Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Sa fie ambreiajul ? Sa fie altceva ?, Trepidatii, smucituri

ricochet2
post 23 May 2009, 20:36
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Am o problema cu masina. Masina smuceste la plecarea de pe loc, daca nu las ambreiajul foaaaaarte incet, se opreste motorul, la schimabrea intre 1 si 2, la fel, trebuie sa las mai incet, iar cu treapta I nu pot merge cu ambreiajul complet lasat, masina smucind. De tras nu trage cat cred eu ca ar trebui, iar viteza maxima pe care am prins-o a fost de 165 km/h (in carte e 186 km/h). La relanti motorul trepideaza usor, nu tine turatia constanta, iar daca masina a stat foarte mult la soare, chiar are tendinta de a se opri in primele secunde de functionare. La prima Laguna nu am intalnit problemele astea. Dar ce a pus capac la toata treaba asta a fost azi, cand am vrut sa testez demarajul la un drum intins. In treapta a II-a, la 6200 rpm a inceput sa smuceasca urat de tot, de parca ar fi intrat un limitator in actiune. Viteza la momentul respectiv, in jur de 90 km/h. Cu prima Laguna (o berlina 1.6 16V, motor identic cu al breakului care face obiectului acestui topic) mergeam linistit dincolo de 100 km/h in treapta a II-a (nu mult, dar ducea) si nu intra nici o limitare. La fel, motorul mergea rotund si nu scadea turatia la relanti. In plus, vitezele care le obtin la diverse turatii nu-mi prea plac (45 km/h la 3000 rpm fata de 50 km/h la 3000 rpm la berlina, in treapta a II-a, etc.)

Acum va intreb: sa fie oare ambreiajul ? Sa fie altceva ? Sa fie motorul care poate nu e fixat cum trebuie ? Sa fie ceva electronic ? Poate fi si de la filtre sau ulei ? Inca nu le-am schimbat, m-am deplasat mult cu berlina pana acum si ea avea schimbat filtre, ulei, distributie, tot. O sa ma duc si la Renault, dar in afara de mediul curat si elegant de lucru si aparatura pe masura, nu prea am incredere in mecanicii de acolo si nu neaparat in valoarea lor, ci al corectitudinii fata de ce trebuie reparat sau schimbat. De asta am spus sa intreb mai intai, poate persoane care au mai intalnit problema similara, imi pot da un sfat. Merci.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zet105
post 23 May 2009, 22:31
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 15 May 09




"In treapta a II-a, la 6200 rpm a inceput sa smuceasca urat de tot...."

La 6000rot/min nu cumva se taie alimentarea de unde apar si smunciturile?Ai incercat sa vezi cum merge pana in 6000 rot/min?Ai aceleasi simptome?


--------------------
reno Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012) -- - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 23 May 2009, 23:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Nu, nu smuceste pana la 6200. Dar asa smuceste, intr-un ciclu repetitiv, incat zici ca intra limitatorul de viteza al masinilor de Formula 1 cand intra pe linia boxelor. Sa fie si aici ceva de protectie a motorului ?


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CJ-27-BGM
post 24 May 2009, 11:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 219
Joined: 16 September 07
From: Klausenburg




Din cate stiu, la motoarele pe benzina de pe laguna sau cel putin cel de 1.6 16v, la 6000 rotatii iti taie injectia. Dina cauza asta renault-ul nu are zona rosie pe turometru.


--------------------
Renault Laguna 1999 1.6 16V - CJ 27 BGM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 24 May 2009, 11:56
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Aha ! Asta sa fie ? Posibil. Ca mergea tare "rotund" in limitarea respectiva. Parca era o limitare la linia boxelor. Asa se auzea. Pornea, se oprea, pornea, se oprea, de cateva ori pe secunda.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CJ-27-BGM
post 24 May 2009, 14:07
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 219
Joined: 16 September 07
From: Klausenburg




Eu asa stiu ca e. Si daca e asa atunci se explica ceea ce patesti tu. Poate ne mai ajuta cineva. Eu nu am dus-o niciodata asa la limita.


--------------------
Renault Laguna 1999 1.6 16V - CJ 27 BGM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi_Cotrau
post 24 May 2009, 19:45
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 10 September 07




E limitarea mai mult ca sigur....mie mi-a intrat o singura data cand a ajuns pe la 195 biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 1999 1.6 16v Concorde - TM-97-CRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 24 May 2009, 21:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Mama ! In veci nu o sa ajung la viteza aia. Dar e fain ca e limitarea. Ma simt ca la curse biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cridaia
post 25 May 2009, 07:41
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.100
Joined: 25 February 08
From: Sannicolau Mare, Timis




in proportie de 90% este "limitatorul", dar pentru problema la relanti, incearca sa schimbi filtrul de benzina ( daca il desfaci vei ramane surprins de ce vei gasi pe acolo ),probabil nu a fost schimbat niciodata.


--------------------
Volkswagen Passat - Break 2009 - BlueMotion - TM 98 BUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 25 May 2009, 10:13
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Se poate. O sa ma duc la Renault. Singur nu pot, stiu de la cealalta masina. E sub masina.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny78
post 26 May 2009, 14:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.816
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti, Jud. Bacau




Iar la Renault?


--------------------
Renault Laguna 2.0 1994/Business - BC 99 AEB
De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 26 May 2009, 21:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Iar. Dar nu am mai ajuns la Renault. Am cumparat azi filtre noi (Mann), le-am schimbat (plus uleiul Castrol Magnatec 10W40) de unde am cumparat filtrele si uleiul (gratuit, ca le-am cumparat de la ei). Rezultatul ? Nul. Nu e de la filtre si ulei. E din alta parte.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 26 May 2009, 21:44
Post #13





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




ricochet2 vezi daca ai pe undeva un senzor de presiune generala,e o chestie care are o mufa cu treipicioruse,si un furtunas de vacum de la motor.Seamana cu un fel de avans vacumatic dar electronic.Habar nu ai ce mult mi-a dat de furca dracia asta,mai ales ca defectiunea era un contact imperfect in acest senzor.Masina se manifesta cam la fel cu ce ai descris tu,doar ca la mine se repara din senin (de la contactul imperfect,care cate o data era mai "perfect" )


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 26 May 2009, 22:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Merci bundy. Cel mai bine o sa fac o poza la motor si o postez si va rog pe voi sa-mi aratati cu sageti ce trebuie sa verific.

Pana una alta, schimband filtrul de aer, am impresia ca mecanicul nu a montat cum trebuie o dracovenie de cutie de plastic care se imbina cu o alta cutie din plastic in care se afla filtrul. Imbinatura e pe un cerc cu diametrul de vreo 6-7 cm, dar care pare a avea o nervura peste care trebuie trecuta buza uneia din acele cutii. Ei bine, nu e trecuta si totul prezinta un joc destul de mare. Sa ma chinui si sa trec acel colier din cauciuc peste buza cutiei care tine filtrul ?

This post has been edited by ricochet2: 26 May 2009, 22:51


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny78
post 27 May 2009, 08:32
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.816
Joined: 14 February 08
From: Bucuresti, Jud. Bacau




recunosc ca sunt in ceata...


--------------------
Renault Laguna 2.0 1994/Business - BC 99 AEB
De cand am Renault, ingerul meu pazitor si-a luat Lamborghini. Vai de aura lui!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 27 May 2009, 15:02
Post #16





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




Chestia cu filtrul nu poate provoca ce zici tu,iar acel senzor e prins undeva de caroserie!! Pe sub cheder,tu urmareste un furtunas care pleaca de la clapeta de acceleratie,sau de pe langa vacumul de la servofrana,si duce undeva pe caroserie,pe unde am zis mai devreme


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 27 May 2009, 16:49
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Cred ca stiu despre ce vorbesti. O sa fac o poza sa imi arati pe ea. Si ce as putea face senzorului ? Curatat contactele ?


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bundy220
post 27 May 2009, 22:35
Post #18





Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 21 February 09




daca e de vina senzorul atunci trebuie schimbat,e vreo 90 lei italian.


--------------------
n n n -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 29 May 2009, 23:05
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Revin cu o alta precizare, sper sa ma fac inteles mai bine. Daca de ex. merg in treapta I sau II cu viteza constanta, pedala de acceleratie fixa intr-o pozitie, simt cum masina smuceste. Merge, se infraneaza, iar isi da drumul, iar se infraneaza. Asta fara sa-i fac nimic si pe drum drept, deci fara factori externi de franare. Se si aude motorasul electric care insoteste sunetul motorului cum merge in valuri ca sa zic asa. Osicilatiile sint mici, dar sint.

Aceleasi simptome, dar explicat altfel. Daca de ex. merg in treapta a II-a cu 3000 rpm si las brusc acceleratia, intra (cum e si normal de altfel) o frana de motor. Aceasta frana nu intra insa progresiv, finut, treptat, deci ca o deceleratie constanta in timp, ci intra cu smucituri. Ceea ce ma face sa cred ca ori ambreiajul (poate placa de presiune) nu functioneaza corect, ori motorul trepideaza de la vreun suport mai slabit si atunci toata miscarea se transmite cu intarziere in caroserie, ori franele sint blocate partial (mai ales pe spate) si atunci o smucitura mai puternica le elibereaza, urmand a se rebloca la o viteza mai mica si tot asa, ceea ce ar putea genera aceste smucituri. Mentionez ca atunci cand apas frana (si de serviciu si de mana), se aud niste scartaieli pe spate, ca si cum ar fi o corabie care scartaie pe mare la tangaj.

E o problema reala. La cealalta masina, cand lasam ambreiajul, chiar brusc, deceleratia era constanta, nu smucea.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 30 May 2009, 21:35
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.431
Joined: 29 August 06
From: A R A D




smuciturile nu pot venii de la placa de presiune..asta cind moare nu mai poti baga in viteza cu motorul pornit...smuciturile pot provenii insa de la discul de ambreiaj- arcuri rupte- ....sau ai vreo problema electrica..vreun senzor care o murit..pune-o la un tester si poate vei afla mai multe despre acel senzor.

zgomotele de pe spate in timpul actionarii frinei provin de la mecanismele frinei ,poate uzura ferodourilor in cazul echiparii cu tambur...sau placutele sunt foarte subtiri iar cilindrul este iesit peste limita normala din cilindru...in cazul echiparii cu discuri pe spate...si tot in cazul asta zgomotele pot provenii de la componetele frinei de mina ...


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
just_illusions
post 30 May 2009, 22:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 406
Joined: 22 November 08
From: Timisoara




Eu zic ca-i cam mult .... sa ne limitam la ambreiaj ..acolo e problema, cam aceeasi problema o am si eu, si inca de la inceput. Testere am pus pe dansa si nu au spus ca ar fi ceva in neregula in acest sens, da personal nici nu cred ca au testerele ce sa spuna in acest sens !
Nici prea multe alternative nu sunt ... cand pica, schimbam, pana atunci ... servus, sau schimbam de acum daca avem destui bani !


--------------------
Renault Laguna 1999 / 1.8 16v / - TM 11 YNF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 30 May 2009, 22:33
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.431
Joined: 29 August 06
From: A R A D




daca era ceva de arita..it aratau si testerele..daca nu inseamna ca electrica/senzori e ok...deci ,vorba ta, atunci ramanem in zona CV....eu asi paria pe disc...arcuri rupte sau sarite...sau pur si simplu e uzat...dar refuza sa patineze.


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco bm
post 30 May 2009, 22:46
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 7 October 08




Ciudata treaba.Acelasi lucru il pateam cu "fosta",un Opel la care in momentul in care smucea pur si simplu se aprindeau si becurile la bord.La un moment dat m-am oprit si m-am dat jos din masina injurand pe marginea drumului.Am fost la mecanici,teste si nimic,iar dupa o luna si-a revenit singura.
Dupa ca am vandut-o am condus-o din nou si am alimentat cu benzina din MOL,iar pe drum a inceput sa faca la fel:smacituri in mers de mama focului(ca niste goluri de aer),iar dupa aceea m-a sunat prietenul ca a alimentat de la alta benzinarie si si-a revenit(atunci am facut legatura ca si eu alimentam la MOL in aceea perioada cu probleme).Deci o posibila problema:benzina,daca va ajuta.
Nici Lagunei nu-i prea prieste aceea benzina(nu "trage") si de atunci nu mai alimentez de acolo.

This post has been edited by coco bm: 30 May 2009, 22:48


--------------------
renault Captur 2018 1.2 Tce
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 31 May 2009, 00:06
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Am mai avut o Laguna inainte si alimentez din acelasi loc (OMV calea aradului in Timisoara). Nu facea ce face masina de acum. Nu cred ca e de la benzina. Masina a facut asa de cand am luat-o, dar am sperat sa se rezolve cu schimbarea de filtre, ulei, etc. Poate credeam ca e doar o impresie.

Vad ca adi si just_illusions vorbesc si insista pe acest cuvant tester. Dincolo de aura de generic, ce reprezinta acest "tester", ce teste trebuiesc facute sau cerute, la ce componente, sisteme, etc. ?


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 31 May 2009, 00:25
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.431
Joined: 29 August 06
From: A R A D




testerul...de fapt reprezinta cuplarea unui laptop cu program de diagnoza la computerul masinii.acesta din urma memoreaza toate erorile si reda/inregistreaza parametri normali/anormali ai motorului,a senzorilor,iti mai spune despre air-baguri,mai aflii ce functii ai pe la masina,dar care nu sunt activate. in urma unui tester se pot elimina sau descoperii in mare parte efectele /defectele care ar putea fii din cauza "electricii" de pe masina.



--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 31 May 2009, 01:08
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Asta stiam si inainte. Dar cel care face testul e sef. Eu nu stiu ce face el acolo si in plus poate sa indruge verzi si uscate, poate bate campii, nu il pot contrazice. De asta nu-mi surade ideea testului. In esenta e un lucru bun. Dar atat timp cat esti la cheremul celui care citeste si care iti da ce vrea el, ofera foarte putine date concludente. Eu nu ma pot duce la Renault si sa cer sa faca un test si sa cer tot ce poate el citi de pe masina. El va cere sa-i spun probabil specific ce anume sa caute.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adi R5
post 31 May 2009, 12:03
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.431
Joined: 29 August 06
From: A R A D




test la opel astra g..1.7 dti..aveam un martor galben care se aprindea cind il apunca...pe la 130-140..dar pe la 90 se stinge....am mers la "omu" i-am povestit ce si cum..o pus testerul si mi-a spus ca problema vine de la un senzor montat undeva pe viblochen,prin baia de ulei..care o ia razna in turatii...oricum,am mai mers vreo 12.000 cu masina pina am vandut-o.

test la opel astra h,1.9 cdti..150cp...tot asa...acelasi martor...tot in aceleasi conditii..adica demaraj puternic,sintome putin mai accentuate..nu se mai accelera asa tare cind se aprindea senzorul..bun.."omu" cu testerul ne-o bagat in sperieti: trebuie schimbat admisia (2300ron+manopera)...am luat la citit astraclub si am descoperit buba: o banala tije care era actionata de acceleratie si care se plimba la turatii,pe niste bile..era cazuta..am pus-o la loc si trai si voie buna.

deci..e cu dus-si-intors si testerul asta.

la laguna nu am fost deocamdata la tester pentru ca nu am motive...toate "beculetele" se sting la timpul lor si nu se aprinde nici unul in timpul mersului sa imi deie de gindit..


--------------------
Renault Espace 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ricochet2
post 31 May 2009, 12:16
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.770
Joined: 8 November 08
From: Timisoara




Da, dar la mine nu se aprinde nici un beculet. Nici SERV, nici nimic. Totul e frumos pe display si sinteza vocala. Din punctul de vedere al computerului, masina e ok.


--------------------
Renault Laguna Concorde 1.6 16V 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Monaco
post 1 Jun 2009, 08:29
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 14 January 09
From: Bucuresti




Salut ! Am un Laguna p2 din 1999 1.6 , de dimineata cand sa plec cand am apasat ambreiajul parca ziceai ca incerc sa-l infig in nisip si intra foarte greu in viteza 1 si in R. E clar ca s-a dus cablul dar intrebarea e daca s-a dus cu tot cu disc ?


--------------------
Renault Laguna 1999 Ph2 Concorde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zet105
post 1 Jun 2009, 10:29
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 393
Joined: 15 May 09




QUOTE(ricochet2 @ 29 May 2009, 23:05)


Aceleasi simptome, dar explicat altfel. Daca de ex. merg in treapta a II-a cu 3000 rpm si las brusc acceleratia, intra (cum e si normal de altfel) o frana de motor. Aceasta frana nu intra insa progresiv, finut, treptat, deci ca o deceleratie constanta in timp, ci intra cu smucituri.

*



Aceleasi simptome si la mine doar ca smuciturile nu sunt mari.Mai exact in treapta a 2 a pe la 2500ture fara sa ating acceleratia daca las ambreajul sus apar aceste smucituri.Pare ca i-ar taia alimentarea sau ceva de genul.Mai exact masina nu curege lin in frana de motor asa cum ar fi normal.Cum a zis si ricochet2 nu am nici un martor in bord, sinteza vocala zice ca totul e ok.Filtrele le-am schimbat pe toate.Ulei motor,ulei cutie de viteze,distributie.Deci problema nu se trage de aici.Singurul lucru la care ma gandesc.....suportul motor care la mine e dus.In cursul zilei de maine trebuie sa-l schimb.Am sa-ti zic daca se trage cumva de aici problema.
Pe mine nu prea ma deranjeaza asa tare desi as fi curios la ce sa ma astept ca nu vad nici eu prea normale aceste smucituri.
Ricochet2 se pare ca nu esti singurul cu aceeasi problema.E posibil sa mai fie si alte persoane dar sa nu fi dat prea mare importanta acestui aspect.


--------------------
reno Megane 3, 1.5dci, 110cp, phase 2(2012) -- - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2024 - 15:55
Dacia