Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme, Batai la motorasul de la aeroterma

rrazvan
post 8 Jun 2008, 15:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 8 June 08
From: ARAD




Attached File  Poza_comutator.doc ( 519k ) Number of downloads: 323
Am si eu o problema:cand pun contactul,se aud vreo 8 batai la motorasul de la aeroterma (de sub stergatoare).Acest lucru se intampla cand comutatorul este pe pozitia "0" sau pe oricare treapta din partea dreapta (cand este pe una din treptele din stanga,nu se aud aceste batai)-vezi poza din atasament.Ma poate ajuta cineva,ati mai patit asa ceva?
Mersi anticipat.


--------------------
Renault Laguna II HB 2001/1,8;16V
O singura viata,o singura iubire: JUVE !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aquabluedod
post 9 Jun 2008, 04:27
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 15 April 08
From: Bucuresti




Salut,cauta pe forum gasesti cu siguranta cauza in detaliu ,mai exact este rotita care actioneaza clapa de recirculare a aerului....


--------------------
Renault Talisman 2017 1.6 dCi 130 HP Intens - B 918 NDD
Renault Megane III 1.9 dCi 130HP Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 9 Jun 2008, 08:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




bine ai venit pe forum,
un ajutor ca pt. nou veniti: http://reno.ro/index.php?showtopic=42013&hl=clapeta+pocnet


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 9 Jun 2008, 08:49
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Si un ajutor cu un tutorial, cu obiectia ca nu stiu unde e amplasat ansamblul la Megane 1 si nu stiu cat de fiabila e "reparatia", dar rotita separata nu cred ca gasesti:
http://reno.ro/Reparatie-la-mecanica-de-re...re-t104909.html


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 9 Jun 2008, 13:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




19vik, din pacate, la megane 1 e f. diferit sistemul si amplasarea, si eu am aceeasi problema si am extras tot modulul cu motoras si rotita intermediara (singura vinovata).
Desi rotita e mult mai robusta ca la megane 2, tot s-a uzat si reparatia cu epoxi e practic imposibila, in postul catre care am dat link-ul am si explicat detaliat.
Urmeaza sa dau o raita pe la dezmembrari si poate poate gasesc o rotita.

This post has been edited by radunre: 9 Jun 2008, 13:43


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 9 Jun 2008, 16:22
Post #6


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




Vezi topicul asta

http://www.reno.ro/MEGANE-CLASSIC-probleme...33-t108868.html

de la postul 25 in jos si bafta!


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- BMC filters-Chrome window trims-Xenon - Smoked taillights
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 9 Jun 2008, 18:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




adrian mgn - am vazut toate posturile legate de aceasta problema dar parerea mea e ca fara o rotita noua nu se poate rezolva problema, poate doar pentru o perioada f scurta. Am mai precizat ca fortele care apar acolo sunt deosebit de mari si daca o rotita din polietilena/polipropilena injectata a cedat cu atat mai putin v-a rezista o picatura de epoxi sau alt material, plus ca nu exista lipici care sa adere la PP/PE, aceste materiale se lipesc doar prin topire sau cu ultrasunete...
Rotitele pe care eu le-am gasit la fata locului arata cam asa:

aceasta e rotita intermediara - face legatura intre modulul cu motoras si rotita care este montata pe axul clapetei de recirculare
rotita_alba_1.JPG ( Size: 106.5k ) Number of downloads: 2073
rotita_alba_2.JPG ( Size: 119.1k ) Number of downloads: 1785

se pot observa cativa dinti uzati si unul aproape dislocat (dreapta sus)

aceasta este rotita de pe axul clapetei de recirculare
rotita_clapeta_recirculare.JPG ( Size: 526.3k ) Number of downloads: 1940

in dreapta ei este "lagarul" in care se roteste rotita alba

acesta este modulul motorasului
modul_motoras.JPG ( Size: 171.1k ) Number of downloads: 1992

acesta are 3 fire, 2 sunt alimentare si unul determina sensul de rotatie. Odata activata, rotatia este temporizata din pacate si nu tine cont de fortele care apar. Temporizarea este dictata de cele 2 condensatoare galbene pe care eu le-am redus la ~ jumatate valoare pt. a reduce stress-ul asupra elementelor mecanice in momentul atingerii capatului de cursa.

Demontarea modulului si extragerea rotitei albe se poate face si fara extragerea ansamblului ventilator (cel putin la versiunile fara AC - cum am eu)
demontare_modul.JPG ( Size: 224.21k ) Number of downloads: 2194

Se desface doar pana la faza de schimbare filtru habitaclu.

Modulul in pozitie arata asa
modul_motoras_2.JPG ( Size: 502.11k ) Number of downloads: 1189


Mufa de conectare se afla sub cea mare cu plastic rosu. Se extrage prin departarea clemei vizibile in dreapta imaginii si tragerea inspre motor
conectare.JPG ( Size: 245.61k ) Number of downloads: 1141


Urmeaza sa gasesc o alta rotita alba, in stare buna si sa remontez totul.



This post has been edited by radunre: 9 Jun 2008, 18:52


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 19 Jun 2008, 18:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




eu nu pot sa identific pe unde aspira aerul atunci cand o pun pe recirculare, am vrut sa pulverizez acolo o substanta antibacteriana dar nu gasesc pe unde trage ?!


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tykazs
post 8 Aug 2009, 14:14
Post #9


Aurel


Group: Members
Posts: 108
Joined: 11 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(radunre @ 9 Jun 2008, 18:35)
adrian mgn - am vazut toate posturile legate de aceasta problema dar parerea mea e ca fara o rotita noua nu se poate rezolva problema, poate doar pentru o perioada f scurta. Am mai precizat ca fortele care apar acolo sunt deosebit de mari si daca o rotita din polietilena/polipropilena injectata a cedat cu atat mai putin v-a rezista o picatura de epoxi sau alt material, plus ca nu exista lipici care sa adere la PP/PE, aceste materiale se lipesc doar prin topire sau cu ultrasunete...
Rotitele pe care eu le-am gasit la fata locului arata cam asa:

aceasta e rotita intermediara - face legatura intre modulul cu motoras si rotita care este montata pe axul clapetei de recirculare
rotita_alba_1.JPG ( Size: 106.5k ) Number of downloads: 2073
  rotita_alba_2.JPG ( Size: 119.1k ) Number of downloads: 1785

se pot observa cativa dinti uzati si unul aproape dislocat (dreapta sus)

aceasta este rotita de pe axul clapetei de recirculare
rotita_clapeta_recirculare.JPG ( Size: 526.3k ) Number of downloads: 1940

in dreapta ei este "lagarul" in care se roteste rotita alba

acesta este modulul motorasului
modul_motoras.JPG ( Size: 171.1k ) Number of downloads: 1992

acesta are 3 fire, 2 sunt alimentare si unul determina sensul de rotatie. Odata activata, rotatia este temporizata din pacate si nu tine cont de fortele care apar. Temporizarea este dictata de cele 2 condensatoare galbene pe care eu le-am redus la ~ jumatate valoare pt. a reduce stress-ul asupra elementelor mecanice in momentul atingerii capatului de cursa.

Demontarea modulului si extragerea rotitei albe se poate face si fara extragerea ansamblului ventilator (cel putin la versiunile fara AC - cum am eu)
demontare_modul.JPG ( Size: 224.21k ) Number of downloads: 2194

Se desface doar pana la faza de schimbare filtru habitaclu.

Modulul in pozitie arata asa
modul_motoras_2.JPG ( Size: 502.11k ) Number of downloads: 1189


Mufa de conectare se afla sub cea mare cu plastic rosu. Se extrage prin departarea clemei vizibile in dreapta imaginii si tragerea inspre motor
conectare.JPG ( Size: 245.61k ) Number of downloads: 1141


Urmeaza sa gasesc o alta rotita alba, in stare buna si sa remontez totul.
*



Radune, am exact aceeasi problema care se descrie insa sunt nesigur de o chestie. Am observat ca motorasul ala se invarte permanent... e ok asa sau mai este si o alta problema? nu e normal sa se opreasca dupa un timp?vreau sa stiu daca e normal asa pt ca as vrea sa repar montajul, sa caut pe la ceasornicari poate nimeresc o rotita identica insa daca faza cu invartitul permanent e o alta problema, o las balta. Multumesc


--------------------
Renault Megane 1.4 RL Hatchback 1996 - NT07BHH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 9 Aug 2009, 11:51
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




incearca asa: pune butonul de aeroterma(ventilator) in pozitia "0", pune contactul(cheia) si incearca sa pornesti recircularea (la mine rotesc butonul de aeroterma in stanga, pozitiile 1-2-3-4) daca motorasul clapetei de recirculare nu se opreste in 5-10 secunde, e o problema electrica/electronica si daca nu te pricepi e indicat sa apelezi la un specialist/cunoscator. Pot sa-ti spun ca cele 3 fire de la motoras/modul au functiile: alimentare (+), alimentare (-), comanda schimbare directie. Electronica continuta in modulul motorasului e f. simpla, piesele se gasesc la max. 10 ron ! dar problema poate veni si de la butonul de miscare a clapetei (ventilator). Eu as incerca un test f. simplu, alimentarea separata a modulului cu motoras, daca nu se opreste in max. 10 secunde e bai la integratul continut, f. simplu de schimbat pt. cineva cu oaresce experienta. Succes


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 05:59
Dacia