Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motorul merge impleticit..., bobine, bujii sau?

bvirgil
post 2 Jul 2008, 18:58
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Motorasul meu pe benzina s-a trezit dupa 2 zile de repaos in parcare, sa mearga foarte neregulat, sa se opreasca la relanti de parca ar merge in 3 pistoane.

Faza ciudata e ca l-a apucat asta brusc, nu imi explic cum.

S-a uitat un mecanic la el si mi-a spus ca tre sa-l pun pe tester sa flu exact unde e hiba.

Aveti idee cat costa un test? Si daca trebuie schimbate bobinele cu pricina, cam la ce scoruri sa ma astept? Motor 1.6 16 v.

Astept idei.

Merci

This post has been edited by bvirgil: 2 Jul 2008, 18:58


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
"Besti@!"
post 6 Jul 2008, 01:47
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 3 June 08




de obicei din bujii ar trebui sa faca asa. incearca sa o mai tii pornita si sa o turezi putin pa se incalzeste si daca isi da drumul sa mearga in 4 cu siguranra sunt bujiile....
poate si sa nu isi dea drumul dac acea bujie nu mai vrea "sa invie". Dar poti verifica foarte usor daca le dai jos . se observa care lucreaza si care nu. mare grija cu stransul lor dak le strangi cu motorul cald... mai bine astepti sa se raceasca dak l-ai incalzit.


--------------------
Renault Laguna II 2005 Versiune 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guesswho
post 6 Jul 2008, 15:37
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 6 July 08




Salut baieti .Cristi ma numesc si sunt din Sibiu.Sunt posesorul unui laguna 2 si am aceleasi probleme cu motorul.Nu mai merge la fel ca altadata.Nu mai merge rotund deloc parca se tot infunda,asta pana se incalzeste(dar doar cateodata )cineva mi-a zis ca ar fi nu stiu ce sonda lambda si ca ar costa vreo 6 mil..Voi ce parere aveti?Ar putea fi altceva?


--------------------
renault laguna2 2001 - sb06pda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 6 Jul 2008, 16:00
Post #4


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




E posibil sa mearga in 3 injectoare, cel mai bine e sa mergeti la un test. Pe de alta parte, daca ati prins o benzina buna n-o mai schimbati, o trecere de la OMV100 la Efix 95 Rompetrol mi-a cauzat si mie probleme. Cand am revenit la 100 totul a decurs normal si normal a ramas de vreun an incoace...Totusi, neregulat la relanti suna mai degraba a injector infundat...


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guesswho
post 6 Jul 2008, 19:45
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 6 July 08




Salut si mersi mult ptr raspuns.Am fost cu ea la tester si mi a zis ca e o eroare de la releul de bujii,nu stie ce e,ori o bujie arsa ori releul ars si inca o eroare la sonda asta Lambda.A zis ca ar fi defecta si ca trimite date eronate despre presiunea motorinei spre computerul de bord.Ma duc sa mai cer parerea si la alti mecanici.Mersi.


--------------------
renault laguna2 2001 - sb06pda
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 14 Jul 2008, 14:37
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Mi-am dus masina la Renault Oradea. O bobina era dusa si au schimbat-o. Mi-au spus sa schimb si bujiile pt ca tot n-ar merge perfect motorul din pricina asta. A mers masina fain vreo 5 zile dupa care aceeasi problema. Nu mai tragea, scutura si mergea foarte prost. Dus masina la Renult, era alta bobina cazuta. De data asta au schimbat si bujiile dar cica tot intrerupe cumva. De data asta au zis ca s-ar putea sa fie ceva injector infundat. Se poate ca un injector care nu merge perfect sa provoace defectarea bobinelor de inductie?

Am folosit si eu ceva aditiv de benzina pt curatarea injectoarelor in ideea ca peste o saptamana nu voi avea de schimbat inca o bobina.

Ce credeti? De ce cad bobinele?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
likos
post 17 Jul 2008, 09:22
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 7 June 07
From: oradea




salutare
ai rezolvat problema?
parerea mea este ca, injectoarele nu au treaba cu bobinele.
apropo, cat ai dat pe bobine? la renault service.
mie au vrut sa imi schimbe o gramada de piese care nu aveau legatura cu defectul(bujii, injectoare, electromotor etc...).
daca te pot ajuta cu ceva, sfaturi sau piese scrie aici.


--------------------
renault laguna 1998 grandtour 1.6 16v concorde - 79KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 20 Jul 2008, 11:58
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 9 November 06
From: Oradea




Am schimbat saptamana trecuta a doua bobina si acum merge ok. Am folosit si un aditiv pentru injectoare, dupa sfatul celor de la Renault. Pana acum nu mai imi face probleme, sper sa fie ok pe termen lung. Nu am folosit o bobina originala Renault ca era destul de scumpa. Mi-au pus o alta bobina care a fost 200 Ron.


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 4 Feb 2015, 18:24
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




Salutare Lagunisti si eu am o problema asemanatoare cam de vreo saptamana mai nou la relanti nu imi mergea motorul rotund parca mergea in 3 acum nu stiu exact care este combinatia la cilindri dar privind spre motor si de la dreapta spre stnga primul piston are o oarecare problema si nu am reusit pana acum sa ii dau de capat adica cu motorul pornit dau sa scot bobina de pe bujie si nu se schimba nimic in turatia motorului la celelalte 3 aceiasi operatie si motorul isi schimba turatia la prima nu. Bun schimbat buji+schimbat bobina si degeaba tot asa , in plus imi sta aprins in bord martorul acela cu cheia ce credeti ce as mai putea face. Astept parerile voaste masina e cea din semnatura.



am gasit un link interesant il pun aici chiar daca este off-topic

https://marauto.wordpress.com/resetare-interval-service/

This post has been edited by mada74: 4 Feb 2015, 18:49


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege - TM 74 MSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 4 Feb 2015, 21:49
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Curent la bobina ajunge ? Poate fi injectorul infundat ! Totusi o diagnoza se impune !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 5 Feb 2015, 04:23
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




curent la bobina ajunge am incercat cu alta bujie si am pornit motorul , da scanteie

5 Feb 2015, 20:57:
Azi am fost si am facut un test motor si untest de compresie si e belea dupa cum zic cei din reprezentanta adica pe pistonul 1 compresia este aprox 3.7 cu alte cuvinte trebuie desfacut motorul si vazut de ce ( supape , piston , semeringuri si ce o mai fi pe acolo ) pret aprox 2000. Astept sfaturi si sugestii.

This post has been edited by mada74: 5 Feb 2015, 19:57


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege - TM 74 MSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 5 Feb 2015, 20:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




QUOTE(bvirgil @ 14 Jul 2008, 14:37)
Mi-am dus masina la Renault Oradea. O bobina era dusa si au schimbat-o. Mi-au spus sa schimb si bujiile pt ca tot n-ar merge perfect motorul din pricina asta. A mers masina fain vreo 5 zile dupa care aceeasi problema. Nu mai tragea, scutura si mergea foarte prost. Dus masina la Renult, era alta bobina cazuta. De data asta au schimbat si bujiile dar cica tot intrerupe cumva. De data asta au zis ca s-ar putea sa fie ceva injector infundat. Se poate ca un injector care nu merge perfect sa provoace defectarea bobinelor de inductie?

Am folosit si eu ceva aditiv de benzina pt curatarea injectoarelor in ideea ca peste o saptamana nu voi avea de schimbat inca o bobina.

Ce credeti? De ce cad bobinele?
*



Aceasi treaba am patito si eu la majoritatea bobinelor,bobinele lucreaza in echipa daca ma intelegi adica cate 2 daca sa dus una se duce si perechea ei mai tarziu(treaba patita de mine in 90% din cazuri),bobine am luat cu 130 lei bucata de la magazin

daca bine tin minte dar nu sunt sigur 100% lucreaza 1-3 si 4-2

This post has been edited by bad_x: 5 Feb 2015, 20:50


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Feb 2015, 20:56
Post #13


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mada74 @ 5 Feb 2015, 04:23)
pe pistonul 1 compresia este aprox 3.7 cu alte cuvinte trebuie desfacut motorul si vazut de ce (  supape , piston , semeringuri si ce o mai fi pe acolo ) pret aprox 2000

La motoarele cu 16V se intampla destul de fregvent ca supapa/e sa se "arda" si de aici pierderea de compresie si mers neregulat al motorului.....prin incarcarea scaunului supapa si neetansarea perfecta la compresie.
Reparatia implica demontarea chiuloasei,schimbarea supapei/lor,garnitura de chiuloasa+kit distributie nou...cu cost pana in 1000 Ron.
Singura metoda exacta de control este camera endoscopica introdusa in camera de ardere prin spatiu bujie....si vizualizare aspect supape.

This post has been edited by espacern: 5 Feb 2015, 21:11

Attached thumbnail(s)
supapa.JPG ( Size: 1.69mb ) Number of downloads: 191


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 5 Feb 2015, 21:12
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




Probabil ca cei de la renault ( la fel ca si mine smile.gif) inca nu au auzit de camera endoscopica ei stiu doar sa desfaca oricum nu stiu daca prin Timisoara are cineva asa ceva si banuiesc ca pentru o asemenea interrventie chirurgicala asupra motorului si pretul este pe masura deci mai ieftin e desfacutu. imi vine sa o duc la gastro doar doar se vbede ceva ( si cand ma gandesc ca mi-am bagat furlunul ala pe gat de vrea 7 ori asta e alta poveste) daca ar fi doar supapele mi-am mai luat o piatra de pe inima in 3/4 luni reusesc sa o fac.
Cam cat mai pot sa merg cu ea asa.
Se poate sa schimb doar cureaua la distributie ( distributie schimbata in iunie 2014 kit Conti)
Se poate sa schimb doar o supapa ( 4 ) sau trebuie neaparat pe toate (16 )( nu stiu nu sunt mecanic poate am spus o prostie acum)
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

This post has been edited by mada74: 5 Feb 2015, 21:22


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege - TM 74 MSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlameZJe
post 5 Feb 2015, 21:22
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 2 February 11
From: Caransebes




QUOTE(mada74 @ 5 Feb 2015, 21:12)
Probabil ca cei de la renault ( la fel ca si mine  smile.gif) inca nu au auzit de camera endoscopica ei stiu doar sa desfaca oricum nu stiu daca prin Timisoara are cineva asa ceva
*




Nu e chiar asa "rocket science". Poti sa o ai pe a ta pentru foarte putini bani si sa verifici singur cum arata supapele. Scoti bujiile si bagi camera (legata la laptop).

http://olx.ro/oferta/camera-video-endoscop...html#9c2c434cb9


Nu incerc sa fac reclama, e cea mai ieftina de pe olx smile.gif


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - CS 20 PUX
Renault Laguna II 2001 - 1.6 CS-20-PUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 5 Feb 2015, 21:26
Post #16


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mada74 @ 5 Feb 2015, 21:12)
Cam cat mai pot sa merg cu ea asa.
Se poate sa schimb doar cureaua la distributie ( distributie schimbata in iunie 2014  kit Conti)
Se poate sa schimb doar o supapa sau trebuie neaparat pe toate ( nu stiu nu sunt mecanic poate am spus o prostie acum)
Multumesc  anticipat pentru raspunsuri.

Poti sa mergi asa mult si bine....dar in timp mersul asta neregulat implica alte defecte:tampoane,catalizator,injectoare,etc.....care sunt mult mai scumpe.
Cureaua odata detensionata TREBUIE inlocuita....la fel si alte piese (suruburi chiuloasa) dar din motive financiare multi prefera sa nu faca inlocuirea si implicit reparatia corecta.
Supapa/ele gasite defecte se pot schimba doar individual......functie de posibilitatea financiara.
In mod normal se desfac/arunca toate supapele se curata/refac scaunele supapelor se monteaza supape noi si se rodeaza cu pasta speciala.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 6 Feb 2015, 09:38
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




Da intr-adevar nici nu ma gandeam sa nu schimb cureaua de la distributie dar avand in vedere data cand am schimbat distributia ma intrebam daca este impetuos necesar sa schimb si rolele, in legatura cu suruburile de la chiulasa le voi schimba si pe acelea si binenteles as vrea sa schimb toate supapele la care se mai adauga si semeringuri banuiesc. Cum ziceam eu nu sunt mecanic dar nu prea imi vina sa mai duc masina la mecanic si ma bate gandul sa o fac eu.
Sa ma bag sa nu ma bag?
Trebuie rectificata si chiulasa?


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege - TM 74 MSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 6 Feb 2015, 09:52
Post #18


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(mada74 @ 6 Feb 2015, 09:38)
Sa ma bag sa nu ma bag?
Trebuie rectificata si chiulasa?

Dupa intrebarile postate ......stai mai bine langa un mecanic cu experienta cand face lucrarea.
Calajul distributiei facut de cineva fara experienta poate insemna distrugerea motorului.
Munca la chiuloasa implica pe langa experienta si scule speciale (cleste pentru supape) pe care cu siguranta nu le ai.
Chiuloasa nu trebuie rectificata.....nu e cazul identic cu supraincalzire.


Dar prima data trebuie constatata cu exactitate daca cauza mersului neregulat este supapa....si nu altceva.
Scoate bujiile si vezi cum arata.....vezi poza atasata mai sus pentru exmplu!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mada74
post 6 Feb 2015, 14:47
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 12 December 12
From: Timisoara Freidorf




Asa arata la mine testul de compresie pe pistonul 1 , bujiile sunt noi , bobina noua , stiu ca exista o scula speciala cu care se pune pe axe la distributie, se poate face rost la fel si cu clestele respectiv. Problema mea e dar daca nu sunt supapele si trebuie facuta segmentarea acolo e mai belea am inteles ca trebuie scos pistonul pe sub masina si io in garaj nu am elevator, chiar nu stiu ce o sa fac si cum.
Deci in cel mai fericit caz sunt supapele si am nevoie de:
curea distributie
supape noi , mai trebuie ceva in legatura cu supapele ca nu stiu ???
garnitura de chiulasa
set suruburi chiulasa
si mai ce ???

Attached thumbnail(s)
20150205_182249.jpg ( Size: 3.04mb ) Number of downloads: 160


--------------------
Renault Laguna 2 cod motor F4P-C7-70 2001 1.8 16v 86kw 117cp Privilege - TM 74 MSY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 Feb 2015, 09:42
Post #20


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(FlameZJe @ 5 Feb 2015, 21:22)
Poti sa o ai pe a ta pentru foarte putini bani si sa verifici singur cum arata supapele. Scoti bujiile si bagi camera (legata la laptop).

E OK la pretul ala...dar la dimensiunea aia poti sa vezi doar suprafata pistonului nu supapele care sunt sus.
Pentru vizualizare stare supape trebuie oglinda atasata pe camera....ca in foto.

Attached thumbnail(s)
camera_endoscopique_d_inspection.jpg ( Size: 182.86k ) Number of downloads: 133


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 11 Mar 2015, 08:42
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




incearca sa scoti mufa de la fiecare injector (pe rand cate una) in timp ce motorul functioneaza si vezi ce se intampla , apoi posteaza aici


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Mar 2015, 08:59
Post #22


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




De la problema cu injectorul nu da raport de compresie diferit pe cilindrii......cum s-a detectat prin test compresie (poza mai sus).


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:28
Dacia