Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages < 1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turbina la motorul 1.5 DCI 80CP

strumfuadi
post 8 Feb 2005, 15:10
Post #16


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




mmm.. zis iz a test?? :evil:

anyways, ptr cei care nu shtiu:
EGR (care vine de la exhaust gas recirculation) este o supapa. de ce e fost ea pusa?
pai.. hai sa o luam ushor:
in trecut, s'a incercat reducerea emisiilor de oxid de azot (NOx) care era cauza majora a poluarii aerului de catre mashinutze. atunci s'a descoperit ca temperaturile mari din camera de ardere determina oxigenul shi azotul sa se combine dpdv chimic shi sa rezulte acel NOx. Catalizatoarele se descurcau bine cu CO, dar cu NOx nu prea..
Asha ca meseriashii s'au gandit sa faca cumva sa scada temperaturile foarte mari din camera de ardere care se acumuleaza doar in timpul rularii in sarcina sau la viteze mari. Asha ca s'au gandit sa bage in cvamera de ardere un gaz inert, ceva, orice ar putea sa mai domoleasca "dogoarea". nu puteau introduce shi mai mult aer, deoarece ala contzine O2 shi N, care practic generau problema ce trebuia solutzionata. Asha ca ce putea fi mai la indemana? BINGO! Gazele de eshapament! (atentzie, nu toate, ci numai o mica parte din ele shi doar in anumite conditzii explicate above)
Acuma ca tzi'am explicat ce este EGR shi de ce au infipt'o in sistem, ar fi frumos sa spunem shi ce se intampla cand aceasta valva se strica, nu?
sunt doar doo situatzii care apar:

1. nu se deschide cand ar trebui, e posibil sa aiba loc detonatzii, din moment ce temp in camera de ardere devine mai mare decat cea proiectata de fabricant.
2. ramane deschisa shi cand nu trebuie, de exemplu la relanti. in acest caz efectul este asemanator unei mari pierderi de vacuum, iar motorul nu va sta la relanti sau va tinde sa "moara"

ps: EGR nu are nici o legatura cu turbina, cu admisia de aer sau alte chestii.. e pusa strict ptr controlul noxelor..

cam asta ar fi..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 8 Feb 2005, 15:36
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Corect, doar ca daca supapa de EGR nu se deschide, motorul merge bine-mersi. E posibil sa consume un piiiiicutz mai mult si, bineinteles, sa scoata mai multi oxizi de azot pe teava decit si-ar fi dorit fabricantul, dar in rest totul e OK. Temperatura nu creste chiar atit de mult cit sa genereze detonatii.
La capitolul "plusuri", daca EGR-ul nu mai functioneaza, ai o mica crestere de putere in sarcina partiala. Foarte mica totusi.

Eu mi-am dezactivat EGR-ul la Ford si merge beton.

Intr-adevar, EGR-ul nu are nici un rol in afara de reducerea noxelor. Mie nu-mi place deloc EGR-ul, e un sistem complicat, usor de stricat, scump daca se strica, cu influenta negativa asupra mersului motorului daca se strica oricit de putin, si care pe deasupra baga si mizerii in admisie si in motor (sa fi vazut ce neagra era supapa mea de ralanti dupa 8 ani; acum am curatat-o si nu mai trage decit aer curat biggrin.gif)


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 8 Feb 2005, 15:41
Post #18


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




laugh.gif pai ce creshtere sa mai simtzi la motoroiul ala de pe ford, mai vlad?? laugh.gif


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 8 Feb 2005, 15:48
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Am avut EGR pe Honda Accord; toate bune si frumoase daca ramanea supapa inchisa, pe deschis (s-a intamplat doar de vreo 2 ori) simteai cum moare motorul isi dadea duhul incet dar sigur de la atatea gaze recirculate. si pe deasupra statea aprins mai tot timpul in bord becul galben de check engine.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin
post 8 Feb 2005, 16:39
Post #20


pilot de renault


Group: Members
Posts: 883
Joined: 15 November 04
From: Lebbeke,Belgia




@Strumfuadi Mersi fain.Inca 2 intrebari:1.Acea valva din EGR este actionata de ECU sau cu termostat in functie de temperatura din cilindri sau cantitatii noxelor emise?(prostie?)2.Constructorii au apelat la acest sistem si pentru a face fata normelor tot mai stricte de poluare sau mai mult din cauza cum ziceai tu riscului de detonatii?


--------------------
MEGANE 2 1,9dCi --ESTATE --octombrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 8 Feb 2005, 16:48
Post #21


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




1. cu vacuum'ul din galeria de admisie, in general.. sunt unele comandate shi de ecu.. diferite modele, ma rog..
2. din cauza noxelor, asta a fost principala cauza. iar daca tot au gasit o modalitate de a mai reduce un pic temperatura la regim maxim, atunci au crescut shi compresia shi daca se defecteaza acest sistem care tzine temperatura in limitele prognozate pot aparea detonatzii.. vlad zice ca el nu are probleme.. poate ca nu se intampla nimic, nu shtiu..
dar daca valva ramane deschisa sigur motorul merge ca dreaq la relanti shi regim partzial..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 8 Feb 2005, 17:07
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Da, daca EGR-ul nu merge PERFECTISSIMO, atunci e mai bine sa nu mearga deloc. E foarte sensibil, si orice dereglare oricit de mica are efecte negative. De-aia nu-mi place de el. smile.gif

Supapa ca supapa, daca ar fi numai aia n-ar fi mare problema, dar mai sint niste senzori in functie de care calculatorul hotaraste cind sa deschida sau sa inchida "robinetul" si cit de mult, mai exista o teava cu un orificiu super-calibrat, care daca se decalibreaza s-a dus naibii (si sigur se decalibreaza in timp, din diverse motive), si asa mai departe. Mai exista de asemenea posibilitatea ca teava prin care se recircula gazele de esapament de la galerie spre supapa sa se slabeasca, si atunci EGR-ul sa traga aer in loc de gaze inerte, si asa mai departe.
Impresia mea este ca EGR este sinonim cu "problema". E o chestie super-sensibila care nu te ajuta daca functioneaza, dar te incurca foarte tare daca nu functioneaza. smile.gif

Cel putin asa e la mine. S-ar putea sa nu fie toate la fel.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 8 Feb 2005, 20:55
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE
QUOTE
se modifica palele colectorului ! le-ar fi cam greu la 300000 rpm zic eu !


Sunt de acord cu tot ce ai zis tu dar fac o mica rectificare.Am citit la linku pe care l-a pus Strumfuadi ca turbinele mici(gen automobile) se rotesc cu turatii de pana la 150.000 rpm unde incepe sa se formeze deja suprapresiune si ECU actioneaza Wastegateului(se elimina o parte din gazele de esapament inainte de a ajunge la pale) ca sa protejeze turbina.
@Strumfuadi
Ce este EGR si care este rolul lui?

crede-ma pe cavant ca pot atinge 300000rpm ! la modelele de serie nu si in nici un caz la dieselurile renault ! dar pot atinge ! era o valoare pusa de mine maxima ! si nu stiu de ce dar nici 100000 ture pe minut nu mi se pare putin ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
@ mbz : ba ce imi place da voi astia care intai taiati si dupa aia masurati! sunteti tari frate ! cinste voua ca duceti romania cu viteza undeva...


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 8 Feb 2005, 21:50
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Pe 1,5 dci sau 1,9 dci exista valva EGR, nu? La motoarele europene pe benzina nu prea am auzit sa se implementeze EGR, de ce? nu stiu, probabil ca sa nu mai ai batai de cap. La Honda Accord pe care am avut-o model 1990 problema s-a rezolvat simplu, un mecanic a dat-o jos a curatat-o (cu un spray), era neagra si colmata de funingine, comanda de inchidere deschidere era data de ECU printr-o electrovalva si avea si senzori de lift-up-down pe ea, alta chestie supusa defectarii, dupa care a mers perfect, sau cel putin ECU nu mai dadea mesaje de eroare legate de EGR. Oricum s-a intamplat la peste 200.000 km asa ca nu e o problema majora, iar afara se practica mult mai simplu... se schimba cu una noua.
Tu Vlad zici ca ai eliminat EGR, martorul din bord nu a ramas aprins? ECU banuiesc ca o ignora fara nici o problema.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 9 Feb 2005, 08:49
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Eu nu am martor pe bord, he he he... biggrin.gif
Intr-adevar, daca intru cu OBD-ul vad un cod de eroare de EGR, but who cares? biggrin.gif

De fapt, codul ala nu e provocat de dezactivarea EGR-ului. Spuneam ca exista o teava cu un orificiu calibrat; la mine orificiul ala e infundat, iar calculatorul vede ca pe una din parti presiunea e zero, asa ca baga un cod de eroare. Teava aia nu numai ca e mult prea scumpa pentru cit face (e doar o bucata simpla de fier, for God's sake, si costa undeva pe la 200 de euri), dar e si ingrozitor de greu de inlocuit, pentru ca se afla intr-o pozitie imposibila, si nu poti ajunge la ea decit daca dai jos galeria de admisie, si chiar si asa e un chin s-o dai jos si, mai ales, s-o pui dupa aia la loc. Nu merita banii si efortul, oricita bunavointa ai avea, si oricit de ecologist te-ai simti.
Asa ca la mine EGR-ul oricum nu functiona, dar ca sa fiu sigur am scos si furtunasul de vacuum care intra in valva de EGR si ii controleaza deschiderea, si i-am pus un dop. Acum valva e mereu inchisa si n-o mai deschide nimeni.

Daca orificiul ar fi fost OK, atunci n-as mai fi avut acest cod, insa e posibil sa fi avut altul. La fel de bine este insa posibil sa nu fi avut nici unul. Stiind cum functioneaza monitorizarea EGR-ului (la mine, pentru ca la alte masini ar putea fi altfel), mi s-ar parea logic sa nu-si dea seama de dezactivare, insa nu pot fi sigur de asta pina cind nu inlocuiesc teava (ceea ce n-am sa fac niciodata biggrin.gif).


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MBZ
post 9 Feb 2005, 09:08
Post #26


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 27 November 03




@miju
verisorule, sa zicem ca cine greseste cu vorba trebuie impuscat, dar cine greseste cu fapta? Hai sa nu fim mai catolici decat papa ca n`am omorat pa nimeni, am zis n`am dat cu paru`, si unde zici ca ducem "noi astia" romania in viteza undeva? ai uitat ca io am motor de 1.5 de 80CP? de unde viteza la mine bre? ma iei la mijto? biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 16 Mar 2005, 22:25
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




Salutare la toata lumea. E primul meu mesaj pe acest forum si sper sa ma puteti ajuta.

Acum 2-3 saptamani mi s-a aprins martorul de bujii incandescente pe bord, in timp ce mergeam cu vreo 120-130 kmh. Am redus viteza, s-a stins. Dar sub sarcina - in panta - aparea fenomenul si la 80 kmh.
La tester s-a dovedit ca e problema la EGR. 8,5 milioane si s-a montat unul nou. sad.gif
Dau sa intreb de la ce se strica, si primesc raspunsul "linistitor" ca mi se va strica si turbina! :shock: Care costa 34 mil!!!!
Acu' partea trista e, ca firma are o masina identica la care problema a aparut mai demult, nu s-a schimbat EGR-ul si intr-adevar s-a dus dracului turbina. De acolo stiu pretul sad.gif

Voi ce ziceti? Ati mai auzit de asa ceva?


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 17 Mar 2005, 12:34
Post #28


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




a fost o coincidentza nefericita. egr shi turbina nu depind de aceiashi factori ptr a se defecta..
stai linishtit. daca nu ii dai talpa pana se incalzeshte shi o lashi la relanti cca 30sec inainte de a porni de pe loc shi inainte de a opri motorul dupa ce vii "din cursa" teoretic nu ar trebui sa ai probleme.
a. iar faptul ca mashina e pe firma cam inseamna shi supunerea la birjareala.. :wink:


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 17 Mar 2005, 13:06
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




In ceea ce priveste masina firmei, ai perfecta dreptate. Am cativa soferi "meseriasi" pe aici, care si-au cam batut joc de ea.
Asta cu relanti inainte de oprire, mi-a spus-o si seful de service. Ma intreb doar, de ce nu ti-o spun cand iti dau masina?! Oare au stoc de EGR nevandut? Sau turbine?

Eu chiar am fost multumit de masina. Si in continuare sunt. Ba, vreau sa o schimb cu un MII 1,9 dCi. Sper sa nu fiu indepartat de alte probleme.... [-o<

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 14:43


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 17 Mar 2005, 13:51
Post #30


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




QUOTE
Ma intreb doar, de ce nu ti-o spun cand iti dau masina?! Oare au stoc de EGR nevandut? Sau turbine?


societatea de consum, remember? :wink:


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny Bravo
post 17 Mar 2005, 15:04
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




De ce trebuie sa mai stai 30 de secunde pe loc inainte sa opresti motorul?


--------------------
Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport
Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 17 Mar 2005, 15:38
Post #32


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




ptr a se raci turbina. daca nu faci asta, in timp turbina se va gripa ptr ca vei avea o turbina incinsa care brusc ramane fara racire (uleiul care circula prin ea shi care are pe langa rolul de a o unge importantul rol de a o raci brusc nu va mai circula).
de asemenea, uleiul va ramane in lagarele unei turbine incinse shi va forma depuneri..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 17 Mar 2005, 15:40
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




Si nu exista posibilitatea ca turbina sa fie curatata? Cineva de pe un forum din Ungaria mi-a recomandat sa fac asta...

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 14:43


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 18 Mar 2005, 09:53
Post #34


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




:shock: curatzata?? ce sa curetzi la ea??
aa.. se curatza ea de la sine daca nu respectzi chestiile alea de baza de care am scris.. biggrin.gif


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Claudiu Burlacu
post 18 Mar 2005, 10:39
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 31 January 05
From: Bucuresti




Hubertus, cati km are Meganul tau? E important si asta , ca daca are peste 150.000 e oarecum normal sa se strice.Eu unul ma astept la asta ,
am luat in calcul.


--------------------
Megane Sedan 1.5 DCI
80 CP
Confort Privilege , Clima
Gri Platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 18 Mar 2005, 10:43
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




Masina mea are 87000 km, inca nu s-a stricat, doar la service mi-au spus ca va.... Sa batem in lemn :roll: Insa la masina firmei s-a intamplat. Si ea are vreo 90-95 mii la bord.

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 14:43


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Claudiu Burlacu
post 18 Mar 2005, 10:45
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 31 January 05
From: Bucuresti




Cam putini km, trebuia sa tina mai mult. Eu o tin pe mea 2 minute dimineata la ralanti chiar daca scrie in carte ca nu e nevoie. Si cand opresc, fac la fel, o tin putin.


--------------------
Megane Sedan 1.5 DCI
80 CP
Confort Privilege , Clima
Gri Platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 18 Mar 2005, 10:47
Post #38


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




cum o tzii, asha o ai.. :wink:


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Claudiu Burlacu
post 18 Mar 2005, 10:54
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 31 January 05
From: Bucuresti




Strumfu, turbinele astea nu pot fi luate si second hand? Ma gandesc ca astia care aduc piese pe comanda? In Germani sunt ferm convins ca poti sa iei tot motorul cu 500 euro , de la vreo maisna accidentata sau ceva de genul asta. Eu am locuit o vreme acolo si am vazut, nu vb din auzite. Poate la Megane II e ceva mai dificil , ca e relativ nou modelul , dar cred ca peste un an se vor gasi piese second ca la Golf 4. Sau turbina nu merge decat noua?


--------------------
Megane Sedan 1.5 DCI
80 CP
Confort Privilege , Clima
Gri Platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 18 Mar 2005, 11:04
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




Strumpfule, la masinuta ta a fost schimbata vreodata turbina?


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 18 Mar 2005, 11:13
Post #41


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




turbina originala era prost reglata. daca dadeam cox se ducea acul de la indicatorul de turbo la maxim shi se zbatea acolo.. bine.. shi capul era lipit pe tetiera, insa acesta distractzie a dus la griparea turbinei. atentzie, la mine turbina s'a stricat datorita faptului ca protectzia ei la supraturare nu functziona.. pe vremea aia nu shtiam io cu ce se mananca mashina asta..
acuma, din 96 incoace, am o turbina SH luata de pe un 18 turbo dintr'un cimitir de mashini din Frantza. merge super de 9 ani. (..mai am una de rezerva, tot sh shi tot in stare foarte buna.. :twisted: )


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Claudiu Burlacu
post 18 Mar 2005, 11:25
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 31 January 05
From: Bucuresti




Deci merge si turbina second hand. Deci nu trebuie 34 milioane!


--------------------
Megane Sedan 1.5 DCI
80 CP
Confort Privilege , Clima
Gri Platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 18 Mar 2005, 11:32
Post #43


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




EVIDENT ca merge, insa trebuie verificata. trebuie sa se invarta foarte ushor cu mana fara puncte in care sa agatze, sa nu se franeze decat la bunul simtz shi sa nu aiba joc longitudinal axul turbinei..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padre
post 19 Mar 2005, 17:15
Post #44


Il padrino


Group: Members
Posts: 1.890
Joined: 20 December 04
From: Bucuresti




am o intrebare din partea unui amic maniac care si-a facut discoteca in masina... tot 15. dci 80 CP, Sedan.
si-a montat statie, subwoofer, etc. dar nu a modificat nimic la instalatia electrica (eu stiam ca trebuie sa mai adauge cate ceva pentru a o proteja, macar).
intrebarea e "de cat e alternatorul?"
si intrebarea mea :twisted: avand in vedere ce modificari a facut la instalatia audio, mai beneficiaza de garantie la partea electrica? ce ziceti?

claus edit: care e legatura cu turbina? cauta alt topic pe care sa intrebi.. daca vad vreun raspuns.. sterg .. FARA OFF-TOPIC inutil


--------------------
Ford Mondeo 2.5T
ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hubertus
post 24 Mar 2005, 17:11
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 16 March 05
From: Brasov




Cu profunda durere in suflet si tristete in inimi va anunt ca astazi la orele 15:10, turbina motorului meu iubit si-a dat obstescul sfarsit. Avea 86499 km. sad.gif Odihneasca-se in pace...


--------------------
SEAT Altea Stylance 2.0TDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages < 1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2024 - 05:33
Dacia