Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum ulei intre revizii

ciupi80
post 18 Sep 2008, 12:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




Scuze daca s-a mai vorbit pe undeva dar eu nu am gasit nimic concret vis-a-vis de problema mea.
Am un megan 1.5dci de 85cp cumparat in decembrie 2007de la Serus Bucuresti acum avand 18200km parcursi si consuma ulei.La prima revizie am mai avut putin ulei in motor dar mi s-a spus ca este normal ca poate a venit cu ulei putin din fabrica si am inghitit galusca,in schimb deja am 8200km si ma apropii de urmatoarea revizie la 20000km si pe joja a scazut uleiul de la nivelul maxim(la ultima gradatie de sus dupa joja) la minim la ultima gradatie de jos pe joja.La prima revizie au pus in motor 4.5 l si 0,5 l din ultimul bidon de ulei il am in porbagaj.Am citit in carte ca un consum normal de ulei intre schimburi este de 0,5l/10000km,in schimb mie cred ca mi-a luat 1-1,5l.Mentionez ca nu sunt un vitezoman infocat in general nu prea depasesc 130-140km/h afara ca in oras nu ai unde sa-i dai iar ca varfuri pe autostrada de 2-3 ori 180km/h si foarte putin tinuta la viteza asta(cateva depasiri in forta).
S-a mai lovit cineva de acest lucru?Si daca da cum s-a rezolvat?

Multam.


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
74r12
post 18 Sep 2008, 12:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 514
Joined: 2 July 04
From: Planeta Pământ (Terra)




Pe bord ce mesaje iti afiseaza despre nivelul de ulei?


--------------------
Megane 2.2 Expression+ 1,5 dci 85 cp
Megane 3 Sport Tourer Privilege 1,5 dci 110 cp EDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 18 Sep 2008, 13:06
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




Deja a inceput sa imi arate dimineata din cand in cand nivel scazut al uleiului si nici un cerculet dar se mai intampla sa mai arate nivel OK si un cerculet probabil cand este locul drept perfent.
Oricum cand am masurat uleiul ,motorul a stat cel putin 4 ore oprit si locul a fost perfect drept (chiar am fost atent la chestia asta).deocamdata nu mi s-a aprins nici un bec la bord.

This post has been edited by ciupi80: 18 Sep 2008, 13:09


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shteffanivlad
post 18 Sep 2008, 14:18
Post #4


Membru cu ESP/ASR


Group: Members
Posts: 691
Joined: 2 July 07
From: Bucuresti




Eu am observat ca imi consuma ulei mult daca merg tare si la turatii ridicate. Probabil ca e normal, nu imi fac prea multe griji.

1-1,5l e cam mult, ar trebui sa fie nivelul la minim sau sub minim pe joja. Acum, la a doua revizie, daca ti-a consumat 1,5l de ulei, spune-le la service si vezi ce zic.

In rodaj si mie mi-a consumat ulei mult, dar acum, nu mai consuma decat in conditiile spuse de mine mai sus smile.gif


--------------------
Renault Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi Ianuarie 2008 / LMSE - B-81-LXV
iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thanatos
post 18 Sep 2008, 15:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 22 July 08




Motor 1,3 Multijet, common rail.

Am completat in 10.000km 250ml. Adica in intervalul 10.000 -> 20.000 km

In intervalul 0-10.000km nu am completat nimic. Nu am remarcat sa imi fi scazut nivelul pe joja. Dar cred ca din cauza ca nu m-am dat la ea in rodaj.

This post has been edited by Thanatos: 18 Sep 2008, 15:23


--------------------
Renault Scenic RXE 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 19 Sep 2008, 07:53
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




Rodajul l-am facut ca la carte,deci nu am abuzat cu viteza si totusi am aceasta problema.


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 23 Sep 2008, 15:47
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.768
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




Exista posibilitatea sa fi avut la inceput mai putin ulei bla bla bla...desi nu cred.
Insa daca zici ca deja e putin ulei, inseamna clar ca papa mult. Ai grija cand mergi la urmatoarea revizie sa ii spui aluia care iti face programarea(un sefuletz) de problema asta si eventual sa il iei langa masina cand verifica mecanicul uleiul. Ca sa nu mai faca mecanicul abureli ca prima data...

This post has been edited by papa_mulo: 23 Sep 2008, 15:47


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HDG
post 23 Sep 2008, 16:58
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 25 February 07
From: NavYork




Esti sigur ca aia ti-au pus 4.5 L de ulei in motor? Ti-au dat o pungulita la plecare cu toate piese/filtrele care ti le-au schimbat, inclusiv bitoanele goale de ulei ? Daca da, uite-te pe sub masina dupa urme de ulei ...


--------------------
Renault Megane 2007/2.2 Sedan Lux Privilege 1.5 100hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 25 Sep 2008, 15:06
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




sunt sigur ca au pus 4,5l de ulei pentru ca am stat langa masina si le-am numarat nr de bidoane,nu avea cum sa ma insele si oricum filtrele m-a intrebat daca le vreau sau nu sa leiau dar eu nu am vrut.dar astept sa mai fac 1500de km si ma duc peste ei sa rezolvam cumva problema.

Apropo:se poate schimba motorul fiind in garantie sau se umbla in el?


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HDG
post 25 Sep 2008, 15:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 25 February 07
From: NavYork




Decat sa stai cu griji, mai bine faci o completare cu acelasi tip de ulei pe care ti l-au pus la revizie, si vezi ce se petrece, daca pierde, te duci la ei.


--------------------
Renault Megane 2007/2.2 Sedan Lux Privilege 1.5 100hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 25 Sep 2008, 18:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




m-am gandit si la faza cu completatul ca doar mai am 0,5 l in porbagaj dar avand in vedere ca mai am un pic pana la revizie mai astept ca poate nu ma cred cei de la service.asa ca stau pana la revizie si ii pun sa masoare uleiul cand il dau jos sa poata sa faca o comparatie cat au pus si cat au dat jos.altceva nu am ce sa fac acum.


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 25 Sep 2008, 21:02
Post #12


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




cum sa-ti schimbe motorul? radmasa.gif asta e cea mai tare faza care am citit-o pe acest forum.si al meu manca ulei pana l-am schimbat cu sintetic,inainte aveam 10w40.de cand am bagat 5w nu mi-a mai scazut nivelul la ulei,si a mea are tot 20.000km,pana sa-l schimb manca ca nesatulul,acum ca o fi din cauza ca asa e el gurmand sau ca-i dau eu pana-i sar supapele in afara orasului sau ca e din cauza ce aveam 10w habar n-am,cert este ca nu mai mananca si stilul de condus a ramas la fel.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 26 Sep 2008, 08:31
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




pai in carte scrie ca intre revizii sa nu consume mai mult de 0,5l de ulei,pai si la mine a luat zic eu 1-1,5l si daca se constata ca este de la motor de ce sa nu-l schimbe ca doar este in garantie.si nu cred ca or sa schimbe uleiul de la 10 la 5w pentru ca ei recomanda 10w.


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yce
post 26 Sep 2008, 19:32
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 3 January 07
From: fetesti




daca vrei sa scapi de consumul de ulei, baga-i METABOND GOLD. este un tratament de motor excelent


--------------------
renault megane II 2004; break; 1,5dci; 80cp; esp; pilot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
30 mdc
post 26 Sep 2008, 20:55
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 299
Joined: 22 August 07
From: constanta





nu cred ca aditivul este o solutie tinand cont ca masina este noua
masina din semnatura are 170000 Km si nu stiu daca i-mi consuma 10 grame ca pe joja nu se vede nimic
si nu o menajez cand e vorba de viteza
in concediu aproximativ 700 Km de autostrada facuti continu cu 140-170 Km/h


--------------------
renault megane 2, megane 4 intense 2003 1.9dci full , 2018 1,6dci - ct 30 mdc, ct 30 mdk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
segcm
post 26 Sep 2008, 22:14
Post #16


... Entertainer


Group: Members
Posts: 642
Joined: 7 December 04
From: UE




Ai dreptate 30DMC!

Foarte reusite motoarele astea de 1,9dci. A mea are aproape 143000km si in 10k km nu a consumat nimic. Pe joja arata full ca la inceput. Nu mai zic de "chinuiala ce si-o ia" de la mine destul de des.

Acum 3 sapt. am plecat din tara si am facut in 2 zile peste 2300km. In germania unde era autostrada dreapta si fara trafic am atins 205km/h pe GPS. Pe bord arata aproape 220. E ciudat ca in acte scrie max speed 196km/h. Apoi am tinut-o destul de multi km cu cc fixat la 160... consumul mediu indicat de cb la finalul calatoriei era de 5,4l/100km. Merge brici.


Am observat o chestie: Intr-o seara am plecat foarte "agresiv" de la semafor, schimbam treptele cam la 4000rpm. si am vazut in oglinda soferului cum in bataia farului celui din spate cam scotea fum. Oare o fi normal?


PS - Ciupi80 - Vezi ca e foarte ciudat ca motorul e nou si nu are voie sa consume ulei! Cel mai probabil pierzi uleiul pe undeva (simering,garnitura etc) si cel din service rro nu are nici cel mai mic interes sa iti spuna asta ca il va schimba el si nici serviceul nu are de castigat. Verifica asta!


--------------------
Renault Grand ESPACE - 2.0 dci Automat 2012 Initiale Paris - ** *1 ***
Fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adymark
post 27 Sep 2008, 08:52
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 20 December 06
From: Bucuresti




Am si eu acceasi problema cu consumul de ulei. La fel am patit cand am reclamat prima oare problema, cum ca masina atunci cand vine, nivelul uleiului este undeva intre minim si maxim si cei de la service nu aveau cum sa-si dea seama daca e o problema reala sau nu. Asa ca la 6000 km a trebuit sa cumpar 2 litri de ulei (10W), pentru completare si m-au chemat dupa inca 2000 ca sa verifice. Rezultatul a fost ce nu exista nicio scurgere iar consumul de ulei era in parametrii normali.
Problema e ca a 2-a revizie am facut-o la 18000; pe la 16000 imi tot afisa mesaje ca trebuie sa completez uleiul asa ca am completat cu ceea ce imi ramasese de la prima revizie si mesajul mi-a aparut dupa inca 1000. Asa ca la revizie le-am spus care e problema si m-au chemat dupa inca 3000 de km (la ambele revezii i-am rugat sa imi puna ulei 5W). Surpriza lor a fost, in momentul in care m-am intors, ca nivelul uleilui era la jumatate (fix la jumatate, intre minim si maxim). Asa ca baietii mi-am spus sa revin cand termin 5000 (de la revizie) cu factura de la cei 2 litrii de ulei (cumparati inainte de prima revizie) si cu toate hartiile pe care le am de la service cu chemarile din x in x km pentru verificare nivel ulei, pentru ca ei deschid caz la Renault si ca vor sa desfaca motorul pentru a vedea unde este mai exact problema (fiind in garantie trebuie sa primeasca acceptul de la Renault ca sa rezolve pe garantie aceasta problema). Singura chestie e ca mi-au spus sa fiu pregatit sa ma lipsesc cateva saptamani de masina.

Desi nu este o chestie cu care sa ma laud, sper sa va ajute ce v-am povestit.

This post has been edited by adymark: 27 Sep 2008, 09:11


--------------------
Renault Megan Sedan 2.2 Confort Expression 1.5 dCi 100CP PH2 Feb. 2007
Vopsea metalizata/Full airbag/Clima/MP3 Player
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 27 Sep 2008, 10:13
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti




le-am dat telefon sa-i intrb si m-au intrbat cati km am ,le-am spus si au zis sa astept pana la revizie ca nu mai este mult(1500km)si atunti o sa verifice sa vada daca are pirederi,sa masoare ulei cand il scot s.a.m.d. ca o sa trebuiasca monitorizata.

astept sa o vad si lucru asta.


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
segcm
post 27 Sep 2008, 10:39
Post #19


... Entertainer


Group: Members
Posts: 642
Joined: 7 December 04
From: UE




adymark:

Nu mai amesteca tipurile de ulei 5W cu 10W !!!!!!!!!

Nu stiu cine ti-a dat tie in service 10W,dar nu cred ca a facut un lucru bun. Aceste cifre tin de vascozitatea uleiului si logic, cand motorul e nou i se pune un ulei mai subtire (5W ), care asigura un film subtireintre piesele in "contact". Pe masura ce motorul se uzeaza, filmul de ulei dintre piesele in "contact" se ingroasa pentru ca si piesele capata o anumita uzura si jocurile sunt mai mari. Astfel ca incepem sa folosim 10W, care este mai "gros" . Dupa ce motorul se uzeaza incepe sa consume ulei, il arde fiindca fiind subtire ajunge cu usurinta in camera de ardere si dat pe evacuare. Daca e mai gros un pic, acest efect se "atenueaza" si cantitatea de ulei arse mai mica.

Gandeste-te ca exista:
- 0W 50 - (full sintetic) de obicei la motoare foarte turate, masini sport
- 5W 40 - (sintetic) - masini moderne, noi si merge pana ce motorul trece de 100.000 km sau mai mult
- 10W 40 - masini noi gen diesel simplu fara turbo (1,9D), masini uzate dupa cca 100.000km
- 15W 40 - motoare vechi, care consuma ulei Dacii vechi, masini din anii '80 in general care sunt destul de uzate
- 20W 40 - la motoare "terminate", la Rabele vechi care au jocuri imense in motor. Acest ulei este foarte vascos si iarna la temperaturi scazute el devine si mai vascos. De aia iarna cei cu rabele stau cu "o faclie" aprinsa sub masina, sa mai ridice un pic temp uleiului fiindca la rece el e aproape ca o vaselina.

Deci, din pct meu de vedere cel din service nu trebuia sa-ti dea 10W.
Asta e parerea mea si cred ca o parte din cei din service nu sunt profesionisti sau nu le pasa de clienti.

PS. - A mea e 1,9DCi, are 143.000km si inca merg cu 5W 40 caci nu consuma deloc ulei si nu am motive de a trece la 10W 40. Sper ca in mare se intelege ideea..... wink.gif)

"Succesuri !"


--------------------
Renault Grand ESPACE - 2.0 dci Automat 2012 Initiale Paris - ** *1 ***
Fara semnatura
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 27 Sep 2008, 19:11
Post #20


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




QUOTE(nr1_gogon_1979 @ 26 Sep 2008, 19:29)
in prima poza,ce reprezinta nr3?mie a inceput sa-mi dea ulei pe la furtunul care iese spre dreapta cum va uitati spre nr3
*


nu am gasit unde sa postez aceasta intrebare,daca nu este locul ei aici rog moderatorii sa o mute,eu am folosit functia search dar nu am gasit nicaieri ceva legat de pierderi ulei in acea zona.

This post has been edited by nr1_gogon_1979: 27 Sep 2008, 19:15

Attached thumbnail(s)
egr1.jpg ( Size: 152.98k ) Number of downloads: 1481


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 28 Sep 2008, 22:44
Post #21


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




chiar nu poate sa ma ajute nimeni?sunteti atatia care lucrati la renault.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 29 Sep 2008, 11:06
Post #22


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




In primul rand ar trebui sa clarifici despre ce masina vorbesti. Fotografia este M2.1 1,5 dCI iar in semnatura ai Laguna !? huh.gif
Daca este vorba de foto, s-a mai discutat/intrebat aici, unde gasesti si trimiteri spre discutii mai vechi.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 29 Sep 2008, 11:26
Post #23


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




o sa pun azi niste poze,din ce am vazut in acel topic nu prea m-am convins,pozele nu prea seamana cu ce am zis eu.este vorba de megane 2.2;1.5 dci

30 Sep 2008, 10:57:
stie cineva de ce nu pot atasa poze?am facut poze dar nu merg atasate la topic.

This post has been edited by nr1_gogon_1979: 30 Sep 2008, 10:57


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciupi80
post 7 Oct 2008, 18:49
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 13 December 07
From: Bucuresti





Salutare,
Am fost aseara la Serus si am facut revizia la 20000km si anuntat despre problema mea cu consumul de ulei.Au facut schimbul si au pus 4,750 litri in motor iar pe joja era la maxim.Mi-au dat un bilet in care scrie ca trebuie sa vin dupa ce parcurg 2000-3000km pentru un control al nivelului,ca vezi doamne masina a intrat intr-un program de veirificare periodica a nivelului sa vada ei scade sau nu.In prima faza zic ca ar putea fi turbosuflanta dar sa am rebdare ca se va rezolva.
Sa vedem.Va tin la curent


--------------------
megan sedan lux privilege 2007/1.5/85cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
St
post 7 Oct 2008, 20:06
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 4.436
Joined: 18 July 04
From: Bucuresti




Pai de ce sa fie turbina? Scapa ulei pe undeva pe langa ea?


--------------------
Mazda/ BMW MX-5/ 650GS 2012/ 2004
Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu27
post 7 Oct 2008, 21:04
Post #26


membru


Group: Members
Posts: 239
Joined: 6 July 06
From: baia mare




Un ulei bun pentru motorul diesel 5 w 40 altul decat elf : recomanda cineva?
Eu am mai pus Mobil1 sintes s insa recent am auzit ca nu prea merge la diesel.
Merci


--------------------
renault sedan2 2004 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adymark
post 8 Oct 2008, 18:03
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 20 December 06
From: Bucuresti




QUOTE(pitzy_is @ 27 Sep 2008, 11:39)
adymark:

Nu mai amesteca tipurile de ulei 5W cu 10W !!!!!!!!!
*



Multumesc pitzy_is pentru sfat, dar masina cand o ridici de la dealer are ulei 10W si din aceasta cauza ei mi-au completat tot cu 10W. La prima revizie le-am cerut sa-mi puna ulei 5W si doar cu acest tip de ulei merg de atunci.

Mai am 800km si termin cei 5000 pe care m-au pus cei de la Serus sa-i fac inainte sa-mi ia masina in service asa ca va tin la curent.

Intre timp am patit si o boacana, am fost sifonat de un HUMMER, asa ca poate intru mai repede la reparatii.

Numai bine


--------------------
Renault Megan Sedan 2.2 Confort Expression 1.5 dCi 100CP PH2 Feb. 2007
Vopsea metalizata/Full airbag/Clima/MP3 Player
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 9 Oct 2008, 08:30
Post #28


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Bine v-am gasit ! Dupa cativa ani de Logan (1,5 dci 65cp si 1,6 mpi benzina) am intrat de 1 luna in familia Renault. Am un Megane Sedane Lux Privilege 1.5 dci 85 cp si din cate am citit pana acum se pare ca un procent mare dintre cei care scriu sunt multumiti de aceste masini. Legat de consumul de ulei in rodaj sau intre revizii:

1. Cand am luat-o nu am fost foarte atent dar imi aduc aminte ca arata 3 cerculete si mesajul era "oil level corect"
2. M-am uitat prima data pe joja la 4300 de km (acum am 5000) si era la "trei sferturi intre minim si maxim"
3. Cumnatul meu are aceeasi masina de 1 saptamana si ii arata 6 cerculete iar pe joja este la maxim
4. Pana la 1500 de km nu am sarit de 2500rpm dar dupa aceea i-am dat si peste 3000 dar fara sa fortez
5. Am mers pe autostrada cu cresteri progresive de turatie iar pe pilotul automat m-am dus pana la 186 km/h (aproape 4000rpm) dar pentru foarte scurt timp
6. In general schimb intre 2500 - 3000rpm

In carte scrie ca e normal sa consume ulei dar inca nu-mi dau seama daca a mea a consumat sau asa a fost pentru ca in momenul de fata la mine in parcare imi arata dimineatza 5 cercuri (usor cu botul in sus) iar pe cel mai drept loc unde m-am uitat sunt tot 3 si"oil level corect"

Deocamdata atat in primii 5000 de km.

Tatal meu are laguna 1.9 dci 120 cp si nu completeaza nimic intre schimburi (are 130.000 de km). La Logan nu am completat niciodata. Deci: Sunt motoare care consuma sau depinde cum scria cineva mai sus cat de tare o fortezi?


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq2008
post 9 Oct 2008, 13:33
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 7 May 08




Salutare !!!

Am si eu un Megane II ca al tau dar 2005 sad.gif si a consumat ulei dar numai pana la prima revizie si anume cea de 15.000 Km, iar consumul a fost de aproximativ 500-600ml . De atunci nu am mai pus nici macar 100ml. Eu unul toata vara adik intervalul folosesc ulei ELF (recomandat de ei) 10W40 iar iarna pentru mai multa protectie a motorului la temperaturi scazute 5W40 , si cu toate aceste schimburi de indicative nu am avut probleme cu consumul de ulei. Monitorizeaza in continuare si vezi daca am avut dreptate.
Multa bafta !!!


--------------------
Renault Megane II Sedan 2005/ Privilege 1.5dci 101CP - B-47-LSO
SONY MP3 GT616U+comenzi volan+amplif. ALPINE MRV 420-240W RMS+subw. MAGNAT CHARGER 130-400W RMS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 10 Oct 2008, 08:14
Post #30


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Teoria generala este cat se poate de logica: "Orice motor consuma ulei datorita frecarii pieselor..." Bun. Noi dezbatem de aici incolo. De fapt un consum real si corect este ca intrre schimburi sa nu completezi si sa nu se aprinda vreun bec.

La mine nu pot spune ca a consumat pentru ca nu am fost atent cand am luat-o sa vad cat ulei era sau cat arata la bord. Eu tin minte 3 cerculete care pe loc drept sunt si acum. Pe joja este 3 sferturi. lipseste cam juma` de cm. pana la maxim. Inca nu-mi dau seama dar din cele spuse si citite pana acum se pare ca pe masura ce creste tehnologia creste si consumul de ulei. TOTI prietenii mei cu masini nemtesti se plangeau de consumuri in rodaj de 1-2 litri intre primele schimburi. Ulterior pun majoritatea 0,5 intre schimburi.

Eu am avut R9, R19, Supernova, Solenza, 2 x Logan si Nu am completat niciodata nimic.

Parerea mea este ca trebuie delimitata clara partea de consum de ulei.

1. Consum normal in rodaj sau intre schimburi ce nu necesita completare sau becuri aprinse

2. Consumuri excesive care necesita completari.

Shaq2008: Cei 5-600 de ml a trebuit sa-i completezi pana la primul schimb sau a fost doar o constatare a ta?

Merci



--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th May 2024 - 18:44
Dacia