Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

problema alternator, incarca prea mult

red.bogdan
post 21 Feb 2012, 14:01
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




am si eu un megane din 99 1.6 16v intr-un timp am observat ca sa cam dus bateria d cand am pus ceva "muzica" pe ea...am luat un multimetru si am masurat alternatoru...14.3 la relanti si daca o turez aj pana la 14.6 14.7 ,nu urca mai mult. deci si la relanti si turata tot 14 baga...cum as putea rezolva problema?



--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 21 Feb 2012, 14:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Acea tensiune marita poate insemna o baterie uzata sau defecta. Bateria se verifica prin masurarea rezistentei interne (o scula speciala) sau o pui in sarcina si faci niste aproximari, de ex. pui un bec de 55W si masori tensiunea timp de 15-20 de min., nu ar trebui sa scada sub 11,5-12V.
Se intampla rar sa "pice" un releu de incarcare cu astfel de simptome.


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red.bogdan
post 21 Feb 2012, 16:14
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




din cauza aceea sa bage 14 v constant alternatoru la relanti?


--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 21 Feb 2012, 21:24
Post #4


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




La muzica ta din masina ai pus un condensator ?


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red.bogdan
post 22 Feb 2012, 00:23
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




nu..nu este cine stie ce sistem performant..doar un amp si subwoofer de 250 300w rms...am observat ca imi palpaie luminile la player si la faruri cand pornesc subwoofer-ul...dar nu am considerat ca este necesar un condensator

This post has been edited by red.bogdan: 22 Feb 2012, 00:24


--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 22 Feb 2012, 08:25
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Daca-ti palpaie atat de evident luminile cand pornesti SW-ul, e o problema...
Unde ai conectat efectiv alimentarea SW-ului ?
Pt. a ajuta alternatorul + alte sisteme electrice/electronice ale masinii si a evita variatiile de tensiune grosolane, monteaza un condensator, cat de mare-ti permiti.


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demian2
post 22 Feb 2012, 08:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 8 December 10




Din cate stiu eu asa baga alternatorul.14,ceva. legat de condensatori asculta-i pe colegi.


--------------------
RENAULT Megane III 2010 1,4 Tce Privilege - CL xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red.bogdan
post 22 Feb 2012, 09:47
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




pai + amplificatorului este de la baterie printr-un fir de 8 mm,si - este de undeva de pe caroserie cu un fir foarte subtire de cupru....dar am observat ca si fara sa pornesc amplif...cand dau mai tare la player palpaie butoanele

This post has been edited by red.bogdan: 22 Feb 2012, 09:48


--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 22 Feb 2012, 23:49
Post #9


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




Curentul necesar functionarii playerului + subwoofer iti "fura" din energia transmisa catre ceilalti consumatori. Acesta este un indiciu clar ca, in momentul functionarii subwooferului apar variatii de tensiune iar remedierea lor o rezolvi printr-un condensator.

In alta ordine de idei, nu este normal sa-ti stea la 14v tot timpul, asa cum s-a mai spus ori e bateria pe duca (nu retine curent cat trebuie) ori consumul tau de curent este prea mare (desi ma indoiesc din moment ce ai spus ca iti face si fara sw pornit)


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovu12
post 23 Feb 2012, 01:08
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 5 February 12




nu stiu cat de mult rezolva treaba condensatorul.....am condensator de 1farad si tot palpaie luminile.....luminile de la picioare si de la ceasul de pe mijloc...banuiesc ca e mic condensatorul....la fel imi faceau luminile in masina si la casetofon si inainte sa-mi pun condensatorul....sa fie prea mic de 1 farad?io zic ca e normal sa incarce atat alternatorul....sigur e bateria pe duca si se forteaza un pic,dar e ok la ce are in masina...si referitor la ce am in masina io,imi poate zice si mie cineva va rog daca e prea mic condensatorul?am casetofonul care consuma,boxele masinii fata-spate(twiterele pe fata cu boxele din ushi si in spate cele din plafon ca am break)mai am 4 twitere pe spate si 2 boxe ovale bagate intr-o cutie improvizata pana o sa le pun in usile din spate,statia sony x-plod de 300w parca si woofer de 250w.pe langa muzica am smd-uri in masina sub ushi cand le deschid,in buzunarele din fata,in manerele din interior,pe fiecare stalp al masinii si la picioare in fata si sub scaune...din cate am inteles toate smd-urile consuma nici cat un bec de far....multumesc


--------------------
Megane 1 , Megane 3 GranTour ambele / 1.6 16v 79kw , 1.5 dci 81kw / 2000 / 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 23 Feb 2012, 08:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




demian2, stii bine intr-o anumita masura, alternatorul creste tensiunea de incarcare la 14,2-14,7V doar cand acumulatorul este descarcat sau uzat, in rest trebuie sa se stabilizeze pe la 13,2-13,7V, indiferent de numarul consumatorilor (consumatori de curent constant si nu variatii bruste).


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red.bogdan
post 23 Feb 2012, 10:23
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




sa se mai incalzeasca afara si o sa ma pun cu burta p ea:D
prima data incec sa schimb alimentarea cu un cablu mai gros...si o sa incerc alimentarea playerului direct de la baterie si in cele din urma si un condensator


--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 23 Feb 2012, 13:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Cu cele scrise mai sus nu rezolvi problema alternator-baterie...


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red.bogdan
post 23 Feb 2012, 14:57
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 17 September 11
From: Alexandria




stiu:(..poate pe viitor si o baterie noua..dar vreau sa stiu daca e normala chestia cu 14v constant sa nu o distrug si pe cea noua


--------------------
renault megane 1999 1 - M 6402 XT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 24 Feb 2012, 12:27
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Am explicat ca e o sansa mica sa ai releul de incarcare defect, monteaza o baterie buna si masoara incarcarea (masoara parametrii si pe masina de pe care iei bateria).


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demin2609
post 17 Mar 2012, 22:45
Post #16


iuzar


Group: Members
Posts: 329
Joined: 20 December 08
From: Craiova




eu stiam ca in mers normal, alternatorul furnizeaza 14.4 v maxim!


--------------------
Renault F4P-B7-22 Mégane éxpression
[B]live high, have fun, and don t do anything stupid![/B]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bibanu47
post 18 Mar 2012, 05:30
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 November 08
From: Alexandria City




Salut,

O incarcare perfecta este intre 14,3-14,5 V.
Am vazut mai multe relee de incarcare care in timp isi pierd parametrii si se pot bloca la tensiuni mai mici,resperctiv 14 V in cazul tau dar asta este doar una din multiplele cauze enumerate si de alti colegi mai sus,baterie compromisa ,etc.
Nu omite sa pui condesator la sub.


--------------------
Renault Laguna berlina 1996 ver,1 - TR 94 GVA
[b]Atentie,viata nu are roata de rezerva.[/b]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucians
post 15 Oct 2012, 11:15
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 15 October 12




Salutare, am si eu o problema, m-am dus la un service cu masina pentru a schimba bateria (care era moarta) iar cand au verificat-o cu voltmetrul ala, sau cum se cheama..., au spus ca am prea mult curent la pornire, dar in acelas timp tot ei au spus ca s-ar putea sa fie din cauza bateriei care era moarta si alternatorul incerca sa o incarce mai mult. Chestia e ca dupa ce i-am pus baterie nou- nouta, cand mi-a verificat=o au gasit aceeasi chestie, am la relantiu 14,9 v. Care ar putea fi cauza?, releul de incarcare ???


--------------------
ford focus 1 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bibanu47
post 15 Oct 2012, 12:26
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 November 08
From: Alexandria City




Salut,

In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult.


--------------------
Renault Laguna berlina 1996 ver,1 - TR 94 GVA
[b]Atentie,viata nu are roata de rezerva.[/b]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 15 Oct 2012, 16:29
Post #20





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




QUOTE(bibanu47 @ 15 Oct 2012, 12:26)
Salut,

In mod normal din releul de incarcare ar trebui sa fie  deoarece daca era dioda arsa din punte, ar fi incarcat putin nu mult.
*



O dioda se poate arde in doua feluri:1 intrerupta adica rezistenta Infinit,sau 2. "sarma"adica rezistenta 0.O dioda cu siliciu are o tensiune de deschidere,care este de 1,4V,iar la germaniu 1,2V. Daca dioda e sarma,atunci apar in plus cei 1,4 V/bucata dioda.O incarcare normala trebuie sa fie intre 2,3si 2.4 V/element.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BigDaddyAdy
post 2 Jan 2014, 04:47
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 345
Joined: 1 August 11
From: Bucuresti




Am urmatoarea problema cu mașina din semnătura. Am plecat din București pentru un drum de 480 km. Toate bune si frumoase primii 300 km. Am oprit intr-un oras sa mănânc, am plecat fara probleme. Dupa aproximativ 5 min. am oprit la un magazin. Cand sa plec de acolo, bateria moarta. Abia se mai aprindeau becurile pe bord. In fine m-am gandit ca probabil a cedat bateria care saraca avea 11 ani. Am mers cu ea asa pana la destinație si acolo am inceput câteva verificari. Bateria dimineața arata 12.5v. Pun contactul, masor, 7v. Logic am declarat bateria moarta. Am pornit masina cu cabluri, am masurat următoarele valori: 14.8v la relanti fara consumatori, 14.2 cu majoritatea consumatorilor. Dupa 5 min. de mers valorile s-au stabilizat la 14.4 respectiv 14.1. Am desfăcut bateria si am constatat ca nivelul electrolitului era destul de scăzut. Am decis sa schimb bateria. Am pus bateria noua si acum se aprinde in bord martorul de baterie. Am masurat iar valorile si același rezultat: 14.4, respectiv 14.1. Daca turez motorul, se stinge martorul pe moment, dupa care se aprinde din nou. Am mai facut următoarele masuratori: tensiune in gol, fara baterie in jur de 15v la relanti si in jur de 16v cand e turata. Valoarea de 16v este constanta indiferent de turatie. Am mai masurat curentul de incarcare si variaza cam asa: la relanti 0.5a, iar cand o turez creste putin la 1a dupa care scade iar la 0.5a. Nu înțeleg care poate fi problema si care sunt șansele sa stric bateria noua pana la București.


--------------------
Renault Laguna III Coupe GT 205TCe 2009 - B 666 BIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 2 Jan 2014, 12:28
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




14,4 cu 14,1 sunt valori f bune, becul sta aprins de la un contact oxidat sau ai periile pe duca; verifica ce curent ai cu totul oprit; evita sa deconectezi bateria cand mtorul merge


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 2 Jan 2014, 12:53
Post #23


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.603
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(BigDaddyAdy @ 2 Jan 2014, 05:47)
a cedat bateria care saraca avea 11 ani.

Este un record!

Aprinderea martorului in bord indica probleme cu alternatorul....nu cu bateria!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 2 Jan 2014, 13:07
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




da, un record, si daca se putea completa nivelul mai mergea inca ,
becul se poate aprinde si de la o dioda dusa, f bine se pot duce diode in timpul testului cu bateria deconectata cand e motorul pornit

This post has been edited by krapcarasu: 2 Jan 2014, 13:08


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BigDaddyAdy
post 2 Jan 2014, 22:42
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 345
Joined: 1 August 11
From: Bucuresti




Am ajuns in Bucuresti, vad ca bateria nu a fiert, pare ok, cat despre martor, am uitat sa mentionez ca inainte de a schimba bateria nu se aprindea martorul.
Dupa cum spunea bundy220, o dioda se poate arde in doua moduri. In orice caz, valorile mele la incarcare par ideale.
In carte, la troubleshhoting scrie asa:
"The warning light illuminates when the engine is
running
There is a charging fault which could be due to:
- the alternator drive belt being broken or the
charging cable being cut,
- internal damage to the alternator (rotor, stator,
diodes or brushes),
- regulator fault,
- an excess voltage.
If the regulated voltage is less than 13.5 V, check
the alternator. The fault could be caused by:
- a destroyed diode,
- a cut phase,
- track contamination or wear.

Checking the voltage
Connect a voltmeter across the battery terminals
and read the battery voltage.
Start the engine and increase the engine speed
until the voltmeter needle stabilises at the
regulated voltage.
This voltage should be between 13.5 V and 14.8 V.
Connect as many consumers as possible, the
regulated voltage should remains between 13.5 V
and 14.8 V."

Deci:
-tensiunea masurata pare buna si se mentine aceeasi valoare indiferent de turatie;
-nu am fluctuatii de lumina la faruri sau la bord
-vad ca dupa 480km bateria este in stare excelenta

mie tot nu prea mi-e clar ce se intampla.
In orice caz, maine am sa incerc sa dau alternatorul jos sa fac cat pot o inspectie vizuala (urme de uzura, contacte oxidate, carbuni) si sa masor diodele. Daca toate astea sunt in regula, atunci am sa duc alternatorul la un atelier sa ii faca proba pe banc.

Inca ceva, pe drum am constatat urmatoarea chestie: am niste probleme cu instalatia de GPL si la relanti imi oscileaza turatia cand e motorul rece cam +/-100 - 150 rpm. E, in momentul in care turatia ajunge undeva in jur de 650-700 rpm, se stinge martorul de baterie
Ma gandesc totusi ca este releul regulator si ca totusi valorile masurate par corecte din cauza ca bateria e noua.
Nu situ! Mai sap!

Am mai sapat nitel prin carte si zice asa:
Without consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- (Regulated voltage no load < 13.2 V) or (charging current < 2 A = > charging fault).
With consumers:
- Regulated voltage > 14.8 V = > regulator faulty,
- Regulated voltage < 12.7 V = > check the alternator flow with reference to its specifications:

If the measured flow is too low, check:
- if the alternator is worn (brushes....),
- the battery connections,
- the engine earth strap,
- the conformity of the alternator,
- the belt tension.
If the flow measured is correct and the regulated voltage is too low, the alternator is not at fault.
The fault is caused by :
- the vehicle having too many consumers or,
- the battery being discharged.

Deci as mai putea sa masor si curentul total furnizat de alternator in instalatia electrica. Eu am masurat doar curentul care trece prin baterie.
Cartea zice ca se face testul cu OPTIMA 5800 diagnostic station, statie care masoara tensiunea si curentul prin inductie pentru a nu se mai deconecta bateria.
Dar cred ca pot face teste si cu multimetru, atat timp cat nu mai pornesc motorul cu borna scoasa (am retinut!)

<span class='edit'>2 Jan 2014, 23:52:</span>
QUOTE(krapcarasu @ 2 Jan 2014, 14:07)
da, un record, si  daca se putea  completa nivelul mai mergea inca ,

*



//cam OFF TOPIC//

De fapt, treaba cu bateria e cam in felul urmator
Bateria provenea de pe un peugeot 406 2.0 HDI si avea 65Ah.
A mers 6 ani pe peugeot, fara nici o problema (masina este a tatalui meu).
Dupa 6 ani, s-a decis sa o schimbe, desi nu era cazul, dar a vrut sa stea linistit, asa ca a schimbat-o. A vorbit cu cel de la service sa i-o lase totusi.
De atunci a ajuns pe masina mea unde a mai tinut vreo 5 ani.
Acum o luna, am cam patit acelasi lucru cu bateria, nu mai puteam sa pornesc masina.
Am desfacut-o, am completat cam 500 ml de apa distilata (atat de mult scazuse nivelul electrolitului), am pus-o pe redresor si m-a mai dus inca o luna. Acum cand am desfacut-o iar era foarte scazut nivelul electrolitului, de aia am decis sa o schimb.

This post has been edited by BigDaddyAdy: 2 Jan 2014, 23:11


--------------------
Renault Laguna III Coupe GT 205TCe 2009 - B 666 BIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 3 Jan 2014, 00:23
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




un multimetru de asta ieftin http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...peratura-p-2636
e f util pt a masura curenti fara a intrerupe circuitul, trebuie tinut firul pe cat posibil perpendicular pe planul clemei


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 3 Jan 2014, 20:59
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Eu cred că s-a dus numai circuitul de monitorizare din regulatorul de turație. După cum se vede în schemă becul de avertizare din bord vine conectat la regulatorul de turație.
Din moment ce tensiunile măsurate direct pe baterie sunt ok nu cred că are rost să mai verifici și curenții.

Off topic
Credeam că numai bateria mea de pe lupo este de pus la muzeu (săptămâna 34/2002) biggrin.gif

Attached File(s)
Attached File  alternator_megane1.pdf ( 127.24k ) Number of downloads: 157


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 3 Jan 2014, 21:47
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




la benzina nu are treaba turometrul cu alternatorul , pe acea linie de conexiune scrie diesel, cel mai probabil o dioda intrerupta


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 3 Jan 2014, 23:41
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Nu de firul ăla ziceam eu ci de cel însemnat cu X în poză
untitled.JPG ( Size: 18.86k ) Number of downloads: 1115


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BigDaddyAdy
post 4 Jan 2014, 01:17
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 345
Joined: 1 August 11
From: Bucuresti




Revin cu un update.
De dimineata a trebuit sa fac un drum scurt si am observat ca la acceleratie se stinge martorul din bord.
Pana la urma am dat jos alternatorul, am verificat diodele si sunt bune toate 6. Am gasit rulmentul mic in partea unde sunt periile cu un pic de joc si usor zgomot la rotire. Am mai gasit carbunii destul de tociti, dar colectorul arata bine. La releul regulator este un picior, de la un condensator cred, ca nu se vede, intra intr-un locas, expus si oxidat.
Prin urmare am cumparat ambii rulmenti, carbuni si curea.
Urmeaza astazi sa le pun la loc, iar la contactul oxidat si expus sa curat bine cu alcool si sa cositoresc. Pe urma cred ca o sa ii pun 2+2 sa il acopar.
Dupa ce il strang la loc ma gandesc sa il testez ca daca s-a intamplat ceva sa nu il montez degeaba.
Pentru asta ma gandesc sa il conectez la o bormasina si sa masor sa vad ce scoate.

4 Jan 2014, 13:57:
Am pus totul la loc si am facut testul cu bormasina, insa nu imi scoate decat 0.25V. Acum poate ca e si din cauza turatiei bormasinii care nu se compara cu cea a alternatorului. Ma duc sa il montez sa vad ce iese.

This post has been edited by BigDaddyAdy: 4 Jan 2014, 12:57


--------------------
Renault Laguna III Coupe GT 205TCe 2009 - B 666 BIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2024 - 00:52
Dacia