Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages « < 2 3 4 5 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Al meu Tuingoleata

bubu782001
post 13 Jul 2010, 17:55
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pe bara aia de martori din fata volanului, in centru ei, se afla un martor rosu (o bulina rotunda rosie). Acea bulina cand masina este oprita iar cheia este scoasa din contact, clipeste cam la o secunda asa.
Eee tu cand bagi cheia in contact, bulina aia trebuie sa stea un pic aprinsa apoi sa se stinga. Daca ramane aprinsa sau clipeste repede inseamna ca este de alta natura problema ta, si anume nu mai este recunoast chipul din cheie. Problema asta este destul de des intalnita la Renault.
In fine. Ideea este sa o "monitorizezi" un pic, in sensul ca pe viitor, sa urmaresti starea LED-uli ala cand pui contactul. Daca ramane aprins sau clipeste nu este de bine. Insa macar sa te asiguri ca in momentul in care nu porneste nu este de la antidemaraj (asta indica LED-ul ala) ci eventual de la altceva.

Daca manifesta ceea ce am spus mai sus, posteaza pe forum sa vedem ce putem face. Numai bine.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 Jul 2010, 21:40
Post #92


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

O sa incerc sa mai clarific, cat de cat, situatia descrisa:
1. masina nu are simtomul asta la una dintr-o suta de porniri. sa zicem ca poate asa a inceput acu mult timp in urma...
problema apare destul de des, de vro 2-3 saptamani incoace (cam o data la max 5 plecari).
2. nu am observat in bord nimic schimbat la martori. cel de care zici, Bubu, nu se remarca altfel decat in mod obisnuit..insa pt ca raspunsul meu sa vina si in urma unei reverificari, o sa ma uit maine, cu atentie, la martorul ala.
3. tot maine sper sa nu uit sa iau cu mine si a doua cheie.
4. din presimtirile mele, tare cred ca e legat, totusi, de baterie unsure.gif ..

Intrebare suplimentara:
ar putea avea cumva legatura si cu statul in soare?..ca a cam stat.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 13 Jul 2010, 21:44
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Nu pot sa cred!
I-am spart contul lui Muttley blush.gif

..deci eu eram, un pic mai sus.
Sorry!

This post has been edited by Uana: 13 Jul 2010, 21:45


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 13 Jul 2010, 21:53
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu are legatura cu statul in soare. Aaa vezi, verifica mufa la senzorul de turatie (este ala montat pe cutie la unirea cu blocul - imediat sub termostat). Eventual scoate mufa, curat-o cu spray de contacte, si monteaz-o la loc.
PS, nu uita sa lasi sa se evapore jetul ala care il dai spray-ul de contacte.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 13 Jul 2010, 22:07
Post #95


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




QUOTE(bubu782001 @ 13 Jul 2010, 21:53)
Aaa vezi, verifica mufa la senzorul de turatie (este ala montat pe cutie la unirea cu blocul - imediat sub termostat). Eventual scoate mufa, curat-o cu spray de contacte, si monteaz-o la loc.
PS, nu uita sa lasi sa se evapore jetul ala care il dai spray-ul de contacte.
*



Ok..pentru asta:
- o sa caut pe net sa identific senzorul, sa nu scot altceva blink.gif
- o sa-mi cumpar un spray pentru curatarea contactelor.

sper sa reusesc sa fac asta cel tarziu in weekend, sunt cam prinsa cu cautatul unei chirii..
va dau de stire, oricum.





--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Jul 2010, 07:37
Post #96


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Bubule, eu nu-s in tara, Uana isi prinde urechiusele cautand captorul ala PMH. Daca-l gaseste si trage de fire in loc sa traga de mufa, s-a terminat. Nu-ti faci tu o pomana si-i faci o vizita, e la 10 minute de mers pe jos de tine pupi.gif

Uana: lasa-mi contu-n pashe! 10412898.gif

This post has been edited by Muttley: 14 Jul 2010, 07:58


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 14 Jul 2010, 10:41
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Inseamna ca e la cel putin 30 min de mers cu masina radmasa.gif
Nici o problema. Spune-i sa-mi dea un telefon (nu ii stiu numarul) sa ne auzim.

PS Uana
Nu mai sparge contul lui Muttley ca sperii userii de pe aici.
Deci TU MI-AI SPART CONTU' !!!

This post has been edited by bubu782001: 14 Jul 2010, 10:48


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 14 Jul 2010, 12:46
Post #98


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Azi dimineata am luat cheia de rezerva, care nu deschide masina automat, din buton..probabil bateria i s-o fi consumat.
Am pornit masina cu ea (din prima), insa nu a pornit asa repede din cauza cheii "noi", sunt convinsa ca si cu cealalta ar fi facut la fel, dimineata de obicei nu prea intampin probleme la pornire.

Bulina rosie s-a comportat absolut normal. S-a stins odata cu restul martorilor.

Muttley, te rog sa nu exagerezi cu neajutorarea in care m-as afla..
QUOTE(Muttley @ 14 Jul 2010, 07:37)
Uana: lasa-mi contu-n pashe!  10412898.gif
*



..asa ca, mersic frumos Bubu pentru sfaturi si pentru intentie, sunt convinsa ca ma voi descurca. Ar fi mai complicat daca te-as pune si pe tine pe drumuri.
Daca intradevar nu-i de mine, pot amana curatarea inca 2 saptamani, nu-i bai.

PS: cu conturile celorlalti utilizatori n-am eu treaba, nu m-a suparat nimeni cu nimic rolleyes.gif

This post has been edited by Uana: 14 Jul 2010, 12:48


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 14 Jul 2010, 12:54
Post #99


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Uana si nu Muttley @ 13 Jul 2010, 21:40)
4. din presimtirile mele, tare cred ca e legat, totusi, de baterie  unsure.gif ..
*


N-ar prea putea fi de vina bateria, asta pentru ca: atunci cand dai de cheie la capat, motorul este invartit de catre demaror. Demarorul este un motor electric foarte puternic, si are nevoie sa fie puternic pentru a invarti motorul masinii, care se invarte greu. Astfel, demarorul devine un consumator de curent destul de pretentios. Asadar, daca bateria are suficienta vlaga ramasa-n ea ca sa-nvarta demarorul, tind sa cred ca e inca in parametri.

Personal as miza pe ceva contact imperfect fie la captorul PMH ("de turatie" cum ii zice bubu), fie la captorul axului cu came, care la D7F habar n-am unde este. O fi asta cumva? unsure.gif

index.jpg ( Size: 73.19k ) Number of downloads: 1620


This post has been edited by Muttley: 14 Jul 2010, 13:06


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 14 Jul 2010, 13:30
Post #100


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Locul de montaj al senzorului de turatie si timing este incercuit cu rosu. Cele doua suruburi folosesc la prinderea senzorului.

Ca orientare prin mataraia de pe motor te poti ghida dupa levierul de actionare al ambreiajului (fourchette).

Nu exista senzor pe axa cu came.

PS
A doua poza este ceva mai relevanta.

This post has been edited by tunderbird: 14 Jul 2010, 13:39

Attached thumbnail(s)
boite_4.jpg ( Size: 69.78k ) Number of downloads: 1251
TWINGO_Capteur_PMH.jpg ( Size: 89.24k ) Number of downloads: 1312


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 14 Jul 2010, 13:43
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ok.
Uana daca nu te descurci, intreab-l pe Muttley de nr meu de telefon si ne auzim.

This post has been edited by bubu782001: 14 Jul 2010, 13:45


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 14 Jul 2010, 22:01
Post #102


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Va multumesc si mai revin cand am ceva noutati.


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 26 Jul 2010, 10:44
Post #103


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Am apucat si eu sa vad cum face. Insa nu exista niciun tipar. De exemplu a pornit abia la a 3-a cheie in conditiile-n care eram pe Transfagarasan, aproape de varf, deci racoare, iar motorul fusese oprit de vreo doua ore.

Mai misto a fost ca la coborare, aproape de Vidraru, am inceput s-o simt cum se poticneste la accelerare, da in nas apoi o ia greu. Dupa maxim 1 km a inceput sa faca foarte urat, nu mai tinea nici relantiul si abia am reusit s-o duc cu chiu cu vai pe marginea drumului, unde a si murit de tot.

Am desfacut mufa de la captorul PMH (de turatie) si era perfect curat inauntru. Totusi i-am aplicat cateva jeturi de spray de curatat discurile de frana (atat aveam in masina).

QUOTE(Muttley @ 14 Jul 2010, 12:54)
index.jpg ( Size: 73.19k ) Number of downloads: 1620

*


Am desfacut si mufa asta, si-ntr-adevar era ceva oxid albastrui pe un pin. Am aplicat sprayul, am curatat cu o periuta de dinti, spray din nou, lasat sa se ususce. Singura piesa de schimb din masina, ramasa de la vechiul proprietar, este un senzor ca cel din poza. Din lipsa de variante, l-am schimbat.

Dupa toate astea a pornit, se comporta normal, dar cu o mentiune importanta - trage simtitor mai bine ca inainte blink.gif Asta s-ar putea datora si coborarii de pe munte, si sa ma fi pacalit eu astfel, dar tare nu cred. Oricum, am ajuns normal pana acasa.

Reamintesc problema enuntata prin paginile anterioare, cu consumul enorm inregistrat in Bucuresti. Asta pt ca, in Curtea de Arges, fiindca eu in continuare traiam cu impresia ca masina merge mai bine ca inainte, i-am facut plinul. De aici am pornit intr-un ritm economic spre Bucuresti. A mai fost putina fataiala prin Pitesti cu niste treburi, deci si putin regim "urban". A1 cu o medie de 100-105 km/h. In Militari iar facut plinul, calculat consumul - 4.6 litri la 100km. Deci WTF!!! blink.gif blink.gif blink.gif Consum atat de bun n-a scos niciodata dihania.

As avea astfel cateva intrebari:
1) sprayul ala de curatat discuri de frana risca sa deterioreze contactele? Intreb ca sa fiu eu linistit;
2) ce face senzorul din poza pana la urma?!? Eu si inca o persoana banuim ca masoara temperatura din admisie. Ceea ce ar explica si consumul normal obtinut dupa schimbarea lui.

Si o poza mai vesela, cu un Tuingo ochios ascuns in iarba:
IMG_0388.JPG ( Size: 870.55k ) Number of downloads: 1170


This post has been edited by Muttley: 26 Jul 2010, 10:45


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 26 Jul 2010, 12:25
Post #104


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Ala e senzorul MAP (manifold absolute pressure)...masoara fluxul de aer, informatie ce ajuta la dozarea cantitatii de carburant.
Si nu, spray-ul de curatit nu deterioreaza contactele.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 27 Jul 2010, 21:18
Post #105


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Aceeasi figura mi-a facut si mie azi. S-a aprins zig-zag - ul in bord si a pierdut subit din putere. Avand proaspata descrierea de aici am scos afara captorul MAP pe care l-am gasit imbacsit de ulei...vechea hiba a motorului cu 16 valve... recircularea gazelor arse reziduale (gazele de carter) prin traseul de admisie cu antrenarea puternica a vaporilor de ulei care conduce la acumularea unei cantitati insemnate de ulei pe traseul dintre filtrul de aer si clapeta de admisie.

Am curatat captorul dupa care motorul mergea ca nou. Ajuns acasa am dat jos filtrul de aer si am curatat balta de ulei formata pe traseul de admisie.
Cat de curand o sa pun acolo un mic robinet de drenaj pentru scurgerea periodica a uleiului acumulat.


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jul 2010, 21:30
Post #106


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




La al Uanei, corpul clapeta balteste-n ulei. Are 3 mufe-n el (nu stiu exact ce face fiecare), da' cel putin cea de dedesubt e manjita-n ultimul hal.
Din nefericire nu mai este timp sa ma ocup. Cu chiu cu vai azi am apucat sa-i fac schimbul de ulei.
Ramane o lista foarte lunga de probleme de rezolvat:
- schimb lichid frana;
- curatare corp clapeta;
- schimb antigel;
- schimb ulei cutie.
Cand... nu se stie sleep.gif

Dar o veste cat de cat imbucuratoare: i-am refacut in seara asta si consumul urban, chiar daca dupa un parcurs relativ redus (112km). Consum multumitor, ~7.4l/100km.

Concluzie - jos cu senzorii MAP, aplicati-le o toaletare zdravana smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 30 Jul 2010, 17:40
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




Ai idee pe unde e senzorul ala la C3G702? Pt. motorul cu benzina exista?


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 30 Jul 2010, 18:39
Post #108


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




http://www.reno.ro/Imi-consuma-10-11--t127...0-p1585145.html a 2-a poza incercuit cu rosu. Ala este senzorul map la C3G. Din el pleaca un furtunas pana in corpul clapeta. Warning ca sezorii asta MAP sunt cam scumpicei. Daca nu sunt probleme cu el nu te juca. Senzorul se gaseste in mod special pe benzinare. Am auzit ca sunt si pe diesele ceva similar. Rolul acestuia este sa informeze ECU-ului ce vacum ai in admisie.

This post has been edited by bubu782001: 30 Jul 2010, 18:42


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0ctavianus
post 31 Jul 2010, 16:18
Post #109


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 10 January 09
From: Bucuresti




Sar'manaaa smile.gif

Momentan il las asa, nu-l zgandar, pt. ca pun consumul pe seama motorului mai strabunic smile.gif

Vroiam sa stiu asa pt. cultura mea generala.


--------------------
Renault Twingo 1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 31 Jul 2010, 16:54
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pentru putin.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 5 Nov 2010, 20:11
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Bine v-am regasit!

Duminica trecuta am fost cu tuingoleata la cumparaturi.
Parintii lui i-au luat o pereche noua de adidasi, ceva mai cramponata, pentru vreme de iarna.
Apoi, i-au dat ceva palpitatii de inima, schimbandu-i si bateria cu una nou nouta (cost total 9 mil jumate, montaj si reducere la pneuri incluse).

Nu a mai facut probleme cu pornirea de pe loc, de ceva timp, insa bateria era oricum terminata...
O intamplare ciudata m-a pus in postura de a alimenta bateria veche, de la niste prieteni. Am gasit-o intr-o zi cu becul de interior aprins (in mod inexplicabil doh.gif ) si cu bateria descarcata. De atunci, ma tot rugam inainte de a da la cheie, sa porneasca.
Insa gata cu acest capitol din viata lui, sper.

Ce m-a surprins totusi duminica, a fost dovada grijii mele exagerate pentru masinuta: ITP ul expirase de vreo 3 zile, timp in care noi ne-am plimbat linistiti o zi intreaga de la Bucuresti la Poiana Brasov si invers oops.gif
Asadar m-am revansat, iar astazi i-am facut si ITP-ul.
Emotiile au existat si asta din cauza unui aspect destul de ingrijorator. Roata dreapta fata se blocheaza, drept urmare tuingoleata mergand mult infranat si-a terminat nu doar placutele de frana ci putin si din disc. Am vazut asta, din pacate, cand i-am pus noii papucei.
In concluzie, cand i s-au verificat azi franele, diferenta de franare pe puntea fata a fost cam cu 25% mai mica pe partea dreapta. Si asta la a doua incercare, cand nenea amabil de la ITP, vazand ca e o problema a incercat o franare mai prelunga si mai fina, fata de prima incercare cand trecusem cu putin peste 30%.
Am aflat ca daca as fi fost anul trecut la inspectie, nu as fi trecut din cauza ca legea zicea atunci un maxim de 20% diferenta.

In rest, toate bune la mustacios, noxele au iesit si ele foarte bine, cu destul de mult sub valoarea maxima admisa.

Aaa! Inca ceva: fix la iesirea din garaj s-a aprins, in bord, martorul de ABS. Chestie cu atat mai ciudata, cu cat nici nenea de acolo n-a stiut de ce. S-a uitat putin la senzori, insa n-a vazut nimic deosebit. Important este ca s-a stins, dupa ce am mai incercat putin pedala de frana.
In completarea acestei povesti ar mai veni ceva: ocazional, cand calc frana, intra ABS ul, desi situatia este cat se poate de banala, iar la viteze mici, pedala vibreaza .
Sa fie oare doar murdari captorii ABS si din cauza asta sa faca probleme?

Concluzia este simpla: voi merge cu mare bagare de seama pana in decembrie cand il vom duce la "medicul de familie". Totodata, atunci intentionam sa-i mai inlocuim si din lichide (frana, antigel).
Sper doar sa ne tina portofelul sleep.gif

...si o poza de duminica cu tuingoleata invingator:
DSC05844.JPG ( Size: 639.12k ) Number of downloads: 273


This post has been edited by Uana: 5 Nov 2010, 21:47


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 13:02
Post #112


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Si pentru a incheia subiectul uleiului de cutie dezbatut prin primele pagini, i-am luat 4 litri adineauri din chestia asta:

DSC06171.JPG ( Size: 792.21k ) Number of downloads: 180


Cartea zice 75W80, raman la parerea c-asta-i mai bun si se preteaza perfect unei cutii rulate.
Mai exista optiunea unui acelasi 75W90 full sintetic, insa Twingo nu este (citez de pe eticheta) vehicul de circuit sau rally raid, iar diferenta mare de pret nu se justifica.
A, si varianta unui mineral (nu mai stiu, 75W80 sau 80W90) la jumatate din pretul astuia de l-am luat.

De notat capacitatea aiurea a cutiei, 3.4 litri. 3 litri prea putin (poate mai intra), 4 litri prea mult (poate p-al 4-lea bidon nici nu-l desfaci).


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 9 Dec 2010, 21:19
Post #113


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Daca cartea zice 75w80 , atunci aia ii pui. Motul este un ulei foarte bun , asa ca nu ai facut o alegere rea . Ce ai luat tu acolo este semisintetic si in general daca schimbi uleiul in cutie , nu o sa se scurga niciodata tot , o sa mai ramana putin din cel vechi . Capacitatea de 3.4L este din cauza formei carcasei si sunt ferm cconvins ca proiectantii nu s-au gandit ca trebuie sa intre o anumita cantitate.
Bafta


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 30 Dec 2010, 01:10
Post #114


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Uana @ 5 Nov 2010, 20:11)
Concluzia este simpla: voi merge cu mare bagare de seama pana in decembrie cand il vom duce la "medicul de familie". Totodata, atunci intentionam sa-i mai inlocuim si din lichide (frana, antigel).
*


Cum zicea si d-rica mai sus, Tuingaru' a ajuns in sfarsit la revizia de dupa achizitie. Chiar daca a trecut un an jumate. Chiar daca "il vom duce" e figurat icon_mrgreen.gif
Povestea a durat 2 zile.

Pe lista de lucrari au fost:
- schimbare ulei de cutie - probabil original;
- schimbare antigel - probabil original;
- schimbare lichid de frana - probabil original;
- inlocuire discuri si placute - problema cu roata infranata => un disc flenduri, o placuta (doar una(!!!)) asemeni;
- inlocuire garnituri etrieri - presupuse a fi responsabile de roata infranata;
- schimbare bujii - cumparate-ntr-un exces de responsabilitate de catre Uana smile.gif ;
- diagnoza pentru identificarea defectiunii de facea ABS-ul sa intre si cand masina statea pe loc;
- verificare geometrie roti (din ochi imi cam dadea convergenta fata cu virgula).

Cateva poze din timpul lucrarilor:

DSC06289.JPG ( Size: 689.08k ) Number of downloads: 193
DSC06291.JPG ( Size: 681.68k ) Number of downloads: 166
DSC06301.JPG ( Size: 656.52k ) Number of downloads: 155
DSC06305.JPG ( Size: 766.52k ) Number of downloads: 150
DSC06316.JPG ( Size: 475.06k ) Number of downloads: 155
DSC06319.JPG ( Size: 447.68k ) Number of downloads: 148
DSC06327.JPG ( Size: 659.1k ) Number of downloads: 124


...si cateva comentarii:
- roata dreapta a mers infranata din cauza unei placute de frana cu un defect de forma ce agata si ramanea blocata;
- garniturile de etrieri au fost inlocuite degeaba, pistoanele erau luna;
- prin gaurile bujiilor, pe toti cilindrii se vedeau niste rizuri. Curios sa fie urme de honuire dupa 105 mii km;
- lichidul de frana era negru, iar vasul plin pe fund de un jegut si mai negru;
- antigelul era curat-curat de puteai sa-l bei, da' tot cred ca avea 11 ani vechime;
- masina-i dreapta, rotile indica-n directiile corecte. Alea spate cica nu (cadere anapoda rau conf aparatului), da' eu nu cred, mai degraba pun pe seama podelei neregulate a atelierului. Adica un carosaj negativ de un grad si 30 minute s-ar vedea cu ochii-nchisi, da' eu nu-l vad. In fine, s-o lamuri situatia functie de uzura pneurilor spate care-s noi;
- nu s-a-nregistrat nicio eroare de la ABS, (foarte curios). S-a aplicat totusi o secventa de control(/calibrare?) a electrovalvelor din bloc. Adica am stat cu piciorul pe frana vreo 10 minute, timp in care pedala a vibrat ca un celular de vreo 40 de ori (cica). Electronistii informaticieni si hackeri in diagnoza or sti ce-o fost aia, eu habar n-am.

Acu' si problema neplacuta a episodului...
S-a constatat pe elevator o planetara stanga sangeranda:
DSC06292.JPG ( Size: 645.58k ) Number of downloads: 174

Mi s-a spus c-ar fi de vina o solutie constructiva idioata impreuna cu un rulment de etansare pe burduf care nu-si mai face treaba. Cum inlocuirea rulmentului ce se contura-ntr-un viitor oarecare obliga la golirea de ulei a cutiei si privind bidoanele de ulei de cutie ce asteptau turnate, am luat decizia repede - schimbam burduful si rulmentul acum.
Normal ca burduful si rulmentul noi nu prea semanau la perfectie cu cele demontate. Erau ce trebuie, insa li se aplicasera cateva tratamente de "crestere a profitului".
O poza cu rulmentul cu problema pentru cei ce nu stiu despre ce este vorba (nici eu nu stiam pan-acu'):
DSC06302.JPG ( Size: 656.91k ) Number of downloads: 179


Treaba a devenit cu adevarat nasoala cand, dupa montaj, m-am apucat de turnat uleiul nou in cutie iar pe langa planetara curgea ca la un robinet defect. Asa ca ia si desfa totu' la loc gandindu-te ca dracu' te-o-mpins.
Insa s-a dovedit a fi fost o problema simpla si intrucatva rusinoasa - flansa de fixare a burdufului pe carter fusese pusa invers si nu mai apasa pe burduf. Cand am vazut ca pot s-o-ntorc scotand-o pe la capatul dinspre roata al planetarei (credeam ca tre' depresate iar rulmentul si tripoda) am devenit un om de-a dreptu' fericit.
Tot raul spre bine, am profitat de ocazie sa schimbam si colierul anemic din kitul de reparatie ce fixeaza burduful pe rulment cu un colier mai zdravan.
Montajul final:
DSC06307.JPG ( Size: 658.99k ) Number of downloads: 155

Am detaliat partea asta pentru ca dupa mine, desi poate parea o defectiune banala, e destul de dificil de remediat (munca multa), si cu potential de distrugere a cutiei prin pierderea uleiului daca nu se rezolva la timp.

Pentru cine ar putea fi interesat, iata si diverse coduri si producatori pt piese si consumabile:
DSC06293.JPG ( Size: 633.85k ) Number of downloads: 131
- motor 8V, cod D7F;
DSC06295.JPG ( Size: 675.62k ) Number of downloads: 107
- discuri neventilate (!!!);
DSC06297.JPG ( Size: 662.95k ) Number of downloads: 92

DSC06299.JPG ( Size: 675.33k ) Number of downloads: 71
<- astea-s garniturile;
DSC06300.JPG ( Size: 708.84k ) Number of downloads: 73
- astea-s pe mai multe diametre, masurati arborele planetarei inainte de a comanda;

DSC06304.JPG ( Size: 654.37k ) Number of downloads: 82

DSC06309.JPG ( Size: 644.82k ) Number of downloads: 65



Si o lista interesanta happy.gif

bonus.JPG ( Size: 147.38k ) Number of downloads: 117


This post has been edited by Muttley: 30 Dec 2010, 16:51


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uana
post 27 Jan 2011, 21:44
Post #115


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 20 June 09




Salutare forumisti cu tuingouri!

Tuigoleata s-a mai innoit putin astazi, pentru ca aceste 4 noi jante, luate la un pret foarte bun (spune Muttley), 2 mil toate, sunt cadoul ce-l asteapta cand il vom trece, din nou, la rotile de vara.

Tot pe 13 sunt, ca diametru, iar culoarea sper sa se potriveasca cu tenul lui.
unsure.gif

This post has been edited by Uana: 27 Jan 2011, 22:02

Attached thumbnail(s)
IMG_0176.JPG ( Size: 855.94k ) Number of downloads: 148
IMG_0183.JPG ( Size: 907.73k ) Number of downloads: 141
IMG_0188.JPG ( Size: 971.14k ) Number of downloads: 112


--------------------
Renault Twingo Metropolis 8V 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 27 Jan 2011, 22:33
Post #116


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Uana @ 27 Jan 2011, 21:44)
Tot pe 13 sunt, ca diametru...
*


Aha, dar latimea nu! Te-am pacalit!!! laugh.gif
Stie cineva ce latime au covrigeii aia standard? 4 sau 4.5?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 28 Jan 2011, 23:20
Post #117


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




4.5 , cel putin asa este la rotile pe 14'' , deci cred ca si la cele pe 13'' este la fel .
P.S. Bun pret wink.gif


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jan 2011, 11:31
Post #118


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu poate fi latimea de 4.5 la jantele de 14 diametru, pentru ca acolo, pneurile sunt 165/65 standard. Iar 4.5 e incompatibil cu aceasta latime.
In fine, o sa se uite Uana pe janta cand/daca va spala masina.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 29 Jan 2011, 12:35
Post #119


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




4,5" la 13 si 5" la 14.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 29 Jan 2011, 18:05
Post #120


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Asa da, mersi.

Jantele cumparate de Uana sunt de 5". In prima faza o sa-i punem vechile 155/70/13. Vor sta putin intinse, insa insesizabil.
Foarte imbucurator (pentru mine macar) e ca merg pe ele si 165/65 sau 165/70. Mai degraba dimensiunea din urma, care, mai mari in diametru fiind, vor mari o idee viteza reala si vor imbunatati (sper eu) stabilitatea, din cauza acelor 10mm in plus pe latime.

In prima faza erau in plan jante de 14. Planul meu, ca Uana nu vroia. P-undeva-i dau dreptate, diferenta dintre pana cu janta indoita si nimic poate fi facuta si de jumatate de inch pe talonul pneului.
Iar jantele de aliaj... Nu stiu ce rost mai are.

DSC00007.JPG ( Size: 622.17k ) Number of downloads: 137


In conditiile-n care-n Bucuresti te trezesti cu asa ceva pe masina fara niciun motiv, fitele de tipu' jantelor de aliaj eu deja le vad inutile.

This post has been edited by Muttley: 29 Jan 2011, 18:06


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages « < 2 3 4 5 >
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 01:00
Dacia