va salut,
va rog sa imi spuneti DACA atunci cand pui contactul, trebuie sa se dea un "check" sau ceva de genul clapetei de acceleratie, pentru a o "debloca"..sau na, sa se asigure calculatorul ca ea functioneaza corect: ii da unul-doua impulsuri de 1-12V inainte de pornire?
daca DA, bifeaza-mi pe poza te rog, in care gaura ar trebui sa vina acei volti de check, te rog!!!!
intreb asta, pentru ca masina porneste balbait orice i-as face si ..orice as schimba pe ea, fie ca sunt noi sau SH (deci am facut testul si cu injectoare noi si face la fel cum face cu cele 2 seturi care le am: originalele + 1 set SH), bobine noi, bujii noi, pompa benzina aproape sh + multitudinea de senzori...
ok, referitor la poza atasata:
cum te uiti la poza, in penultimele gauri catre stanga, respectiv dreapta, exista curent: 5,01V, respectiv 4,75V
pe cele 2 gauri mai largi - alea ce intra pe cei 2 pini mai lati de la clapeta, fix in mijloc - NU exista curent la contact
multumesc
edit: am facut urmatorul test
*masina porneste balbait indiferent de conditiile meteo sau temperatura exterioara - doar la prima cheie, cu motorul "rece"
testul: inainte de prima cheie, am scos un furtun de alimentare ce vine din injectorul de GPL si intra in galeria de admisie neagra de ebonita si am pornit: tragand aer pe acolo, masina a pornit la sfert si s-a turat ceva mai mult decat normal - cam pana pe la 1500ture, cand am pus inapoi furtunul, a scazut turatia la normal
mufa_clapeta_acceleratie.jpg ( Size: 121.59k )
Number of downloads: 1077 Aug 2015, 14:20:pozele:
1..6.png ( Size: 1.1mb )
Number of downloads: 106 mufa_clapeta_acceleratie.jpg ( Size: 450.5k )
Number of downloads: 106 cum am zis si in postul anterior, cu motorul oprit si contactul pus, 2 si 5 au +, restul nu au nimic (vine vine + pe ele fie hm...)
azi am facut ceva masuratori la o clapeta de acceleratie care o am in balcon:
a. am pus +12v pe 3 si - pe 4 si s-a deschis la maxim
b. am inversat: - pe 3 si +12 pe 4 si nu s-a miscat, doar a bazait
masuratori pe clapeta de la masina cu motorul pornit:
a. pus plusul aparatului de masura pe 4 si minusul pe un surub la masa, pe 4 oscileaza curentul in functie de cat apesi pe pedala, intre 1,xx si 11,xx V => in 4 vine plus!!! (atunci cum s`a deschis clapeta aia de o tin prin balcon?!?!)
b. pus MINUSUL, de data asta de la aparatul de masura (pusesem plusul pe 4 la pt. a) pe 3 si pus plusul pe surub la masa, imi arata valoare -0,xxV => pe 3 vine tot ...plus, nu? din moment ce arata cu minus pe aparat ..
cum de bine plus in ambele 3&4? inseamna ca aceasta clapeta se deschide si inchide automat, adica la inchidere nu ii taie curentul = ca ar pica turatia brusc daca o scoti pe liber de la 3000 ture, nu?
si unul din 1/2/5/6 joaca rol de minus (totusi, cu contactul pus 2$5 au voltaj cu plus)
vreau sa fac asta:
un fir de pe baterie, trecut printr o siguranta (aproape de baterie) il duc pana pe un buton cu 1 pozitie din ala de apesi pe el si revine (cand revine intrerupe tot, ca cel de sonerie) si apoi, acest plus sa mearga mai departe pe unul din pini, astfel incat, inainte sa pornesc masina, chiar inainte sa pun contactul, sa i dau vre o 2 ori in butonas sa "elibereze" clapeta, in cazul ca i se intampla ceva de cand opresc motorul ..peste noapte
pare incredibil dar pornind tot timpul balbaita, intr o zi am scos un furtun ce vine de la 1 injector de GPL si apoi am pornit o - a pornit la sfert! apoi am repetat chestia asta inainte sa pornesc in mai multe zile. la fel: porneste la sfert daca are pe unde sa traga AER la pornire si nu se mai balbaie
multumesc ca ati citit
This post has been edited by synergist: 7 Aug 2015, 14:20