It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cutia de Viteze, Nu intra in viteza

applexander
post 1 Sep 2006, 22:17
Post #1


Professional Misanthrope


Group: Members
Posts: 23
Joined: 30 July 06
From: Timisoara




Stiu ca par penibil, dar am o mica problema, am mostenit un Clio Symbol 1.4 RNA, din 2000, de la 88.000 km. Daddy l-a condus fara absolut nicio problema, chiar daca nu stie mecanica...conduce excelent. Eu de cand am preluat masina "ca"cadou, am o problema cu intratul in marsarier, desi calc ambreiajul pana dincolo de podea...intra "fals" adica nu pana la fund, si nu cupleaza marsarierul, se aud niste zgomote de pinioane wtf?!?! Daca insist, a doua sau a treia oara cupleaza si merge sleek and faultless. Ce inseamna asta? Nu i-am facut decat 1000 km si parca devine tot mai prezenta problema, fara legatura cu temperatura ambianta, sau cu caldura motorului. Si inca ceva...Tot incarc cu benzina de 95 de la petrom..si in ultimul timp...imediat dupa incarcare...la 5 minute dupa ce am plecat din pompa am oprit. Cand sa pornesc din nou...nu a vrut sa porneasca. Am insistat si a pornit. Treaba s-a repetat aproape zilnic pana am pus un cleaner de injectoare etc de benzina, ordinar de 6.5 ROn si acu merge brici. Mentionez ca acum imi fac rodajul ca sofer! Daca nu imi spuneti voi, atunci cine? Multumesc anticipat.


--------------------
Renault MEGANE II 2003, 1600 cmc, 16 V, - TM-88-CDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiu_
post 2 Sep 2006, 08:37
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Salut.

In legatura cu problema ta: am sesizat lucrul asta la cateva solenze la servici, intrau "fals" in marsarier. Ca o rezolvare temporara: nu mai calca ambreiajul pana jos, o sa vezi ca intra din prima (apasand cu putere ambreiajul, mai rau ii faci). Probabil tatal tau care este un sofer cu experienta, avea tras scaunul soferului mai in spate, si apasa ambreiajul doar 75-80% din cursa - asa se explica faptul ca nu a avut probleme.

Nu stiu ce fel de cutie ai, insa solenzele au marsarierul in spatele treptei a V-a. Daca asa ai si tu, nu are cum sa nu mearga. Acum sunt la munca, o sa intreb unul din mecanici care este rezolvarea definitiva pentru problema asta, si daca primesc un raspuns ferm, il postez pe forum.



--------------------
Renault Clio Bicorp 16v 2003 1.2 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiu_
post 2 Sep 2006, 08:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




A, si inca ceva.

Este posibil ca fiind incepator, sa mergi foarte mult cu piciorul pe ambreiaj, si sa tii tensionat cablul - rezultat: cablul se intinde si nu se produce o decuplare perfecta a cutiei de motor la apasarea pedalei. Ne-ar ajuta daca ne-ai spune unde iti tine tie ambreiajul (jos de tot, cum ridici putin masina pleaca, sau sus).

Bafta.


--------------------
Renault Clio Bicorp 16v 2003 1.2 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raszvan
post 2 Sep 2006, 23:26
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 417
Joined: 2 September 05




Hai sa-ti dau si eu un sfat, poate-i util. Verifica daca nu cumva bratul pedalei de ambreiaj calca presul. Trage presul si vezi daca merge mai bine fara el. Daca este asa, s-ar putea sa gasesti si niste urme pe el. Si eu am patit chestia asta.

QUOTE(Laurentiu_ @ 2 Sep 2006, 09:37)
....nu mai calca ambreiajul pana jos, o sa vezi ca intra din prima (apasand cu putere ambreiajul, mai rau ii faci).
*


Laurentiu, eu stiam ca ambreiajul se calca pana jos. Si mai stiam ca atunci cand nu-l calci pana la capat nu intra bine in viteza.


--------------------
ex clio symbol 1.5 dci 2005
megan dci, 2003.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 3 Sep 2006, 09:55
Post #5


Schimb banda fara motiv.


Group: Members
Posts: 2.887
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti




Sunt cazuri cand cuplarea ~20% a ambreiajului ajuta la intrarea intr-o anumita viteza. Stiu ca la vechea dacie 1310 ajuta la intrarea in R daca nu apas ambreiajul pana jos de tot.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
feb. 2014 - 99.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 3 Sep 2006, 15:09
Post #6


Mwe Base !


Group: Members
Posts: 5.367
Joined: 17 May 05
From: Bucuresti




De curiozitate: exista vreo metoda de a regla cablul de ambreiaj? Eu as vrea sa-l mai strang putin. Stiu ca se spune ca e cu reglaj automat, dar nu-mi dau seama unde e ala.


--------------------
Renault / Cube Megane 3 / Aim Disc 2009 / 2013
zise Badea si mai dadu o limba in fund lui Voiculescu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 6 Sep 2006, 20:29
Post #7


Licence to kill


Group: Members
Posts: 4.250
Joined: 6 September 06
From: United Kingdom




Am o intrebare la clio cum e pozitionata treapta de marsarier si cum se cupleaza?? se apasa pe schimbator ca la dacie?? nu exista riscul sa intre in loc de a I -a in marsarier???


--------------------
VW Golf GTI 2014 - cu volan pe dreapta
ex Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RedCap
post 6 Sep 2006, 21:37
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 5 September 06




La Clio al meu, adica 2 Symbol, se ridica de inelul de la schimbator care tine materialul textil si se da in fata, ca si cum as baga in treapta 1 numai ca ridic de inelul ala.


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.5 dCI - PH 56 CID
Renault Megane 2011 Sport Edition 1.5 dci 110 CP
Yamaha R6 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 7 Sep 2006, 10:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.204
Joined: 12 May 04
From: Bucuresti




Ca să răspund la a doua parte a întrebării, da, există riscul ăsta.
Mie mi s-a întîmplat cînd mașina era nou-nouță; încă din prima zi a făcut așa. De cîteva ori am plecat de la semafor cu spatele și numai norocul a făcut să nu lovesc mașina din spate. O colegă de-a mea a pățit exact la fel la mașina ei, cumpărată la cîteva zile după mine. Probabil că a fost un lot la care turcul nu s-a străduit prea mult. La ea era mai grav, că era și blondă, deci n-ar fi crezut nimeni că nu e vina ei... biggrin.gif

Timoneria dereglată. S-a rezolvat la service în zece minute.

Dacă timoneria este reglată bine, nu e nici un risc. E imposibil s-o bagi în marșarier din greșeală. Chiar dacă ridici inelul din greșeală, ca s-o bagi în marșarier trebuie să duci maneta spre stînga mai mult decît la treapta I. N-o poți confunda cu a-ntîia.


--------------------
Duster 1.6 16V 2011, Mondeo 2.0 2011
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burnas
post 12 Sep 2006, 21:07
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 1 March 06




@applexander

verifica ca este ambreajul


--------------------
renault symbol 2006-fidji
renault 1.4 8v fidji rosu de foc an 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 15 Sep 2006, 10:11
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Salutare, nu am mai scris de mult pe forum, asta ar putea fi un semn bun, in sensul ca nu am mai avut probleme. Iata ca a aparut una. Are legatura cu cutia de viteze, asa ca o sa postez si eu aici.
De vre-o 2 saptamani am o problema cand incerc sa bag in a 3-a sau a 4-a.
In mod normal, la plecarea de pe loc, bag a 1-a, merg, bag a 2-a, merg, iar cand vreau sa bag a 3-a, nu intra. Parca se loveste de un zid. Nu caraie, nu face nici un zgomot, dar nu intra. La fel se intampla ci cu a 4-a. In a 5-a intra lejer.
Am observat ca problema apare doar daca trec prin viteza a 2-a. daca bag 1-a, si pe urma a 3-a, nici o problema. O rezolvare temporara am gasit in felul urmator.
Bag 1-a, a 2-a, iar cand sa bag a 3-a, mai intai aduc maneta la punct mort, si o lovesc usor (foarte usor) in partea stanga pe directia vitezelor 1-2.
Dupa aia intra lejer in a 3-a si a 4-a.
Asta pana cand trec iar prin a 2-a.
Am fost la mecanic si a verificat timoneria. E ok. Deci problema ramane cutia de viteze. A mai avut cineva problema asta ?
Eu sunt acum in Austria, si aici am alta masina, insa cand ma intorc in tara peste 2 saptamani, vreau sa o rezolv.
Sugestii ? masina are 55k km. revizii facute la timp si nu sunt incepator.
Masina este un Clio Simbol, 2003 diesel 1.5 DCI 65CP


This post has been edited by dorin: 15 Sep 2006, 10:12


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentiu_
post 20 Sep 2006, 07:22
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 6 July 06
From: Bucuresti




Nu cred ca este de vina cutia, incearca si la alti mecanici, poate gasesc defectul.
Am auzit recent ca la Clio cutia de viteza este piesa de schimb, adica nu se poate repara nimic la ea (e practic capsulata, nu se desface). Stie cineva daca e adevarat?
Oricum, mie mi se pare o aberatie, numai Renault-ul putea sa vina cu o asa "inovatie" - daca ai o problema oricat de mica la cutie, esti nevoit sa o schimbi toata? mad.gif


--------------------
Renault Clio Bicorp 16v 2003 1.2 75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 20 Sep 2006, 08:55
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Eu nu cred ca exista vre-o masina care sa aiba cutia de viteze incapsulata. Si nici renault nu cred ca face exceptie. Oricum eu cand am vorbit cu mecanicul, in service renault, mi-a aratat o alta cutie de clio desfacuta si care avea o problema. Nu mai stiu exact ce avea aia, dar era demontata.
Mecanicul nu prea am de ce sa-l schimb pentru ca e ok, si am incredere in el. Oricum pana nu o desface, nici el nu are de unde sa stie exact ce are.


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataline
post 20 Sep 2006, 09:46
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 9 February 06
From: Bucuresti




Cutia nu are cumva o piesa care spune pe unde trebe sa intre levierul pentru viteze? La 1310 stiu ca asa era...una bucata piesa de plastic parca....care exact situtia ta am avut....dar cine stie...poate exista inca piesa aia


--------------------
Logan Ambition 1.6 2005 - B-xx-XXX
Logan 1.6 Ambition, dec 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 20 Sep 2006, 10:39
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Da e posibil sa aiba, dar nu stiu daca e in cutie sau afara. Adica daca trebuie demontata cutia sau nu. Si mie mi se pare normal sa aiba un ghidaj ceva, dar nu stiu daca are.


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cataline
post 20 Sep 2006, 14:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 9 February 06
From: Bucuresti




La dacie nu trebuia sa dai cutia jos ca sa ajungi la ghidajul ala....


--------------------
Logan Ambition 1.6 2005 - B-xx-XXX
Logan 1.6 Ambition, dec 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 20 Sep 2006, 16:11
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




O sa verific inainte sa dau cutia jos, daca exista si la clio. Dar din ce am vazut eu nu e.. o sa ma uit mai atent


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciocavlad
post 21 Sep 2006, 00:46
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 2 May 06




Patesc si eu sa nu intre in viteza 3 sau 4.

La ce turatie esti in a 2-a cand schimbi?

Daca sunt in a doua la 3000-3500 si vreau sa dau a 3-a, sa nu vrea sa intre.
la fel si cand schimb din a 3-a in a 4-a in aceleasi conditii. si astea se intampla exact cand fac depasiri..... smile.gif)


--------------------
dacia 1400 - XHZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 21 Sep 2006, 09:28
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Nu este aceiasi problema, la mine se intampla si cu motorul oprit. Daca trec prin viteza a doua, probabil misca ceva si nu mai intra in a treia sau a patra. Deci in cazul meu nu are importanta turatia. Si se intampla intotdeauna, nu selectiv.


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedroisbad
post 27 Sep 2006, 18:52
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 July 06




Am un clio symbol fidji 1.4 8V, are 1600KM si nu-mi intra bine in treapta I si in R.
Am fost in service si au spus ca nu e nimic in neregula. Simptome: cand bag I intra greu, aproape fortat cand masina nu e OPRITA DE TOT (0KM/H) iar in marsarier caraie dar nu totdeauna. Mentionez ca ambreiajul tine bine - de altfel e singurul lucru pe care l-au verificat in service (MAVEXIM - TARGOVISTE)
Sper ca puteti sa ma ajutati si pe mine cu nishte sfaturi.


--------------------
Clio Symbol Fidji 1,4 8V 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata70
post 27 Sep 2006, 23:09
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 561
Joined: 1 September 05




In ceea ce priveste'' caraitul'' la marsarier, nu stiu exact din ce cauza,am constatat ca daca nu actionezi maneta (inelul) foarte repede, dupa oprire sa spun asa, nu face...


--------------------
ex Renault megane 2.2 sedan 1,6 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin-Bacau
post 28 Oct 2008, 13:45
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 626
Joined: 18 September 07
From: Bacau




Salutare,

Ma lovesc si eu de o problema similara cu cea a initiatorului acestui topic, numai ca in cazil meu masina este DIESEL.. aleator intra greu in marsarier, adica trebuie sa insist de cca. 3-4 ori pentru a reusi operatiunea.... si pentru reusita trebuie sa ridic piciorul de pe pedala de ambreaj sau sa fortez maneta schimbatorului...lucru care nu-mi place..sad.gif stiti care este remediul ac. probleme?

Masina mai are 1 an de garantie si as vrea sa stiu daca este ceva relativ minor sau mai bine astept revizia de 20 k ?


--------------------
Renault Symbol-Fidji 2007-1.5 dCI/70Cp - BC-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 28 Oct 2008, 14:36
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 866
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Anunta-i din timp (telefonic) , sau daca face mereu asa du-o la constatare sa pregateasca alta cutie (sau ce o fi de vina) cat timp mai merge asta, in felul asta ma gandesc ca poti evita sa ramana masina imobilizata in service mai mult timp. Eu la dacie am avut o problema idem si toate parcarile erau pe baza de impins manual. Ar fi penibil sa stai pe strada sa impingi . Maneta fortata se poate rupe sau deterioreaza bucsele de pe la timonerie si astfel vei avea mai multe defecte de identificat si reparat.

This post has been edited by verde: 28 Oct 2008, 14:44

Attached File(s)
Attached File  cv.pdf ( 2.46mb ) Number of downloads: 136


--------------------
symbol ph4 expresion 1,5 dci/65 bidivii 2006 - AG 05???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryn.syryn
post 31 Jul 2010, 13:42
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 8 August 06




biggrin.gif De ceva timp a inceput sa intre foarte greu in viteza ( masina are 98 mii km - 5 ani ), indiferent ca aveam motorul pornit sau oprit.
Azi am dus=o la "doctor", verificat nivelul de ulei in cutie = ok, problema = rugina la tija de fier actionata de schimbatorul de viteze, desfacut, curatat, degresat - merge ca noua. Cost - 30 ron.


--------------------
Renault Clio 2004 Symbol 1.4 8 v - AV 00 AVE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasul73
post 10 Nov 2010, 18:02
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 25 October 10
From: victoria jud braila




salutare care are sau stie vreun magazin sau are sufa de la marsalier sau cum se numeste de la schimbator ca sa rupt si nu mai intra an marsalier tongue.gif si cum se poate schimba acum merg numai an fata biggrin.gif am un renault 21 anul 90

This post has been edited by postasul73: 10 Nov 2010, 18:04


--------------------
renault 21 model 90 1990 benzina +gpl - bv 24 vld
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aurelyan
post 27 Nov 2010, 14:58
Post #26


membru antisocialist


Group: Members
Posts: 1.009
Joined: 20 June 09
From: Iasi




Salut, aceeasi problema o am si eu. Uneori, nu vrea sa intre in treapta 1, iar in treapta 2 agata spre capatul cursei. Ambreiajul il calc la maxim, iar aceste probleme nu exista "la rece".
Am fost la o constatare la dealer, au zis ca trebuie schimbat la cutie "reazem furca debraiere" si "priza de putere".
Cu ajutorul colegului @espacern, am facut rost de 'schita' cutiei. Poate cineva sa-mi spuna care este "reazemul furcii", si daca reperele acestea pot fi motivul problemei mele, ma gandesc sa nu fi fortat putin nota cei de la Bras (si ma refer la 'priza de putere'), mai ales ca masina are doar 40000 km. Multumesc.

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
renault symbol fidji 2007 - 1.4 8V
Imbatranesc si tot invat - Eschil
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic
Forum Renault Romania - Renault Club Romania
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 24th April 2014 - 10:23
Dacia Server hosting