Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Problema ambreiaj?, Ambreiajul cupleaza sacadat

V10
post 18 Nov 2009, 08:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 June 08




Salutare tuturor,

Mi-am permis sa deschid un nou topic, daca moderatorii considera ca nu era cazul rog sa mute postul acesta in locul potrivit.

Vreau sa va semnalez o posibila problema cu ambreiajul la M3 care la mine se manifesta cam de vreo luna: la plecarile de pe loc pe care le fac dimineata in primele 10-15 minute apar niste trepidatii usoare in sensul ca ambreiajul nu cupleaza lin cum ar trebui ci un pic sacadat. Cred ca fenomenul dispare odata cu incalzirea motorului(si a cutiei de viteze si a ambreiajului totodata). La fel nu stiu daca pot asocia aparitia fenomenului cu scaderea temperaturii dimineata, oricum nu cred ca ar trebui sa aiba vreo legatura. Nu ma deranjeaza prea mult deocamdata dar daca se agraveaza va fi o mare problema mai ales ca a aparut pe la 7500-8000 km iar acum am 9500.

Rog posesorii/utilizatorii de M3 sa imi spuna daca au observat un astfel de comportament la masinile lor. Va multumesc.


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 18 Nov 2009, 09:08
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Deja ? ohmy.gif
Sper sa nu fie similar cu MII http://www.reno.ro/index.php?showtopic=45985&hl=ambreiaj


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 18 Nov 2009, 10:42
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




nu am probleme cu ambreiajul (7.000km)


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 18 Nov 2009, 11:53
Post #4


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




deci daca o sa continue ca la posesorii de m2 1.6 16v o sa fie cam asa: acuma ca e mai frig face un pic la rece pana se incalzeste bine, si dupa aia daca o freci bine de tot prin oras, face si mai rau de zici ca iti spargi dintii in gura. vara o sa pleci bine merci, si dupa ce se incinge ambreiajul o sa faca din nou extrem de urat si uneori mai face si in viteza a 2-a.
sa ne tii neaparat la curent sa vedem cum va continua treaba asta sa fim siguri daca au schimbat ambreiajul sau nu.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V10
post 18 Nov 2009, 13:10
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 June 08




In topicul indicat de clr vad ca foarte multi isi pun intrebarea daca au reusit sa strice ambreiajul asa repede(pina pe la 15000 km). Eu exclud din start aceasta varianta, pina acum nu am schimbat ambreiajul la nici una din masinile pe care le-am avut (nici macar la Dacie cu care am mers peste 150000 km) si conduc masini de 20 de ani(inclusiv cat. C si E).
In momentul asta trepidatia este foarte usoara/discreta si nu este prea suparatoare dar astept sa vad cum evolueaza si m-am gindit sa string mai multe sesizari/impresii (daca sint) intre timp. Ma surprinde mai mult pentru ca din aproape 10000 km vreo 6000 poate si mai mult sint facuti pe sosele inafara orasului. Asta mi se intimpla probabil ca m-am bucurat prea mult ca am scapat de problema cu ambreiajul de la Symbolul pe care l-am avut inainte.
Acum nici la service nu cred ca are rost sa merg pentru ca pina ajung acolo problema dispare si dupa vorbe nu ma astept sa iasa ceva.
Mai vedem cum o mai fi in viitor.
Sa auzim numai de bine.


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mefmef
post 18 Nov 2009, 13:15
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 October 06




Nu are nicio legatura cu problema de la Megane 2.
La ala apare doar cand se incinde, niciodata la rece.

Cred ca e doar o problema de motor rece, neincalzit sau de benzina mai proasta. In concluzie, nu pare a fi o problema. smile.gif

This post has been edited by mefmef: 18 Nov 2009, 13:15


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
redpipe74
post 18 Nov 2009, 13:30
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 209
Joined: 28 July 09




Eu am tinut m2privilege 100 mii km si nu am avut nicio problema,comparativ motorul la m3 este mult mai zgomotos mai ales la pornirea la rece,si eu pt aceste zgomote am fost la service,insa dupa o zi de tinut pe tester nu au gasit decat ca prin filtru trec firisoare mici de aer in combustie,si va trebui sa l schimb.Eu am lasat masina noaptea la reprezentanta ca sa o poata ei porni la prima ora ,la rece-poti sa faci si tu la fel.Apropo a fost cineva la service renault valcea ?sau imi recomandati o reprezentanta buna reno?ms.


--------------------
renault megane 3 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 18 Nov 2009, 13:30
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(mefmef @ 18 Nov 2009, 13:15)
Nu are nicio legatura cu problema de la Megane 2.
La ala apare doar cand se incinde, niciodata la rece.
*


Ba eu zic ca are... la mine face incepand cu prima plecare de pe loc, dimineata din fata blocului si pana ajung la destinatie. Cateva zile face, cateva zile nu mai face... cu aceeasi benzina in rezervor... Si face asa de pe la 5-6000km, la inceput facea foarte discret si numai in anumite conditii, acum frecvent, cateodata chiar si cand schimb a 2-a.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ncristi
post 18 Nov 2009, 13:31
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.910
Joined: 9 April 05




Problema de motor rece sau benzina nasola - cum a spus si mefmef.

La MII este exact invers - din cauza ca se incinge ambreijul patineza "scapa".

Acu de cand s-a racit ambreiaju meu merge de nu-ti vine sa crezi. La vara o sa-i fac compresii cu gheata icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault kadjar - 1.2 tce 130 hp ZEN - 2017
Sandero stepway 0.9 tce
Ford focus 1.6 tdci 110 hp
Ford ecosport 1.0 ecoboost 125hp
Skoda octavia 1.2 tsi 105 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adip
post 18 Nov 2009, 13:57
Post #10


Banned


Group: Members
Posts: 2.177
Joined: 12 July 06
From: Melbourne, Victoria




QUOTE(V10 @ 18 Nov 2009, 22:10)
[...] pina acum nu am schimbat ambreiajul la nici una din masinile pe care le-am avut (nici macar la Dacie cu care am mers peste 150000 km) si conduc masini de 20 de ani(inclusiv cat. C si E).
Totusi, omul are destula experienta si categorii de carnet asa incat sa-si dea seama cum / cand / de unde a aparut problema. Si eu cred ca e vorba de un kit varza.


--------------------
* * *
What you live with you learn.
What you learn you practice.
What you practice you become.
What you become has consequences .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mefmef
post 18 Nov 2009, 14:25
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 October 06




QUOTE(19vik @ 18 Nov 2009, 13:30)
Ba eu zic ca are... la mine face incepand cu prima plecare de pe loc, dimineata din fata blocului si pana ajung la destinatie.
*



Exact, face pana cand ajungi la destinatie.
La tine se accentueaza cand se incalzeste.
La el, in schimb, dupa ce se incalzeste nu mai face. Deci clar nu este aceiasi problema ca la Megane 2.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 18 Nov 2009, 14:29
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Nu se accentueaza cand se incalzeste, face la fel...


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V10
post 18 Nov 2009, 14:54
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 June 08




La felul cum simt eu ca se manifesta trepidatiile nu prea cred ca ar fi din cauza motorului rece, oricum intotdeauna cind e motorul rece stau 1-2 minute cu el la relanti inainte de a pleca. Se poate deosebi usor atunci cind tremura motorul. Dar poate altii au experienta mai mare cu acest tip de motor. La mine este primul motor 1.6 16V pe care il folosesc.


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprians
post 18 Nov 2009, 22:16
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 12 September 08




Nu am sesizat pana acum, in 7000km, problema asta. O sa fiu insa atent in continuare, sa vad cum se manifesta ambreiajul dupa inca vreo 3000km.


--------------------
. . . - .
Megane III Rouge Dyna /Dynamique/2009/1.6/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rino
post 18 Nov 2009, 23:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 838
Joined: 9 December 07




Am constatat variatii de comportament (la m2.1 1.6 16v) adica perioade destul de lungi face figuri de-ti rupe dintii (vorba unui coleg de mai sus) si perioade lungi in care functioneaza corespunzator (indiferent de temperatura exterioara). Probabil tine de combinatia uzura (neuniforma) + dilatare (neuniforma).


--------------------
Renault Megane 2005, 2009
DIY / open source fan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 20 Nov 2009, 22:08
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




problema trepidatiilor la plecarea de pe loc nu sunt decat dintr-o singura cauza si acea este ca discul de ambreiaj este de o calitate foarte slaba sau proasta cum vreti sa o luati,
care este in cunostiinta de cauza stie ca discul de ambreiaj are in componenta niste arculete mici , iar daca aceste arculete sunt slabite ( chiar din fabricatie ) atunci masina trepideaza la plecarea de pe loc .
puteti intreba si un mecanic si vedeti ce raspuns veti primi, dar nu pe cei de la reno ca probabil nu-ti vor da raspunsul care trebuie


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
etransport
post 20 Nov 2009, 23:03
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 8 August 09




Trepidatiile sunt mai puternice decat la Logan, atunci cand "subturezi" motorul cu o treapta de viteza superioara la viteza mica? Fiinda am mers o data cu un Logan diesel si masina vibra din temelii, cel mai accentuat simtindu-se in ambreiaj!


--------------------
Nu am Nu am Nu am - Nu am
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V10
post 23 Nov 2009, 22:45
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 5 June 08




Am studiat comportamentul mai atent astazi de dimineata si sint convins ca e de la ambreiaj. La primele plecari de pe loc are o tendinta usoara de a patina atunci cind vreau sa fac o plecare foarte lina, fara acceleratie. Daca plec normal apare acea trepidatie din cauza ca el nu cupleza constant ci mai si patineaza. Avind in vedere ca a aparut in toamna poate e de la vremea rece si umeda dar se pare ca e numai la mine.


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 24 Nov 2009, 08:08
Post #19


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




stai linistit ca nu-i de la tine. si mie imi face la fel. se pare ca nu s-au straduit sa schimbe si ei ambreiajul ala de tinichea. tot asa, cand plec prima data de pe loc, la rece, trepideaza de cateva ori pana se incalzeste.


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgabriel
post 26 Nov 2009, 09:17
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 57
Joined: 24 July 06




Subscriu si eu cu aceeasi problema dar la megene 2.2, acelasi motor.Doar la rece patineaza. Dupa ce se inclalzeste merge normal.


--------------------
Renault Megane 2.2 Privilege 1.6 16V apr 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vende
post 5 Jul 2010, 15:20
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 July 10




Am un renault megane 3 2009 ( iulie) Am 18 000 km...si vreau sa va spun ca am aceeasi problema cu ambreiajul .

Incep sa regret ca am achizitionat aceasta masina: tremura din orice pozitie haionul , portierele sa fel, geamurile cand sunt lasate 50% in jos.


--------------------
Renault Megane3 2009 - B11ZDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 5 Jul 2010, 20:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




am 18k km cu masina si nu am nici macar o problema cu ea; ba da inca nu m-am obijnuit cu schimbatul vitezelor. nu e de ras dar motorul acesta pentru mine (mos batran la volan) este prea puternic atunci cand schimb vitezele tongue.gif . Aproximativ de fiecare data zvagneste masinuta (las prea brusc pedala de ambreia sau am picior prea finut pe acceleratie?) La dacia 1300, solnita si clio III nu am patit asa. pardon la clio am patit la primele 3-4 schimbari de viteza adica de la dilar pana acasa.
In rest numai de bine si sunt foarte foarte multumit ca am pus ESP. Astept pe sambata revizia si sa vedem cum se comporta dupa.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutm82
post 5 Jul 2010, 22:09
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 19 February 06
From: Bucuresti




Se pare ca inca nu te-ai obisnuit cu cursa prea lunga a ambreajului nepritenos si ii dai drumul prea devreme. Acelasi lucru il pateam si eu la inceput, dar dupa vreo luna m-am obisnuit. Sunt curios daca e cineva care prefera o cursa lunga ambreajului.


--------------------
Renault Megane 3 1.6 16V Dynamique 2009 - B-yy-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minimalfan
post 12 Jul 2010, 22:16
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 12 July 10




Salut,sunt incepator,detin un megane 3 nou nout,si am tendinta de a tine ambreiajul calcat mai mult decat e necesar.Mentionez ca la semafor,o las p liber si eliberez ambreiajul,aici e ok.Dar de exemplu ,in oras,in conditii de trafic,si cand faci 20 de metri si apoi trebuie sa incetinesti si sa opresti in spatele altei masini,calc ambreiajul odata cu frana.Si aceste franari sau incetiniri sunt f dese in oras.E ok asa?Se intampla ceva cu ambreiajul?Se uzeaza mai repede?frana de motor banuiesc ca se aplica pt distante mai lungi


--------------------
renault megane 3 2009 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatimeu
post 13 Jul 2010, 07:57
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.710
Joined: 6 September 06




parerea mea de nepriceput : nu mai apasa ambreiajul atunci cand pui frana. Il apesi doar atunci cand e nevoie si anume atunci cand simti ca turatia e prea scazuta si da sa moara motorul.


--------------------
renault/audi Megane III RS/Audi A4 2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
megax96
post 27 Jul 2010, 23:59
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 15 February 07
From: Bucuresti




@minimalfan pedala de ambreiaj se foloseste strict cand schimbi/scoti din viteza. Incearca sa folosesti frana de motor pe cat posibil. Motive ptr aceasta sunt multiple:
1. este sanatos pentru motor sa nu treaca din regim de cateva mii de ture la sub 1000 de ture de la o secunda la alta, deci da frana de motor este foarte sanatoasa ptr motor.
2. Consumi mai putin combustibil, adica o masina in frana de motor consuma mai nimic ca sa nu zic chiar zero, pe cand o masina la relanti consuma ceva considerabil mult mai mult.
3. Iti salvezi ambreiajul de tortura folosindu-l mult mai putin deci ai sanse sa te tina si pe tine peste 100k km. O statistica care o gasisem pe autocar.co.uk zicea ca persoanele care folosesc preponderent frana de motor si ating ambreiajul strict pentru schimbat viteze/scos la neutru au ambreiaje care ii tin de aprox 2x mai mult decat persoanele care folosesc doar frana de pedala.
4. Salvezi si tu ceva din discurile si placutele alea de frana... adica iti salvezi un ban.

In concluzie:
Parerea mea e sa folosesti cat se poate frana de motor si sa calci ambreiajul doar cand trebuie sa schimbi o viteza sau cand in timpul franarii vezi ca motorul a scazut sub 1500 rpm(vezi ca de la viteze mai mari adica 40-50+ km/h e foarte utila si retrogradarea cand franezi.


--------------------
Renault Megane Coupe 2009/Dinamique - B-03-XLD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 28 Jul 2010, 06:25
Post #27


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(megax96 @ 28 Jul 2010, 00:59)
2. Consumi mai putin combustibil, adica o masina in frana de motor consuma mai nimic ca sa nu zic chiar zero...
*


Ce te opreste sa spui chiar 0? unsure.gif


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 28 Jul 2010, 10:06
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




QUOTE(Hack @ 28 Jul 2010, 06:25)
Ce te opreste sa spui chiar 0? unsure.gif
*



Daca te ghidezi dupa ce iti spune CB, ai dreptate. Totusi, dpdv tehnic, cand motorul este pornit, chiar si mergand in frana de motor, consumul nu are cum sa fie 0 niciodata. smile.gif


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 28 Jul 2010, 10:21
Post #29


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




De ce nu?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius_1st
post 28 Jul 2010, 13:11
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 195
Joined: 28 May 10
From: Galati




QUOTE(ssilviu @ 28 Jul 2010, 10:21)
De ce nu?
*



post-336-1110552475.gif rau de tot
smile.gif simplu, motorul pornit consuma combustibil, indiferent daca este in sarcina sau nu, in frana de motor sau pe liber. doar cantitatea de combustibil livrat difera.
si nu uitati ca motorul, prin intermediul distributiei, alimenteaza si alti consumatori cu putere, deci face parte dintr-un ansamblu.
Pentru cei care au ramas fara benzina in trafic (se mai intampla). daca accelerati la 100 km/h, o lasati in frana de motor, iar in acel moment ramaneti fara carburant, masina isi continua drumul normal?
Nu, franeaza puternic, iar in 10 metri se opreste. Si asta pentru ca sunt cateva protectii pentru alimentare. Deci, chiar si in frana de motor, motorul este alimentat cu o cantitate mica de carburant, pentru a intretine circuitul.
Poate altcineva mai in masura ma poate completa (corecta)....
Scuze pentru offtopic. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by marius_1st: 28 Jul 2010, 13:13


--------------------
renault Talisman break 1,6 tce, 200 CP, initiale paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 08:19
Dacia