Mers supraturat - subturat
Mers supraturat - subturat
Valix |
8 Mar 2004, 14:57
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 340 Joined: 5 January 04 From: Bucuresti |
|
||
-------------------- Skoda Octavia 2
1.6 MPI 102 CP Elegance, full options Neagra, interior bej |
|||
dorin |
8 Mar 2004, 19:49
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti |
din ce stiu eu turand motorul mai mult, nu scade consumul ci din contra ar trebui sa creasca ..
Imi aduc aminte de niste taximetristi care mergeau cu masinile subturate, tocmai din acest motiv, sa scada consumul .. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
Adrian_M |
9 Mar 2004, 12:34
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 January 04 From: Bucuresti |
La diesel la ce turatii ar trebui sa schimb vitezele? Ziceau aia pe la Cobalcescu ca la trepte de viteze mici trebuie supraturat iar la trepte mari sa nu dai prea tare in ea. Ca cica de aia consum mai mult , ca merg subturat. (8% motorina in oras - am 1500 km facuti pina acum). Si mai zicea ca trebuie sa ma duc sus cu turatia sus la viteza mici ca sa mai curat catalizatorul (sau ceva de genul asta). Cica din cauza ca merg subturat, se aduna acolo negreala - si intr-adevar mi-a aratat cum iese fum negru pe la esapament, ceea ce mi s-a parut ciudat pentru 1500km parcursi. Cert este ca nu m-am lamurit cu consumul, asa ca acum ma consum eu ca nu pot scoate unul mai aproape de cel de 6% declarat de ei.
Cum si-au dat aia seama ca mergi subturat? La ce parametrii se uita? Ca la mine s-a uitat la parametrii, ca toti sunt normali si n-au idee de ce consuma mult. |
--------------------
Renault
Megane
2007 - Estate Manager 1,5 dci - 85cp / Rouge Pavot
- B-67-PJA
|
|
Valix |
9 Mar 2004, 12:47
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 340 Joined: 5 January 04 From: Bucuresti |
Cand au pus laptop-ul sa-faca testul, are o optiune "lista parametrilor". Nu stiu exact la care s-au uitat, cert e ca asta mi-au zis. Poate au dat-o la plesneala, nu stiu.
|
-------------------- Skoda Octavia 2
1.6 MPI 102 CP Elegance, full options Neagra, interior bej |
|
taurash |
9 Mar 2004, 13:17
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti |
Eu sunt cu masina in rodaj si nu ma pot lauda ca merg cu ea turata pt ca nu am voie sa trec de 2500 tr/min.
Chiar si asa am un consum mixt la motoru de 1.5 dci pe sedan de 6.7 %. E drept ca am doar 1400 km din care mai mult de jumate sunt facuti afara. Dar a fost si vremea friguroasa + rodajul care mi-au urcat consumul. Parerea mea ca un consum ridicat daca ar avea cauza in turatia motorului ar trebui sa fie datorita unor turatii mari, nu subturatiilor. Pe de alta parte, consumul se socoteste ca raport distanta/combustibil si nu are corelatie directa cu turatia. Deci ar putea apare un randament scazut in cazul unor subturatii da nu ceva semnificativ. Citeam in manual ca si consumul de electronice duce la un consum ridicat de combustibil. Ei dadeau ca exemplu ca numai geamul de la sofer daca este coborat duce la o crestere a consumului cu +0,3%. Mi s-a parut f mult... This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:11 |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
taurash |
9 Mar 2004, 13:18
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti |
rectific .. nu stiu ce-a fost in capu meu
consum mixt de 4,7% nu 6,7% de la primavara asta ... |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
claus |
9 Mar 2004, 13:35
Post
#7
|
private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti |
4.7 e bestial .. ptr rodaj
chiar sunt si eu curios .. vreun alt 1.5 dci (dupa m II) , care nu mai e in rodaj .. ce consum ai in oras ? eu am 6.1, .. si cel mai mult se duce in 6.7 consumul in oras (cand o alerg rau) si, in afara localitatii .. tin minte ca am venit mai demult de la ploiesti cu un consum de 3.8 (bine, da' mers cam cu 80-85 km/h.... special ptr consum mic) .. in week-end am fost la munte, si am resetat km la plecarea din bucuresti.. mers constant cu 140, si de cateva ori am dus-o in 170, si la intoarcere, consumul se dusese in 6.7 |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
dorin |
10 Mar 2004, 10:12
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti |
la mine consumul in oras este de 5.8 si merg destul de tare ...
Am ~ 11.000 Km Afara consumul a fost pe la 4% dar aveam 5 persoane in masina si bagaje ..deci era destul de incarcata masina. Cat despre fumul negru de pe teava, asta este si la mine si nu cred ca are legatura neaparat cu turatia motorului ci mai mult cu faptul ca e diesel. Oricum eu schimb cam intre 2000-2500 ture. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
David |
10 Mar 2004, 10:22
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj |
Fum negru: am vazut Clio Symbol dCi cu un prelungitor dragut pe teava de esapamant, astfel fumul iesea dupa masina cu 5cm, nu sub bara/masina sa innegreasca totul acolo.
|
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
MBZ |
10 Mar 2004, 16:45
Post
#10
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 484 Joined: 27 November 03 |
La mine acum este 6.7 exclusiv in oras, cu ture destul de rapide si pana la 3 500 - 4 000 rmp.
Ce am observat este ca in turatie / cons instantaneu, consumul creste pana la un moment dat dupa care desi motorul continua sa urce in ture consumul scade vertiginos... Daca in schimb merg cu a 5-a in turatie de a 4-a consumul este mai mare... asa ca are si subturatul o logica pana la un punct. |
-------------------- |
|
Adrian_M |
11 Mar 2004, 10:45
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 20 January 04 From: Bucuresti |
@dorin
M-ai omorit cu consumul asta in oras. Sunt de-a dreptul invidios. Asa a fost de la inceput? Nu stiu cum sa-mi gasesc linistea cu consumul asta de 8% in oras. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:11 |
--------------------
Renault
Megane
2007 - Estate Manager 1,5 dci - 85cp / Rouge Pavot
- B-67-PJA
|
|
dorin |
11 Mar 2004, 12:04
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti |
la inceput parca a fost putin mai mare ..dar nu semnificativ, adica maxim 6,5. Oricum asta a fost consum pe vara cu aer conditionat pornit cam tot timpul, si in perioada respectiva bagam motorina de la petrom.
In ultima perioada am bagat numai de la OMV pantelimon si cand am facut trecera de la petrom la omv am simtit mai ales in puterea motorului. Am mers acum putin timp cu un symbol care baga de la petrom, si am fost uimit de diferenta ..este adevarat ca motorul respectiv era inca in rodaj (1500km facuse...) |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
taurash |
11 May 2004, 15:19
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 336 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti |
MBZ, si eu am ajuns la aceleasi concluzii.
E f interesant cum in momentul accelerarii consumu e f mare si pe masura ce motoru creste in turatii computerul incepe sa afiseze consumul instantaneu mai mic. Cred ca tine de formula de calcul pana la urma pt ca in mod normal consumu ar trebui sa fie mai mare cand turatia e mai mare la aceeasi treapta de viteza. Nu? Si cu treapta de viteza iti dau dreptate. Cand merg cu 50km/h in tr a 3-a consum mai putin decat daca as merge in tr. a 4-a. Cel putin computerul asa afiseaza. Pe de alta parte, daca merg "turat", adica o tin mereu peste 2300-2500 tr/min am consum mai mare decat daca merg pana-n 2300-2500 tr/min. Ma refer la mersul normal, nu la punctele unde schimb vitezele. Iar consumul este cel global, nu cel instantaneu. As fi curios sa stiu cum se calculeaza consumul instantaneu. Are cineva vreo idee? This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:12 |
-------------------- Megane II Sedan
Confort Privilège 1,5 dCi 80 CP, 2004 |
|
PD |
11 May 2004, 17:28
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 10 May 04 |
Omu a intrebat de benzina si vad ca toti v-ati laudat cu consmul mic la dci.
Apropo, cum se manifesta 1.5 in mersul sportiv. Eu conduceam subturat si schimbam pe la 2500-3000. Cei din service mi-au spus ca motorul pe benzina trebuie tinut in 3000-4000 ptr. a-i observa puterea, 2500-3000 e valabil ptr. dci. Asa sa fie ? Referitor la subturat si consum, nu cred ca e valabil. Consumul se raporteaza la viteza si doar daca luam in calcul faptul ca turatia creste viteza, deci numitorul, ar putea fi o explicatie ptr. scaderea consumului. Inca o chestie, daca cobori o panta si nu scoti pe liber, consumul instantaneu este 0.00, daca scoti pe liber consumul instantaneu se apropie de 1,00. asta fara modificarea vitezei, as putea sa spun ca viteza chiar creste cind scoti pe liber. Chiar sunt curios cum se calculeaza consumul instantaneu? |
-------------------- Megane II Sedan, privilege, rosu
|
|
AlexV |
11 May 2004, 21:54
Post
#15
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
nescoasa din viteza pana la 2000 de ture e in frana de motor, adica taie injectia si e 0 consumul. scoasa pe 0 cred ca arata 1 deoarece masina este in mers, si injectoarele se deschid, deci nici una din variabile nu e 0 ca inmultite sa dea 0.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
SorinV |
11 May 2004, 22:28
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
adikatelea la frana de motro nu consuma la relanti da ! lasati variabila baieti ca e necunoscuta
|
--------------------
a
a
a
|
|
AlexV |
11 May 2004, 22:51
Post
#17
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
sorine credema ca am pus testerul pe dsn si am vazut cu ochi mei. nici eu nu credeam dar asa este. chiar asa este.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
George |
12 May 2004, 09:21
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti |
dar ca mine nu ati facut:
am mers un plin cu cat de multa frana de motor am putut. consumul in mod normal era de 11.5%. a scazut , surprinzator la 10.5% si nu mi-a venit sa cred , atinsesem cu dacia aproape 400 de km in oras :shock: like nerver before. in frana de motor nu consuma , clar , altfel trebuia ca , consumul sa creasca , nu? |
-------------------- |
|
strumfuadi |
12 May 2004, 10:25
Post
#19
|
Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i |
stai un pic...ce a zis alex e valabil pentru injectie, unde ECU tzine inchise injectoarele cand e in frana de motor...
la carbelitor nu prea ai cum sa opreshti picurarea... |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
AlexV |
12 May 2004, 13:23
Post
#20
|
Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti |
corect, vorbeam doar de injectie. nu stiu ce si cum e la carburator.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
George |
12 May 2004, 13:31
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti |
la carburator e EXACT invers. consumul e mai mic daca lasi pe liber. ca la 3000 rpm este deschisa clapeta la cat ii trebie pt 3000rpm.
|
-------------------- |
|
FLEX |
12 May 2004, 14:00
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti |
George ... esti sigur? clapeta o actionezi cu acceleratia, deci ar fi exact consumul la ralenti in frina de motor ...
|
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
George |
12 May 2004, 14:01
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 5 December 03 From: Bucuresti |
hmmmm . se prea poate . ete ca m-ai prins aici. trebuie sa verific caci nu cunosc prea multe despre carburatie.
|
-------------------- |
|
ryry |
2 Jul 2007, 18:27
Post
#24
|
Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti |
Pe alt topic se spune ca este indicat sa se mearga turat si nu subturat deoarece consuma mai putin fiindca trage mai usor si subturarea poate afecta motorul. Eram de acord, aici vad contrariul
Lasand consumul la o parte, cum este mai bine pentru motor ? ( turat sau subturat ). Mersi de raspuns |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
2007
- B 40 KAR CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
cmandrei |
3 Jul 2007, 08:15
Post
#25
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
Indicat cel mai probabil este sa nu mergi "nici prea prea nici foarte foarte" ... una peste alta nici acest subiect nu a fost "complet" rastalmacit deoarece nu exista o problema grava ce apare foarte des la masinile celor care ar conduce subturat, dar nici una la cele conduse <supra>turat ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mihaiyak |
5 Jul 2007, 11:59
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 31 January 07 |
QUOTE(PD @ 11 May 2004, 17:28) Omu a intrebat de benzina si vad ca toti v-ati laudat cu consmul mic la dci. Apropo, cum se manifesta 1.5 in mersul sportiv. Eu conduceam subturat si schimbam pe la 2500-3000. Cei din service mi-au spus ca motorul pe benzina trebuie tinut in 3000-4000 ptr. a-i observa puterea, 2500-3000 e valabil ptr. dci. Asa sa fie ? Referitor la subturat si consum, nu cred ca e valabil. Consumul se raporteaza la viteza si doar daca luam in calcul faptul ca turatia creste viteza, deci numitorul, ar putea fi o explicatie ptr. scaderea consumului. Inca o chestie, daca cobori o panta si nu scoti pe liber, consumul instantaneu este 0.00, daca scoti pe liber consumul instantaneu se apropie de 1,00. asta fara modificarea vitezei, as putea sa spun ca viteza chiar creste cind scoti pe liber. Chiar sunt curios cum se calculeaza consumul instantaneu? hai sa va impartasesc ce stiu de la o persoana ce are cunostinte in mecanica si mi-a dat o explicatie logica... cand esti in frana de motor consumul este 0% deoarece motorul functioneaza din inetia masinii..(de precizat k acest consum tinde totusi spre 0% dar nu este 0%perfect ) cand este pe liber masina consuma datorita faptului k motorul trebuie sa consume pentru relanti..adica un consum minim pt k motorul sa functioneze... din punct de vedere mecanic cel mai indicat este sa mergi cu motorul cand cobori in treapta cu care ai urcat k sa usurezi sarcina masinii ce se reflecta asupra rotilor la franare <span class='edit'>5 Jul 2007, 12:04:</span> si inca o chestie consumul la masina este proportional cu acceleratia ... adica cu cat acceleratia este mai rapida cu atat creste si consumul... iar la turatii mai mari consuma intr-adevar mai mult va garantez eu dar pe masura ce turatia este constanta indiferent de valoare ex:2000 sau 4000 valoarea consumului scade desigur mai mare la 4000 dfecat 2000 asadar dk mergi subturat si accelerezi k mosii o sa ai un consum redus cu siguranta insa nu e sanatos pt motor pt k se acumuleaza gaze nearse si dupa cum ati mai zis fumul ala negru de pe inerriorul cilindrilor ATENTIE: tz k sh sunt interzise prin regulament |
--------------------
renault
laguna 2.2
confort dinamique 1.9 dci 120 cp , 2006
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2024 - 02:28 |