Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Oil pressure fault, Se aprinde dupa 2000 si ceva de ture

myhay1208
post 6 Nov 2020, 22:30
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Salut!
Asta seara m-am trezit ca s-a aprins, in mers, OIL PRESSURE FAULT. Inainte sa se aprinda am nimerit o groapa destul de mica. Am mai mers 100m, am tras pe dreapta, am oprit motorul, repornit si a disparut.
Am plecat de pe loc, dupa 2000 si ceva de ture s-a aprins iar. Opresc din nou, verific sub masina nici urma de ulei. La motor nimic ciudat.

Pornesc motorul si o iau spre casa. Merg usor pana in 2000 de ture, totul ok. Cum sare, se aprinde. Pe drum iau niste denivelari, gropi, etc se stinge. Se aprinde iar, se stinge. In final ramane aprins.

Am pus un delphi diag pe el si nu pot citi presiunea la ulei sau macar eroarea memorata (sau nu).

Din schemele electrice, nu pare a fi un sensor de presiune de ulei. Dar daca n-are, nu avea cum sa stie ca e presiune prea mare sau mica. Deci unde e senzorul ?
E la fel ca la megane 2 ?

Am verificat in dreapta motorului langa cutie si pare infipt bine. Jos, sub joja pare a fi infipt bine senzorul. Nu stiu unde sa mai verific dupa el.

Posibil sa fie vreo mufa sau chiar pompa de ulei. Dar pana ajung la pompa, macar sa stiu unde e senzorul de presiune a uleiului. Ulei are, am 3 O de cand i-am facut schimbul. Uleiul este 5w40, schimbat acum 5000km...

Ma puteti ajuta cu info despre senzori?
Pompa de ulei e ... in motor banuiesc.
Multumesc!

<span class='edit'>7 Nov 2020, 10:10:</span>
M-am lamurit cu pozitia senzorului de presiune. Sper sa fie ca la Megane 2 si sa ajung la el usor.
Sa vad daca il pot schimba singur. Curge ulei pe acolo cand il desfac?

This post has been edited by myhay1208: 7 Nov 2020, 09:10


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xmisterx
post 7 Nov 2020, 09:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.150
Joined: 12 October 17
From: Brasov




Pare problema de cablaj acolo, verifica mufa si firele.


--------------------
Renault Laguna 2 2003 Privilege 1.9 dci 120 hp
Clio life evo 2019 0.9 75 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 7 Nov 2020, 18:23
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Senzrii din poza sunt singurii din zona filtrului de ulei.
Conform documentatiei electrice de Scenic, ar trebui sa fie un alt senzor in dreapta motorului, aproape de imbinarea cu cutia de viteze. Dar nu reusesc sa ajung pana acolo si nici nu vad fir(e) mergand in zona.

Cred ca senzorul este cel cu firul alb. Este ferm fixat la fel ca cel de deasupra lui.

Ignorati firul intrerupt. E de la alternator biggrin.gif.

I-am dat o cheie mai devreme, a mers motorul vreo 30 de secunde si l-am turat de vreo 4-5 ori peste 2500. Nu s-a aprins nimic :|.

This post has been edited by myhay1208: 7 Nov 2020, 18:26

Attached thumbnail(s)
IMG_20201107_162725.jpg ( Size: 5.16mb ) Number of downloads: 214


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 8 Nov 2020, 19:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Azi am mers cu masina. Cateodata se aprinde cand merg usor pana in 2000 de ture. Alteori se aprinde pe loc. Se aprinde, se stinge in mers. Daca turez motorul in jur de 3000 sau peste se stinge. Cum o scot pe liber si pica la relanti se aprinde iar. De aici banuiesc senzorul. Am cerut cod pt el si o sa in schimb. Aveti idee daca e mai facit accesul pe sub masina ?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 9 Nov 2020, 11:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.320
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




Cuplezi testerul și stai pregătit, o "meșterești" pana apare eroarea în bord si atunci ii dai sa citească erorile din tester ... sau folosești funcția de înregistrare din tester
din descriere "miroase" a contact imperfect sau cablu cu probleme

This post has been edited by BiGBearRO: 9 Nov 2020, 11:12


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
Renault SCENIC 2005 1.5 dci - IF-74-NEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Nov 2020, 12:34
Post #6


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.579
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(myhay1208 @ 8 Nov 2020, 19:48)
Daca turez motorul in jur de 3000 sau peste se stinge. Cum o scot pe liber si pica la relanti se aprinde iar. De aici banuiesc senzorul.
*



Asta e fix comportament de lipsa de presiune, nu de senzor prost.

9 Nov 2020, 12:34:
Pune manometru in loc de senzor si vezi ce zice.

This post has been edited by R19/16v: 9 Nov 2020, 12:34


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 9 Nov 2020, 13:10
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




QUOTE
Cuplezi testerul și stai pregătit, o "meșterești" pana apare eroarea în bord si atunci ii dai sa citească erorile din tester ... sau folosești funcția de înregistrare din tester
din descriere "miroase" a contact imperfect sau cablu cu probleme


Am incercat sa citesc in timp ce eroarea era prezenta. Nici unul din module (ECU Injectie, Panoul instrumente, UPC) nu a raportat eroarea.


QUOTE
Asta e fix comportament de lipsa de presiune, nu de senzor prost.


Pune manometru in loc de senzor si vezi ce zice.


Trebuie sa ajung la un service pe langa mine sa vad daca au manometru cu adaptorul necesar. Din ce am vazut in documentatie am aprox 1Bar la relanti si 3Bar la 3000 rpm.

Am facut rost si de codul de senzor dar nu sunt inca lamurit unde e. Din documentatie, trebuie sa fie in partea dreapta, jos, pe motor (baia de ulei) langa cutia de viteze.

Zilele ce urmeaza sunt plecat dar incerc sa fac testul de presiune joi-vineri. Ce ma face totusi sa cred ca e vorba de un contact prost (mufa senzor sau mufa UPC) e ca atunci cand ajung pe drum prost se stinge/aprinde in plaja 800-3000RPM.

Oricum, multumesc pentru indicatii. Revin dupa ce fac ce mi-ati sugerat.

This post has been edited by R19/16v: 9 Nov 2020, 14:16


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Nov 2020, 14:18
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.579
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ti-am stricat postul din greseala... sorry, am vrut sa raspund si l-am editat aiurea...

QUOTE(myhay1208 @ 9 Nov 2020, 13:10)
Zilele ce urmeaza sunt plecat dar incerc sa fac testul de presiune joi-vineri. Ce ma face totusi sa cred ca e vorba de un contact prost (mufa senzor sau mufa UPC) e ca atunci cand ajung pe drum prost se stinge/aprinde in plaja 800-3000RPM.
*



Asta suna a ulei putin.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 9 Nov 2020, 15:32
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




L-a ulei m-am gandit si eu initial dar... pe bord apare 3O (OOO---) adica jumatate. Sau mai rar (depinde de inclinare) 1O (O-----). Am ceva ulei ramas de la ultimul schimb si mai completez.

Revin cu rezultatul.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Nov 2020, 17:05
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.579
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu, ar trebui sa fie putin rau de tot ca sa ajungi in situatia in care sa nu mai aiba cu ce face presiune...
Pune intai CLIPul pe el, vezi daca poti obtine o citire clara a presiunii indicata de senzor si ce anume problema semnaleaza el - presiune mica/mare, circuit deschis etc
Daca nu poti obtine o valoare de presiune, eu as pune un manometru in locul lui macar pentru ca sa merg linistit la urmatorul drum.

This post has been edited by R19/16v: 9 Nov 2020, 17:07


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 9 Nov 2020, 21:34
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Varianta cu adaugare de ulei nu a ajutat. A fost cea mai la indemana. Am pus 200ml de ulei, suficient cat sa urce un nivel. Acum, in pozitia uzuala am 4 O (OOOO--).

Ai vreo sugestie de manometru?

Am gasti asa ceva:Link Yato Manometru

Pare ok la pret dar nu am gasit adaptorul pentru Renault (M14x1.5). O sa ii sun maine sa verific daca are asa ceva.



--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 12 Nov 2020, 09:42
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Am verificat manometrul cu cei care il vand si nu are adaptor m14x1.5.
Ma gandeam sa gasesc pe cineva sa-mi fileteze un adaptor de genul asta dar n-am nici cea mai mica idee de unde sa incep.

Intre timp, am luat si un senzor de presiune ulei nou.

Azi dimineata in drum spre munca, mai bine de jumatate din drum, n-a mai dat nici o eroare la ulei. S-a aprins totusi in momentul in care apa a ajuns la 3 linii. De aici se aprinde si se stinge in functie de turatia motorului.
I-am identificat si pozitia. Ajung cu mana la el, sa vad daca pot pune si cheia, de sus. Daca nu, dau scutul jos si incerc pe acolo.

This post has been edited by myhay1208: 12 Nov 2020, 10:04

Attached thumbnail(s)
IMG_20201107_162725.jpg ( Size: 2.14mb ) Number of downloads: 123


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 14 Nov 2020, 23:01
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Ziceam in postul anterior ca am gasit senzorul si pozitia pe blocul motor. Azi am incercat sa-l schimb si am constatat ca cel incercuit anterior era gresit.

N-am idee de la ce e senzorul respectiv dar nu e ce credeam. Senzorul corect (sper sa nu gresesc de data asta) e pozitionat sub cel maro.

Am 2 probleme:

1. Este murdar de ulei. Cel mai probabil s-a defectat si pierde uleiul pe acolo ca e murdar. N-am reusit sa-i scot mufa ca aluneca mana si uleiul e proaspat. In plus, pe sus n-am loc suficient. Trebuie sa dau jos scutul.

2. Daca il desfac, pierd ulei pe acolo? Nu vreau sa ma trezesc cu ulei pe mine smile.gif. Varianta de service pica pentru ca n-am timp sa merg unde fac de obicei tot ce trebuie si prin Bucuresti n-am pe nimeni de incredere.

Intre timp, eroarea apare indiferent de turatia motorului. Apare la 2000 si se stinge la 3000. Dupa ceva timp, se aprinde la 3000 si se stinge pe la 4000. Dupa ce o tin la 4000, se stinge cand ajunge pe la 2000 si ceva. Incepe sa fie complet aleatoare alarma.

In plus, daca era defecta pompa de ulei, cred ca pana acum motorul era gripat. De cand s-a aprins si pana acum am facut vreo 120km...

This post has been edited by myhay1208: 14 Nov 2020, 23:01


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 15 Nov 2020, 10:00
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 10 May 20




Atasat poti gasi (poate sunt de ajutor) procedura oficiala de demontare\montare a senzorului presiune ulei pentru Scenic2 K4M766.
Starea si valoarea presiunii se pot vedea si in DDT (ddt4all) in ecu TdB sau injectie (la mine se poate vedea si turatia minima de la care putea apare avertizarea =2000rpm, acum am modificat-o la 900rpm).
Inainte de a se schimba piese ar fi bine daca s-ar putea face o diagnoza.

This post has been edited by Gil26: 15 Nov 2020, 10:34

Attached thumbnail(s)
PresiuneUleiScenic2.png ( Size: 86.42k ) Number of downloads: 90
PresiuneUleiSandero.png ( Size: 77.67k ) Number of downloads: 82
Presiuni.png ( Size: 473.36k ) Number of downloads: 79


Attached File(s)
Attached File  OilPressureSensorRemovalRefitting.pdf ( 485.78k ) Number of downloads: 8


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi TS4 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 15 Nov 2020, 15:01
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Multumesc pentru ajutor!

Azi am incercat sa schimb senzorul si nu iese. Cheia de 21 nu intra neam. Nici tubulara nici inelara cu cot, nimic.

Pozitia e grea si de jos si de sus. Cred ca trebuie data jos admisia ?

Sau merg la service biggrin.gif pana la urma. Deja pierderea de ulei e vizibila pe scut.


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 17 Nov 2020, 21:25
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Rezolvat! Senzorul era defect si se pierdea ulei prin el. Noul senzor e ok, nu mai pierde nimic. Maine recuperez masina si vechiul senzor (sper ca nu l-a aruncat).


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 18 Nov 2020, 22:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Senzorul vechi arunca uleiul fix pe langa singurul pin conectabil.

smile.gif


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 Nov 2020, 00:33
Post #18


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.579
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Daca are un pin e un switch de presiune minima.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 22 Nov 2020, 14:02
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 805
Joined: 15 August 07




Asa arata senzorul. Un singur pin. si prin zona respectiva arunca uleiul.

This post has been edited by myhay1208: 22 Nov 2020, 14:03

Attached thumbnail(s)
IMG_20201118_084917.jpg ( Size: 3.63mb ) Number of downloads: 13


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 Nov 2020, 20:07
Post #20


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.579
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Dap, probabil un presostat pt 0.6 bar


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th November 2020 - 07:06
Dacia Server hosting