Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 3 4 5 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Electrovana EGR clio dCi - topic general, topic curatare in sectiunea Tutoriale

RazvanF
post 27 Mar 2015, 20:53
Post #101


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




M-a "mancat" odata si am mers 20 de km cu mufa scoasa de la egr, am avut martorul check engine aprins dupa 10 km. Am oprit motorul si am asteptat 5 minute dupa care am recuplat mufa la egr, am pornit si am plecat cu masina, dupa 2-3 minute de condus o oprire si o repornire de motor martorul check engine s-a stins.
Este adevarat ca am gasit o eroare stocata in ecu, ceva cu gaze evacuare si faptul ca masina a mers x km cu martorul check engine aprins...dar functiona normal.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WOLF
post 28 Mar 2015, 09:54
Post #102


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 19 September 05




Nu este plug&play daca se schimba\inlocuieste EGR-ul . La inlocuire cu alt EGR trebuiesc reinitializati ofsetii (EGR adaptives). Asta deoarece rezistenta potentiometrului de pozitie este diferita de la EGR la EGR (toleranta 30-40% in functie de model). ECU trebuie sa reciteasca valoarea de minim si maxim pt a controla corect deschiderea elecrovanei. Daca nu se reinitializeaza ofsetii va utiliza vechile valori si atunci exista riscul ca electrovana sa ramana usor deschisa sau sa dea erori de iesire din domeniu (pozitionare). Este posibil ca la recunoasterea unori erori de pozitionare ECU sa dezactiveze ciclul de control al EGR iar daca electrovana este inchisa comlpet masina va functiona normal insa martorul antipoluare va ramane aprins.


--------------------
Clio Expresion 80 CP 2005
CLIO SYMBOL ,EXPRESSION 80CP DCI, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 28 Mar 2015, 15:51
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




am cautat dar nu am gasit nimic concret despre cum se face aceasta operatiune.Daca scot bateria pentru mai mult timp o avea legatura?
in DDT2000 aveam o optiune ceva de genul ECU RESET asta reseteaza parametrii ecu invatati?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WOLF
post 28 Mar 2015, 18:15
Post #104


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 19 September 05




Nu la Clio. Se poate face numai cu tester Renault CLIP.Se sterg intai ofsetii vechi si apoi se utilizeaza comanda RZ002 EGR adaptives. Trebuiesc sterse si eventualele erori legate de EGR altfel ECU nu va stinge MIL decat dupa 3 cicluri de condus in care vede ca nu mai sunt erori (legate de functionarea EGR).


--------------------
Clio Expresion 80 CP 2005
CLIO SYMBOL ,EXPRESSION 80CP DCI, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 19 Apr 2015, 22:47
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Revin cu un UPDATE, inca nu am cumparat unul nou....darrrr ieri am avut timp si un laptop cu baterie cat sa tina suficient sa ma joc cu DDT-ul.
Am gasit in meniu la ECU RESET , Reset EGR Adaptive, dupa asta aparea pe undeva prin calculatorul de injectie ceva cu EGR LEARN > TRUE am pus testerul azi dimineata dupa un drum de 50km si aparea EGR LEARN False . ca si cum ar fi memorat din nou parametrii de la egr.Acum numai apare Check engine numai imi mai da nici o eroare la EGR, am mai facut si un drum de 200km + autostrada masina merge ok....


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 12 Jul 2015, 15:21
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




La mine, clio symbol 1.5 dCi, 65 cp, 2003, am blindat vana EGR, adica am rugat un strungar sa imi confectioneze un dop filetat care sa intre in parte de intrare a gazelor in EGR dinspre evacuarea de pe chiuloasa. Deci am blindat partea EGR-ului care se conecteaza la evacuarea de pe chiuloasa. Acum in motor nu mai intra decat aer curat, fara mizeriile care rezulta in urma arderii. Evident ca la ITP, la testul gazelor, va trebui sa mituiesc inginerul, dar nu va fi o problema. Uleiul, pe care il schimb la 10.000 km, este galbui, si nicidecum negru si plin de funingine. Deci un plus mare pentru motor.
Nici o eroare pana acum(12.000 km), si am facut drumuri lungi, in regim de autobanda. Totul functioneaza normal. Plus ca la mine EGR-ul are un defect electric undeva, electricianul a gasit o eroare cu rosu la test, si a scos mufa. Nu au aparut erori sau functioanare anormala, pur si simplu calculatorul nu vede EGR prezent, dar motorul functioneaza normal.
Concluzie...
Trebuia sa anulez EGR-ul de cand am luat masina


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 12 Jul 2015, 21:24
Post #107


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




sa dea domnul sa nu te opreasca ARR-ul.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 13 Jul 2015, 09:41
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




Asta e. Ma opreste, dau vina pe service-ul din Sibiu, cu care sunt in litigiu.
Sincer, abia astept sa fiu oprit de ARR.


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 13 Jul 2015, 14:01
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Dar nu era mai simplu sa scoti mufa decat sa modifici EGR-ul? Ca acum am citit mai bine si vad ca pana la urma o ai scoasa? Asa cand ajungeai la ITP bagai mufa la loc.Nu iti sta arpins check engine in bord?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 13 Jul 2015, 16:04
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




EGR-ul meu, cumparat de nou, aftermarket evident, era defect. Nu am stiut acest lucru insa.
Sa explic.
L-am schimbat pentru ca cel vechi a ramas blocat, si am incercat sa il rezolv cumva, dar nu mai inchidea bine si scapa si gaze printre el si corpul in care intra. Asadar, am luat altul. L-am montat, am facut proba, test ok, erori sterse si parea ok. Am mers cu el o vreme, dar simteam ca nu am putere. Fum mult, putere putina. In consecinta am scos mufa de la el. Nici o schimbare, ba mai mult, au inceput sa tacane injectoarele la plecarea de pe loc, cand puneam motorul in sarcina. La fel se intampla si cand voiam sa accelerez. Am verificat injectoarele - erau ok.
Nu stiam atunci ca aveam o eroare memorata in calculator din cauza EGR-ului nou.
Ulterior am constatat eroarea, s-a verificat EGR-ul pe stand si functiona, doar ca nu avea cursa completa si calculatorul vede asta(de aici eroarea).
Montat la loc in corpul lui, am suflat cu gura de curiozitate in admisie...Surpriza... Puteam sufla cu usurinta. Lucru anormal, deoarece pe pozitia inchis nu are voie sa dea drumul la gaze(logic, nu?)
Bani pentru altul nu aveam, asa ca am decis blindarea... si bine am facut.
Cum am mai spus-o, RECOMAND(motorul respira aer curat, nu mizerii recirculate de magnifica vana EGR).
Erori in bord nu am... nu stiu de ce. Am citit ca altii au.
ARR-ul nu sta sa te ciupeasca pe drumurile patriei, deci nu imi fac probleme.
ITP-ul il trece oricine cu un ciubuc.

Oricum, nici o masina nu trece pe bune testul gazelor in conditiile in care in rezervor se afla exclusiv carburant din Romania. Asta o spun cei care fac ITP.

La iesirea din fabrica, toate au in rezervor o cantitate de carburant tratat, aditivat, astfel incat la RAR gazele sa se incadreze in standarde. Se intocmesc actele masinii, si de aici incolo nu mai intereseaza pe nimeni cat CO2, sau CO, sau mai stiu eu ce compusi scoate masina pe teava. ITP-ul se efectueaza, verdictul BUN TEHNIC se inregistreaza in catastifele lor(evident daca nu exista probleme la directie, frane, semnalizare, etc. - cu astea chiar nu se joaca).
Crezi ca cineva sta sa tureze motorul ala pana prinde o juma' de secunda in care gazele sunt in limitele admise?
Sa fim seriosi...


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilecool
post 15 Jul 2015, 09:14
Post #111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 25 March 09
From: Bucuresti




Am curatat zilele trecute EGRul. Smoala, aproape bitum, am gasit in interior. In final, am demontat totul pana la turbina si am curatat... Turbina, incepuse sa fluiere de vreo daoua luni. Am miscat de ax. Parca e schimbator de viteze, asa joc are. Astept sa imi vina una noua.
Dupa curatare, am montat totul la loc si am plecat cu masina spre casa. Nu vreti sa stiti cat fum negru era in urma mea...Am zis ca va disparea, dar nu, s-a tinut dupa mine tot drumul, vreo 15 kilometri prin Bucuresti.
Am desfacut si decantorul acela de ulei(ciuperca aia de pe admisia de aer). Nu era foarte, foarte murdar, dar membrana e cam deformata, nu stiu cat de bine mai lucreaza... Stiti cumva de unde pot cumpara acea piesa si cum se numeste? Se vinde separat?
Astept sa vina turbina ...


--------------------
renault symbol 2005 - B-46-ANU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 15 Jul 2015, 12:23
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Eu am gasit SH, normal ea vine cu tot cu tubulatura admisie aer turbina si o sa incerce sa te fraiereasca sa iti vinda tot ansamblul, care costa peste 200 ron.Postezi cerere pe pieseauto(punct)ro zici si tu cam cat vrei sa dai mai mult de 50 lei nu trebuie sa fie.Si la mine era deformata, stiu ca daca numai etanseaza bine incepe sa scoata fum alb ,si turbina trage ulei din motor, observi cand dai EGR jos ca este plin de ulei, cel putin asa am vazut la unu cu tutoriale de logan , stiti voi care smile.gif.Imi pare rau pentru turbina ta.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 15 Jul 2015, 14:04
Post #113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Daca ai ulei si inainte de turbina, de exemplu in carcasa filtrului de aer e posibil sa ai probleme cu acel epurator de ulei; sa nu ne gandim la situatii mai urate cu segmentare motor etc. Apropo, o compresie i-ai mai luat si tu in ultimul timp?


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilecool
post 17 Jul 2015, 23:30
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 25 March 09
From: Bucuresti




Nu, nu i-am facut niciodata test de compresie.
Catre filtru era curata tubulatura.
In EGR nu am gasit ulei, doar depuneri intarite...
Maine dimineata ma intalnesc cu omul care imi aduce turbina.
Va tin la curent cu evolutia lucrarii.
Sper sa fie doar turbina de vina. Asa cum am spus, dupa curatare scoate fum negru, nu alb. Asa ca in filmele de pe YTB, cand tureaza aia locomotivele Diesel.
Inainte sa umblu la EGR, nu scotea fum deloc, dar i-am completat cu 1,5 litri de ulei ca sa ajunga aproape de nivelul max.
Din pacate, zilele astea sunt ocupat cu altele, se tin belelele scai.


--------------------
renault symbol 2005 - B-46-ANU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 18 Jul 2015, 11:33
Post #115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




In general fumul alb inseamna consum de ulei, segmenti uzati, zgarieturi pe camasi. Fumul negru este de la prea multa motorina in amestecul care intra in motor, EGR care recircula prea multe gaze in admisie.
Sa judecam logic. EGR si tubulatura imbacsite inseamna debit redus de gaze recirculate. EGR si tubulatura curate creste debitul de gaze recirculate si in consecinta vei avea fum negru mai mult. Ar trebui sa se observe la accelerari bruste, nu si la mers constant.
Am mai spus-o si o mai spun. EGR-ul e o pacoste pentru orice motor. Particulele rezultate in urma arderilor sunt reintroduse in cilindri. Acestea sunt abrazive si dauneaza in timp motorului. EGR-ul ar trebui blindat. Nu anulat din soft. Se lasa mufa conectata pentru a putea fi vazut de calculator, dar blindat ca sa nu mai intre in el gazele de ardere, si implicit in motor.
La ITP se scoate blindajul daca nu puteti "rezolva" ITP-ul altfel.

La tine nu e ceva in regula daca ai completat 1,5 litri de ulei pentru a ajunge aproapela nivelul maxim de ulei. Inseamna ca ai mers cu mai putin de 3 litri de ulei?


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 18 Jul 2015, 11:52
Post #116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Pai la acccelerari bruste EGR numai baga gaze , inchide complet.Cand exista o problema la EGR si numai inchide cum trebuie numai baga suficient aer curat si rezulta un amestec sarac adica fum negru , lipsa de putere eu asa vad logica mea.
Tu zici ca daca sunt curate creste debitul de gaze recirculate , atunci cum de o masina noua cu totul curat prin motor nu scoate fum?

https://www.youtube.com/watch?v=lgZY_eoRdbY

This post has been edited by andutu: 18 Jul 2015, 12:06


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 18 Jul 2015, 14:47
Post #117


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Daca are turbina stricata este normal sa aiba fum negru, motorul a devenit aspirat natural, lipsa de aer, multa motorina si putin oxigen => fum negru.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 18 Jul 2015, 18:54
Post #118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Foarte corect RazvanF!


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 19 Jul 2015, 13:47
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




EGR functioneaza cu totul diferit cand motorul e in sarcina. Ceea ce se vede in filmuletul acela e EGR functionand fara a avea motorul in sarcina.

Oricum, ideea e ca daca amestecul e bogat(motorina multa, aer putin) avem fum negru, dar gazele recirculate de EGR sporesc foarte mult acest fum negru.

La mine(EGR blocat, deci gaze recirculate = 0) la accelerari bruste se observa un fum negru, insa cu muuult mai putin dens(mai degraba gri-negricios) decat la o masina cu EGR functional.

Cu EGR functional ai un furnal la esapament atunci cand accelerarea e brusca.
De obicei, cei care accelereaza brusc o fac cam de la 1800-2000 rpm, si acolo pompa incepe sa furnizeze presiunea maxima. Astfel, motorul e solicitat brusc si EGR ajuta prin recircularea gazelor arse, care mai contin particule ce pot furniza putere prin ardere, spre deosebire de aerul curat.

Asta cred eu.... pareri?


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 19 Jul 2015, 14:46
Post #120


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Mix motorina + aer odata ce este ars rezulta gaz inert, nu mai poti arde nimic din el.
EGR ul la un motor diesel functioneaza ca un catalizator. Catalizatorul reduce gazele nox prin incalzire, lucreaza ca un cuptor, la fel si egr ul, reintroduce gazele arse in camera de ardere pentru a le incalzi la o temperatura mai mare, astfel se reduce din nox, de unde rezulta un fum mai putin poluant.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 20 Jul 2015, 06:15
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Eu am egr functional si nu am furnal la esapament.De unde stii ca functioneaza altfel in regim? Daca imi zici ca asa or fi zis mecanicii care habarnau de capul lor...nu ma convingi.Tu cand ii dai talpa ala trebuie sa inchida mai ales in sarcina daca nu inchide ai fum lag in accelerare, simplu...


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 20 Jul 2015, 07:50
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




QUOTE(vasilecool @ 15 Jul 2015, 09:14)
Am curatat zilele trecute EGRul. Smoala, aproape bitum, am gasit in interior. In final, am demontat totul pana la turbina si am curatat... Turbina, incepuse sa fluiere de vreo daoua luni. Am miscat de ax. Parca e schimbator de viteze, asa joc are. Astept sa imi vina una noua.
Dupa curatare, am montat totul la loc si am plecat cu masina spre casa. Nu vreti sa stiti cat fum negru era in urma mea...Am zis ca va disparea, dar nu, s-a tinut dupa mine tot drumul, vreo 15 kilometri prin Bucuresti.
Am desfacut si decantorul acela de ulei(ciuperca aia de pe admisia de aer). Nu era foarte, foarte murdar, dar membrana e cam deformata, nu stiu cat de bine mai lucreaza... Stiti cumva de unde pot cumpara acea piesa si cum se numeste? Se vinde separat?
Astept sa vina turbina ...
*




Probabil ca daca ai gasit joc in axul turbinei sunt sanse mari ca pe acolo sa-ti ajunga ulei in admisie si de acolo apare si ceva fum; dar problema principala ramane TURBINA: daca nu lucreaza in parametri normali, vei avea aer mai putin, ardere incompleta=fum negru; daca si dupa inlocuirea turbinei vei avea in continuare lipsa de putere si fum negru atunci va trebui sa te gandesti la EGR blocat pe deschis si de obicei solutia este INLOCUIRE ELECTROVALVA EGR.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 21 Jul 2015, 09:42
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




QUOTE(RazvanF @ 19 Jul 2015, 14:46)
Mix motorina + aer odata ce este ars rezulta gaz inert, nu mai poti arde nimic din el.
EGR ul la un motor diesel functioneaza ca un catalizator. Catalizatorul reduce gazele nox prin incalzire, lucreaza ca un cuptor, la fel si egr ul, reintroduce gazele arse in camera de ardere pentru a le incalzi la o temperatura mai mare, astfel se reduce din nox, de unde rezulta un fum mai putin poluant.
*



Ce bine ar fi sa avem la esapament doar gaze inerte(care nu sunt toxice), rezultate asa cum spui din arderea motorinei+aer. Nu ar mai fi nevoie de catalizator, EGR, etc.
Problema e ca in procesul de ardere se foloseste motorina cu continut de sulf, iar in aer avem umiditate(apa), azot, oxigen, s.a.m.d.
Deci, gaze inerte in urma arderii motorinei in cilindri? Foarte putin. Restul produsilor de ardere trebuiesc controlati, asa zic normele EURO.
Arderea in cilindri este incompleta si mecanic si chimic, si deci avem ca rezultat in urma arderii si C(particule combustibile) si CO(cenusa). Plus alti compusi NOx, SOx... Nici pe departe o ardere perfecta. Gazele acestea sunt recirculate(partial, evident) in proportii mai mici la EURO 2 si 3, si mai mari la EURO 4, 5, etc... pentru a reduce compusii toxici, si o ardere cat mai competa.
EGR face acest lucru, ajutat de catalizator. La EURO 4, 5, etc. sunt solutii mai complexe.
La o apasare mai hotarata a pedalei de acceleratie motorul nu poate arde atat de bine amestecul motorina-aer. Rezulta deci foarte multi compusi de ardere, unii toxici, altii combustibili, si cenusa... muuulta. Aici intervine EGR. Deschide si recircula pe cat posibil gazele. Nu foarte mult insa, ar ineca motorul. Totul se face controlat, si motorul e proiectat sa functioneze ajutat de aceste gaze(care contin si particule combustibile).
Teoria e lunga... trebuie citita, nu are rost sa explicam aici.
Eu nu vreau sa ma contrazic cu nimeni, ci incerc sa gasesc explicatii si judecati pertinente si argumentate


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 21 Jul 2015, 17:06
Post #124


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Mixul odata ars este bun ars, nu mai ai ce scoate din el decat impuritati. EGR ul recircula undeva la 30% din gazele arse, daca ar fi sa recircule mai mult motorul s-ar putea opri ca nu ar avea ce arde.
Am decuplat mufa de la EGR, doar pentru test, pana acum:
-motorul raspunde mult mai bine la accelerari bruste
-a disparut acea mica fluctuatie la pornire motor rece
-la eliberarea brusca a pedalei de acceleratie masina nu mai "da in nas" cand este in frana de motor
-nu mai smunceste la accelerare brusca din frana de motor
-se simte un plus de putere, mic dar e acolo
Minusuri:
-motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare
-martorul check engine este aprins
Momentan mai am 3 liniute la motorina, astept sa fac un plin sa pot face si consumul, sunt curios.
p.s motorina nu mai contine de mult sulf.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin&b
post 21 Jul 2015, 22:10
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 20 January 14




In cazul arderii hidrocarburilor(si nu numai) trebuie sa citesti unu-doua referate. Te lamuresti singur cum e cu compusii rezultati in urma arderii. Ideea e ca nu vei putea niciodata sa calibrezi un motor atat de precis incat sa obtii o ardere perfecta pe toata plaja de aceelerare. E nevoie de sisteme peste sisteme care sa controleze si sa optimizeze in timp util arderea.

In rest, am mai scris... EGR-ul meu e blindat. Si e muuult mai bine. Punct.
"RazvanF" iti propun ceva.
Imediat dupa schimbul de ulei, mergi fara EGR(decuplat de la mufa daca nu il blindezi). Sfatul meu e sa fie functional, sa inchida bine. 1000-2000 Km ar trebui sa te convinga.
Dupa ce ii faci fara EGR, verifica joja, miroase, freaca uleiul intre degete, dar cel mai important uita-te la el. La culoarea lui.
La orice diesel, dupa schimbul de ulei, dupa primii Km uleiul se innegreste. Mai ales dupa cateva accelerari mai vioaie. Asta inseamna multe reziduuri din gazele arse recirculate.

Pe cand cu EGR-ul decuplat....


--------------------
THE EARTH ... is ... FLAT !!!
Megane II, 1.5 dCi, 86 bhp, 2006
Scenic II, 1.9 dCi, 131 bhp, 2006, FAP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilecool
post 22 Jul 2015, 11:47
Post #126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 25 March 09
From: Bucuresti




Gata, s-a rezolvat aseara...
Masina se simte altfel, motorul se simte altfel si ce e mai important...EU MA SIMT ALTFEL, adica usurat sa n-a fost si altceva, dupa cum citisem pe aici...
Sambata sau duminica, plec pana la mare(sper) si am sa vad cu se comporta la drum lung...
Nu mai scoate fum deloc, nici in turatie constanta, nici in accelerari bruste.
Cu uleiul stau bine ca si nivel, o sa ii fac schimbul dupa ce vin de la mare, caci mai am vreo 2000km si oricum, saptamana trecuta, am completat un litru si jumatate ca sa fie la nivel.
Atasez niste poze cu noua si "fosta", de care m-am despartit dupa vreo 160.000km ai masinii, din care vreo 50k+, la mine.
Nu merg cu motorul subturat, schimb de obicei la 2500-3000, uneori chiar mai sus de atat. Mi-am facut o obisnuinta in a opri motorul dupa 15-20 de secunde, dupa ce ajung la destinatie.Iarna, nu incalzesc motorul pe loc... Schimbul la 10.000km Elf 10-40.
Cu toate astea, jocul axului turbinei are aproape 1 centimetru diametral +/- cativa milimetri. Turbina, a inceput sa suiere de prin primavara, se auzea de parca eram urmarit de Politie, confuzie pe care a si facut-o de cateva ori sotia.


Attached thumbnail(s)
noua1.jpg ( Size: 667.27k ) Number of downloads: 528
noua2.jpg ( Size: 447.43k ) Number of downloads: 543
noua3.jpg ( Size: 541.01k ) Number of downloads: 536
placuta1.jpg ( Size: 518.91k ) Number of downloads: 529
admisia.jpg ( Size: 635.88k ) Number of downloads: 538
evacuarea.jpg ( Size: 735.48k ) Number of downloads: 108
toata.jpg ( Size: 816.23k ) Number of downloads: 109
placuta2.jpg ( Size: 595.42k ) Number of downloads: 102


--------------------
renault symbol 2005 - B-46-ANU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 22 Jul 2015, 16:57
Post #127


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Mai bine treci pe 5w40, e mai subtire si ajunge mai repede la turbina cand pornesti motorul. Schimba in 2700, de la 3000 in sus turbina aia de invarte groaznic, nu zic ca nu e ok, dar mai prelungesti putin viata ei.
10-15 secunde sunt ok, dar daca ai un drum lung de autostrada sau un drum in sarcina atunci 10 minute sunt recomandate.
Parerea mea .... biggrin.gif
p.s 160.000 km nu sunt cam putini pentru o turbina?
p.s 2 @cosmin: voi monitoriza si uleiul dupa urmatorul schimb, chiar m-ai facut curios, pana in momentul de fata masina are un sprint fantastic viteza 3 si talpa, ma lipeste in scaun, i like it ! icon_mrgreen.gif

This post has been edited by RazvanF: 22 Jul 2015, 17:00


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilecool
post 22 Jul 2015, 21:21
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 274
Joined: 25 March 09
From: Bucuresti




Pana sa am probleme cu turbina, nu completam niciun gram de la schimb la schimb.
Nu știu dacă 160.000 e mult sau puțin. Am citit că turbosuflantele sunt garantate de producător 150k. pentru autoturisme și 500k. pentru camioane... Tot acolo scrie ca turbosuflantele au plaja de lucru intre 20.000 și 280.000 ture/min.
Voi face poză când am ocazia.


--------------------
renault symbol 2005 - B-46-ANU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 26 Jul 2015, 16:44
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.570
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




EGR-ul meu e decuplat de cel putin 200.000km, motorul functioneaza fara probeme.

vasilecool, daca ai timp, te-as ruga sa-mi scrii pe privat (sa nu poluam topic-ul) de unde, cum si cat te-a dus noua turbina.


--------------------
MB E250 2011 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 27 Jul 2015, 21:34
Post #130


Membru autentic


Group: Members
Posts: 682
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Am desfacut si eu din nou EGR nu erau cine stie ce depuneri dar erau, l-am mai curatat o data acum jumatate de an cand am avut probleme cu el.Acum am desfacut si tubulatura care intra in turbina de la filtrul de aer sa ma uit putin la turbina, nu are joc deloc si se misca usor ( era culmea sa am probleme cu ea am doar 50k km.Ma ingrijoreaza faptul ca partea de admisie este plina de depuneri si acolo nu prea am cum sa curat.Bineinteles ca am injurat din nou tubulatura dintre turbina>Corp egr care mi se pare de cenzurat sincer, m-au taiat toate transpiratiile pe caldurile astea, din ferificire am reusit pornit motor nu am auzit sa fasaie pe undeva.Cine a mai desfacut personal EGR voi cum bagati la loc tubulatura? pe mine ma scoatea din sarite cand incercam sa bag se ducea mansonul ala de cauciuc aiurea.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 3 4 5 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 15:00
Dacia