Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ce tip de benzina sa folosesc

tanaru
post 24 Mar 2007, 15:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 July 06




Initial am folosit benzina de la Pretrom (95) dupa aceea am trecut 99+ (s-a simtit o mica diferenta). De curand am incercat OMV 100 care pare mai buna. Problema ma este urmatoarea: la motorul pe care-l am pot sa pun orice tip de benzina, nu conteaza cifra octanica? Pot avea probleme daca folosesc OMV 100?

Pe capacul de la rezervor am ceva lipit pe care scrie 95 si 98 (in interiorul a doua cercuri verzi). Nu stiu ce reprezinta, poate ma ajuta cineva care se pricepe.

Multumesc


--------------------
Renault Clio 2005 Extreme 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 24 Mar 2007, 15:25
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




Din propria experienta, cea mai buna benzina e cea platita de altul.

Revenind: poti sa pui orice fel de benzina, numai sa fie fara plumb, de la 91 la 100. Si sa fie de la o statie calumea, nu la vreun peco tip Gigi SRL din cine stie ce sat.
Daca vrei economie si o arzi prin oras, bagi 95, daca mergi pe afara si vrei raspuns bun la turatii inalte bagi 98-100. Efix-ul e o benzina pentru turatii scazute, de exemplu.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2007, 15:35
Post #3


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cred că mai bine te-ar preocupa CALITATEA benzinei pe care o folosești (din păcate în RO e o mare problemă asta), decât cifra octanică (e suficientă 95).

Diferența între 95 98 100 nu se simte decât în cazul unor motoare performante, făcute pentru un anumit tip de combustibil..RESTUL E SUBIECTIVISM

Îmi permit să atașez un link: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=59215&hl=

QUOTE(Laurentziu83 @ 24 Mar 2007, 15:25)
Efix-ul e o benzina pentru turatii scazute, de exemplu.
*


Poți argumenta cu ceva veridic spusele tale?

This post has been edited by Catalin Marinarul: 24 Mar 2007, 15:41


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanaru
post 24 Mar 2007, 15:43
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 July 06




O diferenta exista si nu cred ca e subiectivism. In afara de OMV 100 alta benzina mai buna nu stiu, cel putin la noi.

Ma intereseaza daca cifra octanica mare poate cauza probleme la motor. Din cate stiu eu am EURO 3 si cand am cumparat-o mi-au spus sa pun benzina fara plumb. Nu inteleg ce inseamna 95 si 98-ul de pe capacul de la benzina? Sa fie cifra octanica, de la 95 la 98?


--------------------
Renault Clio 2005 Extreme 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2007, 15:52
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(tanaru @ 24 Mar 2007, 15:43)
O diferenta exista si nu cred ca e subiectivism.
*



Citește linkul și apoi poate îți mai schimbi părerea...
Diferența poate apărea din calitatea benzinei, din cât de multă apă bagă românașii în ea...nu din cifra octanică, dupa cum a reieșit din acel test avizat spun eu... cool.gif

Restul e PLACEBO. smile.gif

This post has been edited by Catalin Marinarul: 24 Mar 2007, 15:53


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanaru
post 24 Mar 2007, 16:06
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 July 06




L-am citit, dar la partea a doua, cu 95-98 de pe capacul de la rezervor tot nu stiu ce inseamna.

Tu zici ca daca pun 95 sau 100 nu e nici o diferenta de performanta. Din cate am inteles la cea cu 100 arderile sunt mai puternice. Sunt si efecte secundare?


--------------------
Renault Clio 2005 Extreme 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2007, 16:14
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Probabil semnificația este CO recomandată de Renault, adică 95 sau 98...Asta ar trebui să scrie și în cartea mașinii cred...
CO mai mare înseamnă o compresie mai mare inainte să apară detonațiile, dar compresia e relativ constantă în motorul tău, deci...

Pentru mai multe informații există gugăl, nu? biggrin.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGB
post 24 Mar 2007, 16:35
Post #8


CGB


Group: Members
Posts: 2.444
Joined: 4 May 05
From: behind




95 si 98 de pe rezervor reprezinta cifra octanica recomnadata de producator (renault) ptr tipul respectiv de motor. la motorul tau de 1.2 este suficient 95 si o data la cateva plinuri poti sa mai bagi si ceva cu CO mai mare (asa ptr diversificare) ptr ca de simtit nu cred ca se simte nici o diferenta. cel putin io la symbolu pa benzina n-am vazut nici o diferenta intre 95 si 98. doar sa ai grija sa bagi de la statii cunoscute. sa nu bagi de la statii no name ca s-ar putea sa te arzi.
io de ex bag numa de la rompetrol de 2 ani (ptr dci) si din noiembrie ptr benzinar si n-am avut deocamdata probleme.


--------------------
Renault Clio RS Line 2022
_______________
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanaru
post 24 Mar 2007, 16:39
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 July 06




Sunt atent de unde pun si OMV 100 nu poti sa pui decat de la OMV sau mai nou PETROMV.

Deci ar fi bine sa renunt la OMV 100 si sa trec pe OMV 95?


--------------------
Renault Clio 2005 Extreme 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2007, 16:56
Post #10


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da...Astfel vei face economie de bani sau mai mulți kilometrii...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tanaru
post 24 Mar 2007, 17:10
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 23 July 06




Pe langa pretul mai ridicat ar mai fi si alte dezavantaje (de ordin tehnic). Ti-am zis ca nu ma pricep la motoare. Daca pun 100 este posibil ca perioada de viata a motorului sa fie mai mica decat daca as pune 95?

This post has been edited by tanaru: 24 Mar 2007, 17:11


--------------------
Renault Clio 2005 Extreme 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Mar 2007, 17:13
Post #12


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu cred..


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 25 Mar 2007, 10:53
Post #13


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Care sunt dezavantajele de ordin tehnic dacă se folosește benzină cu rezistență la detonație mai mare, nu cu putere calorică mai mare sau cu viteza de ardere mai mare? La turații mari este de preferat o benzină cu cifra octanică mai mare.


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 25 Mar 2007, 22:22
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




QUOTE(Catalin Marinarul @ 24 Mar 2007, 15:35)
Poți argumenta cu ceva veridic spusele tale?
*


Cu date tehnice nu ma pricep, argumentez cu feeling-ul pe care l-am avut diferite cifre octanice, mult mai usor urca in ture o masina alimentata cu benzina cu CO mai mare.

Cand toata lumea lauda Efix-ul, un prieten cu Espero 1.8 a alimentat odata cu asa ceva si a renuntat. Nu-i placea cum merge masina. Pana aici e subiectivism. De aici incolo adaug un consum al sau pe Buc-Cta: peste 11% cu masina in stare buna, dar cu viteze de 185 pe GPS cool.gif Deci...

QUOTE(tanaru @ 24 Mar 2007, 16:39)
Sunt atent de unde pun si OMV 100 nu poti sa pui decat de la OMV sau mai nou PETROMV.

Deci ar fi bine sa renunt la OMV 100 si sa trec pe OMV 95?
*


Daca renunti la OMV 100, in conditiile in care esti multumit de ea (inclusiv de pret), vei avea o mare dezamagire cand vei trece pe OMV 95, exact aceeasi pe care o vei avea cand treci de la o masina de 150 CP la una de 90 CP.
Daca insa te intereseaza economia mai mult decat forja, atunci vei fi multumit.
Benzinele cu CO mare sunt pentru turatii mari.

Dezavantajele de ordin tehnic nu prea sunt, atata timp cat motorul suporta de la CO 91-95 in sus. Pentru cei ce isi cumpara masini la care dealerul ii pune sa semneze ca vor alimenta numai cu 98, s-ar putea sa fie ceva probleme, dar nu e cazul la noi.

This post has been edited by Laurentziu83: 25 Mar 2007, 22:24


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kr3atorU
post 4 Jun 2007, 19:31
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 10 May 07
From: Alba Iulia, via Alexandria




Si daca pe capac nu e precizata CO, ci daor precizat ca benzina fara plumb??? mai conteaza CO? ma refer la starea motorului.
Am testat si CO95 si CO 98, si am sesizat diferentele.
Mie mi s-a recomandat MOL, dar am facut teste si la Petrom si OMV si Rompetrol, si nu am sesizat diferente intre CO 95 de la benzinariile mentionate mai sus (poate nu a bagat nici unu apa in benzina biggrin.gif )

Attached thumbnail(s)
02.06.2007_Sambata_8.JPG ( Size: 146.33k ) Number of downloads: 1018


--------------------
Renault Symbol phase 4 2007 Expression 1.4 8V | GPL
►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianm
post 4 Jun 2007, 20:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 799
Joined: 13 December 06
From: Iasi




Eu pun Carrera 95 de la OMV si merge foarte bine. Motor 1.4 8V.


--------------------
VW Golf 6 1.4 TSI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al3
post 7 Jun 2007, 10:10
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 7 June 07
From: Bacau/Iasi




intre petrom 95 si efix n-am simtit nici o diferenta. motor 1.4 8 V.


--------------------
Ford Focus 2006 Ghia 1.6 16V TI-VCT - BC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 7 Jun 2007, 11:09
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.459
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Parafrazand pe unul de pe forumul Dacia, care la o intrebare similara a raspuns ca el utilizeaza numai benzina Logan, as recomanda si eu:
- benzina Clio pentru cei cu Clio bicorp;
- benzina Symbol pentru cei cu Renault Symbol.

This post has been edited by Batrânul: 7 Jun 2007, 11:10


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolanu'
post 7 Jun 2007, 12:02
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 25 September 06
From: Bucuresti




sunt tare curios daca ar alimenta altcineva masina (eliminand astfel suspiciunea de a fi subiectiv) si nu ti-ar comunica tipul de benzina si nici macar faptul ca ai trecut pe altfel de combustibil - ce reactie ai avea? Sau mai bine zis ai avea vreuna?


--------------------
Renault Megane 2003, 1,6L, 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustinel64
post 7 Jun 2007, 12:45
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 5 February 07
From: la mal de mare




Eu la masina din semnatura am alimentat numai cu Petrom 95 cea mai ieftina si pot sa spun ca sunt foarte multumit.


--------------------
renault laguna 3 2013 facelift gris platine 1,5 dci 110cp - ct 64 ela
renault clio symbol phase 4 1,4 8v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 7 Jun 2007, 19:26
Post #21


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




QUOTE(sobolanu' @ 7 Jun 2007, 12:02)
sunt tare curios daca ar alimenta altcineva masina (eliminand astfel suspiciunea de a fi subiectiv) si nu ti-ar comunica tipul de benzina si nici macar faptul ca ai trecut pe altfel de combustibil - ce reactie ai avea? Sau mai bine zis ai avea vreuna?
*


O afirmatie mai mult decat de bun simt si pe cat se poate de adevarata.
Pe de alta parte sunt pe-aici persoane care au anumite feeling-uri...


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 14 Jul 2007, 14:29
Post #22


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




BENZINA SUPER 100 - OMV este o benzina care nu contine plumb, produsa in conformitate cu norma EURO 5, BENZINA FARA PLUMB se utilizeaza la autovehiculele dotate cu catalizator si motoare cu injectie construite dupa norma EURO 3 - OMV ohmy.gif . Si majoritatea avem euro 4, deci care este mai indicata de la OMV ? 100 sau fara plumb ? wink.gif


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL 2007 - B 40 KAR
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_
post 14 Jul 2007, 16:43
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 7 July 06
From: Constanta




Nici-o benzina de pe piata romaneasca nu mai are plumb (de fapt tetra etil de plumb) De fapt acest TEP a fost banat in toata Europa si numai in Asia se mai foloseste parca. Si Petrom, si OMV, si Rompetrol si Lukoil au benzine de 99-100. Sincer....aceste benzine sunt de fite. Eu cred ca motorul (de la orice masina) merge cel mai bine (randament maxim) cu ce tip de benzina a fost proiectat.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007 Dynamique 1.4 16v + clima - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipiO
post 16 Jul 2007, 12:31
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 30 September 06
From: Bucuresti




N-as zice ca-i chiar de fite. OMV 100 chiar se simte la reprizele inalte, iar dieselul potent de la OMV, mai ales pe dizelarele slabe (not turbo shi mai batranele) face minuni wink.gif Pe langa asta, din cate stiu, ECU e suficient de "inteligent" incat sa-i dea motorului de treaba in fonctzie de cifra octanica pe care o "simte".

ATENTIE: tz sh k sunt interzise de regulament


--------------------
Renault Megane 4 Hatch 2020 Intense 1.33 140 - B 88 PST
Now: Megane 4 Hatch Intense, 1.33 140

Ex: OZ R Ultralegerra 15" Good Year Eagle F1 195/50/15
K&N, Borla CatBack 50mm inox, Alpine SoundSystem
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 16 Jul 2007, 13:12
Post #25


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




@CipiO si ce parere ai , omv 100 este bun pentru euro 4 - benzina sau poate strica ceva , de exemplu ECU de care ai pomenit , catalizatorul ... nush sau altceva ?


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL 2007 - B 40 KAR
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Duyu
post 16 Jul 2007, 14:48
Post #26


Membru dependent de forum


Group: Members
Posts: 2.259
Joined: 10 March 06
From: B u c u r e ș t i




Poti alimenta linistit cu OMV 100. Nu ti se strica nimic! tongue.gif Nu conteaza daca motorul este EURO 3, sau EURO 4. Bafta! wink.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3

An Fabricație: 2006

Kilometraj: ~95.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ryry
post 11 Aug 2007, 15:47
Post #27


Reno fan


Group: Members
Posts: 235
Joined: 20 April 07
From: Bucuresti




Tot eu va deranjez blush.gif
De cand am luat masina am pus numai de la MOL, gndindu-ma ca este este cel mai bun raport pret/calitate.
M-am gandit ca nu pot tot timpul sa alimentez numai de acolo si va intreb ce mi-ati recomanda dintre rompetrol, omv si petrom ( astea zic eu sunt mai serioase )
La un plin as castiga 50.000 RON ( 1000 RON X 50 L ) biggrin.gif daca as renunta la MOL. Ma gandeam ca nu are cu ce sa-i dauneze asa mult, poate sa fie chiar mai buna benzina de la altii decat la MOL. victorie.gif
Eu puneam 95 la 35.000 ron si la restu benzinarilor e aproximativ 34.000 ron, de aici si castigul de mai sus
Multumesc anticipat imbratisare.gif

This post has been edited by ryry: 11 Aug 2007, 15:50


--------------------
Renault SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL 2007 - B 40 KAR
CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 11 Aug 2007, 16:33
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Asa scumpa a ajuns benzina, 35.000 ron/ litru ? Mai imi cumpar odata masina la fiecare litru de benzina alimentat tongue.gif

Vreau si eu sa castig 50.000 ron la fiecare plin.. ce trebuie sa fac ? smile.gif)


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 11 Aug 2007, 17:25
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.588
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




Pe mine ma doare-n k*r, mi-am pus GPL, de-acum voi mai alimenta cu benzina doar de 20 ron la o luna-doua, sa am pentru porniri.
Nu am cum sa-ti recomand o anumita benzina, calitatea difera de la o benzinarie la alta, sfatul meu este sa incerci pe la mai multe firme, sa eviti statiile gen Gigi SRL, care, dupa ce ca dau benzina la fel de scump, pot sa ti-o dea si indoita cu apa.
Din experienta proprie, fereste-te de Rompetrol, au avut benzina buna doar in toamna, Efix-ul, dar si-au dat seama ca nu se incadreaza in "calitatea" firmei, asa ca au adus-o la standarde.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin_
post 11 Aug 2007, 17:35
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 7 July 06
From: Constanta




Fara a lua apararea Rompetrol, chiar sunt curios de unde ai ajuns la concluzia ca Efix-ul nu mai este la fel....

Intre noi fie vorba, toate companiile au benzine cu standard de vara si standard de iarna (se schimba RVP-ul (Reid Vapour Pressure) sau Tensiunea de vapori, pe romaneste)...si e normal sa fie asa.

Fara a face reclama, sincer, eu de cand mi-am luat symboala numai de la rompetrol alimentez si este ok.



--------------------
Renault Clio Symbol 2007 Dynamique 1.4 16v + clima - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2024 - 12:50
Dacia