It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum mare de ulei - Clio 1,5 Dci , consum ulei

tyamathis
post 20 Nov 2011, 17:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 26 December 06




salut. ma poate ajuta cineva cu un sfat?

intai datele problemei:
clio 1,5 dci 65 cai, 130.000 km. la inceputul anului a inceput sa consume ulei, dar folosind mai mult masina de serviciu, nu am dat prea mult atentie, facand abia 7000 km intr-un an.
Dupa un drum la mare in august, a consumat 1-1,5 litri ulei la 1000 km. Am dus masina la reprezentanta, de unde mi-au spus ca e perfecta, dar ca pe viitor sa urmaresc un injector care are debitul foarte putin marit pe retur fata de celelalte. ATAT. Au facut un test de drum, iar a fost totul OK. cu motorul fierbinte, am vazut cum mecanicul se frigea incercand sa verifice turbina, iar pana la urma a renuntat.
A doua zi, cu motorul rece am desfacut furtunul care duce de la turbina in admisie. A curs ulei. Am bagat degetele in turbina,... balta de ulei. Turbina in exterior e patata de ulei. Sub turbina este foarte mult ulei uscat si imbacsit.
Acum o saptamana am mers cu ea si intr-o rampa s-a auzit un carait la motor, a scos mult fum urat mirositor si negru si abia am urnit-o de pe loc. La relanti motorul se auzea normal, cum ajungea la 2000 ture caraia. A mers foarte greu pana acasa.
A doua zi a pornit la sfert, a mers normal, fum negru-albastru la peste 2000 ture. Am dus-o la reprezentanta, am lasat-o seara acolo ca sa fie motorul rece si am cerut din nou test la turbina.
Testul a durat 5 minute. Au facut ceea ce am facut si eu. Au scos tubulatura, au pus-o la loc si au dat masina afara.
Rezultatul: Turbina e curata, consumul de ulei e dat de uzura motorului, iar pentru diagnosticare, trebuie desfacut.

1.Am mai avut un peugeot caruia i-am facut segmentare si scotea fum albastru mereu, pornea greu si abia mai tragea. Al meu doar la peste 1800-2000 ture scoate fum, porneste la sfert, sunetul e ok si trage ok.
2.La 130.000 Km exista posibilitatea ca uzura motorului sa fie atat de mare?
3.E normal sa fie atat de mult ulei in turbina, iar cei de la renault sa nu-l observe si sa zica ca e curata?
4.Inainte de a desface chiulasa ce ar trebui sa fac? Test compresie, sa desfac turbina?

Eu in continuare cred ca turbina este cauza. Astept parerile voastre, iar daca stiti un service in Iasi unde sa fac un test de compresie si eventual sa mai primesc o parere si eventual sa desfaca turbina...

Multumesc
(scuzati lungimea postului)


--------------------
Renault clio 2002/symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabidrideanu
post 20 Nov 2011, 19:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 241
Joined: 18 April 10




Salut din cate am inteles tu ai descoperit ulei in turbina => turbina dusa ... ai verificat jocul ei? oricum nu ar trebui sa aiba ulei la turbina sub nici o forma .... caraitul acela este posibil ca una sau mai multe pale ale turbinei sa se fi rupt si a fost aspirata in motor .... cel mai bine da tubulatura jos si fa o poza la turbo si vezi daca mai e intreg


--------------------
Renault Clio 2002 1.5dCi - B-31-SIV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex Z
post 20 Nov 2011, 21:11
Post #3


diesel flower power


Group: Members
Posts: 177
Joined: 4 July 09
From: Ploiesti==>>>Brasov




Salut, motoarele diesel sunt recunoscute pentru fiabilitate , iar eu personal cunosc persoane carea au mers cu dci 350.000km fara sa segmenteze motorul.Problema ta pare sa fie din cauza unei uzuri a axului turbinei.
Daca ai posibilitatea sa defaci tu turbina, si respectiv tubulatura care merge de la evacuarea turbinei pana la admisia motorului si sa verfici zona.
Turbinele cu geometrie variabile au pe traseu niste conducte care permit amestecarea aerului rece cand e cazul cu gaze de evacuare, sau in unele cazuri cu aer din interiorul motorului. Normal o turbina pe dci ca al tau ar trebui sa duca cel putin 150.000 km asta daca km masinii sunt reali.

Mult succes...



<span class='edit'>20 Nov 2011, 21:14:</span>
Ai aici un link cu prezentarea motorului 1.5 dci K9K 105CP

http://www.renault.com/RCW_Binaries/module...lage_moteur.swf

Este asemanator cu al tau, in cazul tau cred ca nu ai intercooler.

This post has been edited by Alex Z: 20 Nov 2011, 21:15


--------------------
RENAULT Symbol 1.5dci 85cp 2009 - PH 85 ZAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 20 Nov 2011, 21:38
Post #4


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 948
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Nu are nici geometrie variabila cel de 65 cai. Doar 105 cai are intercooler + geometrie variabila. Iar 85cai are doar intercooler


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - Music edition - ~ 125000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tyamathis
post 23 Nov 2011, 10:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 26 December 06




Salutare.
Am fost in alt Service in Iasi. Pe langa faptul ca s-au chinuit 2 oameni 15 minute sa scoata un furtun intepenit (deci la reprezentanta nici nu a fost demontat), am asistat si eu la manopera langa masina.

Turbina, tubulatura, EGR, toate pline de ulei. S-a pornit motorul, au accelerat si am fost martor la improscarea uleiului de catre a mea turbina "curata si impecabila" dupa cum a fost descrisa de catre cei din reprezentanta.
Asa cum banuiam, nici vorba de motor uzat.

Totodata acolo era si un Kangoo de la o firma din Iasi cu exact aceeasi problema ca a mea, venit tot de la reprezentanta cu acelasi diagnostic: "uzura interior motor".

Ce se intampla la reprezentanta Renault din Iasi? Ori au vazut ca este turbina defecta, dar au vrut sa ma taxeze pentru reparatia motorului, ori sunt atat de incompetenti incat sa nu poata gasi o problema la masina?

Un lucru e cert: pe mine m-au pierdut de client.
Am sa atasez si pozele care le-am facut azi cu turbina "curata".

Bafta


--------------------
Renault clio 2002/symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 23 Nov 2011, 14:02
Post #6


Together we can do more


Group: Members
Posts: 4.088
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Nu cred ca exista motor care sa consume 1-1,5 litri ulei la 1000 km indiferent de uzura ( poate fara pistoane smile.gif ), cei de la reprezentanta trebuiau sa identifice problema (turbina).


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex Z
post 23 Nov 2011, 22:38
Post #7


diesel flower power


Group: Members
Posts: 177
Joined: 4 July 09
From: Ploiesti==>>>Brasov




Cred ca au vrut sa iti incarce devizul, reparatia ta te costa cu 70% maio putin decat te-ar fi taxat cei de la reprezentanta si cine stie ce turbina ti-ar fi montat pe o caruta de bani.
Ce e de invatat din acest episod este ca niciodata nu poti avea incredere deplina in service urile din Romanica, chair daca iti duci masina la reprezentanta.


--------------------
RENAULT Symbol 1.5dci 85cp 2009 - PH 85 ZAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pfarcutiu
post 24 Nov 2011, 16:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 20 March 08




La mine consuma de la prima revizie in jur de 500ml ulei intre revizii iar de pe la 70000km cam 750ml.Mentionez ca stau in germania si merg mult pe autostrada in general 160km/h


--------------------
renault, clio symbol,megane 2009 expression ,2007 expresion - ar76med
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 26 Apr 2013, 21:10
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




Salut, am un Reno megan 2, motor 1.5 dci ,an 2004 si am o problema mare la el Consum foarte mare de ulei la motor am fost la serivice mi-au zis sa schimb turbina ,dar am fost la mai multe si mi-au zis ca motoru treb reparatie ,si nustiu ce sa fac ....
consuma aproximativ la 1000( una mie)km -2 l de ulei ,are parcurs 218000km . Nu merg cu ea de cand am depistat problema.


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Apr 2013, 21:26
Post #10


Membru cu rucsac!


Group: Members
Posts: 10.113
Joined: 14 August 09
From: BRASOV




Consumul de ulei al motorului a intervenit dupa ce turbina s-a defectat....nu?
Nu cred ca este rentabil sa repari un motor care consuma ulei si mai bine cauta un SH bun....si gata!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 26 Apr 2013, 22:26
Post #11


Kalakitza


Group: Members
Posts: 266
Joined: 24 October 06




La orice service decent se stie ca se verifica intai turbina la diesel si abai apoi se da cu parerea despre motor....


--------------------
Renault Clio 2005 Symbol dci 65 cp - B-xx-SRS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 27 Apr 2013, 21:29
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




pai nush daca e defectata turbina a inceput dupa ce mia dat eroarea CHECK INJECTION , dupa asta numai necazuri !!La cei din serivice nu am increderea in ei ...
care ar putea fi problema reala ,acu arat ce am scos eu dintr-o teava

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image Attached Image


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Apr 2013, 21:37
Post #13


Membru cu rucsac!


Group: Members
Posts: 10.113
Joined: 14 August 09
From: BRASOV




Ce ai scos din EGR nu are nici o legatura cu consumul de ulei din motor.
Prezenta uleiului pe la zonele subliniate este relativ normala...in anumite cantitatii.
Verifica jocul la ax turbina daca tot ai demontat furtunele...parerea mea.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 27 Apr 2013, 21:44
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




poate sa fie turbina defectata? sau cum... la asa consum mare de ulei sa fie ea de vina?


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 27 Apr 2013, 21:54
Post #15


Membru cu rucsac!


Group: Members
Posts: 10.113
Joined: 14 August 09
From: BRASOV




Orice varianta este posibila inclusiv cea cu turbina defecta.
Tocmai de aceea este de preferat sa incepi diagnosticarea problemei cu controlul turbinei.
La un service cu experienta(reprezentanta)poti sa afli si o parere autorizata daca se vede masina/motorul.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 27 Apr 2013, 22:02
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




ok ms de sfaturi ,dupa ce gasesc problema o sa revin cu noutati, salutare


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 15 May 2013, 15:18
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




Problema rezolvata reparatie total la motor )))) turbina a fost buna


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 15 May 2013, 18:12
Post #18


Membru prin trecere


Group: Members
Posts: 1.994
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Deci ai facut set motor sau ce ? Ca nu se intelege ?


--------------------
Renault Symbol 2010 / 1.2 16v / Best
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 16 May 2013, 07:54
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




Da smile.gif


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 16 May 2013, 10:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 468
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Si cam cat costa o astfel de operatiunie? Scuze ca intreb.


--------------------
Renault Symbol 2007, 1.4, 75cp, 8v - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
UXE
post 16 May 2013, 11:13
Post #21


Modelator


Group: Members
Posts: 5.065
Joined: 21 June 06
From: Bucuresti




si cat dureaza?


--------------------
Renault Symbol 2006 1.4 8v - UXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut01
post 24 May 2013, 07:44
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 26 April 13




ajunge la 1000 EURO (la mine mai putin) dureaza 1 saptamana sau mai mult aici si piesele joaca rolul daca nu-e treb la comanda


--------------------
Renault Megane Renault 2005 Megane
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 May 2013, 08:14
Post #23


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 10.709
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




ionut01 - este greu sa dai informatii complete si detaliate? serios ...? mi se pare ca te dor degetele sa tastezi ...


--------------------
Renault Megane 1.2, Dynamique, 1.9dCi, 2001, incalzire auxiliara Webasto
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 1 Sep 2013, 12:11
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 637
Joined: 23 September 09




Salutare, sper ca mai urmareste ceinva topicul acesta. Am si eu o nedumerire. Am un clio 1.5 dci, 48 kw, 108.000 km. Am facut revizia acum aproximativ 14000 km. Mecanicul atunci mi-a completat cu ulei, iar nivelul pe joja era undeva la al doilea x si jumatate. adica ceva putin sub mijloc(amvazut ca sunt 6 x-uri). Astazi m-am gandit sa ma mai uit putin la nivel si supriza era sub liniuta de minim. E normal sa se intample asta? nu am completat niciodata cu ulei decat la revizii(la 15000 km). Nu scoate fum, trage ca n prima zi, nu merg subturat cu ea. Singura mea nedumerire este ca am vazut pe un furtun care ajuneg la turbina(are si un fel de capac la un moment dat(ca la borcan)) era mai negru, dar dand cu mana pe el am observat ca era negreala(funingine sau ulei, dar nu lichid). Poate sa fie un inceput de sfarsit pentru turbina?

Pe scut m-am uitat si e curat, la fel si motorul nu are urme. Unde ma pot duce si eu sa verific totusi turbina aia ca sa elimin un pericol? Nu prea vreau sa trec pe ulei 10w, vreau sa raman la 5w. Orice sfat e bine venit. Multumesc.



--------------------
Renault Clio 2004
Renault Clio, 2004, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 1 Sep 2013, 12:59
Post #25


Schimb banda fara motiv.


Group: Members
Posts: 2.993
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti




QUOTE(alexme24 @ 1 Sep 2013, 13:11)
Am facut revizia acum aproximativ 14000 km.  Mecanicul atunci mi-a completat cu ulei,
[...]
nu am completat niciodata cu ulei decat la revizii(la 15000 km).
*



Citind lucrurile astea, firul meu de executie a facut break;
Tu la revizii nu schimbi uleiul, doar completezi ?


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
oct. 2014 - 108.000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 1 Sep 2013, 15:45
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 637
Joined: 23 September 09




nu doamne fereste:)). Am gresit exprimarea. Schimbat evident, nu am completat niciodata la masina ulei. Imi cer scuze pentru greseala.


--------------------
Renault Clio 2004
Renault Clio, 2004, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 1 Sep 2013, 16:16
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Este posibil sa ai probleme cu recuperatorul vaporilor de ulei,este un fel de valva cu membrana.Daca este stricata poate trage ulei in admisie din cauza ei.

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 1 Sep 2013, 19:48
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 637
Joined: 23 September 09




Exact piesa asta la mine are un strat pe afara de negreala(funingine sau ulei nu stiu exact). Daca trage in admisie nu ar trebuie sa fie ulei pe filtrul de aer sau egr? ca sa stiu ce sa verific. Ms frumos


--------------------
Renault Clio 2004
Renault Clio, 2004, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 1 Sep 2013, 21:22
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Este dupa filtrul de aer chiar inainte de turbo,la egr este posibil sa fie ulei de la ea.Urmareste traseul ce duce de la recuperator spre admisie si vezi daca este ulei.


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 2 Sep 2013, 12:00
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 637
Joined: 23 September 09




In afara de cel din poza pe care tu ai postat-o , nu mai exista ulei prin alte parti. Astazi am verificat iar nivelul la ulei, si era la 2 x-uri. Asta dupa o noapte de stat pe o suprafata neteda.


--------------------
Renault Clio 2004
Renault Clio, 2004, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic
Forum Renault Romania - Renault Club Romania
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 23rd November 2014 - 10:24
Dacia Server hosting