ABS la Clio
![]() ![]() ![]() |
ABS la Clio
spartacus |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 26 January 04 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 Alizee Clio Symbol II, 1.4 8v, Alizee, Gri Holograme/ Full Option.
|
|||
AlexV |
![]()
Post
#2
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
este absolut normal sa simti acel feadback in pedala deoarece pompa de servo da drumu unor supape pentru a nu bloca rotile si acea presiune o baga inapoi in circuit. cand pui frana si simti acea trepidatie sa nu ridici piciorul. este cauza pentru care abs-ul nu a dus la reducerea nr de accidente. lumea ia piciorul de pe pedala si buf.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
grig |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 13 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Va sfatuiesc sa nu va bazati prea mult pe abs la frinarile pe suprafete lunecoase: eu am facut-o si l-am atins pe unul in fund;
Abs-ul iti permite sa poti controla traiectoria masinii pe supafete cu aderenta scazuta nu sa pui frina brusca si sa astepti sa se opreasca ca si cum ar fi pe uscat; Tot frina de motor e sfinta!!! :!: :!: :!: :idea: |
-------------------- |
|
AlexV |
![]()
Post
#4
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
frana de motor este foarte buna dar cu conditia ca situatia sa iti permita sa o folosesti. in ultimul moment calci frana la maxim si speri ca abs-ul sa iti opreasca masina la timp. bineinteles ca in mersul normal trebuie sa franezi masina din timp si sa o opresti lent.. nu cum a facut un smecheras intr-o noapte ca se dadea el mare cu un golf 3 si a intrat la stop in spatele unui ford ca, de el era smecheras da n-a vazut ce e jos si mai era si in panta.
eu de exemplu fara abs iarna asta eram terminat. pai cu cauciucurile mele de vara vara numai el mi-a oprit masina. bineinteles si frana de motor dar abs-ul e sfant. |
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
spartacus |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 26 January 04 From: Timisoara ![]() |
Da, cu timpul am inceput sa ma obisnuiesc si eu cu senzatia, oricum din cate mi-am dat seama nu intra in functiune tot timpul ci doar atunci cand situatia o impune adica la frane foarte bruste sau pe suprafete cu aderenta scazuta. Spre exemplu cand a inceput sa ninga l-am simtit la o frana cat de usoara iar masina se oprea impecabil, pe aceeasi vreme un prieten s-a intors de doua ori la o frana asemanatoare. Deci sistemul nu-i degeaba.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 Alizee Clio Symbol II, 1.4 8v, Alizee, Gri Holograme/ Full Option.
|
|
...Roadrunner... |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru fondator "Skija Klan (c)" Group: Members Posts: 751 Joined: 27 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Da .... e bun rau la casa omului ABS-ul asta ... La fel ca si pe Alex... m-a scos din belele ca merg cu cauciucuri de vara ... Oricum, depinde de intesitatea cu care apesi pedala, asta cel putin la mine : la apasare finuta... percutari mai lungi, la frinari mai bruste, percutari scurte si dese (cheia marilor succese !!!)....
|
--------------------
Renault
MeganeII
- B-81-RoadRunner Bip... Bip... !!!
|
|
Daleputley |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 December 04 ![]() |
Reflexul de a ridica pedala l-am avut si eu.
Mergeam spre mare, asfalt, uscat, si la o trecere la nivel cu calea ferata, un jeep a incetinit brusc in fata mea, ca trecerea era mai denivelata decat parea de la distanta. Eu l-am vazut tarziu, ca eram atent la becurile se semnalizare, de o culoare ciudata, nevasta a tzipat, am apasat frana pana la capat, a intrat ABS, si dupa vreo 2 metri am ridicat piciorul si am apasat din nou, pentru ca in momentul ala - nu am stiut daca frana a "prins" calumea sau nu, deoarece aveam impresia ca masina merge prea usor inainte . De fapt, din cauza ABS-ului, eu nu am simtit obisnuita smucitura si nu am auzit scrasnetul rotilor de la o masina precum Dacia - cu care eram obisnuit. Tot reflexele imprimate de Dacie imi spuneau "pompeaza in frana, ca nu a prins destul de bine" La ambele apasari masina s-a purtat la fel, (pomparea nu ajuta), traiectoria a fost impecabila, am evitat accidentul (70 la ora, putea fi destul de nasol), dar am ajuns la o concluzie: fratilor, ABS-ul nu va ajuta sa opriti mai repede - cu siguranta. Va ajuta doar sa opriti CONTROLAT. Asadar, distanta de siguranta, mai ales la viteze mai mari. |
-------------------- Clio Symbol Fidji, 1.4 8V, iunie 2005
|
|
Tudor |
![]()
Post
#8
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Teste despre utilitatea ABS-ului au fost nenumarate de-a lungul timpului. Din toate a reiesit un lucru cert: in conditii identice (aceeasi masina, aceeasi incarcare, aceeasi viteza, aceeasi suprafata de franare) masina cu ABS se opreste intr-o distanta cel mult egala cu masina fara ABS. Curba de franare difera astfel:
- la masina cu ABS, cu pedala de frana apasata la podea, masina franeaza la inceput insesizabil, dupa care treptat intensitatea franarii creste pe masura ce viteza masinii scade, astfel incat sa nu apara fenomenul de rupere a aderentei (patinarea); tocmai aceasta crestere progresiva a intensitatii franarii pacaleste soferii neobisnuiti cu ABS-ul: la inceput ai senzatia ca frana nu tine si vei spulbera obstacolul, ca mai apoi sa intinzi puternic centurile de siguranta (sau sa dai cu capul in volan/bord daca nu le porti) - la masina fara ABS, cu pedala de frana apasata la podea, masina franeaza cu intensitate maxina pentru o perioada foarte scurta de timp (smuceste), dupa care pierde aderenta si intensitatea franarii scade foarte mult (se duce sanie) Pe langa eficentizarea franarii bruste, ABS-ul mai are un avantaj important: pastrarea traiectoriei la franare, foarte utila atunci cand trebuie sa franezi in curba. ABS-ul are o hiba veche: pentru a recunoaste pierderea aderentei el compara vitezele de rotatie ale celor 4 roti, dar atunci cand toate 4 rotile se blocheaza concomitent (se poate intampla pe gheata, atunci cand toate rotile nimeresc pe aceeasi suprafata si reactioneaza identic), ABS-ul intelege ca masina s-a oprit si isi inceteaza activitatea, lasand masina sa alunece sanie bine-mersi (acest efect nu apare atunci cand cel putin una din roti are un pic mai mult aderenta si tinde sa se blocheze un pic mai tarziu decat celelalte 3). Ultimele generatii de ABS, compara o serie mai ampla de senzori si reusesc sa se lase mult mai greu pacalite de acest efect. Per total, in opinia mea, ABS-ul este o dotare foarte utila (chiar necesara) a masinii, care necesita doar putina atentie pe timp de iarna. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
mandelu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Pai oricum daca ai aderenta zero (cum poate fi cazul pe gheata) nu vad ce sisteme se pot inventa sa franezi. Nu se poate scoate aderenta daca ea nu exista. Probabil insa ca in practica cazurile cu coeficient de frecare nul sunt aproape inexistene.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
un_vizitator |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 August 05 From: Bucuresti ![]() |
uneori ABS sucks: sa va zic de ce! 40 KM/h intr-o parcare.... niste taximetristi pe margine ei, renault clio symbol se joka cu frana de mana... derapeaza necontrolat, rotile spate blocate, franeaza brusc, blocheaza rotile fata, deci are toate rotile blocate, ABS din parti, intra intr-un taxi
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dCi power.... u have no ideea what you're missing ;)
|
|
McVic |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Poate si alt sofer...
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
richie |
![]()
Post
#12
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
N-o pot spune altfel: Daca s-a bazat pe ABS la manevra aia, a fost un mare BOU.
|
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
un_vizitator |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 14 August 05 From: Bucuresti ![]() |
nu chiar, nu-ti spune nimeni ca daca tragi frana de mana si blochezi rotile din spate si apoi franezi brusc si ai toate rotile blocate ramai fara ABS... mi se pare chiar de 2 bani faza asta... asa ca mai bine fara
![]() |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dCi power.... u have no ideea what you're missing ;)
|
|
richie |
![]()
Post
#14
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
Asa-i.....
Dar...daca masina e intr-un derapaj necontrolat, adica se roteste ...nu vad cum te poate ajuta abs-ul....chiar daca ar actiona.... |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
cornel_t |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.174 Joined: 12 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Respectivu o fi uitat ce zice producatorul ca nota de subsol la ABS ESP si alte chestii de astea ... ca legile fizicii se aplica in continuare.
|
-------------------- Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
|
|
micky |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 November 05 ![]() |
Ok, raspund aici daca pe celalalt l-ai blocat. Aici nu spunea nimic de zgomote, de aceea am intrebat, topicul asta l-am citit mai demult. Dar ai dreptate, trebuia de la inceput sa intreb aici.
PS: nu era cazul sa corectezi subtitlul (Asa face toate), stiu si eu sa fac acordul intre subiect si predicat, intentionat l-am lasat asa si l-am pus in ghilimele ... |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2005 Symbol Fidji dCi 80CP
|
|
_182_ |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 467 Joined: 21 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Stie cineva sa-mi spuna cum vad la un clio daca are ABS, fara sa-l testez ?
Un fir electric pe undeva sub aripa langa roti ? Sau alta metoda: pe clio symbol 1.4 8v din 2001 cu 2 airbag-uri si AC este intotdeauna si ABS ? |
--------------------
Renault
Clio bicorp dCi 65
Expression 2003 Renault Twingo 8v & Opel Astra H cdti
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Daca are doua airbag-uri eu stiu ca are si ABS precis deoarece era la pachet: airbag pasager + ABS ...
This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 17:04 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
micky |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 November 05 ![]() |
Cand pui contactul se aprinde pentru cateva secunde martorul ABS in bord...
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji
2005 Symbol Fidji dCi 80CP
|
|
Race |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 8 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma intreb de ce v-ati mai luat ABS pe masini,daca tot e asa prost.Vad ca toate geniile condusului si fizicii s-au adunat aici.Hai sa facem o incercare:mergem pe zapada sau ploaie,stabilim un loc,o viteza,si linie de la care franam.Eu promit ca nu o sa fac altceva decat bag frana in podea.Cel care accepta provocarea poate face ce vrea,fara a trage frana de mana.Sa vedem care opreste mai repede...Makinenilor !
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
Extreme 2005
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
legat de chestia asta cu abs-u'...cand era mai cald si mai senin afara, daca se intampla sa pun o frana mai brusca, dar la limita momentului de intrare al abs-ului, rotile totusi scartaiau un pic...n-ar trebui sa nu scartaie DELOC ? (la frana ma refer). Adica, daca scartaie, inseamna ca s-au blocat. Daca apasam mai tare, imi inchipui ca intra abs-ul...dar oricum, ciudat...
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
Nu stiu sigur, dar am auzit ca daca ai ABS nu lasi urme de franare. Ceea ce spune EL_BDG e adevarat, am franat odata brutal la o trecere de pietoni ca sa evit a o trimite pe o mamaie mai rapid in lumea dreptilor si am auzit zgomot intrerupt (intre cuplarea/decuplarea ABS-ului) de cauciucuri blocate... Nu m-am uitat insa daca erau sau nu urme in spate.
Pe de alta parte, si cauciucurile originale GT2 sunt de tot rahatul si pana la urma ABS-ul este strans influentat de limita aderentei cu soseaua... |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
La mine nu dura mult scartaitul ca nu mai aplicam aceiasi forta pe pedala din 2 motive: mi se reducea viteza cat sa nu mai fie nevoie de aceeasi forta si implicit, reduceam presiunea/forta de apasare; asa ca la mine toata faza dura 1 sec, max 2 dar nu cred, si in tot timpul asta, nu se auzea nici un fel de zgomot intrerupt.
P.S. caucicurile erau si inca sunt ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
hebron |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
ABS-ul nu intra ori de cate ori e calcata frana ci in momentul in care roata se blocheaza, deci e logic sa se auda inainte scartzait ce cauciuc pe asfalt inainte de a intra in functiune ABS-ul...parerea mea.
|
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
poate ai dreptate, dar logica mea imi spune ca atunci cand se blocheaza roata, instantaneu, abs-ul o deblocheaza (de aici tragand concluzia ca din cauza asta se si aude scartaitul acela nitrerupt la franele puternice..roata se blocheaza/deblocheaza/blocheaza, asta intamplandu-se f repede). Dar la mine, a durat ceva mai mult, timp in care abs-ul cred (CRED, nu zic) ca avea destul timp sa intre. Oricum...de curand (alalta-ieri) am mai avut parte de o frana puternica (mi-a taiat unu fara prioritate calea) si am pus frana pana la oprirea completa si nu am simtit chestia aia in pedala care se simte cand intra abs-ul. Oprirea s-a efectuat mai mult decat bine de la o viteza de 60-70 km/h, dar iar.. n-am simtit sa fi intrat abs-ul.
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
blus113 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 5 September 05 ![]() |
Eu am patit chiar invers: am oprit la un stop. Nu am franat violent, dar putin mai tare decat normal. A intrat abs-ul, dar putin, cam o secunda, asa. Asta a fost acum 2 saptamani, cand nu era inca gheata.
Nu am mai condus masini cu abs. Nefiind o frana puternica, nu ma asteptam sa intre abs-ul. M-am speriat putin ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji 1.5DCI Symbol Fidji 2005 1.5dCI 80HP
|
|
razvici |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 10 August 05 From: Bucuresti ![]() |
ABS e bun, insa nu poti avea pretentia sa nu scartie rotile deloc. Pina si lui Schumacher ii mai iese fum de la o roata cand franeaza desi are si ala ceva gen ABS-ul nostru, cu pastrarea simtului proportiilor.Punct si de la capat.
ABS e imbatabil pe ploaie cand modifici traiectoria in timpul franarii pt. evitarea unui obstacol. Daca masina n-ar avea ABS, s-ar duce sanie in obstacol. Doar punct. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 dci 80 Megane 2014 - dci 110 cp
|
|
Daleputley |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 December 04 ![]() |
mie mi-a intrat ABS la semafor, ca s-a facut rosu, si veneam tare, am calcat-o, dar a intrat numai cand am calcat pe un capac de canal cu o roata. dupa ce am trecut de canal a franat normal fara ABS. intebare - in acea secunda de activare, s-a activat doar pe roata cu pricina sau pe toate 4 ?
|
-------------------- Clio Symbol Fidji, 1.4 8V, iunie 2005
|
|
EL_BGD |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
am observat si eu ca se mai activeaza in situati asemanatoare, dar total aiurea (frana lejera). Poate din cauza ca suprafata respectiva e mai lucioasa si nu "prezinta intcredere". Cred ca doar pe roata respectiva, sau ambele fata.
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
rttt_gia |
![]()
Post
#30
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
nu cred ca ar avea cum sa stea o roata blocata si cealalta blocata/deblocata. deci probabil ca pe ambele actioneaza abs
parerea mea bafta |
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:59 |