Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Montat/Demontat bateria de acumulatoare, ...cum se procedeaza corect?

corneliustacitus
post 17 Feb 2006, 18:58
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 12 March 05
From: Brasov




Imi cer scuze anticipat daca s-a mai discutat despre asta dar nu am gasit pe forum ceva date concrete legat de pasii ce trebuie parcursi la demontarea si remontarea de pe masina a acumulatorului!
1.Nu stiu care este sistemul de prindere al acumulatorului pe masina...Un surub cu cap inbus in fata acumulatorului?
2.Dupa remontarea pe masina cum se face acea reinitializare a geamurilor electrice (vorbesc de varianta cu impuls) si a directiei asistate. Scrie ceva despre asta in manualul de service dar nu este suficient de explicit:

Lors de la repose de la batterie ou a chaque débranchement, il peut etre nécessaire d’effectuer un certain nombre d’apprentissages simples, sans
outil de diagnostic, pour que le véhicule fonctionne correctement :
- mise a l’heure de l’horloge (sauf radionavigation),
- entrée du code a quatre chiffres de l’autoradio ou de la radionavigation,
- initialisation des moteurs de vitres électriques a commande impulsionnelle,
- initialisation du moteur de toit ouvrant électrique (selon la nature de l’intervention effectuée),
- initialisation de la direction assistée électrique.

Concret, cum se fac aceste initializari?
Multumesc


--------------------
Megane 2 Sedan 1,5dCi 80CP, Confort Privilege, Gri-Eclipse
Ford Fiesta 1,4 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 17 Feb 2006, 21:10
Post #2


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pt "initializarea" geamurilor electrice, adica sa poti beneficia de impuls, cu motorul pornit sau pe contact se tine de buton pe inchis timp de 5 sec..


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombu
post 17 Feb 2006, 21:27
Post #3


FOR SALE


Group: Members
Posts: 586
Joined: 20 August 04
From: Bucuresti




eu mi-am "abandonat " masina in garaj din ianuarie...si nici eu nu am stiut sa desfac acumulatorul de pe masina. Am scos doar bornele si l-am lasat acolo..pt ca nush cum se desface...la tico erau doua bare metalice care se inclemau in tavitza de sub acumulator si cu 2 piulite si o tabla il fixai acolo...la asta...nu stiu...e ciudat ca ti s-a descarcat asa repede.
taica-miu masoara bateria saptamanal (ca l-am batut la cap sa o incarce) dar de mai bine de o luna de zile are in continuare 12.6 V


--------------------
Renault Megane 2 2004 Confort Dynamique
Megane II BICORP 1.6 16V Confort Dinamique
Gris Hologramme- 2004
Bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 17 Feb 2006, 22:50
Post #4


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




1. Da, surubul din fata blocheaza o brida care fixeaza bateria pe suport. Nu cred ca e inbus ci torx.

2. Reinitilizarea (despre setarea ceasului si a RCD-ului nu mai povestesc aici, scrie in manualul de utilizare).

Geamurile electrice cu impuls:
- pt. fiecare geam se face la fel (pe rand, nu stiu daca merge simultan la 2 sau mai multe geamuri)
- se coboara geamul pana la capat si se mentine apasat butonul cel putin doua secunde.
- se ridica geamul pana la capat si se mentine butonul ridicat cel putin doua secunde.

Servodirectia:
- se pune contactul (se introduce cardul si se apasa pe START timp de cel putin cinci secunde fara sa se apase pe niciuna dintre pedale)
- se roteste de volan, nu mai repede de o rotatie la trei secunde, relativ constant, de la un capat la celalalt al cursei (mergi la un capat si incepi sa invarti cu < 1/3 rot/sec pana la celalalt capat, de pe un limitator pe celalalt)
- se aduce volanul pe centru, a.i. rotile sa fie drepte
- se lasa cateva secunde

Trapa electrica:
- se comuta butonul in pozitia corespunzatoare inchiderii trapei
- se apasa pe buton si mentine apasat timp de cel putin doua secunde
- trapa trece in modul "in trepte" si coboara putin
- se elibereaza butonul.

Am schimbat putin titlul topicului ca sa fie mai sugestiv pt. search. Sper ca nu-i cu suparare.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 18 Feb 2006, 14:44
Post #5


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Daca nu-i "vreun secret", poti sa-mi spui si mie sursa informatiilor de sus? smile.gif

This post has been edited by cmandrei: 14 Mar 2006, 15:11


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MeganeCC
post 18 Feb 2006, 14:59
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 8 February 06
From: Bucuresti




Eu am scos bateria si n-a fost nevoie de operatiile de mai sus... nici nu stiam ca trebuie sa urmez astfel de pasi!
Dupa ce am montat bateria la loc, a trebuit sa setez ceasul, codul cdplayer-ului si mi s-au resetat toate info de pe computerul de bord!


--------------------
Renault Megane 2005 Dynamique
Renault Megane CC 1.6 16v VVT 115cp, Dynamique 07/2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corneliustacitus
post 18 Feb 2006, 15:31
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 12 March 05
From: Brasov




@Cipman
Scuze ca nu am intrat, m-a lasat ISP-ul fara conexiune
Revenind la topic:
Multumesc pentru informatii; as vrea totusi sa te mai intreb:
1.Ce se intampla cu datele existente in computerul de bord; nu cred sa aiba vreo alimentare suplimentara...; Necesita ceva setari dupa recuplarea acumulatorului? Ce date se pierd?
2.La initializarea servodirectiei are vreo importanta ca masina e suspendata?
3.Exista un mesaj sonor post-initializare care sa confirme ca totul e OK la incheierea operatiei (ma refer la servodirectie)?


--------------------
Megane 2 Sedan 1,5dCi 80CP, Confort Privilege, Gri-Eclipse
Ford Fiesta 1,4 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MeganeCC
post 18 Feb 2006, 15:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 234
Joined: 8 February 06
From: Bucuresti




Referitor la computerul de bord.. se reseteaza toate datele in afara de kilometri parcursi si de km ramasi pana la revizie!


--------------------
Renault Megane 2005 Dynamique
Renault Megane CC 1.6 16v VVT 115cp, Dynamique 07/2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Feb 2006, 16:14
Post #9


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Da. De cele mai multe ori nu e nevoie de nici o initializare. Mai ales daca e vorba de o schimbare pe loc a bateriei (sau ca de pe o zi pe alta). Chiar daca e uzata, 5V la cateva zeci de miliamperi tot mai raman de supt din ea. Oricum, trebuie sa existe niste valori implicite care ar cam trebui sa se potriveasca (cred eu). Omul a intrebat cum se face si eu am raspuns. Am uitat sa spun asta de la inceput. Mea culpa (eram cam cheaun la ora aia).

Mai exista o bateriuta in computer care permite pastrarea datelor referitoare la kilometrajul total si timpul scurs de la ultima resetare a intervalului de service. Restul: adios.

@corneliustacitus:
1. ti-a raspuns MeganeCC
2. nu
3. nu (era "ca lumea" sa fi fost)


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corneliustacitus
post 18 Feb 2006, 18:57
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 118
Joined: 12 March 05
From: Brasov




In final am scos bateria, nu a vrut in nici un chip sa porneasaca (nu invarte demarorul) asa ca am pus-o la incarcat.
La geamurile electrice cu impuls (cum sunt la mine) trebuie facuta initializarea altfel acestea coboara si urca sacadat (pe verificate). Ceea ce nu stiu este daca ridicarea si apasarea butonului trebuie sa se faca ferm (pina la al 2-lea clic - modul impuls) sau utilizand doar prima treapta a comutatoarelor.
Intradevar pe comp de bord se reseteaza toate datele in afara de kilometri parcursi si de km ramasi pana la revizie.


--------------------
Megane 2 Sedan 1,5dCi 80CP, Confort Privilege, Gri-Eclipse
Ford Fiesta 1,4 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 18 Feb 2006, 19:32
Post #11


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu stiu. Logic, nu cred ca are importanta desi as inclina catre actionarea pana la capat (pana pe pozitia impuls). Important e sa "simta" ca tu comanzi ridicarea/coborarea geamului si ca acesta a ajuns la capat si nu mai merge (sesizeaza cresterea de curent).
In caz ca logica mea nu e buna, incearca intr-unul din feluri la primul geam si, daca tot nu tine minte, faci in celalalt fel.


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 22 Mar 2008, 12:48
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




m-am apucat sa schimb beculetele din butoanele de actionare a geamurilor electrice, totul bine si frumos doar ca dupa montare nu mai am functia de deschidere/inchidere cu impuls, precizez ca doar pe partea soferului aveam activata/instalata aceasta functie in rest geamul urca/coboara normal nu in trepte/sacadat.

Stie cineva cum reactivez aceasta functie la megane I ?

Din cite am citit la megane II functia impuls e integrata in buton, la mine toate butoanele sunt identice intern (doar contacte electrice si beculet) codul lor difera in functie de pozitie, stanga/dreapta, din asta presupun ca functia impuls e integrata udeva in portiera sau in vre-un calculator (bord, totusi putin probabil).


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 22 Jan 2012, 11:14
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Am un usor scartait la geamul stg sofer si ma gandesc serios sa previn eventualele defectiuni ale macaralelor. In topicul asta nu s-a gandit inca nimeni la preventie, cu atat mai putin cei de la renault. Cred ca necazurile provin de la spalarea masinii cu presiune, condens, praf, rugina pe cabluri.
Pt a nu demonta fetele de usi era suficient ca francezul sa fi facut un mic orificiu in dreptul cablului, acoperit de un ornament pe care sa-l poti scoate periodic si sa picuri cateva picaturi de ulei la intrarea cablului in camasa.
Postez si o intrebare pentru cei care s-au lovit deja de belele cu macaralele si poate au identificat un acces mai lejer sau o localizare precisa a cablului fara sa mai fie nevoie sa scoatem fata de usa ?
Atasez o poza cu zonele pe unde sper sa am acces, citeam mai sus ca cineva a intervenit prin zona albastra desfacand doar partea de jos, nu si chederul si a rabatat portiunea 90grd. Pot ajunge pe acolo sa picur ulei pe cabluri ? smile.gif

BAD POST !!!!!!!!!!!!!!!! ROG STERGETI smile.gif[FONT=Courier][SIZE=7]

This post has been edited by Axe: 22 Jan 2012, 11:22

Attached thumbnail(s)
vand_fete_usi_megane_85767d2d39f0c3760_0_0_0_0_0.jpg ( Size: 95.01k ) Number of downloads: 1224


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ado
post 19 Jul 2014, 15:38
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 24 October 10
From: Brasov




Mersi mult cipman pt. indicatiile de reinitializare, au fost de mare folos.
Am fost si eu nevoit sa dau jos borna pt. aprox. 2 ore, insa dupa repunere servodirectia functioneaza normal (oare ar mai trebui sa-i fac reinitializare ?). Mentionez ca am si ESP si la inceput mi-a aprut ESP Off iar dupa plecrea de pe loc a disparut mesajul. Datele din board computer nu s-au resetat (consum mediu, etc.)


--------------------
RENAULT MEGANE 2007, ESTATE 1.5 DCI 105cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcosmines
post 21 Jul 2014, 08:23
Post #15


djcosmines


Group: Members
Posts: 316
Joined: 20 January 10
From: Spain




QUOTE(cipman @ 17 Feb 2006, 21:50)

Geamurile electrice cu impuls:
- pt. fiecare geam se face la fel (pe rand, nu stiu daca merge simultan la 2 sau mai multe geamuri)
- se coboara geamul pana la capat si se mentine apasat butonul cel putin doua secunde.
- se ridica geamul pana la capat si se mentine butonul ridicat cel putin doua secunde.

Servodirectia:
- se pune contactul (se introduce cardul si se apasa pe START timp de cel putin cinci secunde fara sa se apase pe niciuna dintre pedale)
- se roteste de volan, nu mai repede de o rotatie la trei secunde, relativ constant, de la un capat la celalalt al cursei (mergi la un capat si incepi sa invarti cu < 1/3 rot/sec pana la celalalt capat, de pe un limitator pe celalalt)
- se aduce volanul pe centru, a.i. rotile sa fie drepte
- se lasa cateva secunde

Trapa electrica:
- se comuta butonul in pozitia corespunzatoare inchiderii trapei
- se apasa pe buton si mentine apasat timp de cel putin doua secunde
- trapa trece in modul "in trepte" si coboara putin
- se elibereaza butonul.

*




Va rog sa imi explicati si mie mai ca la "prosti" cum e cu Servodirectia, am avut data bateria jos 1 an si dupa ce am pus baterie noua, am resetat geamurie dar la Servodirectie nu am facut nimic, merge volanul bine, trebuie neaparat? ajuta cu ceva daca o fac acuma? nu prea inteleg ce sa fac, ieri am apast 5 secunde pe start si intradevar s-a deblocat volanul, se misca ciudat smile.gif ma facut putin de tot stanga ..dreapta cu el...daca ajuta cu ceva as vrea sa fac resetarea asta....


--------------------
Renault Megane 2 Hatchback - 3794 CTK 2004 1.5 dCI 100 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 21 Jul 2014, 08:37
Post #16


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Initializarea aia este pentru ESP/ASR. Nu are treaba servodirectia.


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi - B-81-LXV Ianuarie 2008 / LMSE
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcosmines
post 21 Jul 2014, 15:08
Post #17


djcosmines


Group: Members
Posts: 316
Joined: 20 January 10
From: Spain




si pana la urma trebuie sa o fac? si cum mai exact ?!


--------------------
Renault Megane 2 Hatchback - 3794 CTK 2004 1.5 dCI 100 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:41
Dacia