Lipsa putere in sarcina 1.4 8V, catalizatorul???
Lipsa putere in sarcina 1.4 8V, catalizatorul???
Laurentziu83 |
14 Aug 2007, 19:56
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
IRONICK |
14 Aug 2007, 21:21
Post
#2
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Poate sa fie si altceva. Trebuie o diagnoza cu un test de rulare pentru catalizator. Pe un palier stabilizat în al 5-lea raport la 70 km/h cand motorul intra in bucla principala si bucla dubla activa. Atunci cand conditiile de intrare în diagnosticare sunt realizate, timpi de excitatie a imbogatirii sunt aplicati, ceea ce are drept efect trimiterea de rafale de oxigen în catalizator. Daca, catalizatorul este bun, el absoarbe oxigenul si tensiunea sondei de oxigen aval ramane la o valoare medie. Daca este uzat, el respinge oxigenul si sonda de oxigen incepe sa bata. Tensiunea sondei de oxigen oscileaza. Daca pana este confirmata de trei ori consecutiv, martorul luminos OBD se aprinde.
PS. Teava poti sa pui daca pastrezi sonda 2 si o pui pe 410mV. This post has been edited by IRONICK: 14 Aug 2007, 21:35 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Eudela5 |
14 Aug 2007, 22:30
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 17 July 07 |
am scos eu catalizatorul si parca am pierdut din putere.......acum cineva zicea de sonda lambda dar nush unde se afla mai exact ....... (scoaterea catalizatorului a fost ca era praf facut si nu am bani sa iau altu nou)
@IRONICK poti sa imi explici putin mai detaliat despre sonda si mV ca nu rea inteleg |
--------------------
Renault
Clio
2000
|
|
Laurentziu83 |
14 Aug 2007, 23:09
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Da, catalizatorul e, dupa rationamentul meu.
Am incercat sa resetez calculatorul de injectie, am pornit motorul, i-am dat a doua pana pe la 5900 de ture, cand a inceput sa se plafoneze, dupa care turatia a inceput sa scada de la sine putere pana la 3500 de ture, se auzeau niste zgomote ca de particule, frunze, ceva de genul. Am luat piciorul de pe acceleratie apoi am apasat-o. A urcat in continuare peste 4000 dar n-am mai turat-o mult. Concluzia mea e ca am bucati de sfarmaturi de catalizator care, cand ii dau talpa, datorita gazelor, se muta spre iesire, obturand iesirea spre tobe. Cand iau piciorul, sfarmatura cade si permite iarasi turarea motorului. Concluzia e, ca, va trebui sa demontez catalizatorul, sa-l scutur de sparturi, sa-l las doar cu bucatile mari, sa-l montez la loc si sa ma rog sa nu se aprinda becul din bord. Daca se aprinde, atunci aplicam solutia Ironick, cu cei 410 mV. Ramane intrebarea: cum mama ciorii a crapat ceramica in catalizator, la ce scut are Clio (destul de gros) cand eu nu prea am scapat masina prin canalizari pentru astfel de damage-uri. This post has been edited by Laurentziu83: 14 Aug 2007, 23:52 |
--------------------
.
.
.
|
|
Eudela5 |
15 Aug 2007, 02:45
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 17 July 07 |
laurentiu lasand bucatile mari in catalizator nu e o solutie O SA ITI vibreze de o sa o ia gaia credema ca am trecut prin asta si stiu cum este
acum intrebarea mea este: cum setezi sonda? |
--------------------
Renault
Clio
2000
|
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 07:43
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Eu am zis ca incerc sa-l scutur. Daca as elimina doar bucata ce imi obtureaza catalizatorul la iesire si as fi sigur ca nu mai sunt si altele care sa ajunga in aceeasi pozitie, ma gandesc ca restul poate vor sta la locul lor.
Daca nu, teava, "pacalit" sonda Lambda, si gata. Daca am noroc sa gasesc la dezmembrari un catalizator de SRN/SLZ/LGN cu maxim 200 ron, bine, daca nu, bafta, 1200 ron nu dau pe kkt-ul asta. |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
15 Aug 2007, 08:33
Post
#7
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(Laurentziu83 @ 15 Aug 2007, 00:09) Am incercat sa resetez calculatorul de injectie, am pornit motorul, i-am dat a doua pana pe la 5900 de ture Nu asa se reseteaza ecu, ca nu-i berlina sa o turezi. Cu un ddt (sau clip) dintr-un click ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
hellcat |
15 Aug 2007, 09:05
Post
#8
|
FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe |
Elementul filtrant din catalizator nu se sparge doar daca lovesti tabla din exterior...se mai poate bucateli si de la forja prelungita mai ales pe temperatura scazuta, turatii multiple pana in limitare,..etc.
|
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 09:09
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Chiar asa de prost sa fie, sa pice de la turare pana in limitare?
Ma enerveaza faptul ca a picat imediat dupa ce s-a dus garantia, daca pica in primavara alta era problema, iar la service nu aveau ce sa spuna. This post has been edited by Laurentziu83: 15 Aug 2007, 09:26 |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
15 Aug 2007, 09:10
Post
#10
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(hellcat @ 15 Aug 2007, 10:05) ,..etc. treceri prin apa, etc ,... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 09:16
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
...la ce seceta e pe la noi...
Am mai sapat dupa piese, aici costa 1265 ron. Astia-s tampiti? Pe un site englezesc l-am gasit la cca 300 ron, NOU. Cred ca tot pe la dezmembrari o sa caut. This post has been edited by Laurentziu83: 15 Aug 2007, 09:20 |
--------------------
.
.
.
|
|
cmandrei |
15 Aug 2007, 09:32
Post
#12
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
Am gasit la un magazin in Tg.Mures al aprox. 600 ron, iar la renault stiam ca e vreo 900 ron.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 10:20
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Mersi de info.
Am sa mai caut, teoretic s-ar potrivi inclusiv cel de SRN, sa ma interesez daca SRN are si a doua sonda Lambda. |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
15 Aug 2007, 11:24
Post
#14
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Nu o are. A doua este pusa dupa catalizator. Tot ce este cu Euro 3 are si a-2a sonda.
This post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 11:24 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 11:46
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Cum de-abia Loganul are euro 3, sa inteleg ca n-are rost sa caut mai jos... In fine, in week-end ma bag sub masina, dau jos scutul, catalizatorul, il scutur, il pun la loc si vad ce se mai intampla.
|
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
15 Aug 2007, 11:56
Post
#16
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Repet. Diferenta intre Euro 2 si Euro 3 este de a doua sonda lambda si ceva schimbat prin ecu. Catalizatorul este identic ca functie.
EL. Ma-ndoiesc ca poti sa il dai jos. Parca este sudat ... This post has been edited by IRONICK: 15 Aug 2007, 12:38 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
miki |
15 Aug 2007, 12:24
Post
#17
|
#Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.007 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti |
Ar trebui s aaibe semnne de unde trebuie sa taie!
Iar piesa inlocuitoare trebuie sa vina si cu coliere de etansare! |
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Așılırsa |
|
IRONICK |
15 Aug 2007, 12:26
Post
#18
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Si nitel mastic special pentru etansare ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
15 Aug 2007, 12:32
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Daca ma uit aici, vad ca, cel putin la capatul dinspre esapament poate fi demontata, ar trebui si la capatul dinspre galeria de evacuare.
|
--------------------
.
.
.
|
|
hellcat |
15 Aug 2007, 23:24
Post
#20
|
FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe |
Ehehe,...nu mai e demult asa, symbol-ul faza 1 la vremea respectica folosea solutia cu imbinare,...si catalizatorul avea alta forma...
Esapamentul tau e "dintr-o singura bucata", la prima inlocuire a unei parti din traseu se face taiere. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Laurentziu83 |
16 Aug 2007, 08:17
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Ehh, atunci in loc de cheie fixa voi folosi flexul, apoi voi taia iar cu flexul catalizatorul, golim de continut, sudam la loc, apoi cautam solutia de pacalit a doua sonda Lambda si apoi pa si la revedere. 600 ron minim nu dau pentru un catalizator acum, in conditiile in care mai am aproape 2 ani pana la urmatorul ITP.
Momentan caut pe daciaclub sa vad cum pot sa emulez sonda lambda din aval (e clar ca nu mai pot sa o folosesc) si sper sa o pot pastra pe cea din amonte, intrucat am si instalatia de GPL legata de ea. QUOTE(Amedeus @ 27 Apr 2007, 18:33) TENSIUNE SONDĂ AMONTE Citire pe testerul de diagnosticare: parametru "PR009: Tensiune sondă de oxigen amonte": valoarea citită reprezintă tensiunea transmisă calculatorului de sonda de oxigen plasată în amonte de catalizator. Ea este exprimată în milivolți. Atunci când motorul este buclat, tensiunea trebuie să varieze rapid între două valori: – 20 mV ± 50 pentru un amestec sărac, – 840 mV ± 70 pentru un amestec bogat. Cu cât ecartul minim-maxim este mai mic, cu atât informația sondei este mai puțin bună (acest ecart este în general de 500 mV). TENSIUNE SONDĂ AVAL Citire pe testerul de diagnosticare: parametru "PR010: Tensiune sondă de oxigen aval": valoarea citită reprezintă tensiunea transmisă calculatorului de sonda de oxigen după catalizator. Ea este exprimată în milivolți. Această sondă are drept funcție să diagnosticheze catalizatorul și să efectueze un al doilea control mai precis al îmbogățirii (buclă de reglare lentă). Această funcție este activată doar după un timp de funcționare motor la cald și nu este activată la ralanti. Atunci când motorul este buclat, cu viteza stabilizată, tensiunea trebuie să varieze într-un interval de 600 mV ± 100. La decelerare, tensiunea trebuie să fie mai mică de 200 mV. Nu trebuie să țineți cont de tensiunea citită pe modulul de control la ralanti. Si in caz de sonda defecta: MOD DEGRADARE TREPTATĂ ÎN CAZ DE PANĂ SONDĂ DE OXIGEN Atunci când tensiunea transmisă de sonda de oxigen este incorectă (variind foarte puțin sau deloc) la reglarea îmbogățirii, calculatorul nu trece în mod degradare treptată (valoare = 128) decât dacă pana a fost recunoscută prezentă timp de 10 s. Numai în acest caz, pana va fi memorată. Când se detectează o pană prezentă a sondei de oxigen și dacă pana fost deja memorată, atunci se trece direct în buclă deschisă. În acest caz, parametrul PR035 "Valoare corectare îmbogățire" ia valoarea 128. Ironick, mai esti pe aici sa ma lamuresti cum sa ma folosesc de informatiile astea? Ca-s cam afon... Daca scot catalizatorul, se influenteaza indicatiile sondei lambda din amonte? LE: n-am crezut ca are legatura, dar din ce am mai scurmat pe net, are legatura si cu supraincalzirea motorului. In ultima perioada am vazut indicatorul de temperatura urcandu-se pana aproape de cele 2 linii albe mai groase, mai ales la manevre in parcare (parcare laterala, etc). Vom vedea dupa ce curat catalizatorul de mate ce se mai intampla. This post has been edited by Laurentziu83: 16 Aug 2007, 09:31 |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
16 Aug 2007, 13:34
Post
#22
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Nu aia de la amonte este problema, ci aia de dupa catalizator (aval). Aia din aval trebuie sa aiba la iesire tensiunea de 410mV.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
16 Aug 2007, 15:01
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Mi-am dat seama, oricum la cea din amonte nu umblu, ca am si electronica de la GPL legata la ea.
Cum fac sa-i dau 410 mV la cea din aval? imbin fire, rezistente, leg vreun circuit ceva? Am cautat pe daciaclub, dar n-am gasit cum se face. Restul problemei e ca si rezolvata, tai o parte din catalizator (nu cred ca mai stau sa-l demontez de pe masina), cat sa scot ceramica din el, golesc catalizatorul de continut, sudez la loc, dau cu vreun grund rezistent la temperatura si gata. Pentru ITP, peste 2 ani, am solutia, e simpla, dar nu pot sa o scriu aici. This post has been edited by Laurentziu83: 16 Aug 2007, 15:07 |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
16 Aug 2007, 15:16
Post
#24
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Cu fire trebuie rezolvat cu o sursa de referinta constanta (compensari variatii de temperatura, tensiune de alimentare, etc un LT6650 de exemplu). Sau cineva mai priceput si facut elegant din pc ...
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Laurentziu83 |
17 Aug 2007, 07:59
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Se pare ca va trebui sa urgentez operatiunea de golire a catalizatorului, la un drum pana la Focsani am constatat ca nu mai vrea sa treaca de 100-110, am reusit un 115 dupa vreo 2 kilometri si ajutat si de o vale, de la 3000 la 3500 de ture mai mancai o paine, in depasiri (destul de rare) eram fortat sa introduc intr-o treapta superioara, mi-era frica sa o turez la peste 4000 de ture, ma gandeam ca se obtureaza iar si ma incetineste in depasire.
Chiar imi parea rau ca am luat Clio-ul si n-am luat dacia pe GPL, ar fi consumat mai putin (Clio l-am tinut aproape tot timpul cu pedala la podea) si as fi avut mult mai mult zvac in demaraje, ajungea mai repede la 120. |
--------------------
.
.
.
|
|
cj98czh |
17 Aug 2007, 08:26
Post
#26
|
Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 22.882 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca |
Ai verificat pe la motor...nu ai admisia de aer obturata de ceva??? stiu pe cineva care a gasit o hartie bagata in furtunul care merge de langa far la filtrul de aer....si avea aceleasi simtpome ca si tine....era o solenza....deci motor foarte asemanator....
|
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
Laurentziu83 |
17 Aug 2007, 12:01
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Am testat inclusiv cu capacul de la filtrul de aer demontat, nu era nici un obstacol pana la clapeta de admisie vizibila de acolo. Si nici mai departe nu cred.
Din ce citesc pe daciaclub, vad destule cazuri de catalizatoare sparte la motorul asta, ceea ce ma face sa cred ca are o fiabilitate scazuta. In garantie mi s-ar fi schimbat fara discutii, dar cum nu mai am... This post has been edited by Laurentziu83: 17 Aug 2007, 12:03 |
--------------------
.
.
.
|
|
forbs |
17 Aug 2007, 13:27
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 1 September 06 |
Legat de catalizator.
Nu te pune din prima cu flexul pe el, s-ar putea sa ai surpriza sa arate inca bine la interior. Si eu dupa ce am luat un bolovan in scut, am crezut ca mi-am dus catalizatorul, la turatii joase in sarcina facea urat, chiar am vrut sa-l schimb si ca si tine, n-am vrut sa dau 1200 pe unul nou, am luat unul hai sa-i spunem universal, rotund, sa incerc.Nu aveam oricum nici o sansa sa-l fac sa se adapteze, oricum era doar o ureche de prindere rupta. Ca sa nu mai lungesc, se desface acel inel de foc, colierul catre toba mica si mai e o imbinare intre galerie si catalizator, sub scutul termic de pe galerie. Dupa ce l-am desfacut la mine, m-am uitat inauntru si am vazut sita intacta, asa ca m-am linistit ca nu-mi mai trebuie alt catalizator. Operatia asta am facut-o acum vreun an si ceva si inca e totul OK. Referitor la pierderea de putere, fa-i mai intai un test de ECU si apoi treci la alte verificari. Cred ca iesi mult mai ieftin decat sa inlocuiesti ceva ce inca nu stii ca ar fi cauza. Sau, de ce nu, verifica si toba, sa nu fie infundata. This post has been edited by forbs: 17 Aug 2007, 13:29 |
--------------------
Renault
Clio
2002
|
|
Laurentziu83 |
17 Aug 2007, 15:47
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.588 Joined: 17 May 05 From: Tziganistan |
Oricum nu ma apuc pentru moment de el, trebuie sa gasesc vreun meserias care are si rampa.
Spui ca ai Clio din 2002, Hellcat mi-a aratat ca modelele mai noi au sudura intre catalizator si toba intermediara, care se taie doar cu flexul. As putea pune intai flexul pe teava dintre catalizator si intermediara, si apoi o turez si vad ce se intampla. Daca se comporta ca inainte, atunci golesc catalizatorul. Daca merge bine, atunci e clar ca e de la tobe si trec la desfacerea intermediarei de finala si verfic in acelasi mod. Apoi trec la toba finala. Totusi cred ca este catalizatorul, statisticile DC cam arata asta. In fine, mai vedem. Nu prea cred ca s-a dus tobele in 2 ani si 32000 de km, doar nu-i dacie. |
--------------------
.
.
.
|
|
IRONICK |
17 Aug 2007, 16:35
Post
#30
|
- Group: Members Posts: 21.880 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Ca idee ... esapamentul nu prea se taie cu flexu'. Exista altceva care nu face zgomot
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2024 - 17:23 |