. Si la mine la plecarea de pe loc smuceste. Am mai vorbit cu cineve care mi-a spus ca asa se intampla la unele masini cand se incalzeste vremea, ambreiajul nu mai merge chiar asa lin din cauza unui arc (nu prea ma pricep, asa ca e posibil sa fi inteles gresit; oricum nu este vorba de arcul acela de la pedelier)! Ma deranjeaza problema asta insa nu cred ca e cazul sa merg in service! La mine dimineata merge perfect iar dupa cativa km simt si eu ca si cum ceva ar agata pe acolo...Poate mai primim si alte pareri, sunt convins insa ca multi nu sunt chiar asa atenti la pedala atunci cand o apasa si poate nu observa!


--------------------
Renault Clio III 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
laur_dci
post 22 May 2005, 21:13
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 21 April 05




il urmaresc si eu de maine

o alta chestie : uneori la cuplarea ambreiajului se aude un fel de " tac" , in special la treptele inferioare 1-2-3


--------------------
Clio Bicorp 1.5dci 80cp extreme 2005
clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AliNOS
post 23 May 2005, 02:36
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 3 March 04




tac-ul e normal sa se auda si se aude la orice masina mai tare sau mai incet.. cu scartzaitul pedalei poti incerca sa gresezi cablul de ambreiaj dar nu o sa tina decat o zi maxim doua.. si la service nu o sa ti-l schimbe pe garantie ca ambreiajul functioneaza corect.. ce poti sa faci daca te deranjeaza asa tare ia si tu autostrada cu a2a si le duci ambreiajul in plasa.. atunci sigur o sa ti-l schimbe biggrin.gif


--------------------
skoda octavia 1.8T 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 23 May 2005, 08:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Nu fi sigur ca o sa ti-l schimbe:) Placile de frictiune nu au garantie (este o magarie pana la urma), numai cu scandal ti-l schimba! Oricum, este topic cu toate problemele astea!


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_slz
post 23 May 2005, 10:55
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 18 June 04




Intr-adevar, ambreiajul functioneaza perfect iar cu restul ma pot obisnui! E doar un zgomot printre altele in masina...Am observat si eu ca daca-l apas ferm nu se mai aude nimic.


--------------------
Renault Clio III 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulym
post 23 May 2005, 13:36
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 18 April 05




nu stiu daca e chiar la subiect, da' eu am mers pe doua clio-uri pina acum, unul pe motorina pe care am facut scoala si al meu pe benzina; n-are importanta la ambreiaj combustibilul, dar pot spune ca cele doua pedale sunt departe de a fi la fel ... la al' cu motorina (pt. identificare) mergea intr-adevar ceva mai greu pedala, si scirtzia, chiar ma impingea in picior, de unde si scaparile bruste si oprire de motor (ca la incapatori .. smile.gif), Eu am zis ca e prea intins sau nu e ceva uns ... oricum, la mea nu e chiar asa, deocamdata nu aud nimik suspect si merge ceva mai usor, desi e mai noua blink.gif


--------------------
FORD FOCUS 2008 Titanium
Renault Clio Symbol Expression 1,4i 8V - MY EX ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 23 May 2005, 20:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(iulym @ May 23 2005, 02:36 PM)
Eu am zis ca e prea intins sau nu e ceva uns ... oricum, la mea nu e chiar asa, deocamdata nu aud nimik suspect si merge ceva mai usor, desi e mai noua  blink.gif

Pai daca e noua,cum sa fie mai rau decat la aia veche ?


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 24 May 2005, 08:24
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Baieti, asta chiar este celebra problema a pedalei de ambreiaj de la Clio. Cautati pe forum fiindca am discutat pana la ultimul detaliu subiectul (parca 'Pedala ambreiaj' se numeste topicul).
Din pacate in ultima vreme am foarte putina vreme sa urmaresc topicul, mai bine parcurgeti posturile de acolo, mai mult nu am ce adauga.
Ah, interventia descrisa acolo a avut loc acum 10-12.000km, si inca merge perfect.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_slz
post 24 May 2005, 09:37
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 18 June 04




Eu nu gasesc topicul "Pedala ambreiaj"! Stiu ca era pe forumul vechi, dar aici nu mai este...Poti sa descrii interventia facuta?


--------------------
Renault Clio III 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 May 2005, 09:41
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga






--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 24 May 2005, 09:43
Post #16


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures






--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 24 May 2005, 10:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




QUOTE(David @ May 24 2005, 09:24 AM)
Ah, interventia descrisa acolo a avut loc acum 10-12.000km, si inca merge perfect.

Am recitit tot topicul ala si nu am gasit solutia asta minunata... De fapt am gasit mai multe dar tineau cateva zile. Daca pe tine te-a tinut 10 - 12.000 Km, mai spune-ne o data te rog, care e solutia.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 25 May 2005, 11:13
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Dupa ce am vazut desfacut cutia de motor de 2 ori am ajuns la concluzia ca Renault a ales o varianta tehnica nu foarte adecvata pentru acel loc. Probabil din motive economice. Nu exista solutie care sa tina cat ar trebui sa tina in mod normal (sa zicem cu 100-150.000km as fi multumit).

O scurta descriere al debreierii: apesi pedala, care prin intermediul cablului actioneaza furca (celelalt capat al cablului este agatat pe furca). Furca este ca si un balansoar: in mijloc se reazama pe celebra piesa "nuca" iar intr-un capat cablul, in celelalt capat are contactul cu rulmentul de presiune. Mult timp am crezut ca ungerea nucii este cheia problemelor. Aceasta interventie se poate face in 5 minute, daca mergi la service asta vor face si ei. Solutia tine doar 2-3 zile, fiindca nu acolo este problema reala.
Problema este la contactul furca - rulment de presiune. Este tot o problema de ungere. Cu timpul vaselina de acolo se imprastie si debreierea se face pe uscat. De fapt si mai rau: in acel compartiment este o "atmosfera" similara ca si la frane, adica plin de praf de ferodo. Deci o parte de vaselina se imprastie, restul ramane pe loc si se amesteca cu praful de ferodo ... care efectiv ingreuneaza actionarea rulmentului de presiune de catre furca.
La masina mea am curatat totul bine da pasta aceea vaselina veche+praf, am re-uns totul bine, probabil am nimerit o vaselina mai buna si de aceea tine de 12.000km. Dar stiu sigur ca va reveni in curand sad.gif
Trebuie sa ma uit mai atent, cred ca se poate unge si capatul furcii cu ceva surubelnita lunga, dar operatia este periculoasa: daca se invarte cumva rulmentul de presiune de pe pozitie, nu mai poti pune inapoi furca.
Explicatie la fenomenul ca si ungerea nucii tine 2-3 zile este faptul, ca la aceasta operatie se misca un pic furca, si mai ajunge vaselina din cea imprastiata la contactul furca - rulment de presiune.

Am si poze cu elementele de acolo, daca vreti faceti o lista si le trimit.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 21 Jun 2005, 21:33
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Acum citeva zile un amic si-a luat un clio fidjii...cu motor 1.4 8v.Cind m-am uitat in motor ,am vazut in stanga , pe langa baterie, un fel de tub care iese din cutia de viteze(?) acoperit cu un capac de plastic alb. Mi-am adus aminte ca si la masina mea (din semnatura) exista doar ca e mai mic si nu i-am dat atentie pana acum. Amicului cica i s-a zis la dealer ca acel tub ar folosi pt gresarea rulmentului de presiune.. blink.gif Stie cineva la ce foloseste chestia aia / ce e ?


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 21 Jun 2005, 21:50
Post #20


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Pune si tu o poza, ca sa vedem ce trebuie sa cautam ca sa vedem daca avem (hai ca din 3 incercari mi-a iesit, dar nu sunt singur ca e in lb romana blink.gif )


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 22 Jun 2005, 07:37
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Furtunasul ala il am si eu dar e prea departe de rulmentul de presiune... este legat de uleiul din cutie, presupun ca pe acolo se baga uleiul in cutie


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 22 Jun 2005, 09:44
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




biggrin.gif nu acolo se baga uleiul. Si nici nu se foloseste la ungerea rulmentului de presiune.
Are rolul numai de aerisire.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 22 Jun 2005, 14:27
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Aerisirea cui????


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 23 Jun 2005, 13:00
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Este aerisirea cutiei de viteze. Componentele cutiei in timpul functionarii se incalzesc, la fel si uleiul, si si aerul ce este in cutie. Toate acestea se dilata la incalzire si se contracta la racire. Aerisirea are rolul de a lasa aerul afara cand se incalzesc, respectiv inauntru cand se racesc.
La unele masini aerisitorul si locul pe unde se introduce uleiul in cutie coincid; la Clio nu. Se baga uleiul de desub cu o pompa.

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:03


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 27 Jun 2005, 10:17
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




In weekend m-am suparat rau pe ambreiajul meu, din cauza caruia ajunsesem la concluzia ca nu mai stiu sa conduc pt ca nu mai eram in stare sa plec de pe loc fara smucituri, asa ca iata ce am facut: Am luat una bucata Karcher - pistol cu apa cu presiune si am spalat bine, bine de tot pe langa furca ambreiajului, ba chiar am bagat si sampon de spalat masina acolo. Apoi, am luat una bucata spray cu vaselina Wurth cu furtunas la pulverizator si una bucata prieten foarte indemanatec. Cu ajutorul pozelor pe care mi le-a dat David cu ceva timp in urma, (poze cu furca si rulmentul de presiune, exact pozitia lor), prietenul meu cel indemanatec a reusit (unind 2 furtunase pt pulverizatorul sprayului pt ca numai unul nu ajungea) sa unga exact pe suprafata de contact dintre furca si rulment - rezultatul: Parca mi-am cumparat alta masina! sunt tare curios cat o sa tina distractia, cred ca depinde de vaselina aia dar oricum, a meritat... de ceva zeci de mii de km nu a mai mers asa bine ambreiajul.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan Boala
post 27 Jun 2005, 13:08
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 27 June 05




Salut!
Imi cer scuze ca ma bag in conversatia vostra, dar ma intereseaza si pe mine subiectul, chiar foarte tare. Eu am un Megane 1 Classic care a inceput sa manifeste problema cu ambreiajul pe la 9000km... Am incercat si eu toate metodele cu lubrefiatul furcii si a nucii, dar bine-nteles ca au un efect de scurta durata.
Cred ca David are perfecta dreptate si anume cred ca este un defect sau mai bine zis un viciu de proiectare. Cred ca din cauza prafului de ferodo ansamblul nuca+furca se uzeaza foarte repede. Probabil si rulmentul de presiune este vinovat de o parte din problema, dar eu am incercat sa misc de furca fara sa lubrefiez ( in ideea exprimata de David ca s-ar duce niste vaselina si la contactul furca/rulment de presiune ) si nu s-a prea simtit nimic, in schimb rezultatele sant imediate si evidente cand se lubrefiaza nuca. Inclin catre aceasta varianta pentru ca problema este data de frecarea statica ( care este mult mai mare decat cea dinamica din timpul miscarii pedalei ) pe o suprafata mare de contact , pe cand suprafata de contact cu rulmentul de presiune este mult mai mica. In plus forta aplicata in zona de contact nuca/furca este dubla decat in zona de contact furca/rulment.
O rezolvare de durata nu prea vad din pacate. Poate doar inlocuirea furcii si a nucii odata cu curatarea si lubrefierea foarte buna a zonelor cu pricina, dupa care din 1000 in 1000km relubrefiat. Am gasit si pe un forum din UK problema noastra si cineva sustinea ca a rezolvat-o pe termen lung folosind nu stiu ce unsoare cu disulfat de molibden ( http://www.coupe-club.co.uk/phpBB/viewtopi...ighlight=sticky ). Ba mai mult: saptamana trecuta am fost in service pentru aceasta problema si am mai verificat problema si pe alte Megane-uri aflate acolo : toate fac la fel, ba unele chiar mai rau decat al meu. Probabil ca multa lume se obisnuieste cu asta si nu-i mai da atentie, sau poate pentru unii chiar nu conteaza. Un coleg de-al meu are un Clio cu vreo 30.000km la bord, si la el face dar mult mai putin si pana acum el nu si-a dat seama , de ex, dar cand m-am urcat eu in masina am simtit imediat ...
Il rog pe aceasta cale pe David, daca se poate, sa posteze aici pozele cu pricina daca se poate, mai ales ca ne intereseaza pe toti ...

SorinN : ma bucur ca ai reusit sa faci ceva, dar cred ca manevra ta a fost foarte riscanta: daca ajungea apa+sampon+vaselina sau altceva pe abreiaj/placa de presiune cred ca trebuia sa schimbi ambreiajul ....


--------------------
Renault Megane Classic 2003, v. 1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 27 Jun 2005, 13:13
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dan Boala @ Jun 27 2005, 02:08 PM)
in schimb rezultatele sant imediate si evidente cand se lubrefiaza nuca.

La mine ungerea nucii nu mai avea nici un efect, era clar problema de la rulmentul de presiune.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 28 Jun 2005, 11:24
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Incerc sa postez aici pozele.

Attached thumbnail(s)
Dio01.jpg ( Size: 79.23k ) Number of downloads: 42


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 28 Jun 2005, 11:25
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




wink.gif

Attached thumbnail(s)
Dio05.jpg ( Size: 284.03k ) Number of downloads: 43


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 28 Jun 2005, 11:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




wink.gif

Attached thumbnail(s)
Dio07.jpg ( Size: 237.55k ) Number of downloads: 42


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 06:30
Dacia