Jenti De Aliaj Versus Jenti De Tabla De Otel ?
Jenti De Aliaj Versus Jenti De Tabla De Otel ?
itharangus |
12 Apr 2005, 19:42
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
|
||
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|||
premiumfaraplumb |
12 Apr 2005, 19:55
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 24 November 04 |
nu mai bine le lasi pe alea originale? daca dai intr-o groapa si iti cade planetara? Dmne fereste, dar oricum, stai linistit ca pe clio symbol cel mai bine arata cele originale. no offence
cat despre influentze asupra masinii: creste consumul (cat de cat acolo) ca prinde mai multa sosea decat inainte, scurtezi viata articulatiilor... astea-s cele mai importante in rest... sunt banii tai, mai bine ii pui muzica decat jante (la symbol ma refer) |
--------------------
DACIA
1988 DACIA DELTA
- B-20-EEG
|
|
ess1902 |
12 Apr 2005, 21:06
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi |
Nu cred ca omul a intrebat asta pt ca vrea sa-si schimbe jentile existente cu altele ci pt ca vrea sa-si ia masina si nu stie ce sa aleaga...cel putin asa inteleg eu...
Personal am ales toate optiunile mai putin jentile de aliaj. Nu obisnuiesc sa "dau prin gropi" dar la momentul respectiv mi s-a parut ok.Ceea ce mie nu-mi place atunci cind alegi jenti de aliaj e ca rezerva ti-o dau cu janta normala....in rest.Dpdv estetic la clio si in gen la renault mi se pare super ok atit "capacul" cit si designul jentii de aliaj....ca o concluzie...parerea mea e ca daca ai bani mergi pe aliaj.... |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
Toto - BOD |
12 Apr 2005, 23:32
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
De ce sa aleaga jantele de aliaj de la renault? Din cate imi amintesc eu se invrat in jurul a 300 de euro! Merita oare??? Eu zic ca nu merita! cu 400 de ā¬ poti sa cumperi noi (sau second si mai marfa) jante de aliaj super frumoase!!! Iar daca tii la cifrele din cartea tehnica iti iei unele pe aceeasi marime cu cele originale!!
Jantele de la Clio Symbol sunt de 14 cele din otel si 15 cele din aliaj (sper sa nu gresesc la partea cu aliajul). Dar daca de exemplu iti iei masina cu jante din otel si le schimbi (bineinteles cu jante din aliaj de 14, ramai cu cauciucurile de origine) consumul ramane acelasi (ba chiar ai putea avea surpriza sa scada, nesemnificativ ce-i drept, datorita greutatii mai mici). In ceea ce priveste articulatiile... e adevarat ca exista riscul DAR doar daca pui jante mai mari decat cele de fabrica... in rest nu afecteaza cu nimic (in cazul in care alegi varianta sa le skimbi pe cele de otel cu unele de aliaj de 14, nu exista riscul de a afecta articulatiile) Partea nasoala este ca o janta din aliaj se zgaraie foarte usor... Deci trebuie atentie sporita... CHIAR SI LA SPALATORIE: sa nu lasi sa iti dea cu buretele peste jante pentru ca praful acela le zgaraie! Exista la omv niste solutii speciale, dai pe janta si clatesti dup-aia fara sa interactionezi altfel cu janta! Si in plus nisipul de pe strada (si chiar solutiile de dau baietii pe strada iarna pt dezapezire) ar putea sa-ti dea ataie de cap in ceea ce priveste zgarieturile! Dar cu un pic de atentie in plus nu sunt probleme! Pe de alta parte capacele sunt si mai ale dracu! Sunt foarte scumpe astea de fabrica si daca spargi unul, ramai cu el spart! Eu am doua sparte... si mi s-au spart foarte usor! (noroc ca nu aveam jante... cu unu din spate am dat intr-o groapa plina cu apa... nici nu mi-am dat seama ca e groapa, de fapt era si in curba ) si ala din fata l-am lovit de bordura de la statia de benzina am venit prea aproape pt alimentare (aveam 3 zile de permis, eram emotionat ) Dar ma asteapta jantele acum... uuuuuu |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
itharangus |
13 Apr 2005, 08:42
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
De fapt eu am acum jante de otel si ma intrebam daca mi-as de aliaj care ar fi diferenta. Un vecin de al meu are jante de aliaj; cand a dat intr-o groapa si-a crapat janta si a fost mai nasol de reparat; pe cand la janta de otel ii dai un ciocan o echilibrezi si gata...
Deja am avut doua astfel de interventii (pene de cauciuc cu janta indoita)... |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
SorinN |
13 Apr 2005, 09:40
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 26 June 04 From: Bucuresti |
Uite cateva avantaje: Janta de aliaj este mai rigida decat cea de tabla si astfel masina o sa-ti stea mai bine in curbe, franele se vor raci mai eficient, in functie de janta aleasa, exista posibilitatea sa fie chiar mai usoara decat cea de tabla si nu in ultimul rand.... se schimba radical aspectul masinii Dezavantaje... eu nu prea vad, daca nu exagerezi cu dimensiunile nu vad de ce sa-ti solicite mai mult articulatiile sau de ce sa-ti consume mai mult. Normal ca probabil vei trece cu grija mai mare peste gropi, nu o sa te mai apropii de borduri, etc, pentru ca ai dat o caruta de bani.
|
-------------------- Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003 |
|
diesel |
13 Apr 2005, 11:08
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 20 May 04 From: Galati |
Eu am si din aliaj(originale) si din otel. Vreau sa va spun ca alea din aliaj nu prea ma incanta. Se zgarie foarte repede. Materialul e foarte moale.Alea din otel le-am cumparat asta iarna si au pe ele cauciucuri de iarna. Am fost foarte multumit. Acum am trecut pe astea de vara. Cauciucurile originale (Goodyear GT2) sunt foarte proaste. Am facut explozie la unul stand masina pe loc si la altul am o galma de la o canalizare de toata frumusetea. De cuie luate cu ele nu mai vorbesc. Trebuie sa-mi cumpar alte cauciucuri si sa le pun pe fata. Ce ziceti de Fulda, Sava sau Barum? Ce sa aleg?
|
-------------------- Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005 |
|
sosoenduristu |
13 Apr 2005, 16:45
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 |
si eu am avut aceeasi problema, si am ales symbolul cu tot, mai putin jantele de aliaj.nu recomand alegerea pt symbol a unor jante de 15 (cumparate ulterios, pt ca de noi nu sunt decat de 14) pt ca talonul devine prea mic pt off road ul pe care trebuie sa l facem zi de zi.un alt motiv a fost la mine ca mi a parut mult prea mare diferenta de 200 euro ca optiune pt jantele de aliaj.e drept, imi par f reusite cele care le vinde reno, dar cum spunea cineva mai sus, cu 300-400 euri iei pe alese, poate de aceeasi calitate si ai avantajul ca poti merge cu set de vara /iarna.un dezavantaj ar mai fi ca fiind f rigide, la o lovitura in denivelare, sansa sa distrugi cauciucul e f mare, la alea de tabla se mai deformeaza janta.cele de aliaj se pot sparge.
cum deja s a spus, principalele avantaje ar fi greutatea mai redusa, ceea ce te ajuta datorita maselor mai mici ce trebuiesc rotite de motor, rigiditatea marita permite montarea gumelor cu talon f mic, specific curselor, ventilarea mai buna a discurilor de frana si poate cel mai des lucru luat in calcul....aspectul.o janta frumoasa schimba mult masina, dar nu cred ca ai ce sa pui mare lucru pe symbol |
-------------------- symbol dci 80 cp
yamaha wr400f |
|
cmandrei |
13 Apr 2005, 16:56
Post
#9
|
NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.437 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures |
Intrebare: e adevarat ca daca ai jenti de aliaj cu cauciucuri cu talon mic se duce si suspensia mai repede ? pentru ca nu mai are atat elasticitate ... "spatiu de miscare" roata asfapt ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
sosoenduristu |
13 Apr 2005, 17:07
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 13 February 05 |
radio erevan raspunde:d
da, este adevarat, pt ca amortizarea socurilor e facuta de amortizor SI cauciuc.cauciucul fiind in sectiune ca o perna, cu cat va fi mai presurizat si/sau cu sectiune mai mica(a se citi jante mai mari, falon mai mic, sa ne incapa fara sa decupam tabla) va prelua mai putin din soc, implicit marind solicitarea pe telescop&stuff, care va mari uzura.pe de alta parte, la mersul sportiv se cauta talonul cat mai mic, rigiditatea laterala a gumei fiind f importanta pt a mentine traiectoria cat mai precis in curbe |
-------------------- symbol dci 80 cp
yamaha wr400f |
|
SorinV |
13 Apr 2005, 20:51
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a |
io am de vreo luna de zile 195/45/16 si vreau sa va zic ca nu ma supara deloc ! e adevarat ca imi cam deranjeaza pietrele de la rinichi si ca strica suspensia mai repede dar totusi cui ii pasa ? eu nu le-am luat pe considerente tehnice le-am luat pt ca arata bini si atat ! oricum sta mai frumos pe curbe si franele se racesc cu mult mai bine ! gropi am luat la greu si nu am patit nimik ! ma rog una e foarte foarte putin indoita pe interior dar la echilibrat are bataie 0 asa ca nu se merita sa o pun pe rola !
|
--------------------
a
a
a
|
|
Dem |
14 Apr 2005, 08:09
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti |
am jante de aliaj originale dar mi-au fost bagate pe git. am luat masina in ultima zi de oferta si au facut comanda la Bursa cu ABS, CD si bleumarin dar fara jentzi. am primit ca pe config. mea nu e decit una cu jenti. le-am inghitit zgircindu-ma sa nu iau metalizata unde pierdeam 100 euro. acum imi pare rau. am zgiriat in bordura o janta.
Stie cineva cum se poate "cosmetiza" asta? ma gindeam la un shmirghel fin ceva sau vreo alta solutie. daca as schimba cu una la bucata originala e vreo 150 euroi la reno. doar luata din turcia. sunt frumoase dar o clipa de neatentie costa serios. cu una noua poti lua capace pe viatza la cele de tabla. eu as recomanda tabla pt. cei mai neatenti sau neexperimentati in plus am auzit ca fiind mai rigide preiau shocurile mai prost ca cele de tabla. atit. |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
pablo |
14 Apr 2005, 09:58
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA |
Oameni buni ce faceti voi aici?Despicati firul in patru?
Indiferent ce janta ai daca dai cu ea de bordura nu scapi prea usor (janta sau cauciuc). Toto - BOD a scris: QUOTE Partea nasoala este ca o janta din aliaj se zgaraie foarte usor... Deci trebuie atentie sporita... CHIAR SI LA SPALATORIE: sa nu lasi sa iti dea cu buretele peste jante pentru ca praful acela le zgaraie! Eu stiam ca la spalatorie auto se foloseste APA.Nu stiu cum e pe la voi dar la Oradea se da din belsug cu apa cu presiune mai intii.Apoi sampon auto,apa din nou dupa care vine uscatul. Eu am jante de aliaj si nu am deocamdata de ce ma plinge.Se crapa,se indoaie ... ia faceti-va voi full casco si nu va mai plingeti.La mine in Casco intra inclusiv jentile asa ca nu imi fac nici o grija. |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
Cipix |
14 Apr 2005, 10:29
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 22 November 04 From: Cluj-Napoca |
Am jenti de aliaj pe rotile de vara si de tabla pe cele de iarna. Sincer le prefer pe cele de aliaj - arata mult mai bine masina cu ele. Cat despre indoirea/craparea lor - CASCO sa traiasca, desi inca nu am avut evenimente de astea - sunt destul de atent si imi tin rotile bine umflate.
|
-------------------- Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004 |
|
itharangus |
14 Apr 2005, 13:11
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
Si eu am CASCO, dar e pacat sa-l strici pentru o biata janta... adica o valoare de cateva milioane iti aduce anularea unei reduceri grase ulterior la asigurare...
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
itharangus |
14 Apr 2005, 13:22
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
Eu am jante de otel si atunci cand am avut pana pe una din ele, nu i-am stricat asigurarea CASCO, mi-am reparat janta, am echilibrat roata totul cu mai putin de 200 000 lei (nu la reno bineinteles...).
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
dorin |
15 Apr 2005, 17:22
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti |
Reducerea pe care poti sa o iei la casco e modica, nu cred ca vei ajunge sa ai o reducere mai mare decat pretul unei jante de alu (150E-200E)
Asa ca eu as prefera sa cumpere casco tot ce e nevoie ..cu sau fara reducere Am jante de otel, si nu am avut in doi ani nici o problema cu ele (30k km). Nu am indreptat nici una pana acum Capacele sunt varza ..agatate prin borduri si gropile mioritice. Dar prefer sa dau 200k pe niste capace noname, decat sa plang langa o janta zgariata |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
eddie33 |
27 Apr 2005, 18:21
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti |
Eu am indreptat 2 jante de aluminiu la un service super-profesionist,cu pretul de 300.000 de lei/buc.Acum,ce sa-i faci,daca tot am facut-o,greseala se plateste !
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
itharangus |
3 May 2005, 13:41
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
Un coleg de al meu (are Megane cu jante de aliaj), a dat intr-o groapa iar pneul s-a rupt pe laterala (irecuperabil...). Unul nou este peste 3 milioane...
Cu jantele mele de otel am avut 2 gropane luate si 2 pene, in care fiecare m-a costat 250klei (s-a putut indrepta janta, pneul era intact); cam mica diferenta fata de pretul tau, nu crezi ? |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
VladSoare |
3 May 2005, 14:44
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga |
Pai asta nu e vina jantelor. Pneul se rupe cu orice janta.
Grrrrrr.... Iar mi-am amintit. Daca-l prind vreodata pe Basescu si am o arma in mina, e jale. Mi-am rupt doua bucati Vredestein Ultrac noi-noute in gropile lui. Cam 6 milioane bucata. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
itharangus |
3 May 2005, 14:55
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm |
Se pare ca in Timis (ca si in Bucuresti), sunt drumurile cele mai groaznice. Cel putin in Timisoara, apoi spre Lugoj-Deva, Buzias, etc, si in plus cu inundatiile astea si cea fost rau a disparut cu totul, pe alocuri...
nu stiu daca ar fi jantele, da alea de aliaj sunt mult mai rigide... si mai scumpe... |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
Toto - BOD |
4 May 2005, 00:07
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova |
QUOTE Eu stiam ca la spalatorie auto se foloseste APA.Nu stiu cum e pe la voi dar la Oradea se da din belsug cu apa cu presiune mai intii.Apoi sampon auto,apa din nou dupa care vine uscatul. cred ca ai inteles si tu la ce ma refeream. Ideea era ca dupa ce da individul de la spalatorie cu buretele pe spoiler si pe usi si pe aparatoriele de la roti (unde si cu mama jeturilor sa dai tot ramane 'mizerie') vine si da cu buretele plin de praf si mizerie peste jante...... so chill! in ceea ce priveste CASCO... daca gandesti asa... cand ti se zgarie de la pietricele partea inferioara a spoilerului (eventual scutul de la motor)... de ce nu dai cu masina intr-un stalp (pom, parapet, zid, alta masina) ca sa-ti repare toata partea din fata sa scapi de zgarieturi? |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
raducu68 |
4 May 2005, 09:06
Post
#23
|
Membru Demisionat Group: Banned Posts: 645 Joined: 17 February 05 From: Bucuresti |
Spal-o "ecologic", sa nu mai vada burete mashinutza
|
--------------------
Renault
Megane 2 Sedan
2005 Privilege
|
|
pablo |
4 May 2005, 11:15
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA |
Era doar o gluma TOTO ...
Eu am jenti de aliaj si (inca) sint ca si in prima zi (inca nezgiriate) desi gropi am cam luat destule. Spoilerul e deja zgiriat (lovit probabil cu pietricele) dar asta nu ma deranjeaza prea tare (noroc ca s-a gindit Renault si nu l-a facut din tabla asa ca nu rugineste). E buna faza cu zgiriatul scutului de la motor |
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
dorin00 |
16 May 2005, 15:04
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 May 05 |
Nu e pacat de loc sa folosesti CASCO. E pacat sa il platesti un an degeaba. Eu l-am folosit sa imi cumpar emblema din bot (mi-a furat-o vreun taximetrist frustrat cu Dacie). Mi-au zis ca o sa pierd discountul de 20%, dar eu stiam ca nevasta-mea va conduce masina, si iar o sa trebuiasca sa folosesc CASCO. Intre timp, mi-au zgariat-o cu cheia in parcare si am gasit-o si lovita in bara. Daca dadeam bani pe emblema si dupa aia vopseam pe CASCO, ma zgariam si eu cu cheia.
Revenind la jante, votez pentru aliaj: Sunt estetice, usoare si nu se indoaie usor. E adevarat ca pe cele de tabla le indrepti, dar trebuie sa le echilibrezi mai des. Si inca ceva, capacul de plastic pe care il pui pe cea de tabla iti dezechilibreaza roata rau de tot. Morala: Aliaj+CASCO. De zgariat se zgarie toate. Nu cred ca vrei sa ai jante oglinda pe o masina cu vopseaua "texturata" de baietii de la spalatorie. Mai bine sa aiba toate acelasi "imprimeu" |
--------------------
Renault Clio
Symbol dCI
2004 Expression Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
|
|
127.0.0.1 |
16 May 2005, 16:30
Post
#26
|
no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti |
QUOTE(Toto - BOD @ May 4 2005, 12:07 AM) cand ti se zgarie de la pietricele partea inferioara a spoilerului (eventual scutul de la motor)... de ce nu dai cu masina intr-un stalp (pom, parapet, zid, alta masina) ca sa-ti repare toata partea din fata sa scapi de zgarieturi? Nu esti singurul care s-a gandit sa faca asta... in Bucuresti doar sa vrei si iti repari masina zilnic, nu pe CASCO ci chiar pe RCA-ul vreunui zevzec. Dar pana la schimbat alternatorul tre' sa il iei bine de tot in brate. Acum revenind la discutie, eu sunt deosebit de incantat de jentile de tabla si cauciucurile R13 :p:p Prin Bucuresti sunt indispensabile. Si sunt destul de bune si pentru cat de tare merg afara. |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+ Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol |
|
16 May 2005, 17:13
Post
#27
|
|
*** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... |
QUOTE(dorin00 @ May 16 2005, 04:04 PM) Si inca ceva, capacul de plastic pe care il pui pe cea de tabla iti dezechilibreaza roata rau de tot. Aveti grije mare cu capacele de plastic la roti! Ori le dati jos ori le prindeti bine cu "soricei". Am vazut, vreo, doua faze cu capace zburate si la viteze mari sunt chiar "criminale". |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
adic74 |
18 May 2005, 22:22
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 14 May 05 |
Salutare !
si eu ma gindesc sa-mi iau jante de aliaj + gume noi ! Vreau insa pe 15" , ce imi recomandati pentru gume , 185 , 175 ? Nu prea mi-e clar ... Se potrivesc pe symbol jantele de la clio sport ? ....Cu mila daca spun prostii.... |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.4 16v 2005 Clio Symbol 1,4 16v 2005
|
|
VladSoare |
19 May 2005, 07:51
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga |
Trebuie sa vezi daca au nu numai acelasi numar de gauri si aceeasi distanta intre ele, dar si, foarte important, acelasi offset. Uita-te si aici. Undeva pe la mijlocul paginii spune de caracteristicile jantelor, de inset, outset, etc.
Trebuie cautat intr-un catalog si gasite niste jante cu aceleasi caracteristici ca cele standard (pe care eu nu le stiu). Bun. Ai gasit jante pe 15 toli compatibile cu masina ta. Acum iti trebuie pneuri. In primul rind, nu trebuie sa-i pui pneuri mai late decit iti recomanda producatorul. De exemplu, daca din fabrica masina vine incaltata cu variante de, sa zicem la intimplare, 175 si 195, deci daca de exemplu 195 este latimea maxima cu care iese masina din fabrica, atunci nu e bine sa pui pneuri mai late de atit. La fel si invers, nu e bine sa pui mai inguste decit minimul cu care vine masina din fabrica. Ideal este ca pneurile de vara sa aiba latimea maxima, iar cele de iarna latimea minima. Iti dau un exemplu: La Ford Scorpio unele variante veneau cu 225, altele cu 205, altele cu 195. Asta inseamna ca 195 e cam minim si 225 maxim. Deci ideal ar fi vara 225 si iarna 195. Bun. Acum stii si ce latime iti trebuie. In momentul asta talonul nu mai e o chestiune de optiune, pentru ca numai unul singur iti va da dimensiunea totala a rotii corecta. Iei un calculator de dimensiuni si, pentru latimea XXX aleasa de tine, vezi ce combinatie XXX/YY R 15 este echivalenta cu combinatia originala. Nu va fi decit una singura. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
galileo |
19 May 2005, 11:16
Post
#30
|
OZN Type-S Group: Members Posts: 603 Joined: 12 July 04 From: Bucuresti |
citeste si aici
te mai lamuresti |
--------------------
Ex Renault
Clio bicorp
2004 1.2i 16V Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th March 2024 - 17:27 |