Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Jenti De Aliaj Versus Jenti De Tabla De Otel ?

itharangus
post 12 Apr 2005, 19:42
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




As dori sa stiu parerea voastra despre ceea ce preferati pentru un Clio Symbol (sau alte modele) pentru drumurile noastre mioritice (care sunt asa cum stiti) ?
Deci jenti de aluminiu sau de otel ?
Avantaje/dezavantaje,
costuri la cumparare/intretinere-reparare,
robustete si
eventuale influente asupra performantelor masinii ?


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
premiumfaraplumb
post 12 Apr 2005, 19:55
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 24 November 04




nu mai bine le lasi pe alea originale? daca dai intr-o groapa si iti cade planetara? Dmne fereste, dar oricum, stai linistit ca pe clio symbol cel mai bine arata cele originale. no offence

cat despre influentze asupra masinii: creste consumul (cat de cat acolo) ca prinde mai multa sosea decat inainte, scurtezi viata articulatiilor... astea-s cele mai importante

in rest... sunt banii tai, mai bine ii pui muzica decat jante (la symbol ma refer)


--------------------
DACIA 1988 DACIA DELTA - B-20-EEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 12 Apr 2005, 21:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




Nu cred ca omul a intrebat asta pt ca vrea sa-si schimbe jentile existente cu altele ci pt ca vrea sa-si ia masina si nu stie ce sa aleaga...cel putin asa inteleg eu...
Personal am ales toate optiunile mai putin jentile de aliaj. Nu obisnuiesc sa "dau prin gropi" dar la momentul respectiv mi s-a parut ok.Ceea ce mie nu-mi place atunci cind alegi jenti de aliaj e ca rezerva ti-o dau cu janta normala....in rest.Dpdv estetic la clio si in gen la renault mi se pare super ok atit "capacul" cit si designul jentii de aliaj....ca o concluzie...parerea mea e ca daca ai bani mergi pe aliaj....


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 12 Apr 2005, 23:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




De ce sa aleaga jantele de aliaj de la renault? Din cate imi amintesc eu se invrat in jurul a 300 de euro! Merita oare??? Eu zic ca nu merita! cu 400 de ā‚¬ poti sa cumperi noi (sau second si mai marfa) jante de aliaj super frumoase!!! Iar daca tii la cifrele din cartea tehnica iti iei unele pe aceeasi marime cu cele originale!!

Jantele de la Clio Symbol sunt de 14 cele din otel si 15 cele din aliaj (sper sa nu gresesc la partea cu aliajul). Dar daca de exemplu iti iei masina cu jante din otel si le schimbi (bineinteles cu jante din aliaj de 14, ramai cu cauciucurile de origine) consumul ramane acelasi (ba chiar ai putea avea surpriza sa scada, nesemnificativ ce-i drept, datorita greutatii mai mici). In ceea ce priveste articulatiile... e adevarat ca exista riscul DAR doar daca pui jante mai mari decat cele de fabrica... in rest nu afecteaza cu nimic (in cazul in care alegi varianta sa le skimbi pe cele de otel cu unele de aliaj de 14, nu exista riscul de a afecta articulatiile)

Partea nasoala este ca o janta din aliaj se zgaraie foarte usor... Deci trebuie atentie sporita... CHIAR SI LA SPALATORIE: sa nu lasi sa iti dea cu buretele peste jante pentru ca praful acela le zgaraie! Exista la omv niste solutii speciale, dai pe janta si clatesti dup-aia fara sa interactionezi altfel cu janta! Si in plus nisipul de pe strada (si chiar solutiile de dau baietii pe strada iarna pt dezapezire) ar putea sa-ti dea ataie de cap in ceea ce priveste zgarieturile! Dar cu un pic de atentie in plus nu sunt probleme!

Pe de alta parte capacele sunt si mai ale dracu! Sunt foarte scumpe astea de fabrica si daca spargi unul, ramai cu el spart! Eu am doua sparte... mad.gif si mi s-au spart foarte usor! (noroc ca nu aveam jante... cu unu din spate am dat intr-o groapa plina cu apa... nici nu mi-am dat seama ca e groapa, de fapt era si in curba mad.gif mad.gif mad.gif ) si ala din fata l-am lovit de bordura de la statia de benzina rolleyes.gif am venit prea aproape pt alimentare rolleyes.gif (aveam 3 zile de permis, eram emotionat rolleyes.gif )

Dar ma asteapta jantele acum... uuuuuu rolleyes.gif


--------------------
Renault Clio 2003 - BOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 13 Apr 2005, 08:42
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




De fapt eu am acum jante de otel si ma intrebam daca mi-as de aliaj care ar fi diferenta. Un vecin de al meu are jante de aliaj; cand a dat intr-o groapa si-a crapat janta si a fost mai nasol de reparat; pe cand la janta de otel ii dai un ciocan o echilibrezi si gata...
Deja am avut doua astfel de interventii (pene de cauciuc cu janta indoita)...


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinN
post 13 Apr 2005, 09:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 402
Joined: 26 June 04
From: Bucuresti




Uite cateva avantaje: Janta de aliaj este mai rigida decat cea de tabla si astfel masina o sa-ti stea mai bine in curbe, franele se vor raci mai eficient, in functie de janta aleasa, exista posibilitatea sa fie chiar mai usoara decat cea de tabla si nu in ultimul rand.... se schimba radical aspectul masinii cool.gif Dezavantaje... eu nu prea vad, daca nu exagerezi cu dimensiunile nu vad de ce sa-ti solicite mai mult articulatiile sau de ce sa-ti consume mai mult. Normal ca probabil vei trece cu grija mai mare peste gropi, nu o sa te mai apropii de borduri, etc, pentru ca ai dat o caruta de bani.


--------------------
Ex Clio Bicorp 1.2 16V, 2002
Actual Ford Focus TDCI 115 CP 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel
post 13 Apr 2005, 11:08
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 184
Joined: 20 May 04
From: Galati




Eu am si din aliaj(originale) si din otel. Vreau sa va spun ca alea din aliaj nu prea ma incanta. Se zgarie foarte repede. Materialul e foarte moale.Alea din otel le-am cumparat asta iarna si au pe ele cauciucuri de iarna. Am fost foarte multumit. Acum am trecut pe astea de vara. Cauciucurile originale (Goodyear GT2) sunt foarte proaste. Am facut explozie la unul stand masina pe loc si la altul am o galma de la o canalizare de toata frumusetea. De cuie luate cu ele nu mai vorbesc. Trebuie sa-mi cumpar alte cauciucuri si sa le pun pe fata. Ce ziceti de Fulda, Sava sau Barum? Ce sa aleg?
mad.gif


--------------------
Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sosoenduristu
post 13 Apr 2005, 16:45
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05




si eu am avut aceeasi problema, si am ales symbolul cu tot, mai putin jantele de aliaj.nu recomand alegerea pt symbol a unor jante de 15 (cumparate ulterios, pt ca de noi nu sunt decat de 14) pt ca talonul devine prea mic pt off road ul pe care trebuie sa l facem zi de zi.un alt motiv a fost la mine ca mi a parut mult prea mare diferenta de 200 euro ca optiune pt jantele de aliaj.e drept, imi par f reusite cele care le vinde reno, dar cum spunea cineva mai sus, cu 300-400 euri iei pe alese, poate de aceeasi calitate si ai avantajul ca poti merge cu set de vara /iarna.un dezavantaj ar mai fi ca fiind f rigide, la o lovitura in denivelare, sansa sa distrugi cauciucul e f mare, la alea de tabla se mai deformeaza janta.cele de aliaj se pot sparge.
cum deja s a spus, principalele avantaje ar fi greutatea mai redusa, ceea ce te ajuta datorita maselor mai mici ce trebuiesc rotite de motor, rigiditatea marita permite montarea gumelor cu talon f mic, specific curselor, ventilarea mai buna a discurilor de frana
si poate cel mai des lucru luat in calcul....aspectul.o janta frumoasa schimba mult masina, dar nu cred ca ai ce sa pui mare lucru pe symbol


--------------------
symbol dci 80 cp
yamaha wr400f
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 13 Apr 2005, 16:56
Post #9


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.437
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Intrebare: e adevarat ca daca ai jenti de aliaj cu cauciucuri cu talon mic se duce si suspensia mai repede ? pentru ca nu mai are atat elasticitate ... "spatiu de miscare" roata asfapt ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sosoenduristu
post 13 Apr 2005, 17:07
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 13 February 05




radio erevan raspunde:d
da, este adevarat, pt ca amortizarea socurilor e facuta de amortizor SI cauciuc.cauciucul fiind in sectiune ca o perna, cu cat va fi mai presurizat si/sau cu sectiune mai mica(a se citi jante mai mari, falon mai mic, sa ne incapa fara sa decupam tabla) va prelua mai putin din soc, implicit marind solicitarea pe telescop&stuff, care va mari uzura.pe de alta parte, la mersul sportiv se cauta talonul cat mai mic, rigiditatea laterala a gumei fiind f importanta pt a mentine traiectoria cat mai precis in curbe


--------------------
symbol dci 80 cp
yamaha wr400f
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 13 Apr 2005, 20:51
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




io am de vreo luna de zile 195/45/16 si vreau sa va zic ca nu ma supara deloc ! e adevarat ca imi cam deranjeaza pietrele de la rinichi si ca strica suspensia mai repede dar totusi cui ii pasa ? eu nu le-am luat pe considerente tehnice le-am luat pt ca arata bini si atat ! oricum sta mai frumos pe curbe si franele se racesc cu mult mai bine ! gropi am luat la greu si nu am patit nimik ! ma rog una e foarte foarte putin indoita pe interior dar la echilibrat are bataie 0 asa ca nu se merita sa o pun pe rola !


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dem
post 14 Apr 2005, 08:09
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 20 July 04
From: Bucuresti




am jante de aliaj originale dar mi-au fost bagate pe git. am luat masina in ultima zi de oferta si au facut comanda la Bursa cu ABS, CD si bleumarin dar fara jentzi. am primit ca pe config. mea nu e decit una cu jenti. le-am inghitit zgircindu-ma sa nu iau metalizata unde pierdeam 100 euro. acum imi pare rau. am zgiriat in bordura o janta.
Stie cineva cum se poate "cosmetiza" asta? ma gindeam la un shmirghel fin ceva sau vreo alta solutie. daca as schimba cu una la bucata originala e vreo 150 euroi la reno. doar luata din turcia.
sunt frumoase dar o clipa de neatentie costa serios. cu una noua poti lua capace pe viatza la cele de tabla. eu as recomanda tabla pt. cei mai neatenti sau neexperimentati
in plus am auzit ca fiind mai rigide preiau shocurile mai prost ca cele de tabla. atit.


--------------------
Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 14 Apr 2005, 09:58
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Oameni buni ce faceti voi aici?Despicati firul in patru?
Indiferent ce janta ai daca dai cu ea de bordura nu scapi prea usor (janta sau cauciuc).
Toto - BOD a scris:
QUOTE
Partea nasoala este ca o janta din aliaj se zgaraie foarte usor... Deci trebuie atentie sporita... CHIAR SI LA SPALATORIE: sa nu lasi sa iti dea cu buretele peste jante pentru ca praful acela le zgaraie!


Eu stiam ca la spalatorie auto se foloseste APA.Nu stiu cum e pe la voi dar la Oradea se da din belsug cu apa cu presiune mai intii.Apoi sampon auto,apa din nou dupa care vine uscatul.
Eu am jante de aliaj si nu am deocamdata de ce ma plinge.Se crapa,se indoaie ... ia faceti-va voi full casco si nu va mai plingeti.La mine in Casco intra inclusiv jentile asa ca nu imi fac nici o grija.


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cipix
post 14 Apr 2005, 10:29
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 22 November 04
From: Cluj-Napoca




Am jenti de aliaj pe rotile de vara si de tabla pe cele de iarna. Sincer le prefer pe cele de aliaj - arata mult mai bine masina cu ele. Cat despre indoirea/craparea lor - CASCO sa traiasca, desi inca nu am avut evenimente de astea - sunt destul de atent si imi tin rotile bine umflate.


--------------------
Renault Clio Bicorp Extreme
1.5 dCi 80 CP, Orange Malaga, 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 14 Apr 2005, 13:11
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Si eu am CASCO, dar e pacat sa-l strici pentru o biata janta... adica o valoare de cateva milioane iti aduce anularea unei reduceri grase ulterior la asigurare...


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 14 Apr 2005, 13:22
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Eu am jante de otel si atunci cand am avut pana pe una din ele, nu i-am stricat asigurarea CASCO, mi-am reparat janta, am echilibrat roata totul cu mai putin de 200 000 lei (nu la reno bineinteles...).


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin
post 15 Apr 2005, 17:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 11 September 03
From: Bucuresti




Reducerea pe care poti sa o iei la casco e modica, nu cred ca vei ajunge sa ai o reducere mai mare decat pretul unei jante de alu (150E-200E)
Asa ca eu as prefera sa cumpere casco tot ce e nevoie ..cu sau fara reducere

Am jante de otel, si nu am avut in doi ani nici o problema cu ele (30k km). Nu am indreptat nici una pana acum
Capacele sunt varza ..agatate prin borduri si gropile mioritice. Dar prefer sa dau 200k pe niste capace noname, decat sa plang langa o janta zgariata


--------------------
Renault Laguna III 2.0 DCI 150cp Dynamique ++ - B-97-XCO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eddie33
post 27 Apr 2005, 18:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 25 April 05
From: Bucuresti




Eu am indreptat 2 jante de aluminiu la un service super-profesionist,cu pretul de 300.000 de lei/buc.Acum,ce sa-i faci,daca tot am facut-o,greseala se plateste !


--------------------
Renault Clio Extreme 2004-DCI 80C.P.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 3 May 2005, 13:41
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Un coleg de al meu (are Megane cu jante de aliaj), a dat intr-o groapa iar pneul s-a rupt pe laterala (irecuperabil...). Unul nou este peste 3 milioane...
Cu jantele mele de otel am avut 2 gropane luate si 2 pene, in care fiecare m-a costat 250klei (s-a putut indrepta janta, pneul era intact); cam mica diferenta fata de pretul tau, nu crezi ?


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 3 May 2005, 14:44
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Pai asta nu e vina jantelor. Pneul se rupe cu orice janta.

Grrrrrr.... Iar mi-am amintit. Daca-l prind vreodata pe Basescu si am o arma in mina, e jale. Mi-am rupt doua bucati Vredestein Ultrac noi-noute in gropile lui. Cam 6 milioane bucata. mad.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 3 May 2005, 14:55
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Se pare ca in Timis (ca si in Bucuresti), sunt drumurile cele mai groaznice. Cel putin in Timisoara, apoi spre Lugoj-Deva, Buzias, etc, si in plus cu inundatiile astea si cea fost rau a disparut cu totul, pe alocuri...
nu stiu daca ar fi jantele, da alea de aliaj sunt mult mai rigide... si mai scumpe...


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 4 May 2005, 00:07
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




QUOTE
Eu stiam ca la spalatorie auto se foloseste APA.Nu stiu cum e pe la voi dar la Oradea se da din belsug cu apa cu presiune mai intii.Apoi sampon auto,apa din nou dupa care vine uscatul.


dry.gif cred ca ai inteles si tu la ce ma refeream. Ideea era ca dupa ce da individul de la spalatorie cu buretele pe spoiler si pe usi si pe aparatoriele de la roti (unde si cu mama jeturilor sa dai tot ramane 'mizerie') vine si da cu buretele plin de praf si mizerie peste jante...... wink.gif so chill!

in ceea ce priveste CASCO... blink.gif daca gandesti asa... cand ti se zgarie de la pietricele partea inferioara a spoilerului (eventual scutul de la motor)... de ce nu dai cu masina intr-un stalp (pom, parapet, zid, alta masina) ca sa-ti repare toata partea din fata sa scapi de zgarieturi?


--------------------
Renault Clio 2003 - BOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raducu68
post 4 May 2005, 09:06
Post #23


Membru Demisionat


Group: Banned
Posts: 645
Joined: 17 February 05
From: Bucuresti




Spal-o "ecologic", sa nu mai vada burete mashinutza wink.gif


--------------------
Renault Megane 2 Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pablo
post 4 May 2005, 11:15
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.015
Joined: 10 December 04
From: ORADEA




Era doar o gluma TOTO ...

Eu am jenti de aliaj si (inca) sint ca si in prima zi (inca nezgiriate) desi gropi am cam luat destule.
Spoilerul e deja zgiriat (lovit probabil cu pietricele) dar asta nu ma deranjeaza prea tare (noroc ca s-a gindit Renault si nu l-a facut din tabla asa ca nu rugineste).
E buna faza cu zgiriatul scutului de la motor biggrin.gif


--------------------
Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorin00
post 16 May 2005, 15:04
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 12 May 05




Nu e pacat de loc sa folosesti CASCO. E pacat sa il platesti un an degeaba. Eu l-am folosit sa imi cumpar emblema din bot (mi-a furat-o vreun taximetrist frustrat cu Dacie). Mi-au zis ca o sa pierd discountul de 20%, dar eu stiam ca nevasta-mea va conduce masina, si iar o sa trebuiasca sa folosesc CASCO. Intre timp, mi-au zgariat-o cu cheia in parcare si am gasit-o si lovita in bara. Daca dadeam bani pe emblema si dupa aia vopseam pe CASCO, ma zgariam si eu cu cheia.
Revenind la jante, votez pentru aliaj: Sunt estetice, usoare si nu se indoaie usor. E adevarat ca pe cele de tabla le indrepti, dar trebuie sa le echilibrezi mai des.
Si inca ceva, capacul de plastic pe care il pui pe cea de tabla iti dezechilibreaza roata rau de tot.
Morala: Aliaj+CASCO. De zgariat se zgarie toate. Nu cred ca vrei sa ai jante oglinda pe o masina cu vopseaua "texturata" de baietii de la spalatorie. Mai bine sa aiba toate acelasi "imprimeu" smile.gif


--------------------
Renault Clio Symbol dCI 2004 Expression
Viata e scurta. Nu o putem lungi. Trebuie s-o facem lata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 16 May 2005, 16:30
Post #26


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




QUOTE(Toto - BOD @ May 4 2005, 12:07 AM)
cand ti se zgarie de la pietricele partea inferioara a spoilerului (eventual scutul de la motor)... de ce nu dai cu masina intr-un stalp (pom, parapet, zid, alta masina) ca sa-ti repare toata partea din fata sa scapi de zgarieturi?

Nu esti singurul care s-a gandit sa faca asta... in Bucuresti doar sa vrei si iti repari masina zilnic, nu pe CASCO ci chiar pe RCA-ul vreunui zevzec. Dar pana la schimbat alternatorul tre' sa il iei bine de tot in brate.

Acum revenind la discutie, eu sunt deosebit de incantat de jentile de tabla si cauciucurile R13 tongue.gif:p:p Prin Bucuresti sunt indispensabile. Si sunt destul de bune si pentru cat de tare merg afara.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 16 May 2005, 17:13
Post #27


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




QUOTE(dorin00 @ May 16 2005, 04:04 PM)
Si inca ceva, capacul de plastic pe care il pui pe cea de tabla iti dezechilibreaza roata rau de tot.

Aveti grije mare cu capacele de plastic la roti! Ori le dati jos ori le prindeti bine cu "soricei". Am vazut, vreo, doua faze cu capace zburate si la viteze mari sunt chiar "criminale".


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adic74
post 18 May 2005, 22:22
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 14 May 05




Salutare !
si eu ma gindesc sa-mi iau jante de aliaj + gume noi !
Vreau insa pe 15" , ce imi recomandati pentru gume , 185 , 175 ? Nu prea mi-e clar ...
Se potrivesc pe symbol jantele de la clio sport ?

....Cu mila daca spun prostii....


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 16v 2005
Clio Symbol 1,4 16v 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 19 May 2005, 07:51
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Trebuie sa vezi daca au nu numai acelasi numar de gauri si aceeasi distanta intre ele, dar si, foarte important, acelasi offset. Uita-te si aici. Undeva pe la mijlocul paginii spune de caracteristicile jantelor, de inset, outset, etc.

Trebuie cautat intr-un catalog si gasite niste jante cu aceleasi caracteristici ca cele standard (pe care eu nu le stiu).

Bun. Ai gasit jante pe 15 toli compatibile cu masina ta. Acum iti trebuie pneuri. In primul rind, nu trebuie sa-i pui pneuri mai late decit iti recomanda producatorul. De exemplu, daca din fabrica masina vine incaltata cu variante de, sa zicem la intimplare, 175 si 195, deci daca de exemplu 195 este latimea maxima cu care iese masina din fabrica, atunci nu e bine sa pui pneuri mai late de atit. La fel si invers, nu e bine sa pui mai inguste decit minimul cu care vine masina din fabrica. Ideal este ca pneurile de vara sa aiba latimea maxima, iar cele de iarna latimea minima.

Iti dau un exemplu: La Ford Scorpio unele variante veneau cu 225, altele cu 205, altele cu 195. Asta inseamna ca 195 e cam minim si 225 maxim. Deci ideal ar fi vara 225 si iarna 195.

Bun. Acum stii si ce latime iti trebuie. In momentul asta talonul nu mai e o chestiune de optiune, pentru ca numai unul singur iti va da dimensiunea totala a rotii corecta. Iei un calculator de dimensiuni si, pentru latimea XXX aleasa de tine, vezi ce combinatie XXX/YY R 15 este echivalenta cu combinatia originala. Nu va fi decit una singura.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
galileo
post 19 May 2005, 11:16
Post #30


OZN Type-S


Group: Members
Posts: 603
Joined: 12 July 04
From: Bucuresti




citeste si aici
te mai lamuresti


--------------------
Ex Renault Clio bicorp 2004 1.2i 16V
Honda Civic Type-S (cu toate "S"-urile rosii)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th March 2024 - 17:27
Dacia