Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frana de mana, probleme

octavianf
post 23 Jun 2004, 12:19
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Am aproape 47.000 km cu al meu Clio in 3 ani.
Ieri am constat ca frana de mana nu mai 'tine' (panta 10%, frana de mana trasa la maxim).
La franarea in trafic nu am constat nici o diferenta dpdv al eficientei.
Banuiala mea e ca ar putea fi o problema la cablul de frana.
Intrebare: A mai avut si altcineva astfel de probleme si care a fost cauza?
As vrea totusi sa ma pun la punct inainte de a merge la un sevice si sa platesc inca o data masina ... :wink:
Multumesc


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valix
post 23 Jun 2004, 12:25
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 340
Joined: 5 January 04
From: Bucuresti




Eu am remarcat altceva: cu frana de mana trasa la maxim, pot sa plec cu masina de pe loc. Nu usor, dar oricum.........


--------------------
Skoda Octavia 2
1.6 MPI 102 CP
Elegance, full options
Neagra, interior bej
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
David
post 23 Jun 2004, 13:40
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 370
Joined: 27 November 03
From: Cluj




Octavian, cred ca masina ta este cea mai veche dintre Cliourile prezente aici. Nu, inca nu am auzit de probleme cu frana de mana.


--------------------
Opel Zafira 2003
Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 23 Jun 2004, 13:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Eu am patit asta nu cu a mea, ci cu un Symbol identic cu al meu, care la vremea respectiva avea vreo 20.000 de km. La o bariera am oprit motorul si am tras frina de mina. Era un pic de rampa si masina aluneca usor in spate chiar si cu frina de mina trasa.
Nu i-am dat importanta, pentru ca era o masina de firma pe care am condus-o doar in ziua aia si pe urma am dat-o inapoi.

Presupun ca e nevoie doar de un reglaj al cablului.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 23 Jun 2004, 13:58
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Cit despre plecarea de pe loc cu frina de mina trasa, aia nu e defectiune. Motorul poate sa traga masina si asa, cu conditia sa freci ambreiajul suficient de tare.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 25 Jun 2004, 12:36
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Ai dreptate.
Oricum sper sa ajung pe la un service saptamana viitoare si o sa va tin la curent.

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:30


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 13 Apr 2005, 19:10
Post #7


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Am vazut la un Clio Bicorp Extreme urmatorul fenomen: opresti, ramai cu piciorul pe frana, tragi frana de mana si pedala se duce la fund. E normal sa se intample asa? Proprietarul zice ca da, dar mie mi se pare ca e ceva in neregula. Nu vad care ar fi motivul, normal, ca pedala de frana sa descarce toata presiunea din moment ce sabotii erau deja la capat de cursa in momentul tragerii franei de mana. Mai face la cineva asa? Poate sa dea cineva o explicatie logica? Nu de alta dar cand ma duc sa ridic masina sa nu "tabar" aiurea pe dealer ca ar fi masina defecta.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 13 Apr 2005, 19:27
Post #8


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




eu nu am extreme, dar sunt convins nu are nici o importanta aspectul asta; la mine nu se comporta asa, si nici nu am vazut la vreo alta masina comportamentul asta. si eu cam asa parchez din reflex, nu prea iau piciorul de pe frana pana cobor, si trag tot timpul frana de mana.


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 13 Apr 2005, 19:32
Post #9


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ca pedala se duce pana la fund ... nu cred ca este tocmai cel mai normal lucru ... dar ca se duce "putin" in jos s-ar putea sa fie normal ... de ce ? ma gandesc si eu asa la chestie poate logica, poate airea.

Cand tii frana de picior apasata sabotii sunt presati cu o anumita putere x pe tamburi. Cand tragi frana de mana ei sunt presati mecanic pe saboti mai puternic ... ei acuma teoretic pentru a avea aceasta apasare facuta din pedala ai nevoie de mai multa presiune/lichid de frana ... tragand frana de mana si sabotii "mergand mai aproape" de tamburi se creaza un "spatiu liber" ... in sensul ca acolo mai intra presiune/lichid de frana ... si atunci pedala cade deoarece presiunea exercitata de ea este oarecum "nula" acum in comparatie cu cea noua exercitata.

Huh cred ca m-am facut inteles in teoria mea.

Intrebare: asta se intampla cu motorul pornit sau oprit ? (eu cred ca cu el oprit)


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 13 Apr 2005, 19:43
Post #10


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




pai daca e cu motorul oprit e si mai grav, pentru ca pedala ar trebui sa se intareasca dupa 2-3 apasari, nicidecum sa se duca la fund


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 13 Apr 2005, 19:43
Post #11


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Fenomenul se intapla cu motorul pornit. Nu se duce pana jos de tot dar coboara destul de binisor. Oricum e clar ca e ceva in neregula. Ramane de urmarit. Merci.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 14 Apr 2005, 02:28
Post #12


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




ma indoiesc sa fie ceva in neregula..
si la mine face la fel.. cand sunt cu piciorul pe pedala de frana, si trag frana de mana.. pedala coboara putin


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Apr 2005, 08:39
Post #13


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Azi de dimineata am incercat si eu si face la fel ... adica coboara putin pedala de frana in momentul in care sunt cu piciorul pe ea si trag frana de mana ... precum am si explicat mie mi se pare absolut normal (daca merge in jos putin ... nu pana in podea).


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny Bravo
post 14 Apr 2005, 09:09
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Si la mine face la fel. Si la Peugeot si la fosta masina, Opel Astra din '93.


--------------------
Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport
Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 14 Apr 2005, 10:45
Post #15


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




QUOTE(google @ Apr 13 2005, 08:10 PM)
opresti, ramai cu piciorul pe frana, tragi frana de mana si pedala se duce la fund.

pana la urma se duce la fund sau nu? ca daca se duce la fund e o problema, daca doar "cade" putin, e normal.


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 14 Apr 2005, 11:42
Post #16


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Mie mi s-a parut ca se duce cam mult dar cum am mai spus, nu este masina mea, si proprietarul a spus ca n-ar fi o problema. Eu am intrebat ca sa stiu la ce sa ma astept cand voi ridica masina.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 14 May 2005, 11:40
Post #17


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




Nu prea are legatura cu problema de aici dar am si eu o problema tot cu frana de mana: am fost acum o saptamana la IPSO sa fac revizia si i-am rugat sa o verifice si sa o regleze pentru ca mi se parea ca s-a cam slabit cablul (avea joc mai mare decat acum un an). Si au reglat-o, adica au mai intins putin cablul.

Doar ca lucrarea a tinut o saptamana... aseara (pe la 12 noaptea) m-am trezit ca pe mers inapoi frana se blocheaza. Pe inainte scoate un pocnet si se deblocheaza. De dimineata am sunat la IPSO. Aici incepe balciul: m-au programat pentru Luni ora 12. Astazi nu se putea aveau prea multa treaba... Nici nu trimit o platforma sa ia masina, tre' sa ma descurc singur sa ajung acolo.

In fine, dupa ce am facut un pic de presiuni am primit nr de tel al sefului de service si l-am sunat. Am inceput cu rugamintea de a programa masina azi si am sfarsit prin a ameninta ca apelez inclusiv la OPC pentru solutionarea problemei. A zis ca nu poate sa ma ajute... nu au timp sa se ocupe de masina. Iar daca apelez la OPC o sa vad eu ca nu OPC-ul imi va repara masina si ca tot la mana lor o sa fiu (asa ca ar fi bine sa ma port frumos).

Mie problema imi pare sa fie ca nu se deblocheaza complet frana cand las maneta jos si la mers inapoi se autointinde cablul si se blocheaza. Daca incerc de mai mult ori ridic si sa las maneta de la frana si dau foarte, foarte, foarte incet in spate (1 metru/minut) atunci merge. Pe inainte nu se blocheaza deloc si nici nu freaca (am dat o tura cu 90 - 100 si imediat dupa am verificat temperatur jentilor din spate si erau reci). O sa imi limitez deplasarile pana Luni si vad ce zic astia la service.

Prin telefon seful de service imi tot repeta ca e imposibil sa fie din cauza reglajului facut de mecanicul lor si ca probabil s-a stricat ceva si trebuie inlocuit. Daca vor incerca sa bage asta si Luni o sa fie circ. Oricum eu nu mai las masina acolo nici 2 secunde nesupravegheata... si nici n-am de gand sa scot vre-un ban si sa le dau pentru a repara ceea ce ei au stricat.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 14 May 2005, 14:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Proprietarul acelui Clio Extreme despre care se discuta aici eram eu,dar m-am cunvins 100 % ca nu e nici o problema,pedala de frana nu cade de tot la fund,am aflat ca este un fenomen normal,cand se actioneaza cu a doua presiune asupra franei de spate,ca pedala sa se lase putin.


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 15 May 2005, 22:52
Post #19


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(127.0.0.1 @ May 14 2005, 11:40 AM)
Pe inainte nu se blocheaza deloc si nici nu freaca (am dat o tura cu 90 - 100 si imediat dupa am verificat temperatur jentilor din spate si erau reci).

Gresit, sunt probleme si pe mers in fata:
- la o fana mai puternica rotile din spate se blocheaza
- la frane usoare la viteze mici se aude un zgomot foarte urat (frecare metal pe metal)

In continuare, dupa 3-4 km de mers jentile si tamburii din spate erau reci... maine la service, sper sa ajung pana acolo.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flohusky
post 16 May 2005, 06:52
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 9 December 04
From: Galati




Si la mine, la clio, se lasa un pic pedala in jos cand trag frana. Deasemenea, si al mine, s-a slabit frana de mana, adica o tragi pana la jumatatea distantei cu destula usurinta, fara a avea si efect asupra franei, dupa care se intareste maneta si are si efect. Dar trebuie sa o tragi sus ca sa obtii efectul dorit. Stiti voi care.
Si am o intrebare pt cunoscatori: daca la Octavia am si pe spate discuri, cum actioneaza frana de mana ? Nu mai e prin cablu ? Se impinge lichid in etrierele spate ? Sau chiar si in cele din fatza ?


--------------------
Renault Clio Symbol 1,5 dci 65CP full options rosu-grena
Octavia II Ambiente 1,9 TDI 105CP sahara beige, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 May 2005, 08:07
Post #21


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




127.0.0.1 sa nu cumva se se fi desprins un tambur de frana de pe spate ... nu e foarte nasol dar e vreo 2.5 mil tot setul ca nu schimba cu bucata.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 16 May 2005, 15:25
Post #22


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




cmandrei: Probabil ca ai vrut sa spui sabot si din pacate/fericire asta a fost problema.

Deci cei de la IPSO nu sunt idioti sunt de-a dreptul criminali. Dupa revizia facuta la ei am plecata cu masina cu franele de pe spate duse fara sa ma avertizeze in nici un fel.

N-au verificat uzura sabotilor (care erau mancati pana la fier) in schimb au intins bine de tot cablul de la frana de mana. Evident ca sabotii s-au gripat (mai ales ca si tamburii sunt un pic ovali, deh are 80.000 de km) si uite-asa ca se blocara.

ARGHHHHHHHHH!!! La placute s-au uitat pentru ca am precizat eu explicit ca vreau sa verifice uzura. Ce mama ma-sii era asa de greu sa se uite si la saboti?????


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 May 2005, 15:29
Post #23


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Se pare ca "sabot" am vrut sa spun tongue.gif - eu la Cobalcescu m-am dus la revizie si baietii s-au uitat si au rezolvat treaba ... cat te-au costat ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 16 May 2005, 16:22
Post #24


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




210 RON setul de saboti si sa vedem cat o sa fie manopera. Sabotii i-am luat de la Serus dar reparatia este in curs la Sama, am ajuns sa am mai mare incredere in ei si erau si mai aproape de serviciu.

De Ipso m-am scarbit in ultimul hal... nu mai calc pe acolo nici daca ma pici cu ceara.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 May 2005, 16:26
Post #25


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




E ok inseamna ... cam atat au fost si la mine si manopera la Cobalcescu ... undeva pe la 1 mil lei (cred doar nu bag mana in foc ... s-ar putea mai putin totusi).


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 2 Aug 2005, 14:21
Post #26


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




dupa cum spuneam pe alt topic, am achimbat la revizie placutele de frana si mi-au umblat si la saboti pe spate, cica pentru reglare blink.gif
acuma frana de mana tine mult mai ferm, cam pe la al 3lea dintisor nu mai poti sa misti masina de pe loc si nici maneta nu mai merge ridicata. ma cam ingrijoreaza putin comportamentul asta. e posibil sa se produca vreo dereglare a raportului de franare intre punti prin reglajul sabotilor? plus ca NU au folosit cheie dinamometrica la strangerea suruburilor. mad.gif


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 2 Aug 2005, 14:26
Post #27


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Din cate stiu eu nu se intampla nimic rau ... "frana" de autoregleaza ... doar ca e cam nasol sa iti prinda asa scurt frana de mana ... la mine dupa ca au schimbat sabotii m-am dus sa iau masina iar maneta de frana de mana numa ca nu era la 90grade blink.gif ... dar prinde si prindea bine ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 7 May 2006, 15:21
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




Ma confrunt cu problema asta de ceva timp (2-3 luni)! Mai pe larg, frana mea de mana nu imi mai ingheata rotile! Trag maneta la maxim... si nu face decat sa incetineasca, si se aude un scartait suparator!

De fapt tot ce vreau sa stiu e cum se strange? Sau mai bine zis daca se poate strange? Sa fie oare de la saboti, adica sa fie nevoie de schimbarea lor (nu i-am schimbat niciodata si am aproape 50k km)??


--------------------
Renault Clio 2003 - BOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 8 May 2006, 09:32
Post #29


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Din cate stiu eu se poate strange, nu stiu exact cum dar cei din service au reglat frana de mana la masinuta mea (cred ca din cablu pe sub masina). Cel mai bine mergi intr-un service (sau daca ai tu cheile necesare verifici tu) si vezi cum stai cu sabotii ... eu i-am schimbat la 35000 km ca unul s-a rupt ... aratau cat de cat ok ... bafta


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 8 May 2006, 16:58
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




pai cred ca am si eu unul rupt... pentru ca imi scartaie cand trag maneta! O sa desfac roata sa vad ce cheie trebuie pt tambur!

In ceea ce priveste service`ul... stiu! Oricum trebuie sa-i fac revizia de 50k km biggrin.gif (le-am mai lungit un pic... dar oricum uleiul l-am schimbat mai des decat au zis ei) si pe langa asta tre sa-mi mai scot niste site din catalizator (sau de unde se scot) ca iar imi fac galagie! Dar am facut topicul asta pentru ca nu se stie cand am nevoie si chiar eram curios! biggrin.gif


--------------------
Renault Clio 2003 - BOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 20:59
Dacia