Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimb ulei cutie de viteze sase trepte Laguna II, probleme, recomandari

andu911
post 13 May 2007, 02:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am o problema. La ralanti se aude un fel de zdranganit, zornait...
Cand apas pedala de ambreiaj, dispare zgomotul.

Si nu se aude imediat dupa ce pornesc. De-abia dupa ce merg vreo 10 km. Zgomotul s-a accentuat acum de cand s-a incalzit vremea. Apare tot mai des.

Singura explicatie plauzibila pe care am gasit-o, este ca s-a facut varza uleiu din cutie, dupa 100 si ceva de mii de km. Desi ei zic despre cutia de 6 ca e gresata pe viata.
Rulmentul de presiune n-are cum sa fie, ca ala s-ar auzi cand e apasat ambreiaju. Iar cutia nu cred ca are ceva stricat, fiindca pana nu merg vreo 10-15 km, nu se aude nimic, probabil pana se incalzeste uleiul ala si se subtiaza tare...

Ce ziceti, sa ma duc sa schimb uleiul din cutie ? Ati mai intalnit problema asta ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 13 May 2007, 09:59
Post #2


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




E un zgomot/fenomen relativ normal. Se intalneste la toate masinile cu cutii de viteze manuale si e datorat jocurilor constructive si neuniformitatii mometului motor asociate cu scaderea viscozitatii uleiului cu temperatura. Intensitatea zgomotului (i se spune "zornait") creste cu timpul datorita uzurilor si e accentuata pe masura ce se incalzeste cutia.

Nu e o idee rea sa schimbi uleiul din cutie avand in vedere parcursul masinii. Fara indoiala ca uleiul nu mai are calitatile initiale insa sa nu te astepti la o eradicare a fenomenului. O sa obtii doar o diminuare in aceleasi conditii. Insa neaparat sa verifici nivelul inainte sa-i dai drumul ca sa afli daca nu cumva (si) asta a fost cauza.
Ai grija ca nu cumva sa-ti treaca prin cap sa pui un ulei mai viscos tongue.gif Foloseste-l in continuare pe cel recomandat pt. cutia ta.

Oricum, nu e ceva sa te ingrijoreze. Baga mare mai departe ...


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 May 2007, 11:33
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Cu ocazia schimbarii, vad exact daca mai sunt 2.2 litri. Merci pt raspuns.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 13 May 2007, 12:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Aceeasi problema si la a mea...
Andu astept sa aflu cum se comporta la tine dupa schimbare si poate ma apuc de treaba.
Sincer...eu nu cred ca a noastra cutie ar fi gresata pe viata,adica nu trebuie sa-i mai schimbi uleiul...E ca si cum ai spune la un ucenic de mecanic sa nu puna vaselena d`aia ca e expirata si miroase urat...


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vick20
post 13 May 2007, 12:51
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 13 January 07




chiar azi am vrut sa cumpar si eu ulei pentru cutia de viteze, dar in carrfour nu am gasit 75W 80 sad.gif....trebuie sa mai caut...

2,2 litri trebuie sa intre in cutie?


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi vanduta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 May 2007, 12:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pentru 6 trepte, numai Tranself TRP 75W80

Mai sunt si TRJ,TRZ,TRT....care nu sunt bune.

Da, 2.2 la cea de 6.

This post has been edited by andu911: 13 May 2007, 12:55


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vick20
post 13 May 2007, 14:21
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 13 January 07




Merci de info Andu911 up.gif

ai idee de unde pot cumpara uleiul mentionat de tine?....in carrfour nu am gasit....l-or avea numai la service reno? ph34r.gif


p.s. urat, da urat avatar ai, sper ca nu e animalul tau de casa icon_mrgreen.gif

This post has been edited by vick20: 13 May 2007, 14:22


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi vanduta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 13 May 2007, 15:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




la fel face si la mine la relanti
mi-a spus cineva ca asa face furca de la ambreiaj ,aceea cu rulmentul de presiune care debraeaza si cred ca este adevarat


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 13 May 2007, 16:58
Post #9


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Sfătuitorul tău a crezut că ai Dacie... biggrin.gif
Din fericire, ambreiajul e hidraulic, iar zgomotul descris în primul mesaj e din categoria "așa face toate"...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 May 2007, 17:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




habar nu am unde gasesti ulei.
Vad ca toate siteurile de la Elf sunt cazute...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 13 May 2007, 17:34
Post #11


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




andu911, nu prea se face asa, masurand cat scoti din cutie. Pentru ca sigur nu se va scurge toata cantitatea precizata in manual. Ce gasesti in manual este cantitatea de ulei in conditiile in care cutia este "uscata". E adevarat ca nu conteaza daca vei scoate 2.2 sau 2.1 litri (sau cat o avea, ca nu stiu pe de rost), diferenta e nesemnificativa si nu constituie o problema.

Metoda corecta ar fi sa scoti mai intai busonul de umplere si sa verifici nivelul, care ar trebui sa fie pana la limita inferiora a gaurii in care insurubeaza respectivul buson sau foarte aproape (1-3 mm).

Oricum, asta e si metoda corecta de a schimba fluidele la masina: mai intai te asiguri ca ai cu ce si ca poti efectiv sa desfaci busonul de umplere si apoi golesti instalatia. Ca sa nu descoperi dupa golire ca, din diferite motive, nu mai ai cum sa umpli instalatia la loc si ai ramas cu masina imobilizata...



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flanjea
post 14 May 2007, 10:07
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 30 January 07




Imi spune si mie cineva unde este busonul de umplere la cutie 6 vit.?


--------------------
Renault Laguna 2 2003 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 14 May 2007, 10:25
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 9 November 06
From: Oradea




La ultimul schimb de ulei in Franta, inainte de a lua masina, baietii de acolo au spus ca trebuie schimbat uleiul in cutie.

Stie cineva ce tip de ulei imi trebuie pt masina din semnatura? Cat intra? La 120.000 se schimba? Ca a mea se apropie de kilometrii astia...


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 14 May 2007, 13:51
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Intrebati si voi un mecanic bun, nu d-astia contra-facuti cu ff multe pareri in tot si toate, daca e posibil ca zgomotul ala sa fie de la unul din rulmentii trenului mobil al cutiei de viteza.
Nu ar fi exclus sa fie de acolo. Cand apesi ambreiajul, decuplezi cutia de motor.
Un ulei ceva mai vascos sigur ar reduce zgomotul dar nu cred ca e o rezolvare. Eu am avut o alta masina mai veche acum cativa ani la care mi s-a spart unul din rulmentii mentionati insa fara semne anterioare.

Iar costul major al unei astfel de operatii este dat de manopera pt demondare/desfacut/montat cutia pe masina care la ale noastre nu se face decat cu tot cu motor, daca nu ma insel. Rulmentul are un pret nesemnificativ pe langa manopera.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 May 2007, 14:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




rulmentu de la priza directa, m-am gandit si eu la el.
Numai ca la rece nu face si nici la cald tot timpu, doar cand e cald afara.... De-aia am dat vina pe ulei.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 14 May 2007, 14:36
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Pai e logic: cat uleiul e gros, tine carcasa la rulment si nu o lasa sa intre in vibratii. Cand uleiul se subtiaza apare fenomenul ala de vibratie, care ar putea fi reprezentant de carcasa rulmentului care a capatat joc.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VF1BG0
post 14 May 2007, 15:17
Post #17


Gone 4 a while


Group: Members
Posts: 1.608
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




Acum vreo 2 ani mi-a zis si mie un mecanic ca e rulmentul.
Dupa 10 mii de km am schimbat cutia.. asa ca mare atentie.
Da drumul la ulei si vezi daca nu cumva iese cu pilitura. Daca ai o problema mai grava o sa fie mult mai ieftin sa o repari acum.

@rmg - cutia poate fi data jos si fara motor. Mie mi-au schimbat ambreiajul fara sa dea jos motorul, desfacand traversa stanga fata.


This post has been edited by VF1BG0: 14 May 2007, 15:20


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi 2002 / Expression; 2002 / Privilege - B-XX-Z4T
kituri de reparatie macarale electrice!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 14 May 2007, 15:36
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




E bine de stiut ca poate fi data fara motor jos.

Se da jos traversa sau zici de puntea fata? Daca cutia e deasupra bratelor de la punte, trebuie atunci sa desfaci puntea fata. Sau o parte din ea.

Daca e pilitura in ulei, e altceva mai nasol. Rulmentul nu da pilitura. Insa ala poate merge bine merci mii de km sau poate intra intr-o vibratie care sa-l faca sa plezneasca carcasa.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VF1BG0
post 14 May 2007, 16:24
Post #19


Gone 4 a while


Group: Members
Posts: 1.608
Joined: 12 March 07
From: Bucuresti




Sub fiecare lonjeron e o traversa dintr-un aliaj de aluminiu cred.
Cautam o poza cu respectiva traversa dar nu gasesc momentan. O sa revin.

---------------------

Atasez 2 Poze care sper sa va lamureasca.

Nu e tocmai usor sa o scoti chiar si cu traversa asta scoasa dar cu rabdare si atentie iese. Mare grija la rulmentul de presiune(capatul care iese din cutie, aerisitorul in mod special).

This post has been edited by VF1BG0: 14 May 2007, 16:36


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi & 2.2dCi 2002 / Expression; 2002 / Privilege - B-XX-Z4T
kituri de reparatie macarale electrice!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 May 2007, 19:49
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




L-am intrebat pe un mecanic. A zis 5 milioane manopera. E scump ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 14 May 2007, 20:28
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




Pana la urma a schimbat careva uleiul?A dat cineva cutia jos sa vada ce si cum?Ne tot dam cu parerile,utile sau mai putin utile,dar ceva concret nu a realizat nimeni.Defectul observ ca se poate cataloga in "asa face toate" si de aceea sper ca cineva care s-a lovit de aceasta buba si a facut ceva la masina sa posteze,poate ne lamurim si noi ce si cum e cu ale noastre cutii de 6.
Multumesc!


--------------------
ex renault laguna 2 2002 1.9 dci dynamique - gl 41 nyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 May 2007, 00:56
Post #22


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Nu mai speriati omul de pomana. Uite ca s-a si interesat cat il costa sa dea cutia jos.
In curand o sa afle ca trebuie sa demonteze si chiulasa, nu cumva sa fie o ciocanitoare inghesuita acolo ...

Eu sunt tare curios cati dintre voi ati reparat vreo cutie mecanica cu manuta voastra, asa - de la cap la coada, cu dat jos si cu reglaje cu tot.

Pilitura se gaseste in orice cutie. Iei masina de noua, faci 1000 de km, scoti busonul si gasesti pilitura pe el (in ipoteza ca are magnet). Important e cata anume gasesti. Iar ca sa evaluezi cantitatea trebuie sa ai experienta, sa stii cam cat e normal sa gasesti in raport cu parcursul de la ultimul schimb si conditiile de exploatare. Asta in ideea unei exploatari normale si fara sa fi mers fara ulei sau cu o cantitate diminuata.

Daca ar fi fost cazul vreunei uzuri majore, peste limita acceptabila, a vreunui rulment, s-ar fi plans andu911 de zgomote si in alte conditii. E aproape imposibil sa nu existe cel un putin un regim de turatie si sarcina si o treapta de viteza in care respectivul rulment sa nu faca urat. Numai sa ai urechile prea infundate sau muzica mult prea tare sa nu-l auzi. De ce cele mai multe ori se poate si simti in caroserie sau schimbator. La turatia de ralanti si la incarcare aproape nula, zgomotul unui rulment aflat peste limita de uzura este insesizabil in zornaitul cutiei (numai sa nu aibe role/bile sparte, lipsuri importante de material).

Apropo, rmg, daca ai ajuns sa ti se sparga rulmetul in cutie fara ca tu sa-l auzi din timp, atunci chiar ai mers cu muzica cam tare. Sau fara ulei. Ori nu ai avut experienta sa recunosti problema din timp.
Si poate ai bunavointa sa ne explici ce este aceea sau ce intelegi tu prin "carcasa la rulment" ca eu nu am constinta de asa ceva.

Doar ca o informatie, cutia de la masina din semnatura face si ea zgomot la ralanti. A facut de noua, face si acum (la cca 20k km) si va face in continuare. Doar taria/intensitatea se va modifica in timp. La fel au facut toate cutiile mecanice de pe masinile ce le-am avut si pe care le mai am, fie ca sunt sau au fost cu doi arbori, cu trei arbori, cu grup conic, cilindric sau fara. La unele se auzea mai tare, la altele mai incet dar la toate se auzea un "rontait" la ralanti cand cutia era calda.

Exista cel putin un topic pe forum unde s-a mai discutat acest fenomen (la Clio era unul in mod sigur, cine e curios poate sa caute, mie mi-e lene).

Eu n-am de unde sti 100% ca rulmentii din cutia masinii lui andu911 sunt perfecti. Insa asa dupa cum relatat situatia, singura manifestare fiind zornaitul la relanti, nu are motive sa-si faca griji avand in vedere parcursul masinii.

andu911, nu e corect "rulment de priza directa". Exista notiunea de rulment de priza, ca fiind primul rulment din cutie pe calea transmiterii cuplului motor (impicit, care se afla pe arborele de intrare in cutia de viteze). Mai exista si notiunea de "priza directa", ca fiind treapta de viteza in care arborele primar (de intrare) este cuplat direct cu cel secundar (de iesire), fara ca miscarea sa se trasmita prin intermediul unui angrenaj de roti dintate. Situatia se intalneste numai in cutiile de viteza cu 3 arbori (mai este un arbore, numit intermediar) la care, volens-nolens, arborele secundar se afla pe aceeasi axa si in continuarea arborelui primar (altfel nu se poate).
Cum la solutia "totul pe fata" nu se foloseste decat cutia cu doi arbori, "priza directa" lipseste cu desavarsire.
Insa chiar si la cutia cu 3 arbori nu poti spune "rulment de priza directa".


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 May 2007, 04:23
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




L-am lasat pe macanic sa-si dea el cu parerea, sa-mi spuna ca e de la rulment. Daca schimbam ceva si tot facea, nu-i dadeam niciun ban. Oricum vroia prea mult...

Merci pt raspuns, o sa schimb uleiul pt inceput sa vedem cum se comporta.
Ideea e ca se aude mai accentuat de cand a dat caldura, pana acum nu prea il sesizam. De-aia banuiesc ca principalu vinovat e uleiul.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 15 May 2007, 11:13
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@cipman: dragut ca intotdeauna, cu replici acide dar avizate. Nu am stat sa spun toata povestea, dar rulmentul la masina aia a cedat cand mergea taica-miu cu ea, el fiind sofer profesionist. Banuiesc ca a schimbat fara ambreiaj sau a fortat cutia intr-un fel si rulmentul a pleznit. Daca nu stiai (eu stiu ca stii dar nu stiu daca stii ca tu stii sau doar te faci ca nu stii ce stii) rulmentul e format din bile, carcasa exterioara si cea interioara sa zicem, in care ruleaza bilele sau rolele si daca e cazul, tablita de protectie pe bile pe fiecare parte a rulmentului. Cand se sparge un rulment, poate sa se sparga una/mai multe bile inauntru si in functie de noroc sa plezneasca carcasa exterioara.
Sa stii ca pot sa-ti pun si poze si apoi sa discutam in contradictie asupra termenului carcasa vreo 2-3 luni. Dar eu zic ca ala e termenul!

Acum ontopic:
E bine de stiut ca asa face si o cutie noua nu doar astea mai vechi. eu am pus-o pe baza vechimii masinii si a stilului de condus a celui care a avut-o inainte. Inseamna ca ne batem capul degeaba.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flanjea
post 15 May 2007, 11:18
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 30 January 07




Alo alo, unde e busonul de umplere la cutie ca nu stiu, asta e.


--------------------
Renault Laguna 2 2003 1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 May 2007, 11:59
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Am schimbat uleiu si mecanicii mi-au zis ca e un zgomot specific cutiilor de renault si ca nu merita sa schimb rulmentul fiindca o sa faca iar, in curand.

Uleiul a costat vreo 45 ron litrul, de la Mach1.

Zornaiala persista. Baietii de la Mach1 mi-au zis ca ei schimba uleiul la cutiila de 6 trepte, la 100.000 km.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vick20
post 15 May 2007, 12:06
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 13 January 07




Andu911....cat ulei a intrat?....cat a costat manopera?...


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi vanduta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 15 May 2007, 12:20
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




30 lei manopera, 2,2 am bagat...ti-am mai zis biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 15 May 2007, 14:03
Post #29


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




rmg, eu mai auzisem de "carcasa rulmentului" dar niciodata de "carcasa la rulment". Acum am auzit, data viitoare nu ma mai pot eschiva icon_mrgreen.gif Insa, cum bine ai remarcat, mai am uneori accese de hiperaciditate verbala (ma rog, exprimate si in scris).

Da, domnu' flanjea, se aude bine. Care-i baiu'? ... Nu gasiti busonu' de umplere? ... Cum nu? ... Pai, ca idee, se afla intotdeauna mai sus ca cel de golire, de obicei trebuie alt fel cheie pentru el decat cea pentru busonul de golire si, tot ca idee, se afla undeva in planul median orizontal al cutiei sau putin mai sus.

Ca sa n-o iei drept tele-ghicitoare uita-te la schita de mai jos, unde:
1 - buson de golire
2 - buson de umplere

pk6plugslj8.th.jpg



--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvirgil
post 15 May 2007, 14:32
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 9 November 06
From: Oradea




La motorul din semnatura la cati km se schimba uleiul in cutie? Stie cineva ce tip si cat intra?


--------------------
Renault Laguna III Carminat 1.5 dci 2010
Laguna III Carminat, 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 13:14
Dacia