Nu gasesc filtrul de benzina !, Urgent !!!
![]() ![]() ![]() |
Nu gasesc filtrul de benzina !, Urgent !!!
Andrei Plesa |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Twingo
- Ph - 17 - SLV
2002 / 1,2
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#2
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sunt variante de Twingo care se pare ca au filtrul de benzina in rezervor.
Nici eu nu-l gasesc pe masina mea. Sper cat de curand sa am timp sa demontez ansamblul pompa-sonda din rezervor ca sa vad ce-i pe acolo. Eu intentionez sa adaptez sistemul asfel incat sa-i pot monta si filtrul extern. Profit de aceasta ocazie, daca exista cineva care s-a confruntat cu aceeasi problema si a montat un filtru extern, il rog sa posteze aici niste poze din care ne-am putea inpira si noi. Multumesc! This post has been edited by tunderbird: 3 Sep 2009, 23:01 |
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
0ctavianus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 10 January 09 From: Bucuresti ![]() |
La mine filtrul de benzina este pe partea stanga, in dreptul rotii din spate.
|
--------------------
Renault
Twingo
1994
|
|
Andrei Plesa |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 22 September 08 ![]() |
Va multumesc pentru raspunsuri. Din moment ce filtrul, nu este la iesirea din rezervor, in partea stanga, asa cum am mai auzit la alti posesori de Twingo, sunt de acord cu tine, Tunderbird, ar putea fi in rezorvor. Totusi, mi se pare ciudat ca nu m-au informat, cei de unde am luat piesele originale. Singura solutie ramane sa il montez improvizat. Va tin la curent. Cu respect ! Andrei Plesa. |
--------------------
Renault
Twingo
- Ph - 17 - SLV
2002 / 1,2
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#5
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
A venit si timpul sa ne ocupam de problema aceasta; ii spun problema pentru ca eu personal nu inteleg de ce Renault a renuntat la filtrul de benzina aflat sub masina.
Sa incepem: Dat fiind faptul ca asa cum s-a mai discutat pe aici, sunt masini care nu mai au acel filtru de benzina, m-am apucat de investigat daca nu cumva exista chiar la pompa electrica aflata in rezervor. Pentru a avea acces la pompa trebuie asezata bancheta din spate in pozitia in care masina este folosita pentru bagaje voluminoase. Pentru asta, ridicati hayonul, goliti portbagajul, lasati cele doua spatare ale banchetei in fata (deblocarea se realizeaza de la manerele dinspre contraaripile rotilor spate, dupa care apucati cele doua manere (de deblocare si de ridicare) aflate in spatele banchetei in portbagaj, le strangeti si ridicati bancheta. In manualul de utilizare sunt si ceva poze pentru cei care inca nu au descoperit metoda de rabatere a canapelei. Dupa eliberarea spatiului de sub canapea se da jos mocheta portbagajului si se ridica mocheta podelei atat cat permite. Veti vedea in partea dreapta un capac din plastic care acopera gaura de vizitare catre rezervor. Scoateti acel capac si o sa vedeti in toata splendoarea sa (plin de praf, bineinteles) capacul de la rezervor care este solidar cu tot ansamblul pompa de benzina+sonda de nivel. Inainte de a demonta conducta de benzina (in cazul meu este doar una, la alte tipuri pot fi doua sau chiar trei, parca) si mufa electrica, curatati bine toata mizeria de acolo. Dupa acesta, vedeti ca exista niste sageti care indica modalitatea de pozitionare atat a capacului cat si a piulitei de strangere. Retineti pozitiile acestora. "Piulita" este impropriu spus, pentru ca este de fapt ca un colier/coroana filetat/a, exact ca la butoaiele de plastic pentru varza murata. Desurubati piulita folosind ambele maini, evitand pe cat posibil sa bateti cu ciocanul sau sa fortati cu diverse parghii, surubelnite, patent, etc. La mine s-a desfacut la mana, este adevarat m-am agitat putin, dar pana la urma a cedat. Trageti afara ansamblul pompa/sonda avand grija sa nu agatati/indoiti tija plutitorului si sa nu pierdeti garnitura de etansare. Sa aveti un lighean sau o cana mai mare langa voi, pentru ca acel ansamblu se umple cu cca 500 ml de benzina si cand il scoateti din rezervor riscati sa varsati benzina prin masina. Mai jos o sa vedeti poze asezate chiar in ordinea descrierii de mai sus. Pompa are o protectie in forma de oala, care dupa parerea mea ajuta la o separare mai eficienta a particulelor grosiere aflate in benzina. Spun asta pentru ca dupa ce am dat aceasta oala jos am gasit o sita-sorb destul de curata, iar in oala nu era cine stie ce mizerie. Dupa ce chipurile am curatat bruma de particule ce erau pe sita si in oala am trecut la operatia de remontare care se face in ordine inversa a ceea ce am descris mai sus. La montaj trebuie sa fiti atenti la introducerea sondei fara a forta tija plutitorului si la montajul garniturii (oring) de etansare. Pozitionati capacul cum va indica sageata si strangeti piulita pana in pozitia in care era inainte de demontare. <span class='edit'>29 Nov 2009, 00:53:</span> Concluzia este ca in rezervor exista o sita-sorb care foloseste la protejarea pompei si nicidecum la protejarea injectoarelor. Ca atare m-am hotarat sa-i montez acel filtru cu care au fost dotate celelalte modele Twingo. Filtrul il aveam cumparat mai de mult timp impreuna cu celelalte filtre pentru revizie. Pentru montajul acestui filtru m-am folosit de pontul vandut de bubu si anume acela ca deasupra carcasei ambreiajului in vecinatatea cuplei electrice de la sonda lambda se afla o cupla rapida pe traseul de alimentare cu benzina. Am desfacut acea cupla, am introdus in ea stutul de intrare al filtrului iar intre stuturile ramase am pus un furtun de benzina de dacia strans cu coliere la ambele capete. Furtunul l-am lasat ceva mai lung si l-am prins cu bride de plastic de cablajele electrice si furtunele originale. La fel am procedat si cu filtrul de benzina in scopul evitarii frecarii cu diverse obiecte vecine. Urmeaza sa caut o cupla rapida pe care sa o montez pe conducta care merge la rampa injectoarelor si care se va cupla la celalat stut al filtrului (cel care acum este bagat in furtun). O cupla cu cot exact ca cea de la rampa injectoarelor s-ar potrivi la fix. Cred ca pozele fac mult mai mult decat prezentarea mea, asa ca va las sa studiati: This post has been edited by tunderbird: 29 Nov 2009, 01:15 Attached thumbnail(s) 100_1420.JPG ( Size: 697.12k ) Number of downloads: 2589 100_1419.JPG ( Size: 630.66k ) Number of downloads: 2554 100_1417.JPG ( Size: 612.38k ) Number of downloads: 2507 100_1402.JPG ( Size: 579.38k ) Number of downloads: 2556 100_1403.JPG ( Size: 627.25k ) Number of downloads: 1353 100_1405.JPG ( Size: 334.08k ) Number of downloads: 863 100_1406.JPG ( Size: 637.12k ) Number of downloads: 820 100_1407.JPG ( Size: 430.61k ) Number of downloads: 838 100_1423.JPG ( Size: 409.25k ) Number of downloads: 2052 100_1428.JPG ( Size: 629.96k ) Number of downloads: 893 100_1430.JPG ( Size: 973.23k ) Number of downloads: 1021 100_1432.JPG ( Size: 916.98k ) Number of downloads: 1009 |
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
dxr |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 388 Joined: 27 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Multumim tunderbird foarte util postul tau si pozele facute!!
|
--------------------
Daewoo
Matiz
2005
|
|
renotgo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Da ,foarte util postul tunderbird ,in sfarsit am vazut cum arata "filtrul" din rezervor !
![]() Apropos ,eu cred ca francezii au fost destul de constienti de realizarea lor ,asa ca ma las pe mana lor ... This post has been edited by renotgo: 29 Nov 2009, 12:15 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#8
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, probabil constienti de reducerea costurilor si de reducerea duratei de viata a injectoarelor.
Mai demult am avut niste peripetii cu un Clio Symbol la care pe la 20.000 km mi-au picat doua injectoare. Masina era inca in garantie si au refuzat sa mi le schimbe pe garantie pe motiv ca nu am folosit benzina de calitate. Asa ca in ceea ce ma priveste, sunt foarte convins ca sunt foarte constienti in ceea ce priveste atitudinea de pacalire a clientilor. Pana si la batrana Dacie pe injectie desi are acea sita-sorb in rezervor, exista si acel filtru montat sub masina. La o masina cu un pret deloc neglijabil (Loganul este mai ieftin fata de un Twingo la vremea lui), si cu atat mai mult la un Initiale care este varf de gama, nu gasesc motivul pentru care s-au zgarcit la montarea acelui filtru care nici macar nu este suplimentar. This post has been edited by tunderbird: 29 Nov 2009, 13:53 |
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
De foarte multe ori solutiile luate din punct de vedere economic, nu au fost neaparat si unele bune. Si asta cel putin pentru o tara cum este a noastra, unde produsele nu prezinta o garantie a calitatii.
Pur si simplu o chestie economica dar care ar putea sa coste...insa pe proprietar. Atata timp cat alimentezi din Romania factorul de risc este foarte crescut, daca in Franta sa zicem ca Renault a mers "pe incredere" vis a vis de statiile de benzina si calitatea carburantilor de acolo, la noi nu putem spune acelasi lucru. In general toate sunt bune si frumoase pana pica primul set de injectoare.... ![]() This post has been edited by bubu782001: 29 Nov 2009, 13:39 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salutare,
sa inteleg ca daca ai filtrul de benzina in ansamblul pompa de benzina (ca si cel din poza) atunci nu mai ai filtru in alta parte? ![]() Am scos si eu azi pompa de benzina, m-am chinuit ceva pana am desfacut capacul ala negru dar am reusit... ![]() Inauntru ,jos la sita nu era asa mizerie ca si la thunderbird,dar am spalat bine cu benzina, am sters un pic si rezistenta de la indicatorul de benzina.Filtrul acela l-am frecat bine cu o periutza de dinti si cu benzina, un pic un pic de mizerie tot a iesit. Simptomul e la masina e ca, cateodata nu porneste la prima cheie:benzina este, bateria e ok, invarte demarorul dar nimic,daca calc putin pedala de acceleratie porneste.Mai mult se intampla ca primii cativa zeci de metri merge ciudat,parca se ineaca motorul si nu trage bine,apoi isi revine.Presupunerea mea e ca initial pompa trage ceva mizerie sau chiar apa si de aceea se comporta asa.O sa incerc sa pun un filtru de benzina ca lumea in partea din fatza, cum a pus thunderbird. Sanatate si numai bine. ![]() This post has been edited by azaghorth: 5 Dec 2009, 14:28 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#11
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu neaparat. Bubu are si sita aia in rezervor si are si filtrul de langa rezervor, care ma rog, l-a mutat in compartimentul motor.
Parerea mea este ca toate masinile cu pompa electrica amplasata in rezervor ar trebui sa aiba si acea sita si cred ca toate Twingo o au. Totusi dupa cum vad eu din poze ai rezervor fara recirculare (un singur racord de benzina), exact ca la mine. Este posibil sa nu ai acel filtru extern (ca si mine), dar inainte de a te apuca sa montezi un alt filtru, ar fi bine sa verifici mai intai sub masina in fata rotii spate stanga, langa rezervor. La remontarea ansamblului pompa-sonda , ai avut grija sa montezi garnitura corect? Sa ai grija sa verifici la primul plin sa nu lasi urma de benzina pe asfalt. This post has been edited by tunderbird: 6 Dec 2009, 00:02 |
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Mutarea filtrului de la rezervor in fata, a avut de fapt un rol practic, pur si simplu imi e sila sa ma bag sub masina pt un rahat de filtru. E altceva cand ridici capota si il schimbi. Conform documentatiilor tehnice cam toate Twingo au acel fitru acolo, insa probabil din motive economice, Renault nu a echipat si in realitate toate unitatile cu acel filtru (a preferat sa fie doar pe hartie). Am mai vazut Twingo-uri cu filtrul acolo (langa rezervor) si sunt fericit ca l-am avut si eu - un motiv in plus sa cred ca injectoarele sunt destul de curatele.
This post has been edited by bubu782001: 6 Dec 2009, 02:46 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
@thunderbird
O sa ma uit daca este filtrul in spatele rotii... ![]() Pai cred ca am pus bine garnitura,am pozitionat-o pe marginea filetului , ca era un pic inaltata doar cat sa stea garnitura, apoi am pus pompa si la sfarsit capacul, am strans cu mana cat am putut de tare, erau toate sagetile la semn.inainte sa pun capacul ala de plastic am pornit motorul si m-am asigurat ca nu iese benzina.Am lasat motorul un pic la relanti, si cand am vazut ca totul e ok am inchis.Peste ceva zile o sa verific din nou. |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
_remusik_ |
![]()
Post
#14
|
![]() sharpest blade Group: Members Posts: 33 Joined: 29 September 09 ![]() |
acum am desfacut si eu "ansamblul" din lipsa de ocupatie
![]() |
--------------------
reno
twingo
2002 ...Sunt Cel Mai Frumos Din Orasul Acesta
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Salutare,
am cumparat un filtru de benzina Champion L101.La indicatii de folosire zice ca trebuie montat pe bucata pana in pompa de benzina... ![]() Cred ca de mai bine de 15 ani se pune pompa de benzina direct in rezervor,cam greu sa montez filtrul acolo...plus ca pompa are o constructie aparte. Ce parere aveti, are ceva daca il montez in fata,inainte sa intre in sistemul de injectie? Merci PS:Pe cutie nu scrie nici o instructiune in engleza, franceza,...nu stiu de unde au scos-o romanii ca trebuie pus filtrul inainte de pompa... ![]() cimg6062x.jpg |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
renotgo |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
De ce vrei sa complici lucrurile ...? Lasa-ti masina asa cum a fost fabricata si vei vedea ca n-ai sa ai nicio problema .La cei 260000 km cat are masina mea pe bord n-am avut nicio problema cu injectoarele sau pompa de benzina .Adevarul este ca mentin aproape permanent rezervorul plin .
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Se poate pune lejer filtrul inainte de rampa. Asa am facut si la mine. Si tunderbird a facut asta. De ce? Pentru ca este mai usor de schimbat/accesat.
Un filtru de benzina este BINEVENIT pe instalatia noastra la ce benzine avem in tara. Nu risca "sanatatea" injectoarelor pentru un amarat de filtru care nu strica cu ABSOLUT NIMIC sa il ai. Prelungesti viata injectoarelor considerabil, mai ales daca il si schimbi la timp. PS vezi ca filtrele au un sens in care se pun. Sa il pui pe sensul corect altfel iti influenteza fluxul de carburant. |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
azaghorth |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
@Bubu,
da, pai de aia ma gandeam sa pun filtrul acolo ca e mai usor de schimbat si de vazut ce se intampla decat sa tot scot pompa de benzina afara.La thunderbird chiar era multa mizerie in sita din pompa... Stiu, are o sageata pe el care indica sensul de curgere al benzinei, deci varful sagetii il pui spre injectoare ![]() Nedumerirea mea era de unde au scos romanii duma ca trebuie pus pana la pompa?Adica ideea de baza e buna, ca sa filtrezi deja benzina care intra in pompa, problema e ca de multi ani pompele sunt imersate in benzina, daca pompa era la exterior undeva era alta mancare de peste.Daca nu putem proteja pompa cu un filtru mai tzeapan, macar injectoarele... ![]() Referitor la problema de abmbreiaj ce am avut-o saptamana trecuta, problema a disparut... ![]() Nu stiu care a fost faza, dar acuma merge ca si inainte masina, nu mai are probleme.Oricum o sa urmaresc sa vedem ce si cum... ![]() O sa caut silicon de ala 3M,am vazut pe ceva site ca sunt destule modele, dar daca gasesc la un magazin cu articole auto ar trebui sa fie cel bun. Sanatate si numai bine This post has been edited by azaghorth: 20 Dec 2009, 11:44 |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Duma cu filtrul pana in pompa probabil se refera la masinile care au pompa externa, un plus si pentru pompa - o protejezi si pe ea. La noi oricum la pompa este deja filtru intern asa ca nu ar fi probleme in acest caz.
|
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#20
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Azaghorth, n-ar fi mai bine sa folosesti un filtru care sa corespunda specificatiei Renault?
In pozele postate de mine o sa vezi un filtru de benzina Mann, care se potriveste perfect la instalatia de alimentare de la Twingo si cu siguranta este fabricat conform cerintelor Renault. Daca maresti poza o sa vezi si codul piesei. Filtrul cumparat de tine este un filtru universal care se monteaza prin sectionarea furtunului de benzina inainte sau dupa pompa de benzina externa. Fiind din plastic si avand suprafata de filtrare destul de mica, cu siguranta se va colmata mult mai repede fata de un filtru dedicat. Parerea mea este ca filtrul tau este pentru masini cu carburator. |
--------------------
Dacia
Dacia
- B 13 ABC
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
azaghorth |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 955 Joined: 15 November 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
@thunderbird
Ai dreptate cu filtrul, am vazut in poza filtrul tau,dar sincer mi-a fost lene sa caut prin n magazine dupa el... ![]() Asta e un capitol la care nu sunt expert... ![]() ![]() Sa vad, poate cu noroc o sa gasesc un filtru ca al tau. Ma intrebam si eu daca nu cumva stutzul ala nu are diametru cam mic, si daca poate asigura debitul necesar sau o sa se cam poticneasca... |
--------------------
Renault
Megane III 1.9 dCi130
2009
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Vezi ca filtrul ala este si din plastic (versiunea facuta de Bosch). Eu asa il am. Presupun ca cel metalic este mai bun (mai rezistent).
This post has been edited by bubu782001: 21 Dec 2009, 10:38 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 19:23 |