Fulie motor - zona accesorii distributie, cat de necesara este schimbarea acesteia la 60.000
Fulie motor - zona accesorii distributie, cat de necesara este schimbarea acesteia la 60.000
floraur |
10 Oct 2009, 19:23
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 March 06 |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
- wew Renault Laguna II, 2.0dci, Luxury, 2007.
|
|||
floraur |
12 Oct 2009, 22:56
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 March 06 |
nimeni?
|
--------------------
Dacia
Logan
- wew Renault Laguna II, 2.0dci, Luxury, 2007.
|
|
bogul |
13 Oct 2009, 07:45
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 12 February 08 From: Timisoara |
Ti-as sugerea sa ii asculti ...eu din cauza lor(a mecanicilor sictiriti si plictisiti de viata) si a mea ca nu mam documentat cum trebuie am rectificat chiuloasa supape etc... si am si schimbat de DOUA da de 2 ori acea fulie, in fine nu sunt convins ca la 60k km dar trebuie schimbate toate fuliile
|
--------------------
Renault
LagunaII
2001/08/Dynamique/1.9 dci
- TM 01 BOG Symbol 2007 1.5 dci TM 13 SMP
Life's a B*** and then u die... |
|
cata_lag2.2 |
13 Oct 2009, 08:51
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara |
Din experientele altora defectarea fuliei vibrochen respectiv alternator se rupe cureaua de accesorii si poate ajunge la distributie unde o va rupe si pe cea de acolo. Continuarea ... sa ai (avem) noroc sa nu se intample!
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
gheorghita88 |
13 Oct 2009, 13:40
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 25 November 08 From: pitesti |
la 60 mii se schimba distributia si ar mai fi o fulie defazoare care se schimba cand se schimba daca e interesat de fulia defazoare cineva pot sa ii fac o poza
|
--------------------
renault
laguna 2 grandtour
2002 1,8 16v
|
|
lagunez |
13 Oct 2009, 13:55
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 261 Joined: 11 February 06 From: Bucharest |
sfatul meu am avut lag 2.0 2 litri aspirat.si am inlocuit cam tot in 88000 km adica set complet distributie plus fulie defazoare plus fulie motor ( are o insertie de cauciuc ce imbatranasete in timp la mine aprox 5 ani )...daca e sa le schimbi schimba-le evident daca e cazul..la amine afost relativ java script:emoticon(':(')altfell.in sensul ca la 45 k km am schimbat setul de distributie iar apoi pe la 78 k km deoarece fulia defazoare dadea semne de uzura am fost nevoit sa mai schimb odata setul minus pompa de apa dar plus fulia motor.. pericol citeste topicul anterior posibilitate bulire curea antrenare alternator plus curea distributie...si tot ce urmeaza..nu neaparat setul luat de la reno ..exista si alternative mai ieftine..nu stiu in schimb pentru fulie defazoare + fulie motor..dar sigur nu a fost 5 milioane..in jur 3,5 mil anul trecut...
|
--------------------
Renault
Laguna 3 & Volvo C30
2009 Dynamique PLUS Navy 2.0T CVA 2009 lag 3 2.0T Proactive Dynamique Navi
|
|
Luko13 |
13 Oct 2009, 17:27
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 21 August 08 |
Salutare!
Eu am schimbat distributia acum cateva luni si din cate stiu se schimba si pompa de apa precum si kitul de accesorii (curea alternator si intinzator) , inafara de kitul de distributie. |
--------------------
Renault
Laguna3
2008/Estate/Initiale Paris
|
|
Yutcaru |
13 Oct 2009, 20:17
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 August 08 From: Timisoara |
Care sunt semnele unei fulii obosite??
Ca la schimbarea distributie eu nu am schimbat fulia alternator ( defapt nici nu stiam de ea ) si nici cureaua de accesorii,care arata bine de tot,fara fisuri. Am 1 an de zile de cand am schimbat distributia toata,mai putin cele afisate mai sus. |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP
2001 Expression
- TM 24 GBY
|
|
cata_lag2.2 |
13 Oct 2009, 20:38
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara |
Fulia este formata din 2 corpuri: un miez - partea de pe ax si partea exterioara pe care merge cureaua. Cele 2 corpuri sunt legate printr-un manson de cauciuc cu rol in absorbtia vibratiilor. In urma functionarii, cauciucul se uzeaza, iar cele doua corpuri ajung sa se atinga si de aici modificarea pozitiei celor 2 corpuri => uzarea prematura a curelei si ruperea ei.
Uzura se poate verifica atat prin mecanic - prin rotire, cat si vizual - se observa o pilitura fina rezultata in urma frecarii corpurilor unul de altul. In imagine este fulia alternator, cea de la vibrochen este asemanatoare ca principiu, insa mai mare. Fulie_alternator.jpg ( Size: 9.99k ) Number of downloads: 2528 |
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
floraur |
14 Oct 2009, 17:14
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 March 06 |
QUOTE(cata_lag2.2 @ 13 Oct 2009, 08:51) Din experientele altora defectarea fuliei vibrochen respectiv alternator se rupe cureaua de accesorii si poate ajunge la distributie unde o va rupe si pe cea de acolo. Continuarea ... sa ai (avem) noroc sa nu se intample! QUOTE(lagunez @ 13 Oct 2009, 13:55) sfatul meu am avut lag 2.0 2 litri aspirat.si am inlocuit cam tot in 88000 km adica set complet distributie plus fulie defazoare plus fulie motor ( are o insertie de cauciuc ce imbatranasete in timp la mine aprox 5 ani )...daca e sa le schimbi schimba-le evident daca e cazul..la amine afost relativ java script:emoticon(':(')altfell.in sensul ca la 45 k km am schimbat setul de distributie iar apoi pe la 78 k km deoarece fulia defazoare dadea semne de uzura am fost nevoit sa mai schimb odata setul minus pompa de apa dar plus fulia motor.. pericol citeste topicul anterior posibilitate bulire curea antrenare alternator plus curea distributie...si tot ce urmeaza..nu neaparat setul luat de la reno ..exista si alternative mai ieftine..nu stiu in schimb pentru fulie defazoare + fulie motor..dar sigur nu a fost 5 milioane..in jur 3,5 mil anul trecut... Baieti!!! Distributia la masina mea este pe lant, deci acea rupere in cascada nu este posibila... Exact de asta nu inteleg care e graba si de ce trebuie neaparat schimbat tot. Am doi ani de zile de cand am masina asta si de imbatranirea cauciucului putem discuta mult mai tarziu. |
--------------------
Dacia
Logan
- wew Renault Laguna II, 2.0dci, Luxury, 2007.
|
|
audiofilu' |
14 Oct 2009, 17:34
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.766 Joined: 4 February 09 |
Eu am schimbat kitul de accesorii si distributie fara pompa de apa desi am 4 ani.
De aceasta fulie nici nu am auzit ca s-ar schimba,ca dealtfel de fulia de la alternator,pompa servo,compresor AC. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
moisam1 |
14 Oct 2009, 18:32
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 3 August 08 |
la Motorul de 2.o dci 150 Hp nu se schimba nici o distributie, caci este pe lant distributia. ce este distributia? Iti trimite miscare de la arborele motor catre cutia de viteze. Acea miscare este trimisa prin lant la acest motor. La motoare apartinind altor marci (inclusiv la Renult) distributia este pe curea, acea curea este din cauciuc, piele sau orice alt ceva( nu pot spune exact).
KIT DE DISTRIBUTIE : se schimba la 60 k km , asa recomanda RENO romania, in vest se face la 120 k km.Acest kit are in compunere o curea, o rola mai mare cu caneluri si inca 3 role mici. miscarea de pe arborele motor este preluata prin acest kit de distributie si trimite miscarea catre pompa de apa si inca 2-3 piese importante. daca s-a rupt acea curea s-e duce pompa de apa, se incalzeste motorul, se arde garnitura de chiuloasa, se ...... motorul. Mai multe nu cunosc. Cei care cred ca stiu mai bine si mai multe sa posteze ei corect ca sa ne dea si noua lumina. Nu criticati intr-un sens negativ Vedeti ca mai este un topic referitor la acest subiect (kit distributie la 2.0. dci) toate cele bune! 14 Oct 2009, 18:36: SCUZE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AM FACUT CITEVA GRESELI AM REVENIT CU MODIFICARI la Motorul de 2.o dci 150 Hp nu se schimba nici o distributie, caci este pe lant distributia. ce este distributia? Iti trimite miscare de la arborele motor catre cutia de viteze. Acea miscare este trimisa prin lant la acest motor. La motoare apartinind altor marci (inclusiv la Renult) distributia este pe curea, acea curea este din cauciuc, piele sau orice alt ceva( nu pot spune exact). KIT DE ACCESORII : se schimba la 60 k km , asa recomanda RENO romania, in vest se face la 120 k km.Acest kit are in compunere o curea, o rola mai mare cu caneluri si inca 3 role mici. miscarea de pe arborele motor este preluata prin acest kit de ACCESORII si trimite miscarea catre pompa de apa si inca 2-3 piese importante. daca s-a rupt acea curea s-e duce pompa de apa, se incalzeste motorul, se arde garnitura de chiuloasa, se ...... motorul. Mai multe nu cunosc. Cei care cred ca stiu mai bine si mai multe sa posteze ei corect ca sa ne dea si noua lumina. Nu criticati intr-un sens negativ Vedeti ca mai este un topic referitor la acest subiect (kit ACCESOR[I][B]II la 2.0. dci) toate cele bune! 14 Oct 2009, 18:42: http://www.reno.ro/Revizie-60-000km-Laguna...ci-t156746.html This post has been edited by moisam1: 14 Oct 2009, 18:42 |
--------------------
renault
laguna
2007 luxury 2.0 DCI 150 CP
- B-63-JWP
|
|
floraur |
14 Oct 2009, 22:20
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 March 06 |
fi adevarat cu acea curea si e posibil sa se .... motorul, insa din cate am vauzt eu, aceste curele sunt intacte in momentul schimbarii. La toata lumea am vazut sau auzit lucrul asta. Eu inteleg ca in Ro nu sunt strazile din FR, insa totusi 60.000km in loc de 120.000km? mi se pare ca se exagereaza. Aceste reguli sunt facute deregula de oameni care de multe ori nici nu stiu sa pum=na mana pe harta in dreptul Romaniei, ce sa mai vrbim de realitatea de aici... cred ca isi imagineaza ca mergem ca pe luna.
|
--------------------
Dacia
Logan
- wew Renault Laguna II, 2.0dci, Luxury, 2007.
|
|
Dan73 |
14 Oct 2009, 22:49
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 |
@moisam...uite te critic eu in sens pozitiv. Cred ca ar fi benefic pentru tine daca inainte de a scrie ceva te-ai documenta mai bine si te-ai stradui sa intelegi despre ce e vorba acolo. Nu ne nastem invatati, toti gresim, dar unii sunt mai rezervati cand abordeaza un domeniu pe care nu il stapanesc, altii nu prea au greturi.
Afla ca distributia nu transmite omule miscarea catre cutia de viteze. Si afla ca daca se rupe cureaua motorul se opreste cu mult inainte de a se incinge din cauza pompei de apa care nu mai functioneaza. De ce? Pune mana si citeste ca ai facut o varza tocata mai sus. E un indemn pozitiv, asa ca nu te supara. This post has been edited by Dan73: 14 Oct 2009, 22:52 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
matrix67b |
15 Oct 2009, 06:41
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu |
moisam1, fara suparare dar cred ca n-am vazut de mult timp atatea tampenii scrise in doar cateva fraze. Ma gandesc ca poate esti in clasele primare si vorbesti de masina lui taticu'. Poate era mai intelept sa te abtii inainte de a te documenta..
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
cata_lag2.2 |
15 Oct 2009, 10:18
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara |
Parere personala pentru cei ce asteapta niste raspunsuri reale: ignorati postul #12, cititi-le pe celelalte si folositi search. Dureaza mai mult, dar merita oentru o informare corecta.
On topic: Motivele intervalelor mai scurte de revizii in Ro ar fi conditiile atmosferice si de mediu (praf de exemplu), modul de utilizare a masinilor influentat de schimbarile mai dese ale regimului si treptelor de viteza datorate traficului si drumurilor de la noi si nu in ultimul rand calitatii lubrifiantilor si carburantilor existenti pe piata. Personal nu sunt intrutotul de acord, dar un sambure de adevar exista. |
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
floraur |
15 Oct 2009, 14:02
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 25 March 06 |
QUOTE(cata_lag2.2 @ 15 Oct 2009, 10:18) On topic: Motivele intervalelor mai scurte de revizii in Ro ar fi conditiile atmosferice si de mediu (praf de exemplu), modul de utilizare a masinilor influentat de schimbarile mai dese ale regimului si treptelor de viteza datorate traficului si drumurilor de la noi si nu in ultimul rand calitatii lubrifiantilor si carburantilor existenti pe piata. Personal nu sunt intrutotul de acord, dar un sambure de adevar exista. Abureala, calculul este gresit. Eu recunosc ca exista o diferenta intre cele doua medii in care se face exploatarea, insa nu cred ca poate fi asa de mare... |
--------------------
Dacia
Logan
- wew Renault Laguna II, 2.0dci, Luxury, 2007.
|
|
lag_ph |
15 Oct 2009, 14:24
Post
#18
|
miles away... Group: Members Posts: 2.253 Joined: 12 September 07 From: Bucuresti // Ploiesti |
Varianta cea mai buna e cea de mijloc.. 90k km / 5 ani. Parere personala!
|
--------------------
Renault
Laguna 1.8 16v
- 05.10.1998
- de PH _________________________________________________
Nothing's impossible |
|
cata_lag2.2 |
15 Oct 2009, 14:57
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara |
Facea cineva pe aici cred un calcul intre o exploatare pe o anumita distanta a unei masini diferentiat pe autostrada afara si in conditiile traficului din Ro (oras sau exterior ... e cam acelasi lucru - gropi, masini mari si greoaie, o singura banda pe sens etc.). In cazul in care ai o garantie (nu neaparat de la Renault) pe o distributie nu stiu sa existe cineva care sa dea mai mult de 60k km. Nici mie nu mi se pare corect rulajul de doar 60k km. Fiecare procedeaza cum vrea.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
AdrianoBoy |
25 Mar 2010, 21:42
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 632 Joined: 10 August 07 From: B u c u r e s t i |
mda...am patit-o si pe asta.Problema a inceput acum o saptamana,printr-un zgomot ca de plastic care se balangane,un tacanit,in zona stanga cum te uiti la motor...am miscat de toate plasticele alea din jurul motorului dar nimic,tot asa facea dar numai cand o apuca in special cand era motorul mai rece.MI-am zis ca o fi de la distributie pt ca trebuie sa o schimb,dar astazi beleaua a picat,adica eram in mers de circa 30 de minute prin Bucuresti si la un moment dat am zis sa dau si eu drumul la clima.Zis si facut;dupa 10 minute de mers cu clima pornita imi apare in bord eroare "Low Battery" si STOP,volanul numai avea servo zici ca era tractor,a inceput sa intre in habitaclu un miros de cauciuc incins apoi un fum negru si brusc am tras pe dreapta si am oprit motorul.La felul cum iesea fum de sub capota am luat extinctorul si am deschis capot.Cum am ridicat-o mi-a venit un fum negru si un miros de cauciuc incins foarte puternic.Am lasat-o sa se aeriseasca si am incercat sa-i dau o cheie.A pornit la sfert dar avea un tacanit foarte puternic asa ca dupa 4 secunde a oprit-o.M-am uitat la motor in partea stanga din zona de unde iesise mirosul si am vazut fulia de la motor ca este prea bagata in motor, se vedea vibrochenul iesit in exterior si multe bucatele de cauciuc pe langa,in acea zona.Am chemat un mecanic si s-a uitat la ea iar concluzia a fost fulia de la arborele cotit de schimbat impreuna cu,cureaua de accesorii.Am cautat pe autokarma si nu exista la ei pt tipul meu de motor...( maine o sa merg la renault sa vad cat costa si daca o au pe stoc cumva...numai ghinioane....
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009/1.5 dCi/107CP
|
|
M i h a i |
25 Mar 2010, 22:06
Post
#21
|
_______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 |
fulia asta se schimba odata la 60.000 ....asa trebuie..ca sunt unii mecanci imbecili din reteaua reno care nu spun ca trebuie schimbata este alta treaba...ca sa va faceti o idee... pe mine ma tinut fix 92.000 km...nu mi-a zis nimeni ca trebuie schimbata la 60.000...piesa nu mai era vulcanizata...nu mai avea pic de cauciuc...era in 2 bucati....binenteles ca patina ca draq si facea un zgomot..un scartait.plus vibratii..recomand cu toata caldura sa o schimbati la 60.000 km...pentru a nu avea ghinion pe viitor..si sa apara complicatii grave...a costat fix 704,85 lei...cod reper 8200523072 ..de la renault..
|
--------------------
------
------
------
|
|
AdrianoBoy |
25 Mar 2010, 22:10
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 632 Joined: 10 August 07 From: B u c u r e s t i |
multumesc,cand ai cumparat-o..???pe mine ma tinut 138.530 Km exact cat am acum....Mi se pare o inselaciune pe fata aceasta fulie de arbore cotit de la renault,sa fie tratata ca si consumabil.Normal(parerea mea) era sa tina cat tine motorul.Sunt curios daca la alte marci sunt probleme cu aceasta fulie...
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009/1.5 dCi/107CP
|
|
M i h a i |
25 Mar 2010, 22:15
Post
#23
|
_______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 |
vinerea trecuta am luat piesa..am plecat la service pt ca a aparut un zgomot suspect...eu am vazut/auzit ca vine din zona ''accesorii'' etc..dar am crezut ca este ceva minor..un tampon..etc....cand au desfacut baietii masina...surprizaaa...si intrebarea de baraj? fulia nu a fost schimbata la revizie...normal ca nu..eu am intrebat desteptii de la mach 1..si au spus ca nu se schimba...vazand halul in care arata fulia am zis ca nu are rost sa ma duc sa caut aiurea...poate nu gasesc..etc...am luat de la ei piesa...am fost la serus de pe centura...ce sa zic...multumit deplin...a lucrat mecanicul impecabil..diferenta enorma..parca este alta masina..
|
--------------------
------
------
------
|
|
AdrianoBoy |
26 Mar 2010, 00:18
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 632 Joined: 10 August 07 From: B u c u r e s t i |
deci au avut pe stoc...dar diferenta este ca motorul tau este diesel,eu am benzina 1.6 16v si am inteles ca se gaseste greu,pe autokarma nu este...o sa merg maine la renault sa vad ce rezolv...sa fie fulia de motor benzina acelasi pret ca cea diesel??!!
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009/1.5 dCi/107CP
|
|
fazer |
26 Mar 2010, 13:53
Post
#25
|
Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA |
Bai fratilor ma speriati cu fulia asta....va rog o poza aveti ....sa vad si eu cum arata ...caci eu cand am schimbat distributia nu am vazut asa ceva pe acolo....DRIVE SAFE!
|
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
przamfiri |
26 Mar 2010, 14:09
Post
#26
|
Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.606 Joined: 2 May 07 From: Moreni |
gata sefu...traiti
Doamne Ajuta Attached thumbnail(s) accesorii.jpg ( Size: 97.14k ) Number of downloads: 2663 |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
fazer |
26 Mar 2010, 14:19
Post
#27
|
Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA |
|
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
M i h a i |
26 Mar 2010, 14:44
Post
#28
|
_______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 |
QUOTE(AdrianoBoy @ 26 Mar 2010, 01:18) dar diferenta este ca motorul tau este diesel,eu am benzina 1.6 16v si am inteles ca se gaseste greu la magazine de piese habar nu am daca se gaseste.....cert este ca daca nu o au in magazie se verifica stocul de la pitesti...ajunge in 2 zile maxim...daca nu este nici la Pitesti se face comanda in Franta...ajunge in 2 sapt maxim...de pret nu stiu..suna la renault..in functie de vin iti spun cei de acolo pretul..daca este pe stoc...etc.. pt 1.9 dci aveau in magazie... |
--------------------
------
------
------
|
|
cata_lag2.2 |
26 Mar 2010, 23:33
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 530 Joined: 5 August 09 From: Timisoara |
QUOTE(fazer @ 26 Mar 2010, 14:19) Fulia este fixata pe arbore prin miezul ei (daca se poate spune asa) care este legat prin cauciuc vulcanizat de partea exterioara pe care merge cureaua de accesorii (alternator, clima, servodirectie). Daca se duce fulia nu mai ai ce scrie in paranteza. |
--------------------
Renault
Laguna 2 Carminat, 1.9 dCI FAP, 110 CP,
2007
|
|
chiril |
29 Mar 2010, 09:59
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 18 October 08 |
Salut. Acea fulie se gaseste in service. Eu sunt patit cu ea. Am schimbat un kit nou de distributie din cauza ca a cedat fulia.
Am dat pe toata distracita 16 milioane, daca imi aduc aminte, fulie+kit distributie si manopera. Piesa a fost adusa in cateva zile la service renault. Cand a cedat a inceput sa iasa fum alb de sub capota la greu, servo nu mai mergea..... |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 1.6i
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2024 - 20:23 |