Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Zgomot de curea accesorii, auzit la pornire motor sau in exploatare

Vio
post 28 Nov 2008, 12:50
Post #31


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Situatie identica si la mine: am schimbat kit-ul la 60.000 si de atunci am (in afara de scartaitul ala de curea dimineata pe ger) un fluierat foaarte subtil undeva in zona de turatii usor peste 2000, mai ales pe vreme umeda... Ca si in cazul tau, eu sunt cam singurul care il aud, si am fost ulterior de doua ori pe capul celor de la service... de gura mea au verificat curelele si intinderea lor de fiecare data, si verdictul a fost: nimic... Am facut si proba de drum cu mecanicul, si el zicea ca nu aude nimic, motorul cica suna asa cum e normal sa sune... asa ca l-am lasat asa, si intre timp s-au adunat aproape 25.000 de km...

This post has been edited by Vio: 28 Nov 2008, 12:51


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 28 Nov 2008, 23:02
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




Thx solidconvert si vio. Am fost azi la service, dar nu a mai facut. Am asteptat afara cu capota ridicata si urechile ca la magar si daca am vazut ca nu pot demonstra nimic nu m-am obosit sa merg la receptie. Cred ca as putea da o explicatie acestui zgomot, dupa ce am pus cap la cap toate datele:
la pornire, socul automat mentine turatia motorului la aprox.900rot/min, dupa incalzirea motorului turatia se stabilizeaza la aprox 800 rot/min. Zgomotul apare numai dupa ce turatia scade la 800 rot/min. Problema e ca socul automat nu se decupleaza la un moment fix, adica turatia scade la 800 uneori la prima linie de temperatura, alteori la a 2-a linie. Am observat ca daca turatia scade mai devreme,la prima linie de temperatura, atunci zgomotul se face simtit, probabil rolele nu se rotesc suficient timp pentru a se dilata lagarele lor si a dispare zgomotul. Atunci cand turatia scade la 800 rot la a doua linie de temperatura, zgomotul nu mai apare si acest caz mi s-a intamplat azi la service, cand motorul era incins si ajunsese la temperatura nominala (a2-a linie), iar socul automat nu se decuplase turatia ramanand la 900 rot, cand brusc a scazut la 800 rot-in acest caz probabil lagarele rolelor s-au dilatat si nu a mai aparut zgomotul. Sper ca m-am facut inteles, spuneti-mi daca gresesc in acest rationament.
Toate cele bune!


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 28 Nov 2008, 23:15
Post #33


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Doar ca la mine, repet, fluieratul/zbarnaitul ala (nici nu stiu cum sa il definesc exact) apare NUMAI in sarcina, cand acul turometrului depaseste putin linia de 2000 de rotatii, si dispare daca o turez in continuare... la relanti nu e nimic... Am facut si experimente, daca "tin" turatia in domeniul ala de un pic peste 2000, se mentine si zgomotul... De unde am emis ipoteza ca o fi vreun fenomen de rezonanta pe acolo...
Mecanicii de la service imi sugerau ca niciun kit nu e identic cu altul, compozitia materialelor poate diferi usor, si de aici si diferenta de sunet in functionare , pe care urechea mea "exersata" cu sunetul motorului meu o percepe, dar altii, care nu "cunosc" masina, nu... Zgomotul e mai bine perceptibil pe vreme umeda, caz in care il mai aude si sotia mea, aproape la fel de bine "antrenata" in sunetul motorului asta... cand e uscat afara, ea nu mai aude nimic, eu da...
S-au verificat in service de 2 ori reglaje, intinderi curele, si nimic, totul e ok... si nimeni nu sesizeaza niciun zgomot nelalocul lui... asta e, eu m-am resemnat... daca nu a crapat in 25.000 km, speram ca nu o sa crape nici in urmatorii 35.000, pana la urmatoarea schimbare de kit... sau pana la Megane III 1,4 TCE 130 CP biggrin.gif

This post has been edited by Vio: 28 Nov 2008, 23:20


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ScoRpiO
post 3 Dec 2008, 08:27
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 6 August 03
From: Bucuresti




Salut!

Saptamana trecuta am facut revizia de 60k. Inainte de revizie, imi suiera si mie cureaua de accesorii la rece, insa nu i-am dat importanta avand in vedere ca urma sa o schimb cu tot cu role. Dupa revizie insa, surpriza... face la fel... M-am intors la service ca doar am garantie la lucrare... Mi-au zis sa mai astept 1k km si apoi daca mai face sa ma intorc, ca e noua si de-aia face. Eu ma indoiesc ca se va imbunatati ceva dupa 1k km. de fapt acum am deja 600 km si nici o imbunatatire majora in afara de vremea care s-a incalzit... smile.gif)

dar... sa lasam povestile la o parte si sa trecem la subiect. din cate am citit prin manualul de service, sunt 2 tipuri de intinzatoare pentru megane. este un intinzator fix care se fixeaza pe pozitie prin 2 suruburi si mai este un galet intinzator automat. intrebarea mea este urmatoarea: are cineva idee ce tip de intinzator as putea avea eu? (megane 2 bicorp 2003, privilege - aer conditionat automat). si mai mult... ne poate explica cineva cum functioneaza galetul intinzator automat? ma gandesc ca ar trebui sa exercite o anumita presiune asupra curelei si ca urmare sa ajusteze tensiunea ei in cazul in care in timp se mai lasa. acest galet intinzator nu face parte din kit-ul de accesorii? nu ar trebui sa fie nou?


--------------------
Renault Megane Bicorp 2003 1.6 16V - -
ScoRpiO
____________________________________
Posesor de Renault Megane Bicorp 2.1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renutu
post 10 Feb 2009, 09:34
Post #35


lapin noir


Group: Members
Posts: 245
Joined: 2 June 08
From: Suceava/Iasi




aceeasi problema o am si eu, vineri am schimbat distributia ( kit distributie + kit accesorii ) si inainte la rece daca treceam peste ~2000 de ture suiera, ieri ( a fost mai frig aproximativ 0 grade ) dupa ce masina a stationat ceva timp afara a suierat din nou. oare daca ma duc si eu la ei imi zic acelasi lucru? sa mai astept 1000 de km? mie cel putin nu mi se pare normal.


--------------------
Renault Megane 3 GT 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Buiacka
post 10 Feb 2009, 14:17
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 67
Joined: 3 September 07




Si la mine face la fel la pornire cand este frig, dar am observat ca doar la pornirea cu ambreiajul apasat, schimbatorul fiind in viteza I. Daca pornesc cu frana apasata nu se mai aude nimic. Am testat de mai multe ori si de fiecare data face la fel: la pornirea cu ambreiaj fluiera (indiferent de viteza in care este schimbatorul, poate sa fie si pe liber), la pornirea cu frana nu.

This post has been edited by Buiacka: 10 Feb 2009, 14:18


--------------------
Renault Megane Bicorp 2006/1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renutu
post 10 Feb 2009, 16:20
Post #37


lapin noir


Group: Members
Posts: 245
Joined: 2 June 08
From: Suceava/Iasi




la tine face cand pornesti si doar atat? la noi daca citesti mai bine face in sarcina la peste 2000 de ture


--------------------
Renault Megane 3 GT 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 10 Feb 2009, 21:50
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




QUOTE(Buiacka @ 10 Feb 2009, 14:17)
Si la mine face la fel la pornire cand este frig, dar am observat ca doar la pornirea cu ambreiajul apasat, schimbatorul fiind in viteza I. Daca pornesc cu frana apasata nu se mai aude nimic. Am testat de mai multe ori si de fiecare data face la fel: la pornirea cu ambreiaj fluiera (indiferent de viteza in care este schimbatorul, poate sa fie si pe liber), la pornirea cu frana nu.
*


Asa a facut si la mine,insa numai cand au fost gerurile acelea puternice,acum nu se mai aude nimic!
Raspunzator ar fi rulmentul de presiune.


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ScoRpiO
post 11 Feb 2009, 18:27
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 77
Joined: 6 August 03
From: Bucuresti




salutare baieti..

in primul rand search... s-a mai discutat:

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=132055&hl=

ma asteptam ca, catalinmodena sa va indrume, ca doar in topicul lui am discutat subiectul in detaliu... cititi postul meu din 8 ianuarie ca sa va faceti o idee despre cum sa deosebiti zgomotele... aveti acolo si costuri de reparatie..

bafta!


--------------------
Renault Megane Bicorp 2003 1.6 16V - -
ScoRpiO
____________________________________
Posesor de Renault Megane Bicorp 2.1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 11 Feb 2009, 20:33
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Pai i-am raspuns lui "Buiacka",caci cazul lui seamana cu al meu,si ar fi rulmentul de presiune,cum de altfel ai patit si tu.Iar pentru ceilalti rezolvarea este alta.
Insa ai dreptate cu link-ul,insa aseara am venit de la lucru obosit si decat am rasfoit putin pe aici,cu gandul sa mai dau raspunsuri azi de dimineata.Insa azi am fost la facultate si ....


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renutu
post 11 Feb 2009, 22:08
Post #41


lapin noir


Group: Members
Posts: 245
Joined: 2 June 08
From: Suceava/Iasi




pff deci precizez ca la pornire nu se aude suieratul, se aude doar in sarcina si atat, la peste 2000 de rot/minut, si totusi am schimbat vineri curelele si rolele in service autorziat renault. deci ce sa fie ?


--------------------
Renault Megane 3 GT 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 11 Feb 2009, 23:10
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




La cat ma pricep eu la mecanica tind sa cred ca la tine e o curea slaba!


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renutu
post 12 Feb 2009, 08:42
Post #43


lapin noir


Group: Members
Posts: 245
Joined: 2 June 08
From: Suceava/Iasi




am vorbit cu cei de la reno si m-au rechemat in service sa vada exact care e problema, voi reveni cu detalii


--------------------
Renault Megane 3 GT 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rac
post 24 Nov 2009, 15:00
Post #44


teo


Group: Members
Posts: 276
Joined: 23 July 06
From: Rosiori de Vede




O problema asemanatoare, imi scartaie cureaua de alternator la rece, prima pornire. Se poate schimba separat de distributie? Implica si schimbarea fuliei de alternator?


--------------------
Renault Megane 2.2 2006 - TR 78 VIV
Bicorp Confort Dynamique, 1.6, 16V, VVT, 2006. 118.000km;1.1.2020.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristixxxlog
post 28 Nov 2009, 02:43
Post #45


..


Group: Members
Posts: 440
Joined: 4 August 08
From: BUCURESTI




Daca nu te grabesti o sa schimbi fulia fortat. La mine a debutat doar pe vreme umeda, apoi la turatii mai mari, apoi tot timpul. Totul in maxim 2 saptamani. La final, a cedat si fulia, practic a rupt-o... M-a costat 10 mil reparatia. Asa ca aveti grija cu aceste curele, pot provoca daune mari...


--------------------
Nissan Murano Z51 - 2.5 dci 2011 - B-XXX-LGF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ARAMIS
post 17 Mar 2011, 14:23
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 7 March 07




mda... e ceva banet

pe mine m-a dus la 4 bulioane piesa+manopera la fulie acu 1 an si ceva parca

da nu am lasat-o decat max 2 zile... ca nu o mai suportam smile.gif))). acum partea proasta e ca nu am putut sta langa nea mecanicu cand a schimbat-o si in prima zi de dupa s-a desfiletat de pe axu alternatorului si am ramas un pic in aer. dar a rezolvat-o a doua zi fara ban in plus si a dat si cu substanta de priza pe filetu axului sa fie sigur(desi mie imi e teama ca nici nu a strans cu simt de raspundere de la bun inceput) pentru ca s-a simtit sa faca asta, desi nu mi-a taiat nici o chitanta, a avut o bila alba de la mine






--------------------
Renault Megane 2.1 2003 hatch 1.5dCi 82>100 HP (Ph1) Authentique - BR - - NKD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2024 - 15:48
Dacia