Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu se aprinde bujia

ovdiu
post 8 Dec 2012, 16:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 8 December 12




Salut, am si eu un renault megane 1 classic 2002 1.9 Dci si am si eu o problema acum cu venitul ierni dimineatza nu se aprinde martorul de la bujie cand pun contactul, tin sa spun ca am schimbat si bujiile si releul.
Stiti cumva care ar fi problema
Merci


--------------------
Renault Megane 2002/Classic/1.9Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 8 Dec 2012, 22:45
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




La tine nu cred că ai releu pentru bujii ci un modul care comandă bujiile.
verifică siguranța încercuită (este de 70A). Dacă nu este de acolo atunci caze posibile pot fi conexiunile dintre modulul de comandă al bujiilor și ECU și altele care necesită investigații mai amănunțite.
Să verifici dacă totuși vine curent la bujii, poate este ars becul.

Attached thumbnail(s)
MEGANE_I.jpg ( Size: 18.47k ) Number of downloads: 274


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovdiu
post 9 Dec 2012, 20:01
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 8 December 12




Multumesc lupo_1.7sdi, dar am fost la 4 mecanici toti si-au dat cu parerea primul a zis sa schimb bujiile altul releul altul regulatorul de motorina altul injectoarele asa ca nu stiu ce sa mai schimb,

Problema e ca cateodata se aprinde martorul de la bord cateodata nu dar dak e foarte frig afara el se aprinde dupa vreo 3 sau 4 min si atunci pot sa o pornesc, i-am facut si o diagnoza computerizata si a aparut o intrerupere la bujie dar nu gasesc intreruperea instalatia electrica nu are nimic sigurantele nu e arsa nici una asa ca dak a mai patit cineva asa sa imi spuna

9 Dec 2012, 20:04:
Tot pentru lupo_1.7sdi asa arata releul meu

This post has been edited by ovdiu: 9 Dec 2012, 20:04

Attached thumbnail(s)
vand_releu_bujii_renault_megane_scenic_1_9dti__2ZVZZk.jpg ( Size: 219.3k ) Number of downloads: 315


--------------------
Renault Megane 2002/Classic/1.9Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lupo_1.7sdi
post 10 Dec 2012, 01:09
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 325
Joined: 22 August 09
From: BRASOV




Pai da este cum am zis eu, este un modul de comandă și nu un releu obișnuit, dar cred că l-ai schimbat degeaba.
La tine cred că nu se alimentează ECM, în primul post nu ai spus că nu pornește mașina.
De chestia asta îți poți da seama făcând diagnoză atunci când nu se aprinde spira. Dacă nu reușește să se conecteze la ECU atunci asta este problema.
În mod obișnuit dacă nu sunt alte probleme motorul trebuie să pornească și fără bujii, mai chinuit dar pornește.
Acum ce poți face tu:
- curăță cu spray de contacte mufa de la ECM, de la modulul de comandă al bujiilor și de la relee.
- vezi care este starea releului care alimentează ECM (Engine control relay), eventual schimbă-l, se poate verifica și scos de pe mașină: se pun la baterie 85, 86 (85 la +, 86 la -) și cu ohmetrul pus pe 87,30 se urmărește dacă se închide circuitul.

Dacă după asta nu obții nimic, trebuie făcute investigații mai amănunțite (trebuie verificate tensiunile de la pinii ECM). Îți trebuie doar un instrument de măsură, niște fire, ceva scheme și îndrumări pe care o să ți le dau aici dacă ești dispus să faci tu asta.

Câtă vreme nu este totul în regulă dpdv electric nu are rost să te gândești la injectoare sau regulator.

Ar mai putea fi o problemă cu ECT (senzorul de temperatură al lichidului de răcire) pentru că ăsta spune ECM cât timp să țină bujiile, dar nu cred să fie ăsta deoarece spira aia ar trebui să se aprindă cât de puțin de fiecare dată. Și dacă ar fi ăsta de vină ar trebui să-ți arate temperatua aiurea în bord.

Attached File(s)
Attached File  engine_bay_layout.pdf ( 228.2k ) Number of downloads: 78


--------------------
Renault Megane 1 Classic, 1.6 benzina, 8 valve 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 10 Dec 2012, 08:28
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




ovidiu, verifica atent toate sigurantele din compartimentul motor dar fiindca spuneai ca defectul apare cu intermitente, (asa cum a spus si lupo_1.7sdi) verifica releul si contactele releului notat cu nr. 2 din imaginea postului #2.

Pt. o diagnoza mai usoara scoate releul de la pozitia 2 si pune in loc unul din pozitia 3 sau 4 (care-l ai prezent) dupa care incearca pornirea motorului.
Releele 1 si 2 trebuie sa fie in pozitie si functionale pt. a putea porni motorul.

Daca porneste motorul din prima, fuguta la un magazin serios de piese auto si comanda un releu identic. Daca ai dezmembrari cu Renault prin apropiere, recomand sa cumperi de acolo, doar de pe Renault, aceste relee sunt putin mai "speciale" fata de cele monmtate pe majoritatea marcilor.
Attached File  Sigurante_motor.pdf ( 32.21k ) Number of downloads: 111


This post has been edited by radunre: 10 Dec 2012, 08:32


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 20:21
Dacia