Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 2 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

tacanit motor

cmnrazvan
post 27 May 2011, 10:57
Post #91


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 3 October 10




am fost si eu la mecanic sa vad ce mi tacane la motor. Problema mea pare sa fie rulmentu de presiune de la ambreiaj. Atunci cand il calc si la relanti face un zgomot parca ar freca metal pe metal. Daca opresc motorul cu ambreiajul calcat se aude normal, daca-l opresc fara face un zgomot foarte ciudat, ca si cum mi-ar muri motorul.
O sa mai vad si pe la alti mecanici sa vad ce pareri au. Masina are 220.000km si din cate am inteles ambreiajul nu a fost schimbat pana acum, insa nu patineaza deloc. Schimbarea kitului ar rezolva problema?


--------------------
Renault Laguna 2 2004 1.9 120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreialbu23
post 24 Jun 2011, 23:50
Post #92


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 2 September 08




Salut. In legatura cu ambreiajul. La mine s-a spart placa de presiune in 3 bucati si chiar si asa mergeam cu ea sparta (intra mai greu in viteza fara sa caraie si patina ambreiajul cand o acceleram tare). Am schimbat urmatoarele: disc ambreiaj, volanta masa dubla, placa de presiune si mi-am pus un kit de conversie de la valeo cu volanta cu masa simpla. Masina merge beton acum, plus ca pe viitor - cand se va duce iar ambreiajul - nu va mai trebui sa schimb si volanta (care stim cu totii ca cea cu masa dubla costa cat 4 salarii de bugetari). Un pic off-topic dar cu scop de reducere a cheltuielilor pentru bolizii nostrii pretentiosi. Multi kilometrii fara magarii va doresc!

This post has been edited by andreialbu23: 25 Jun 2011, 01:03


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 88Kw - berlina 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maruboc
post 27 Jun 2011, 09:34
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 13 October 10




cat te-au costat piesele separat daca poti sa-mi zici? ca si eu am un zgomot ciudat cand accelerez,parca se ciocnesc 2 ciocane si se aude si un sunet de diesel clasic asta numai in sarcina,pe liber il turez la maxim pot sa.i fac ce vreau ca nu se aude nic ciudat ,motorul merge rotund,frumos,in schimb in sarcina.....si tin sa cred ca este de la volanta ca atunci cand opresc motorul fara sa tin ambreajul apasat se cam aude acelasi sunet


--------------------
renault laguna 2 2002,,1.9dci Autentique 107cp - B 47 UIA
maru boc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 8 Aug 2011, 00:09
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Salut,

Ma incadrez si eu printre cei cu fierari pe sub capota.
Am acelasi "tacanit" descris mai sus in filmulete.
Va rog sa postati cand gasiti sursa zbomotului.

Eu am mers in diferite service-uri si la fiecare alta poveste (ba injectoare ba tacheti ba role ba arbore cu came etc.)

Multumesc


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 9 Aug 2011, 22:06
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Salut,

Nu mai pot edita postul anterior si sunt nevoit sa fac altul.


Aveti mai sus doua filmulete cu "pacanitul" motorului.
Pe scurt...dispare cand motorul este rece si apare de indata ce ajunge la temperatura normala de lucru.
Se aude in zona axului cu came si e un tacanit regulat.
Va rog sa fiti atenti la fulmuletul al doilea unde se aude un sunet infundat (la admisia filtrului de aer).
Spuneti-mi daca se aude si la voi.
In cel mai rau caz merg in service sa desfaca axul cu came.

Multumesc


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 11 Aug 2011, 13:01
Post #96


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




Am avut si eu tacanit la motor si se pare ca a disparut complet dupa ce am folosit Diesel System Purge de la Liquy Moly (12 euro). Nu am turnat in rezervor ci am gaurit dopul si fundul sticlei de un litru, in care am bagat turul si returul de la alimentarea cu combustibil.lasi sa mearga la relanti pana e gata solutia.Din cand in cand ti turat cate 20 de secunde la 2,3,4mi de turatii sa se deschidada injectoarele la maxim.

P.S. turul l-am bagat in filtrul de motorina.

Motorul merge foarte silentios in comparatie cu felul in care mergea anterior,fara tacaneli, se infige frumos la accelerare ,nu mai am fum negru deloc si noxele care ies pe esapament au miros de foarte diferit ,adica nu mirose urat a combustibil nears ,ceva de genu. Am folosit doua sticle de solutie ,efectele sau vazut imediat ,dupa prima interventie, deci o recomand 100%.


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 11 Aug 2011, 15:21
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Semanau pacanelile cu cele din filmuletele mele?
Si eu am folosit o solutie de la wins (cea care se baga in aparatul de curatat in reprezentanta) dar nu am simtit nicio diferenta, absolut deloc.
Fum nu scoate.
Eu tot cred ca e ceva in neregula pe la chiuloasa.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 11 Aug 2011, 16:09
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Eu nu am sunet la cele 2 filmulete,de ce ?


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP 2001 Expression - TM 24 GBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 11 Aug 2011, 16:56
Post #99


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




pai daca ai folosit solutia aceea si nu ai simtit nici o diferenta si nu ai nici fum negru atunci e clar ca e cu totul altceva ce nu tine de injectie... injectoarele mai tacane cand n, functioneaza cum trebuie. Poate sunt tachetii ,nu stiu,se aude si in mers? la accelerari ,in sarcina sau numai la ralanti cu motorul ca

This post has been edited by Francisc 2: 11 Aug 2011, 17:03


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 12 Aug 2011, 11:30
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Se aude doar la relanti, in mers motorul este mai zgomotos (gen TDI) dar nu se mai aud pacanelile.
Parca face si un zgomot ciudat la admisia cu aer (fulmuletul al doilea), un zgomot infundat si regulat.
Il ai si tu sau e doar la mine?

Multumesc


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 12 Aug 2011, 11:47
Post #101


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




si la mine facea un zgomot la filtrul de aer, se misca si producea un fel de pacanit, ceva de genu... am indesit o carpa de jur imprejurul filtrului de aer, intre paoul de sigurante si locul unde-i bateria... in rest nu ar mai trebui sa se auda ,decat daca ai vre-o gaura in tubulatura aerului...verifica si filtru de aer sa nu fie foarte murdar si sa fie capacul filtrului bine strans (etans)...cu tacaneala de la motor nu te pot ajuta din pacate.poate ne spui cati km ai si eventual, na sa mai incerci inca o data cu solutia de curatat injectoare ,dar nu o turna in rezervor...masina cum se comporta la drum?

This post has been edited by Francisc 2: 12 Aug 2011, 11:56


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 12 Aug 2011, 13:35
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




In general se comporta bine.
La depasiri din scurt e bleaga dar nu din cauza motorului (e uzat ambreiajul si imi patineaza)
Am facut un test la Renault si au spus ca motorul functioneaza bine, chiar foarte bine.
La injectoare am corectiile sub 1 cea mai mare are 0.6 restul 0.3 - 0.4.
Raspunsul la problema cu zgomotele "Asa face toate".
De tot rasul...le explic ca nu facea si masina are ceva, si ei....nu ca nu ca nu

PS...vad ca esti din Austria, ai idee cat e o cartela cu hands-free la voi. In Arad nu vor sa-mi aduca cartela cu hands-free.

This post has been edited by Fubiansky: 12 Aug 2011, 13:38


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 12 Aug 2011, 15:59
Post #103


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




Sincer nu stiu, dar ca sa iti faci o idee de ce preturi au astia la reprezentanta, pe un EGR aici cereau in jur de 200 euro , si in tara e maxim 150 de euro , asta anul trecut, enorm de mult. Eu ma feresc sa cumpar de aici ceva, pana si uleiul de motor.
Spre exemplu castrol magnatec 5w40 20 de euro litrul unde am gasit mai ieftin ca in rest e peste 20 de euro, in tara am luat cu 25lei din Resita smile.gif acelasi ulei.


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 13 Aug 2011, 22:10
Post #104


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Azi am desfacut axul cu came cu intentia de a verifica daca este uzat.
Arat impecabil, niciun fel de uzura.
Dar...uleiul este ca si apa, tind sa cred ca uleiul este problema mea.
Am cu el in jur de 10.000 Km (elf 10W40 turbo diesel)
Ati incercat altceva din gama elf inafara de 10W40 turbo diesel?
Ma gandesc sa pun altul, bineinteles tot pentru diesel.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 13 Aug 2011, 23:20
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Eu am folosit elf 5w40, si dupa cum vezi in filmul postat de mine, se auzea tacanitul acela.Am schimbat uleiul chiar dc avea doar vreo 4000 de km + un aditiv XERAMIC, si am trecut pe 10w40 de la Valvoline.Sincer nu am vazut imediat o schimbare, dar dupa vreo 1000 de km pot spune ca nu se mai aude tacanitul acela suparator, chiar dc e cald motorul, cum se auzea cind aveam elful.SIncer, Elful mi s-a parut subtire rau de tot , Valvoline nu . Totusi in sarcina motorul e mai silentios cu un ulei mai subtire, asta am observat.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 15 Aug 2011, 10:08
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Al meu devine mai putin zgomotos atunci cand merg cu clima pornita.
Cred ca tampoanele de la motor sunt uzat pentru ca daca merg mult si afara sunt peste 30 grade iar tace si se aude mai incet zgomotul motorului.
Pana la urma cred ca schimb uleiul cu Mobil 1. Sa vad ce o fi de capul lui ca, il cam lauda lumea.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrei1302
post 20 Aug 2011, 18:05
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 11 August 04
From: Bucuresti - Constanta




Am si eu EXACT acelasi sunet ca cel din toate filmuletele.
Este exclusa fulia de la alternator caci am terminat-o de inlocuit acum 30 min si imi dau seama ca merge bine pentru ca nu mai vibreaza rola intinzatoare a curelei de accesorii. Zgomotul generat anterior de fulia alternatorului era chiar putin mai suparator si vibra foarte tare rola intinzatoare.
Zgomotul meu nu este garantat de injectie (pompa, injectoare) pentru ca mi se aude si cand fac frana de motor, de la 4000 rpm in jos, cand sistemul de injectie nu functioneaza. Deci este un zgomot mecanic.
Si eu am schimbat uleiul de curand dar cred ca nu am simtit zgomotul din cauza celui de la fulie alternatorului care il acoperea.
Refuz sa cred ca ar fi bolt sau biela, mai ales ca povestea cu boltul cazut in baie este SF.
A rezolvat cineva pana la urma problema zgomotului din filmulete?


--------------------
Renault Laguna 1.9 DCi 120 CP 2003 Privilege Grandtour - CT-10-NAG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 20 Jul 2012, 02:15
Post #108


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




salut! si la mine se aude un tacanit la motor, problema este ca nu imi dau seama de la ce se aude. am schimbat distributia(curea, intinzator, pompa de apa, curea accesorii, role). motorul a fost pornit fara cureaua de accesorii si tot se aude deci implicit nu poate fi de la fulia alternatorului. tacanitul se aude permanent si proportional cu turatiile motorului, se aseamana foarte mult cu cu tacanitul de dacie ce merge pe gasolina sau care ii bate tachetii. se aude in partea superioara a motorului. masina merge impecabil, tare f bine, fara fum.

PS: acum un an s-a rupt cureaua de distributie. partea buna este ca tot ce sa rupt a fost pana de la fulia axei cu came, in rest nimic. tacanitul a aparut mult mai tarziu. la rece si la cald.

PS: este vorba despre un laguna ii 1.9 dci FQ9

Multumesc anticipat!


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzavalau
post 20 Jul 2012, 07:43
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 9 February 08
From: Petrosani




s-ar putea sa vorbesc prostii asa ca iertare de pe acum!motoarele ""moderne"au o asa zisa ..rola defazoare pe axul cu came .....care in functie de turatie si de ce "cere" motorul ... se roteste ,daca pot spune asa,in plus sau in minus.....!pentru lamuriri suplimentare intrebati un mecanic adevarat,unul care vrea sa va spuna si care stie cu ce se maninca motoarele.....(mecanicul meu a spus ca rola defazoare este si pe benzina si pe diesel,inclusiv loganul ar avea!!!!)
deci sursa voastra de zgomot(si a mea) provine de acolo....!magaria asta de rola este in jurul a 800ron( nu stiu la rro) , este mesterita de cei de la delphi,si se uzeaza in jurul a 100-140000 km. naspa....
inca odata daca vorbesc aiurea ,iertare ,asta am inteles de la el,asta v-am spus..... unsure.gif


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 dci - HD 13 BXL
Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 25 Jul 2012, 12:32
Post #110


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




o poza , va rog... eu am schimbat fulia axului cu came si nu are nici o rola defazatoare...iar in capatul celalant este pompa de vacum, asa k nu stiu unde ar putea fi...

This post has been edited by cloatza: 25 Jul 2012, 12:54


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 25 Jul 2012, 13:09
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




Salut!

Ma adaug si eu in grupul celor cu Laguna care au tacanitul la motor.
Eu am un 2.0 16V pe benzina.
Am instalatie de gaz si pot mentiona ca acel tacanit nu este de la injectoarele de benzina. Cand folosesc gazul, tacanitul se aude la fel ca si pe benzina.

Cand am fost la Autocobalcescu sa schimb kit ambreiaj (era uzat), am intrebat de la ce se aude tacanitul. Tipul a apropiat urechea de motor, a incercat sa localizeze sursa zgomotului si a observat (ca si mine) ca vine din partea de sus a motorului si nu de la role sau accesorii. A spus ca problema este de la tacheti sau culbutori.
Tacanitul la mine nu se aude cand motorul este rece.

Apoi am mai citit pe forum si am citit si pe net cum functioneaza sistemul.
Tachetul este hidraulic la masina mea (model 16 supape) si el regleaza, mai exact corecteaza cand motorul se incalzeste cad de mult sa se coboare supapa. (zecimi de milimetru corectie)
Este cate un tachet pe fiecare supapa deci este posibil sa fie unii buni si altii defecti. Un tachet marca Ruville la 48ron, Febi este 63 ron si Swag este 112 ron pe autokarma.
Culbutorul (pargia pe care apasa arborele cu came, la un capat este corectat de tachet si in celelalt capat apasa pe supapa) este si acesta la un pret de 189 ron febi si 192 ron swag, sau runville la 102 ron.

Faci un calcul daca schimbi tot, adica inmultesti cu 16 si mai pui si manopera vreo cateva ore bune. Poate o schimbare de garnitura de chiuloasa, mai gasesti ceva pe acolo cand deschizi care nu e bun, mai completezi cu ulei, si uite asa faci un calcul ca este mare costul reparatiei. Sa mai precizez ca poate supapele sau arcurile le gasesti uzate, dar incerc sa fiu optimist.

Oricum, imi amintesc clar ca uleiul gasit in masina dupa cumparare era negru taciune. Este posibil ca tachetii sa aiba de suferit aici, deci ulei prost si vechi creaza probleme. Ma gandesc ca poate un flush engine, schimbat ulei si un aditiv special ma poate scapa de tacheti noi. Regula: trage de piesele originale cat mai mult! este o regula buna.

Voi ce parere aveti?

Am gasit o pagina pe wiki care te face sa intelegi sistemul putin, restul am citit pe alte pagini si explicatii pe alte forumuri (nu neparat pt modelul meu de motor): http://ro.wikipedia.org/wiki/Supap%C4%83_%28motor%29

O precizare: acum inteleg de ce vechiul proprietar a masinii a zis ca mai bine o vinde si cumpara alta, adaugand bani pe credit (Ford mondeo din 2008) decat sa repare (si kit ambreiaj), pt ca iese mult mai castigat. Candva, poate inoiesc si eu masina. Electric poate :S

This post has been edited by LiviuIonut: 25 Jul 2012, 13:10


--------------------
Renault Laguna 2003 - BxxxHLI
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radocanu
post 25 Jul 2012, 13:45
Post #112


Membru lagunist


Group: Members
Posts: 1.983
Joined: 24 March 07
From: Hunedoara




Colegi, motoarele de 1.9 diesel de pe renault laguna 2 sigur nu au fulie defazoare. Doar benzinarele au. Deci eliminati fulia defazoare la diesel.


--------------------
Renault Laguna 2 - Facelift 2006 1.9 dci - Dynamique - HD-88-CAR
Dezmembrez R.Laguna 2
Telefon 0773803384
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 25 Jul 2012, 15:22
Post #113


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




[a gasit cineva problema cu tacanitul??? sunt cam disperat pentru ca peste o saptamana trebuie sa fac cam 10000km cu ea si nu stiu ce sa ii mai fac. de plecat tot plec, nu am incotro... masina merge foarte bine, fara fum, trage bine, motorul merge rotund numai k are un tacanit la cald.


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 25 Jul 2012, 17:05
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




cloatza,

Eu am cumparat Laguna la 180kkm cu tacanit si am acum 191kkm. Inafara de tacanit nu au aparut semne sa se strice si altele. (sau semne de agravare)
Fostul proprietar sigur avea tacanitul de ceva timp dar sigur de dupa momentul cand a facut o reparatie majora la ea la 167kkm.

Eu merg cu ea asa si cand am bani, pe anul asta sau celalalt, o voi repara. De un an de zile nu am simtit sa se auda mai tare sau sa pierd putere. Daca mergi foarte mult cu ea asa, vei pierde putere in timp. (asa au zis colegii pe forum si niste mecanici cu care am vorbit)
De stricat, daca insisti, in timp cred ca se pot strica supapele, ca ele nu se inchid perfect, de aia se aude tacanitul. (tacanitul este zgomotul exploziei, care iese printr-o fanta foarte mica pe langa supapa, zecime de milimetru)
Ca efect secundar, zgomotul motorului in turatie este mai mare. La mine asa este. La 4000 si viteza mare, se aude motorul mai tare decat ar trebui.
La mine consumul nu este mai mare, 10 litri/100km pe autostrada si 8 litri drum national (si asta pe gaz).

Parerea mea!

Ca fapt divers, la mine, se incalzeste cam mult compartimentul motor, dar nu stiu daca este normal sa am 70-80 de grade in compartimentul motor, la un termometru montat in zona bateriei (nu in zona unde bate ventilatorul). Apa are 80-90, doar vara pe undeva pe la 90-95.


--------------------
Renault Laguna 2003 - BxxxHLI
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 25 Jul 2012, 17:22
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




salut LIviuIonut, cred ca o sa ii desfac tachetii chiar acum, sper sa fie de acolo....nus dak sa ii curat sau sa ii schimb. eu as vrea sa ii schimb, sa vedem ce pret au. de consumat nici a mea nu consuma mult 5.9 - 6 l q masina plina ochi.
de temperatura nu stiu ce sa iti zic, a mea e diesel si sta apa la 92 93 de grade pe orice vreme iarna vara, nu stiu cum ar trebui sa fie la benzina.

multumesc lagunistilor!

26 Jul 2012, 00:45:
salutare,

tacheti demontati, sunt mecani deci nu se pot curata doar schimba. habar nu am cat ar costa dar maine revin cu preturile de la reanult.

a mai schimbat cineva asa ceva? trebuie masurti cei vechi cu o lera, sau vin standar?

astept in continuare pareri inlegatura cu tacanitul la cald al motorasului asta rebel de laguna

multumesc anticipat!

This post has been edited by cloatza: 26 Jul 2012, 01:45


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 26 Jul 2012, 13:25
Post #116


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




cloatza,

Eu cred ca cei de la Renault iti vor gasi tacheti identici dar nu strica sa te duci cu unul in mana sa ii compari !

Culbutorii sunt ok? arata ok? au o rola care intra in contact cu axul in stare buna?

Asteptam un rezultat al reparatiei pentru tacanit la cald.

Zgomotul de tacanit poate fi dat si de culbutori ai caror role au facut joc sau nu sunt ridicati destul de mult de catre tacheti (corectori de inaltime) pentru a sta tot timpul in contact cu axul cu came! Neavand contact continuu cu axul cu came, la fiecare contact, rotire a axului cu came se produce zgomotul atingerii.
Nu stiu cat de bine mai functioneaza supapa, daca se inchide sau nu cum trebuie. Poate aceasta defectiune nu degradeaza supapa sau modul ei de deschidere/inchidere, speram!
Ma mai gandesc ca daca tachetul nu ridica corect, adica nu corecteaza distantele pentru miscarea angrenajelor, poate nu au destula presiune in sistemul de ulei. Poate pompa de ulei este cea care a imbatranit (nu prea posibil) si astfel tachetii nu ridica complet!
Cred ca uleiul invechit a stricat tachetii, sau au o viata mai scurta!

This post has been edited by LiviuIonut: 26 Jul 2012, 15:00


--------------------
Renault Laguna 2003 - BxxxHLI
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 26 Jul 2012, 19:04
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




salut liviuionut,

am fost la renault si am cumparat supotul de motor superior parte stanga a motorului(privit din fata) pret: 122 Euro.
cu tachetii e mai greu, trebuiesc masurati cu o lera pt a fi schimbati, in functie de uzura se cer mai mari sau mai mici.
m-am uitat pe autodata, pe admisie 0.20 plusminus 0.05 iar pe evacuare 0.40 plusminus 0.05.

daca dimesiunile sunt corecte la tacheti sunt dispus sa schimb chiuloasa intreaga.nu stiu ce ar putea fi alt ceva, am gasit-o cu 150 euro cu tot(fulie, axa cu came, tacheti, pompa vacum) pe ea mai putin injectoarele(oricum le-am schimbat). toata treaba asta o sa o fac, dak e cazu(sper sa nu), dupa cursa de 10 000 km.

ps: dak are cineva nevoie de poze cu axa cu came, tacheti sau de pe autodata(cred k am pana in 2006) cu cea mai mare placere

revin cu detalii la subiectu *tacheti*


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
evox
post 26 Jul 2012, 22:13
Post #118


Volaniard


Group: Members
Posts: 89
Joined: 17 October 06




QUOTE(LiviuIonut @ 25 Jul 2012, 17:05)

De stricat, daca insisti, in timp cred ca se pot strica supapele, ca ele nu se inchid perfect, de aia se aude tacanitul. (tacanitul este zgomotul exploziei, care iese printr-o fanta foarte mica pe langa supapa, zecime de milimetru)

*



Tacanitul nu este zgomotul exploziei, ci zgomotul contactului unor piese in miscare... cu cat e mai mare jocul cu atat mai pronuntat zgomotul...

Singurul care are treaba cu inchiderea supapei este arcul supapei, iar restul pieselor (ax came, tacheti) au treaba doar cu deschiderea supapei...

Daca o supapa nu inchide bine, scade compresia, implicit si puterea...


--------------------
Renault Laguna II Privilege 1.9 dCi 120 CP 2002
“Amateurs train until they get it right. Professionals train until they cannot get it wrong.”
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cloatza
post 27 Jul 2012, 00:07
Post #119


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 19 July 12
From: Madrid




reazultat masurare tacheti

piston nr. 1: evacuare 0.40 admisie 0.10
piston nr. 2: evacuare 0.40 admisie 0.15
piston nr. 3: evacuare 0.50 admsie 0.10
piston nr. 4: evacuare 0.40 admisie 0.15

eu cred k sunt probleme la piston nr. 3 evacuare si admisie si la admisia pistonului 1.

mam hotarat sa schimb chiuloasa pt ca, zic eu, ies mai bine tinand cont k sa rupt cureaua, sigur una din supape a lovit si nu vreau sa am probleme mai tarziu cu alt tacanit sau chiar pierdere de compresie, si cu ocazia asta ma uit si la toba aia rebela pentru k zarnaie k nebuna. in felul asta poate scap de toate zgomotele in plus.

sper sa nu am probleme pe drum....

astept pareri!

multumesc tuturor!

This post has been edited by cloatza: 27 Jul 2012, 00:13


--------------------
renault laguna 2 2004 1.9 dci FQ9 74 kw - 2187 CTY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 27 Jul 2012, 10:49
Post #120


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




QUOTE(evox @ 26 Jul 2012, 23:13)
Tacanitul nu este zgomotul exploziei, ci zgomotul contactului unor piese in miscare... cu cat e mai mare jocul cu atat mai pronuntat zgomotul...
*


Da, ai dreptate. M-am corectat si eu intr-un post ulterior. Prima data am gandit putin mai stramb sau gresit!

cloatza, Drum bun si multi km fara probleme!

This post has been edited by LiviuIonut: 27 Jul 2012, 10:52


--------------------
Renault Laguna 2003 - BxxxHLI
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th April 2024 - 16:14
Dacia