Anvelope de iarna, sa ne pregatim din timp...
![]() ![]() ![]() |
Anvelope de iarna, sa ne pregatim din timp...
Murillo |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Renault Clio Symbol (dec. 2002) 1.4 8v
Tico SX 1998 |
|||
Saint |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 8 June 05 From: Romania Bucuresti ![]() |
Salutare.Si eu sunt in cautare de incaltari numai ca eu am doar jentile de aliaj.Din cate am inteles sunt recomandate alea de tabla ca sa nu le zgarii pe alea de aliaj.Atata tot.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005 1.4 16v Renault Clio II Bicorp, Pack Extreme, 1.4 16V 98cp, 2005
|
|
Kata |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
1. Sava sunt ff bune si vi le recomand cu caldura... plus ca sunt mai accesibile ca goodyear/pirelli/etc
2. daca ai jante de aliaj banuiesc ca ai latimea de 185(R15) iar alea de tabla is de 175(R14); iarna se recomanda o latime cat mai mica iar in plus e si pretul mai mic decit la cele pe 185R15 vezi si tu pe www.anvelope.ro sau www.amiauto.ro sa-ti faci o idee sunt si anvelope All seasons dar nu prea cunosc avantajele/dezavantajele... This post has been edited by Kata: 14 Sep 2005, 16:58 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Alex04 |
![]()
Post
#4
|
![]() zzzzzzzzz... Group: Members Posts: 122 Joined: 4 January 05 From: Tineretului, Bucuresti ![]() |
Aveti idee unde gasesc si eu genti de tabla 15" pentru M2? Mi-as lua si eu gume de iarna daca gasesc jentile.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
2004 1.6 16V - 115cp
Confort Privilege Clima - Gri Boreal |
|
sagetator |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Offtopic:
Că tot veni vorba de anvelope, am si eu o intrebare: cât trebuie să fie presiunea în roţi? Diferă pentru cele din faţă comparativ cu cele din spate, sau pe perioada iarnii comparativ cu cea a verii? Mă refer la un Clio sau Clio Symbol. Merci. C. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
vladoiui |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 August 05 ![]() |
Vezi ca scrie pe usa.Adica este un abtibild f.concludent cam pe unde este broasca usii.
![]() |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#7
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
cautati si voi pe forum ca s-a discutat subiectul intens si mai multe info noi nu prea o sa gasiti.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Kata |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@sagetator
Repet: iarna e bine ca suprafata de contact cu carosabilul alunecos sa fie cat mai mica. Deci daca vara pui 2.1 pe fata sau spate pui iarna un 2.2/2.3 sa zicem... Iar indiferent de anotimp din ce stiu eu dar difera si de la masina la masina presiunea pe fata trebuie sa fie un pic mai mare ca cea pe spate ca-i motorul acolo... This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 15:02 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
dya |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 ![]() |
Kata scuza-ma ca te intreb, da' cum ai dedus tu ca iarna suprafata de contact cu calea de rulare trebuie sa fie cat mai mica? Eventual sa ne punem niste lame ca la patinele de gheata nu?
Nu numai ca este bine ca suprafata de contact sa fie cat mai MARE, dar este bine ca presiunea in cauciucuri sa fie chiar mai MICA decat este vara. Asta ajuta cauciucul sa fie ceva mai elastic si chiar imbunatateste suprafata de contact cu calea de rulare. Nu e nevoie sa scazi o atmosfera, dar daca scazi sa spunem 0.2, 0.3 ar trebui sa fie deajuns. Sunt de acord in ce priveste presiunea in cauciucuri pe fata ca trebuie sa fie mai mare decat pe spate ca sa suporte greutatea motorului. Daca se respecta valorile alea de pe sticker-ul de pe stalpul usii atunci e ok, pentru ca ele sunt date la o temperatura gen primavara vara, iar vara aerul ala din cauciucuri se mai dilata din cauza caldurii... |
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Dya,nu stiu de ce te bagi in discutie fara minim de cunostiinte ...?? Cauciucurile mai inguste si cu balonul mai mare sunt mult mai bune pe timp de iarna.In plus de asta trebuie sa aiba profil de iarna.Chestia cu dezumflatul rotilor e legenda....aici te-ai pacalit...
Chestia cu patinele e un misto,dar ai cam nimerit-o.Cel mai bun exemplu de antiderapaj este roata de caruta de lemn....merge prin noroi gros,pe unde tu cu un cauciuc te impotmolesti sigur.Acest exemplu a fost ca sa intelegi mai bine.Pe o panta cu zapada iarna,un Tico nu va avea problemele pe care le are o masina cu roti foarte late.... E bine sa nu prea umbli la presiune iarna sub 0 grade,sigur va fi o eroare de citire a presiunii si e posibil sa le umfli mai mult decat trebuie.E indicat sa umfli cauciucurile cu azot(30.000 ROL bucata costa) si umbli fara probleme si vara si iarna cu aceeasi presiune. |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dya |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 ![]() |
o fi eddie daca tu zici... io am aceleasi cauciucuri pe ea si vara si iarna... la toate masinile am avut asa... am mersi si cu d'alea de iarna... parerea mea? cauciucurile de iarna sunt un moft... da' daca aveti bani de dat....
oricum cu timpu' cand veti invata sa conduceti si iarna, nu veti mai avea nevoie de cauciucuri speciale ![]() Fara suparare ![]() |
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
Hora_ce |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu ne suparam... dar ce te faci cand in fatza ta se petrece un accident... sau intra unu in depasire aiurea... si tu nu ai posibilitatea de a controla masina sa eviti posibilul accident?
Degeaba ai zice... cauciucurile de iarna sunt mai sigure iarna (dupa cum zicea si Base.... <<iarna nu-i ca vara>>). Parerea mea... ![]() |
-------------------- Volkswagen Passat, B6, SL, 2.0tdi 140CP, 2006
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate ai cauciucuri allseasons,de aia te descurci la fel de bine si iarna.Poti sa stii tu sa conduci iarna foarte bine,dar sa vezi cu cauciucuri late si de vara....zici ca nu stii sa conduci....si cu franele si cu plecatul de pe loc ai probleme.Asa am eu cu Clio probleme......chiar vreau 4 jante de tabla pe 14 inches in loc de 15 si niste cauciucuri mai inguste si cu balon mai mare,cu profil de iarna.
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dya |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 ![]() |
cauciucurile de pe clio-ul meu sunt ala cu care a fost livrata masina... deci ma indoiesc sa fie all seasons. Sunt continental.
apropos de accident si de depasire aiurea, ma intreb daca mergand noaptea prin oras se sting toate luminile de la iluminatul stradal? sau daca scot astia toate capacele de la gurile de canal? ![]() |
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
Hora_ce |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Stii cum e vorba... e deajuns sa se intample o singura data...
![]() Hai, sa fim sanatosi! |
-------------------- Volkswagen Passat, B6, SL, 2.0tdi 140CP, 2006
|
|
Woody |
![]() ![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 4 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Intrebare
Cauciucurile originale de pe Symbol 2005 Bridgestone parca, de care sunt de iarna sau de vara? |
--------------------
DACIA SUPERNOVA
CLIMA
- B
|
|
etm |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 26 August 05 ![]() |
@eddie33: Eddie, imi permit sa cred ca ai dreptate dar nu in totalitate.... tu ai foarte mare dreptate cand dai exemplul rotii de caruta in noroi, dar asta e valabil in noroi unde cauciucul ingust ajunge mai repede la baza pentru a oferi aderenta mai buna, lucru valabil si cand ai zapada afinata.... cand zapada nu este afinata, atunci poti sa ai si cauziucuri mai late, pe care sa le desumflii un pic (nu e legenda de loc, sa stii).
Sunt insa total de acord cu tine ca respectivele cauciucuri trebuie sa aiba profil de iarna. Diferenta intre unele de vara/all season si unele de iarna chiar se simte!!! This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 15:03 |
--------------------
Renault
Megane Bicorp
2006, 1.5dCi 80 CP, PA
- B-XX-ERV
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma gandeam eu sa fie un cavaler pe aici.Exemplu cu caruta a fost unul,pentru zapada e la fel,pentru gheata se schimba putin problema,aici iti trebuie profilul de iarna.Si socru-meu scotea din viteza cu 50 de metrii inainte sa opreasca la stop....dar asta nu inseamna ca e si bine....la fel si cu dezumflatul rotilor iarna.Eu am avut vreo 8 masini in 10 ani si am facut ceva diferente,iar ultimele 2 chiar ma scot din sarite ca au cauciucuri Continental de vara si merg nasol iarna.Mai bine merge Opelul ca e mai greu,la Renault prea au facut cauciucurile late pentru o greutate asa mica....e sport nu spun nu,dar ce e sport nu prea se potriveste in toate conditiile,nu?
Sa va spun care erau cele mai manevrabile masini care le-am avut si mergeau iarna fara nici cea mai mica probleme? 2 Olcit-uri si un Tico.Si totul din cauza cauciucurilor inguste... |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
Kata |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@dya
Forta frecare este direct proportionala cu raportul dintre greutatea autovehicului si talpa cauciucului (suprafata lui). Deci daca vrei sa ai aderenta trebuie sa scazi suprafata de contact sau la aceeasi suprafata sa pui anvelope cu aderenta mai mare(de iarna). E drept ca pare ciudat dar asta-i adevarul... Crede-ma ca am mers ultimile doua ierni cu roti R15 195/55 si mi-am blestemat zilele... Parerea mea... ![]() Ps: am auzit si eu ca cauciucurile Continental cu care vine Bicorpul by default is periculoase pt iarna... This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 15:03 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
pablo |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
Woody cauciucurile de pe masinile Renault sint toate de vara la livrare.
dya si eu am crezut ca stiu sa conduc iarna indiferent ca e zapada sau gheata pe jos ... pina prin ianuarie anul asta cind intrind intr-o curba cu max 20 km/h cu Meganul am reusit performanta de a derapa in lateral.Puteam sa invirt de volan in toate directiile rezultatul era tot o deplasare in lateral.Noroc cu ESP. Eu zic ca nu e un moft sa-ti pui cauciucuri de iarna.Fiecare face ce vrea cu masina de sub fundul lui. Apropo:daca ai in fata ta o masina incaltata cu cauciucuri de iarna si tu vii din spate cu masina incaltata cu cauciucuri de vara,pe jos un pic polei (doar e iarna) ... cel din fata pune frina brusc tu esti nevoit sa faci la fel.Gindeste-te ce va urma ... |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
eddie33 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu asta iarna ,desi aveam distanta fata de cel din fata si o viteza de bun simt,intr-o dimineata cu ceva ghetus pe jos,in drum spre serviciu,la o oprire a masinilor din fata la stop,am pus frana,a intrat ABS-ul,iar masina merge cu aceeasi viteza.....noroc ca am tras frana de mana care m-a oprit in final la maxim 2-3 cm.de masina din fata...noroc ca nu au pus astia ABS si la frana de mana !!!
![]() |
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
dorin00 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 ![]() |
S-o crezi tu ca a oprit din cauza franei de mana.
Pneurile de iarna nu sunt nici pe departe un moft. Profilul si duritatea cauciucului sunt ajustate. In mod clar cauciucul e mai moale, mai aderent si chestia asta compenseaza intarirea cauciucului la temperaturi foarte scazute. O sa vedeti ca pe pneurile de iarna crampoanele sunt franjurate, ca sa adere mai bine la gheata. E nasol ca pe asfalt se uzeaza mai repede, si in mod sigur nu rezista la viteze foarte mari (de genul peste 140). Chestia cu desumflatul partial functioneaza - nu stiu de ce. La fel n-am idee de ce iarna sunt mai bune rotile inguste. Logic ar fi sa alunece mai tare (ca o patina, care e dura si ingusta, si sub care se face pelicula de apa). Iata dovada ca intuitia nu prea merge mana in mana cu legile fizicii, si ca legile fizicii pe care le invatam la scoala nu prea merg mana in mana cu realitatea. Analogia cu roata de caruta e jenanta. Cate carute ati vazut voi derapand in timp ce accelerau la deal? Dar in timp ce franau la semafor? Sau in timp ce luau o curba stransa cu 50 la ora? lol. |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai Dorinel tata,chiar vrei sa intrii in discutie,am fost amandoi la volan,de ce te bagi ca musca....??? Eu am dat un exemplu cu roata de caruta,fiind unul extrem sa-l inteleaga toata lumea,dar vad ca e pe invers,din ce in ce mai mult nelamuriti....
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
Kata |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Partea cu desumflatul rotilor iarna n-o stiam si nici n-am experimentat-o...
Ca se merge mai bine pe roti mai inguste chiar cu cauciucuri de vara v-am zis de ce. Oricum, ca sa tragem o concluzie: luati-va cauciucuri de iarna si daca puteti pe toate cel 4 roti nu doar pe axa din fata (sa nu va fuga soatele masinii la un viraj) Urmariti ca vor fi promotii de genul la 3 anvelope una gratis sau la 4 una gratis... N-ar fi o idee vrea sa ne stringem mai multi sa luam asa... ![]() Mie sper sa-mi vina masina pina la 1noiembrie si primul lucru care-l fac dupa ce-i pun alarma e sa o echipez de iarna... |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
laur_dci |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
pe megane si bicorp vin doua feluri de continentale : ecocontact(ecoconti) pe tabla si premiumcontact pe aliaj
premiumcontact sunt sigur de vara si viteza (mi-a zis un dealer de continental), la celelalte nu stiu specificatii asta iarna la Predeal: matiz cu ecocontact a urcat mai bine ca megane II (1.5dci 80cp) echipat cu premiumcontact matizul il conduceam eu ![]() |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
Kata |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
stie cineva cat ar costa o janta de tabla noua (sau SH) R14 175/65 pentru bicorp?
poate pt iarna in loc sa puneti cauciucuri pe R15 ar fi mai ieftine decit sa luati jante de tabla si sa puneti cauciuri pe R14.. |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
eddie33 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
M-am interesat la Dacia-Renault Cluj Feleac,unde am facut revizia de 1 an de zile,janta de tabla pe 14 inches costa 2.400.000 ROL,ceea ce m-a facut sa mai astept putin.Poate gasim altundeva,ca mai ne costa si anvelopele si astia de la reprezentanta ne fura pe fata !!!!
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
Kata |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
dintre cei care aveti jante R14 pe masina(Clio) stiti cumva ce specificatii tehnice au?
Stiu ca au 4 prezoane dar latimea de cit? 5.5J cumva ? This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 15:04 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Just-Jack |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 23 April 06 ![]() |
Deci sunt absolut fara speranta! Caut cauciuc de iarna, nu pt masina din semnatura ci pt bicorp-extreme! marimile sunt 185/55 R15 ! nu gasesc, m-am uitat si la noile oferte de la importantele firme de tuning de la noi si cele mai mici au e 195/55 R 15! va rog ajutatima! stiu ca se mai pomeneste si in alte topicuri despre asta, dar nu am gasit informatii concrete, unde, cat! acuma nu stiu daca mai conteaza pretu, deoarece dorec sa achizitionez cat mai repede!Va rog postati! Multumesc!
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
Expression 1,5 dCi 65CP 2005
|
|
dorindumitru |
![]()
Post
#30
|
![]() sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 ![]() |
dece nu te duci la sama? intrebi direct la ei. ai incercat?
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:58 |