It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Filtru de motorina

BoTi
post 2 Aug 2004, 17:59
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 2 August 04




Salut,

Am un Clio Symbol 1.5dci. Am citit in manualul de service ca la 15.000Km trebuie scoasa apa din filtru de motorina. Am facut revizia la 10.000Km si intentionez sa merg la urmatoarea revizie cand ajung la 20.000Km.
Stie cineva cum scoate apa din filtru de motorina? pentu ca nu vreau sa ma duc la service ca ma ard aia la buzunar.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel
post 2 Aug 2004, 18:04
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 20 May 04
From: Galati




Salut si bine au venit pe forum.
Si eu am tot un dci si am schimbat filtrul la 10.000 Km. Te sfatuiesc sa-l schimbi pt ca poti sa ai mai tarziu probleme cu injectoarele din cauza motorinei proaste. Schimbarea injectoarelor costa foarte mult. Un filtru costa in jur de 2 milioane si ceva. Eu te sfatuiesc sa pui unul nou, nu sa-l reconditionezi pe cel de pe masina.
Bafta.


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 2 Aug 2004, 21:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.423
Joined: 28 January 04
From: a




mai bene iti luai o benzinara de mic litraj cu putine supape ! scapai mai eftin


--------------------
a a a
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoTi
post 3 Aug 2004, 15:37
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 2 August 04




Si totusi, daca filtrul a fost conceput cu o supapa (cred, banuiesc ) care poate sa fie deschisa, eliminata apa si filtrul refolosit.
Nu e asta o metoda mai eleganta si mai putin costisitoare?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel
post 5 Aug 2004, 08:23
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 20 May 04
From: Galati




nu are nici o supapa pt. eliminarea apei. Se face cu aer sub presiune. Efectiv se sufla in el pana se evaporeaza apa.


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
demisonat
post 6 Aug 2004, 00:56
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 3 August 04




ar mai fi vorba si de impuritati , pana la urma filtrul ala nu e facut sa retina doar apa din motorina nu poate fi folosit asa la infinit . Dar cred ca ar merge curatat la 15.000 si schimbat apoi la 30.000. Eu cand l-am schimbat am fost curios sa ma uit la el si dupa cum a zis si mecanicul nu se poate desface e capsulat. Cei de la renault zic ca la dci e de unica folosinta si ca la modelele anterioare se curata apa ( in cartea mea de service unde scrie de schimbarea filtrului este aplicat un autocolant cu scrisul asta si daca esti atent dedesupt scrie eliminata apa la 15.0000 !!! ).
Totusi o intrebare : voi ce ziceti are schimabrea asta de filtru in loc de curatirea lui legatura cu ce zicea acea persoana din cta ca a patit dci - ul ei , faza cu schimbat injectoate , pompa ,conducte, rezervor - manopera + piese = 140.000.000 lei .
Oare dci ul un motor asa de laudat are o mare sensibilitate la motorina proasta ?
Sunt intradevar 50 de masini cu motorul asta " pe butuci " cum se zvonea pe forum ????????? :? :? :?: :?:


--------------------
Octavia 2 elegance fulll!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 6 Aug 2004, 07:37
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Nu cred ca motorina e chiar atit de proasta incit sa strice motoarele. Asta e scuza preferata a mecanicilor din service, mai ales la garantii.
Motorina noastra o fi mai proasta decit a occidentalilor, dar nu cu mult. Plus ca sint mii de motoare diesel cu rampa comuna care merg bine-mersi cu motorina romaneasca.
La dCi 1.5/65 am impresia ca este intr-adevar un defect de fabricatie, pentru ca este singurul motor la care se intimpla asa ceva. La dCi 1.5/80 nu se intimpla. Nici la celelalte.


--------------------
Ford/Dacia Mondeo/Duster 2011/2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
omega
post 14 Feb 2005, 02:27
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 February 05




Filtrul de motorina sa curatza foarte usor de apa.

Are sub el un mic surub , care se desurubeaza cu mana, daca bagatzi mana sub el o sa il simtziti .
Se roteste si dupa aceea o sa curga apa care este pe fundul filtrului de motorina.
Atentie daca il scoateti cu totul sa nu il scapatzi si sa il pierdetzi, sa fitzi antentzi. dupa care se strange la loc, si gata.
In rest este o operatzie cat se poate de simpla.


--------------------
1.5 Dci 65 Cp - Clio Symbol Expression peste 55.000 km (2002)
1.5 Dci 80 Cp - Megane HB 2.2 Dynamique + Mp3 & Climatronic (2006)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Elian
post 12 Jan 2007, 17:37
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 November 06




Cum imi dau seama daca am filtru de motorina cu senzor sau fara?
Am un clio symbol 1.5dCI 65CP din 2002
e modelul de caroserie inainte de clio 3 - un pic mai suparat asa smile.gif

si inca ceva...si-a facut cineva OBD Chiptuning la modelul acesta? Cum se comporta?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCI 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikipet
post 12 Jan 2007, 18:34
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 22 November 06




filtrul cu senzor de apa se recunoaste foarte usor,are o mufa(priza)la care se leaga mufa corespunzatoare care da informatia necesara martorului de bord pt prezenta apei in filtru,e un filtru mai scump dupa cum ati amintit,aprox 200 ron. In alta ordine de idei oameni buni,s-a mentionat in nenumarate randuri pe acest forum: una este defectul de fabricatie:spanul in instalatie,care s-a remediat,dupa cum era de asteptat,si alta este problema cu motorina proasta care...nu s-a remediat inca pela noi si din a carei cauza injectoarele pica din start.


--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL 1.5DCI-60KW DEC.2006,DYNAMIQUE,NOIR NACRE 676,climatronic
INVATA SA FOLOSESTI CORECT MASINA !
23.01.2007 : 6 KM
02.02.2011 : 57150 KM
NO ENGINE OR CAR PROBL.!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikipet
post 12 Jan 2007, 18:45
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 165
Joined: 22 November 06




prin motorina proasta se intelege prezenta unor impuritati care au efect distrugator asupra sistemului de injectie a motorinei care dupa cum s-a mai mentionat pe forum este de ultima generatie 1400 bar presiune de injectie si niste injectoare foarte foarte delicate la particule. de unde aceste particule straine(impuritati in rezervoarele imense de la benzinarii? ramane sa va ganditi si sa-mi raspundeti si voi mie. am scris din experieta sper sa va fie de ajutor iar ca si parere personala:nota 10 pt aceste motoare!


--------------------
RENAULT CLIO SYMBOL 1.5DCI-60KW DEC.2006,DYNAMIQUE,NOIR NACRE 676,climatronic
INVATA SA FOLOSESTI CORECT MASINA !
23.01.2007 : 6 KM
02.02.2011 : 57150 KM
NO ENGINE OR CAR PROBL.!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 25 Apr 2007, 19:21
Post #12


CGB


Group: Members
Posts: 2.373
Joined: 4 May 05
From: behind




un tutorial cu poze ptr schimbarea filtrului de motorina pe unde se gaseste. sa se zica pas cu pas ce tre facut si cu exemple pe poze. care-i ordinea de scoatere a furtunaselor, ordinea de bagare la loc, cum se scoate senzorul...
ma gandeam sa schimb singur filtrul asta (am citit ceva pe forum si pare destul de simplu). dar ma intreb: cand se monteaza filtrul nou, asta n-are deloc motorina in el. se monteaza asa sau se toarna niste motorina in el inainte si apoi se cupleaza furtunasele alea.

This post has been edited by cristib: 25 Apr 2007, 19:23


--------------------
renault symbol dci 65 CP 2003
clio symbol 2003 1.5 dci 48kw (65 cp)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 25 Apr 2007, 20:47
Post #13


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 614
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




se monteaza asa si apoi se "da" la para de cauciuc huh.gif


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
http://pentruacasa.blogspot.com - pentru confortul tau

mio P350 + IGO 8.3.2... di/\/\Ka skin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chrome
post 25 Apr 2007, 20:57
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 24 October 05




Vazusem unul luat de pe un forum francez parca. Se scoate filtrul din locasul lui prin ridicare, se scot furtunasele in ce ordine vrei (cred) se scoate senzorul de apa se baga in filtrul nou si se fixeaza filtrul. Se cupleaza furtunasele cu exceptia celui alb, se da la pompita cu atentie pana ajunge motorina in capul filtrului (preferabil se pune o laveta in jurul lui) si se cupleaza furtunasul alb.

Daca vrei sa faci ca unii mecanici sari peste faza cu amorsatul si dai la demaror pana te plictisesti. Poate moare pompa.

This post has been edited by Chrome: 25 Apr 2007, 20:59


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 25 Apr 2007, 21:05
Post #15


Schimb banda fara motiv.


Group: Members
Posts: 2.975
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti




In niciun caz sa nu faceti prostia de a da la demaror fara sa fii amorsat pompa. Pompa de injectie de inalta presiune se unge cu motorina, iar daca aceasta lipseste e de rau.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
feb. 2014 - 99.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danmegane
post 25 Apr 2007, 21:49
Post #16


om cu 3 facultati: educatie fizica si sport


Group: Members
Posts: 175
Joined: 13 March 07




pt vladsoare,
cum naiba la motorul de 80 de cai nu se intampla belele?
la toate motoarele 1,5 dci apare problema cu pilitura indierent de putere si de an; ei spusese prin 2004 ca a fost o problema doar la o serie scoasa intre 2002-2004..vrajeala..s-a intamplat si la clio 3 din 2007 la 3000km..
In ceea ce priveste schimbatul filtrelor..nu va zgarciti, costa 100-120ron(nu la reno)


--------------------
renault clio II 2005 1,5 dci-65 c.p.
Megan bicorp 2005 expression 1,5dci
Modus expression 2005 1,5dci

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 27 Apr 2007, 07:30
Post #17


CGB


Group: Members
Posts: 2.373
Joined: 4 May 05
From: behind




QUOTE(danmegane @ 25 Apr 2007, 21:49)
pt vladsoare,
la toate motoarele 1,5 dci apare problema cu pilitura indierent de putere si de an...s-a intamplat si la clio 3 din 2007 la 3000km..

*



detalii.


--------------------
renault symbol dci 65 CP 2003
clio symbol 2003 1.5 dci 48kw (65 cp)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 27 Apr 2007, 09:47
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Cand am luat masina in 2004, se schimba filtrul de motorina sau se purja de apa la a doua revizie (2 ani sau 30 kkm).
La 30 kkm eu l-am purjat si a a avut apa cat varful unui deget (am desfacut capacelul de dedesubt din dreapta jos).
Atentie cand umbli la filtru (la capacel) sa nu fie motorul pornit, ca iti iese motorina prin orificiul ala.

Mentionez ca am alimentat 99% de la OMV, motorina obisnuita (nu de aia scumpa).

In Franta am condus un Clio 3 inchiriat; in cartea de service scria ca se schimba filtrul de motorina la 40 kkm.
Un coleg are Megane Sedane 1.9 dCI, la el se schimba filtrul de motorina la 60 kkm (nu stiu de ce); o fi alt model ?

Acum am 45 kkm. Cred ca o sa il schimb in curand.

Cum se schimba filtrul de motorina, e descris in manuale Clio dCI sau Megane dCI.


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 1 May 2007, 16:07
Post #19


CGB


Group: Members
Posts: 2.373
Joined: 4 May 05
From: behind




pentru scos apa se desface pur si simplu capacelul ala de sub filtru? sau mai tre' avut grija la ceva? se scoate filtrul sau merge desfacut capacelul si cu filtrul montat?

This post has been edited by cristib: 1 May 2007, 16:07


--------------------
renault symbol dci 65 CP 2003
clio symbol 2003 1.5 dci 48kw (65 cp)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Abu
post 1 May 2007, 19:18
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 406
Joined: 22 November 04
From: Ploiesti




Desfaci capacelul, astepti cateva secunde sa se scurga ce e pe acolo dupa care il infiletezi la loc. Toate astea fara sa demontezi nimic, iti incape mana pe dedesubt.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 2 May 2007, 07:47
Post #21


CGB


Group: Members
Posts: 2.373
Joined: 4 May 05
From: behind




io ma gandeam ca prinde aer daca desfac capacelul ala, ca tre sa-l amorsez iar din "para" aia....etc. da' daca merge asa direct e ok.


--------------------
renault symbol dci 65 CP 2003
clio symbol 2003 1.5 dci 48kw (65 cp)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 2 May 2007, 12:41
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 895
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




asa cum s-a mai scris pe acest forum:1)desurubezi putin stutul de sub filtru ca altfel cade si nu stii pe unde ramane intepenit
2)apesi para de cauciuc o data si motorina incepe sa curga
3)e bine sa ai un borcan curat in care sa curga altfel nu stii daca ai apa si murdareste totul in cale(praful adera bine de tot la grasimea ramasa de la motorina) pe unde curge
4)lasi borcanul la decantat si vezi ce obtii
5)insurubezi stutul
6)amorsezi din para de cauciuc pana dispar bulele de aer de pe furtunele ce merg la pompa. mai raman bule pe furtunul de retur care e lung si se duce la rezervor prin partea stanga a masinii cum te uiti la motor
7)poti apoi sa pornesti motorul
8)bei o bere de fericire ca nu ai gasit nimic in motorina


--------------------
symbol ph4 expresion 1,5 dci/65 gloabe 2006 - AG 05???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bonk
post 6 May 2007, 10:25
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 323
Joined: 9 June 06




si daca gasesti dupa decantare mai multa apa decat motorina in vasul respectiv ....atunci in cazul meu dai cu o vodka si schimbi rpd filtrul de motorina


--------------------
Renault Megane 1 /1.4 16v 1999 - GJ-05-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 6 May 2007, 11:30
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 346
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Înseamnă că ai fost puțin inconștient pentru că ai neglijat semnul cu probleme de la bord sau nu ai filtru cu senzor. Apa conduce electricitate iar motorina nu; în partea de jos a filtrului ai o rețea fină de elemente metalice care sesizează apa bună conducătoare de electricitate iar computerul o spune. Încă nu e nimic stricat dar dacă o neglijezi mult timp poate fi antrenată în circuitul de înaltă presiune iar aici nu e de joacă!


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 14 May 2007, 10:38
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Iata descris cum se schimba filtrul de motorina (in franceza, dintr-un manual).

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leonardo
post 15 May 2007, 20:21
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 22 May 05
From: Bistrita




Sustin cele spuse de "VladSoare" in legatura cu motorina de la noi din tara .
Revizia la un Ford Transit se face la 25000 km.
Am 97000 km efectuati cu acest Ford si nu am nicio problema legat de motorina,mai mult pe filtrul de motorina si filtrul de aer sunt doi senzori mecanici
(daca pot fi numiti astfel,un piston cu arc intr-un cilindru transparent cu un sector galben si unul rosu )senzori care nu au trecut in zona rosie de la o revizie la alta.
Toate reviziile au fost efectuate la reprezentanta Ford din Cluj.


--------------------
Ford C-Max Ghia 2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP. - BN-22-ZZZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 18 May 2007, 13:37
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




M-am decis si eu sa schimb filtrul de motorina. Am luat unul nou (Delphi) cu locas pentru senzor, la 170 RONi de la Auto OVAROM (in TM pe str. Miresei), cu schimb gratuit; maine ma duc sa mi-l si schimbe.
Scump sau ieftin ? Nu stiu, insa e mai ieftin ca la reno.
Senzorul se demonteaza de pe filtrul vechi, si se pune pe cel nou. Sunt si ceva instructiuni in cutia filtrului despre cum se schimba.


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bebe53add
post 3 Jun 2007, 22:39
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 10 December 05
From: Timisoara




Am taiat un filtru mot cu sensor, il puteti vedea:
Attached Image
Dupa cum se vede , un filtru obisnuit de hartie, partea de jos este mai spatioasa pentru adunarea impuritatilor ; se vede in stanga jos gaura unde se fixeaza senzorul, :directia de circulatie a motorinei este dinspre exterior inspre interior in sus (se vede stutul de iesire a motorinei in varf).

Parca este totusi cam mare pretul. ce ziceti?


--------------------
Renault Clio Symbol 1,5 dCi 65CP iunie 2005 Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 3 Jun 2007, 23:26
Post #29


Schimb banda fara motiv.


Group: Members
Posts: 2.975
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti




Dupa cati km rulati si de unde cumparata motorina ?


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
feb. 2014 - 99.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 4 Jun 2007, 07:47
Post #30


CGB


Group: Members
Posts: 2.373
Joined: 4 May 05
From: behind




destul de murdar filtrul.
eu l-am taiat in vara trecuta p-al meu (dupa aproape 10.000km). hartia era galben-rozalie, fara pic de mizerie. am fost extrem de surprins de cat de curat era. motorina folosita - numa rompetrol euro4, de cand am masina numai d-asta am bagat.


--------------------
renault symbol dci 65 CP 2003
clio symbol 2003 1.5 dci 48kw (65 cp)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


8 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic
Forum Renault Romania - Renault Club Romania
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 26th October 2014 - 09:37
Dacia Server hosting