Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Transfăgărășan – atunci (2002) și acum (2016), Cateva vorbe si mai multe poze

gibonu
post 30 Dec 2016, 14:40
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




Hai noroc la toată lumea.

Transfăgărășan-ul nu este o noutate pentru nimeni.
Acesta poveste nu va aduce nimic nou ci va fi doar o paralelă între primul Transfăgărășan parcurs pe bicicletă în anul 2002 și ultimul (până acum) parcurs în iulie 2016.

Transfăgărășan-ul din 2002 a fost prima mea tură cicloturistică singur și cu cortul, de atunci am deventi dependent de cicloturism și de tot ceea ce ține de activitatea respectivă.

Sau altfel spus, anticipat, cu scuzele de rigoare, “abuzez” puțin deschizând separat acest topic.
Sper sa nu se supere nimeni.

Așadar, să ne întoarcem puțin în timp cu 14 ani în urmă, în vara anului 2002.

Pentru cei mai tineri, pe atunci Internetul se accesa prin dial-up, adică prin linia de la telefonul fix. Se forma direct din computer un număr de telefon fix, se auzea cum sună iar în cazul în care aveai noroc, te și conectai la Intenet.
De cele mai multe ori nu aveai noroc și așteptai cate o oră încercând să te conectezi.
Telefonia mobilă era deja bine înfiptă în RO, însă la Intenet pe telefon nu se gândea nimeni că într-o zi va fi ceva banal.

Feisbuc-ul nu există, cea mai tare tehnologie de cominicare era Mirc-ul, un fel de bunic al Messenger-ului.

Referitor la aparatele foto, eu cel puțin nu știam de aparatul foto digital.
Țin minte că existau niste aparate foto de dimensiunea unui Polaroid în care se introducea o dischetă (de computer) pe care puteai stoca parcă 4 fotografii.

Foloseam aparatele foto clasice, cu film.
Inițial am avut un aparat foto compact pentru vremea respectivă (cam cât o juma’ de cărămidă) apoi am trecut la un Zenit TTL.
Te gandeai de 3 ori îniante de a face o poză, deoarece pe filmul foto avea doar 36 de poziții (dacă știai să pui filmul în aparat, puteai scoate și vreo 38-39 de poze de pe un film).
De cele mai multe ori aveai cu tine în tură doar un singur film și nimeni nu dorea să ajungă la momentul terminării filmului.

În plus, la intoarcerea din tură, filmul era dus la un centru foto pentru developare și scos pozele.
De aparat foto pe telefon nu își punea nimeni problema.

Muzica se asculta la Walkman.
Asta era un mic casetofon portabil, puțin mai mare față de o casetă audio și de vreo trei ori mai lat.
Iar daca doreai variație muzicală, te cărai cu casetele audio după tine (parcă maxim 90 minute / per casetă).
CD-player-ul poartabil exista, însă doar premianții aveau acces la el.

În rest, referitor la anul 2002: Lance Armstrong câștiga al patrulea Tur al Franței consecutiv, Marco Pantani mai avea de trăit iar la CFR încă existau vagoanele de posța / colete atașate trenurilor de călători.

Acest forum nu știu dacă exista în anul 2002, io cu siguranță nu știam de el.
Nici povești de tură nu știu dacă existau pe Internet sau dacă ar fi existat n-am căutat nimic înainte de plecare.

Adică am plecat de acasă la un ghici total, știm doar pe unde trece Transfagarășan-ul (era prima dată când mergeam pe acolo).
Singura sursă de documentare (dacă se poate numi așa) era un prieten care a fusese pe Transfagarășan cu părinții lui, cu mașina, cu mulți ani înainte și oricum nu își mai amintea foarte bine ce văzuse.

Partea bună a fost că neștiind nimic depre drumul pe care urma să îl parcurg magia descoperirii a fost totală.
Mi-aș dori mult să repet acestă experientă, însă nu mai este posibil.

Revenind la lucruri concrete, bicicleta pe care o aveam atunci, marca Necs’ Bike, model Cobra.b

01.jpg ( Size: 404.55k ) Number of downloads: 836


18 viteze, nu mai țin minte câți dinți avea pinionul mare.
Portbagajul era făcut din fier beton de 6 mm grosime (cam cât o țigară). Mi l-a făcut un moșulet foarte de treabă, omul bun la toate din cartier.
În 2002 magazinele velo din Bucureșți erau doar cătevă, portbagajul de bicicletă nu exista în oferta lor, iar despre comandă on-line si plata cu cardul nu se punea problema.

Cu bicicleta încărcată arătam ca un semi-refugiat.

02.jpg ( Size: 374.88k ) Number of downloads: 869
03.jpg ( Size: 340.63k ) Number of downloads: 849


De șaua Brooks încă nu auzisem, idem și despre salteaua auto-gonflabilă.
Sacul de dormit era o nenorocire din vetelină care îmi ajungea până la piept astfel încât înghețul pe timpul nopții era garantat (pe timp de vară).
Izorenul în schimb își făcea treaba bine, era un salt imens de la dormitul direct pe podeau cortului.

Cortul, un igloo cu absidă în schimb era nou, cumpărat în anul 2000.
Ca eu mergeam singur și cortul era de 4 persoane conta mai puțin, pentru că oricum alt cort nu aveam.
Se vede mai bine în poza de mai jos.

04.jpg ( Size: 494.23k ) Number of downloads: 864


Și pentru că tot am vorbit mai sus despre muzică, Walkman-ul încă îl mai am. Buretele de la căști s-a dus demult.

05.jpg ( Size: 285.95k ) Number of downloads: 851


31 Dec 2016, 03:03:
August 2002
Pe atunci mersul trenurilor nu exista pe Internet iar biletul online la tren era de domeniul SF.
Singura modalitate de informare referior la mersul trenurilor era brosura propriu-zisa [se publica si azi] sau mersul la gara / agentia de voaiaj CFR.
Ani de zile mi-am cumparat mersul trenurilor, acum imi pare rau ca nu le-am pastrat.

Atunci, m-am bazat pe ce era scris in brosura, asa ca pe la ora 04:00 eram in gara de Nord sperand sa ma urc intr-un tren de la ora 04:30 spre Pitesti.
Insa odata ajuns in gara am constat ca trenul de la ora 04:30 nu mai exista iar urmatorul tren spre Pitesti era abia pe la ora 07:30.
Trebuie amintit faptul ca atunci gara de Nord era unul dintre locurile preferate ale aurolacilor si boschetarilor asa ca a trebuit sa stau cu ochii pe bicicleta ca pe butelie.

Pe la ora 07:00 a fost garat trenul, am vorbit cu nasu' iar acesta m-a trimis direct la vagonul de posta / colete.
Cam asa arata acel vagon.

01.jpg ( Size: 646.69k ) Number of downloads: 166

Sursa fotografiei: http://transport-in-comun.ro/trenuri/vag-cal/vag_bagaj.htm

Cel putin in ziua respectiva acel vagon era complet gol, nu transporta nimic.
Insotitorul / deserventul acelui vagon a fost de treaba si nu a comentat nimic referitor la faptul ca mergam cu el in vagon [si cu bicicleta] pana la Pitesti.
Omu' era pregatit pentru drum, in sensul ca avea cearceaf, patura si perna pentru ca oricum alta treba nu avea.
Mi-am intins si eu izoperenul pe unul din rafturile vagonului, asa ca drumul pana la Pitesti, vreo 3 ore, a fost foarte placut.

Iulie 2016
Bilet online, Sageata Albastra, aer conditionat si doua ore pana la Pitesti.

02.jpg ( Size: 261.28k ) Number of downloads: 172


Super gara din Pitesti.

03.jpg ( Size: 349.57k ) Number of downloads: 152
04.jpg ( Size: 257.72k ) Number of downloads: 135


Scara rulanta era functionala

05.jpg ( Size: 342.79k ) Number of downloads: 128


liftul la fel, doar ca nu incape bicicleta in el.

06.jpg ( Size: 251.86k ) Number of downloads: 118


Dusurile nu le-am incercat, insa pana acum n-am mai vazut asa ceva intr-o gara.

07.jpg ( Size: 170.1k ) Number of downloads: 120


Afisaj electronic.

08.jpg ( Size: 313.15k ) Number of downloads: 118


In Pitesti trebuia sa stam vreo ora pana la trenul pentru Curtea de Arges, asa ca cel mai potrivit lucru mi s-a parut sa ma duc pentru drum de gara la McDonald's sa beau o cafea.
Ajuns aici am aflat ca "nu va putem servi pentru ca n-avem curent". Foarte tare.

In 2002 nu stiu daca exista McDonald's la Piesti.
Daca imi aduc bine aminte, atunci pe bucata Pitesti - Curtea de Arges mergea doar un automotor similar [sau indentic] cu cel din poza de mai jos.

09.jpg ( Size: 105.31k ) Number of downloads: 141


Initial nasu' nu a vrut sa ma lase sa ma urc cu bicicleta in automotor, pe motivul [intemeiat pentru el] de aglomeratie si lipsa de spatiu.
Chiar tin minte ca a venit cu sugestia "du-te pe bicicleta, pe sosea, ai 35 de km de asfalt".
Insa eram pregatit pentru astfel de situatii iar replica "hai bre, ca mi-am luat si io 3 zile libere de la patron" l-a induplecat pe nas.

In iulie 2016 la Curtea de Arges ajungea Sageata Albastra.

10.jpg ( Size: 356.5k ) Number of downloads: 141


Gara Curtea de Arges.

11.jpg ( Size: 389.4k ) Number of downloads: 120


This post has been edited by gibonu: 31 Dec 2016, 01:03


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 31 Dec 2016, 09:06
Post #2


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Gibonu, pe Transfagarasan, in 2002:[attachmentid=1628051026]


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 31 Dec 2016, 12:23
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.665
Joined: 15 August 05




BMW-ula la seria 1 a aparut in 2004, deci e imposibil sa fie poza din 2002.


QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 15:40)
Acest forum nu știu dacă exista în anul 2002, io cu siguranță nu știam de el.
*




In 22 mai 2002 s-a infiintat, atunci si-a facut cont primul administrator.

This post has been edited by argon: 31 Dec 2016, 12:26


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 31 Dec 2016, 15:33
Post #4


-


Group: Members
Posts: 2.524
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 13:40)
Pentru cei mai tineri, pe atunci Internetul se accesa prin dial-up, adică prin linia de la telefonul fix. Se forma direct din computer un număr de telefon fix, se auzea cum sună iar în cazul în care aveai noroc, te și conectai la Intenet.

Exista si internet prin cablu in Romania. Eu am avut in Oradea inca din 1997.

QUOTE
Referitor la aparatele foto, eu cel puțin nu știam de aparatul foto digital.
Țin minte că existau niste aparate foto de dimensiunea unui Polaroid în care se introducea o dischetă (de computer) pe care puteai stoca parcă 4 fotografii.
*


Aparatele foto digitale erau inca la inceputuri. Primul meu aparat digital (compact) l-am cumparat in 2001 din USA si avea zoom OPTIC de 10x, cel mai mare existent pe piata la acel moment. Avea 2.1 mega pixeli numai


--------------------
Lexus IS300H Executive Plus
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 31 Dec 2016, 17:39
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.026
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE(gibonu @ 30 Dec 2016, 14:40)
In 2002 nu stiu daca exista McDonald's la Piesti.
*

Era și în Pitești. Nu știu dacă era ăsta la care ai fost acum, însă sigur exista unul pe șoseaua care intra în oraș în continuarea autostrăzii. Se termina autostrada, intrai în oraș, iar la un moment dat strada se spărgea într-un Y și continuai pe un segment cu sens unic cu vreo trei sau patru benzi. Imediat după asta venea un McDonald's pe stînga. În 1998 era deja acolo; eu de-atunci îl știu. Pe vremea aia nu exista nici un fel de centură, iar drumul ăla era singurul mod de a trece de Pitești. Trăgeam mereu la acel McDonald's pentru o mică pauză și o gustare sănătoasă. biggrin.gif

This post has been edited by VladSoare: 31 Dec 2016, 18:35


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 31 Dec 2016, 22:34
Post #6


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.258
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Gibonu, vorbesti despre 2002 de parca ai vorbi despre Evul mediu... Exista si internet pe cablu, pana si intr-un orasel prapadit de provincie ca cel in care traiesc, iar biciclete on-line vindeam la greu, pe atunci lucram la chinezii de la DHS. Inclusiv la export, pe baza de comenzi primite pe net. Primul aparat foto digital l-am primit cadou de la sefa mea de atunci, chinezoiaca, prin 2001.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 31 Dec 2016, 23:23
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@corbex
Nici nu stii cat ma bucur pentru ca ai gasit poza respectiva. O credeam definitiv pierdura.

@MoneyTalks
Nu te contrazic insa nu tin minte sa fi existat Internet prin cablu in 2002, cel putin in Bucuresti.
Sau poate era prea scump si nu merita.

Referitor la aparatul foto digital, n-am spus ca nu exista in 2002.
Am spus doar ca personal nu stiam de existenta lor.

@VladSoare
Aproape sigur vorbim despre acelasi McDonald's.
Centura Pitestiului a devenit functionala la sfarsitul lui noiembrie 2007 [sau cel putin io asa imi aduc aminte].

@radian
N-am zis ca DHS nu vindea biciclete on-line in 2002, desi imi vine cam greu sa cred.
Si chiar nu imi aduc aminte sa fi fost comertul on-line la fel de bine dezvoltat ca si azi. Insa poate ma insel.


1 Jan 2017, 15:55:
August 2002
Cam asa arata biletul de tren.

01.jpg ( Size: 24.5k ) Number of downloads: 170
02.jpg ( Size: 33.08k ) Number of downloads: 86

Sursa: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=207&t=2740

In majoritatea garilor, data calatoriei este aplicata pe bilet cu ajutorul unei masinarii destul de mare, montata vertical pe peretele de langa biroul casierului.
Biletul se introducea in masinaria respectiva care era apoi impinsa spre perete astfel incat sa fie aplicata / stantata data calatoriei.
O astfel de masinarie este expusa in micul muzeu feroviar [privat] din gara Sinaia.
Daca nu ma insel, in unele gari exista o stampila mare, metalica, cu care se aplica / stanta data pe bilet.

Iulie 2016
Incepe treaba [iesirea din Curtea de Arges, langa fabrica Doctor Oetker].

03.jpg ( Size: 541.14k ) Number of downloads: 116


Pana acum habar n-aveam ca aproape jumatate dintr-o borna se afla in pamant. Si nu nu prea inteleg care este logica sa existe un astfel de obstacol pe marginea drumului.

04.jpg ( Size: 704.6k ) Number of downloads: 116


Bine ca au aparut bornele metalice, care sper ca nu sunt atat de bine infipte in pamant.
Probabil locul in care a murit, pe 12.11.1982, Emilian Cristea.

05.jpg ( Size: 627.96k ) Number of downloads: 123
06.jpg ( Size: 493.86k ) Number of downloads: 106


Emilian Cristea a fost unul dintre cei mai mari alpinisti romani, insa, suprinzator, a murit pe bicicleta, lovit de un camion. Cobora de la Balea Lac.
Locatia monumentului din satul Oestii Ungureni.
https://www.google.ro/maps/dir/45.2589107,2...,24.6516177,15z

Un camping din Capataneni.

07.jpg ( Size: 231.98k ) Number of downloads: 110


Ghiseul postal Capataneni pare ca nu mai este folosit.

08.jpg ( Size: 387.88k ) Number of downloads: 88


Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.

09.jpg ( Size: 269.55k ) Number of downloads: 158



Oare "telegraf" insemana ca de aici se puteau trimite telegrame?
Cat de ciudata pare azi, in era fesibucului, acesta modalitate de comunicare.

Semicentenarul Hidrocentralei Vidrau.

10.jpg ( Size: 535.15k ) Number of downloads: 109


Cascada de 166 metri inaltime, atunci cand, datorita nivelului ridicat al lacului de acumulare, apa curge prin gura de supraplin [scuze daca nu asta este denumirea corecta] a barajului Vidraru.

11.jpg ( Size: 557.28k ) Number of downloads: 106


Campingul Dracula, chiar langa hidrocentrala, pare ca arata OK.

12.jpg ( Size: 517.92k ) Number of downloads: 109
13.jpg ( Size: 669.33k ) Number of downloads: 83


Pauza de masa pe marginea drumului, chiar inainte de inceperea urcarii de 5 km spre barajul Vidraru.

14.jpg ( Size: 494.85k ) Number of downloads: 112


Am renuntat la paine si am trecut la lipie.
Habar n-am care este diferenta de valoarea calorica dintre paine si lipie, insa dupa mintea mea inlocuieste foarte bine painea.
Plus ca ocupa mai putin spatiu in bagaj si se poate manca foarte bine si pe ploaie [detalii mai tarziu].

Daca cu lipia am nimerit-o nu acelasi lucru pot spune despre slanina.
Adica nu m-a dus capu' ca slanina si caldura nu se impaca, asa ca am carat degeaba cu mine bucata de slanina care se vede in poza de mai sus.
Altfel spus, slanina calda este de-a dreptul gretoasa, asa ca bucata respectiva am impachetat-o bine si am dus-o inapoi acasa fara sa ma mai ating de ea.
Dupa cateva zile de stat in frigider sa revenit la forma delicioasa.

Cutitul Opinel [nr. 8] isi face bine treaba.

15.jpg ( Size: 390.96k ) Number of downloads: 134


Ciocolata Hanuta sau aroama Transfagarasanului.

16.jpg ( Size: 444.43k ) Number of downloads: 119


In 2002 am campat o seara langa niste nemti care erau cu masina. La plecare acesita mi-au dat niste ciocolata Hanuta si de atunci aceasta ciocolata a ramas asociata cu Transfagarasanul.
Dupa 2002, cum il auzem pe vreunul ca pleaca in Germania sau Austria il rugam sa vina cu niste ciocolata Hanuta. Azi se gaseste la Lidl.

This post has been edited by gibonu: 1 Jan 2017, 13:55


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 1 Jan 2017, 23:06
Post #8


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.028
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.

09.jpg ( Size: 269.55k ) Number of downloads: 158

Ahh,de când vreau un panou din ăsta emailat P.T.T.R!Poate reușesc să conving un rrumân să mă descurce... radmasa.gif radmasa.gif
QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Oare "telegraf" insemana ca de aici se puteau trimite telegrame?

Da!N-ai observat cumva prin zonă stâlpi de telegraf ca ăștia?telegraf.jpg ( Size: 91.1k ) Number of downloads: 103




This post has been edited by Adrian Frigo: 1 Jan 2017, 23:14


--------------------
Dacia 1300/ 1310 CL/Lj/Renault /1972/1997/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 2 Jan 2017, 12:16
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




Incepe urcarea spre barajul Vidraru.

August 2002.

01.jpg ( Size: 343.25k ) Number of downloads: 129


Ma uitam ca prostu' si nu pricepeam pe unde merge drumul. Credeam ca drumul continua pe podul de jos apoi ajunge la podurile de sus.
Atunci nu stiam ca podul de jos face parte din drumul, inchis circulatie publice, care merge spre baza barajului Vidraru.

Iulie 2016 - acelasi peisaj, 14 ani mai tarziu.

02.jpg ( Size: 567.17k ) Number of downloads: 129


Unul dintre podurile din partea superioara a drumului.

03.jpg ( Size: 574.04k ) Number of downloads: 115


Conducta prin care apa din lacul de acumulare Vidraru coboara la hidrocentrala.

04.jpg ( Size: 642.97k ) Number of downloads: 100


Pe unde am urcat.

05.jpg ( Size: 717.66k ) Number of downloads: 97
06.jpg ( Size: 686.74k ) Number of downloads: 82
07.jpg ( Size: 647.65k ) Number of downloads: 73


Alt pod.

08.jpg ( Size: 690.72k ) Number of downloads: 80


Podul din primele poze, vazut de sus.

09.jpg ( Size: 558.83k ) Number of downloads: 82


In caz de nevoie, cineva este pregatit oricand sa te ajute, pe bani. In 2002 nu se punea problema de asa ceva.

10.jpg ( Size: 619.12k ) Number of downloads: 95


Tunel mai batran ca barajul, contruit in perioada 1962-1963.

11.jpg ( Size: 475.93k ) Number of downloads: 102


Prespun ca ICHB insemna Intreprinderea de Constructii Hidrotehnice Bucuresti.

12.jpg ( Size: 501.04k ) Number of downloads: 88


Barajul Vidraru - date tehnice.

13.jpg ( Size: 422.01k ) Number of downloads: 89


Lacul Vidraru

14.jpg ( Size: 251.7k ) Number of downloads: 92


aproape plin.

15.jpg ( Size: 580.89k ) Number of downloads: 82


Omul de tinichea tot acolo este.

16.jpg ( Size: 257.86k ) Number of downloads: 90


Am continuat alergare pe asfalt, pe malul drept al lacului Vidraru.
Se pare ca zona lacului Vidraru este freceventata de ursi, pentru ca am vazut multe afise precum cel de mai jos. Urs insa n-am vazut.

17.jpg ( Size: 342.54k ) Number of downloads: 97


Un semn de civilizatie pe care l-am vazut in mai multe locuri de pe malul lacului Vidraru.

18.jpg ( Size: 678.6k ) Number of downloads: 105


O problema a drumului, singura pe care am vazut-o.

19.jpg ( Size: 654.91k ) Number of downloads: 103


La un moment dat, m-am intersectat cu un grup de 3 cicloturisti [doi barbati si o femeie] foarte bine echipati, care mergeau spre Curtea de Arges.
I-am salut cu "Hai noroc". Gagica, cea mai comunicativa dintre ei, mi-a raspuns cu "Hello".
Auzind rapsunul, dupa logica mea am crezut ca sunt straini, asa ca am continuat conversatia cu "Where are you from?".
Raspunsul a fost "Targu Mures", dupa care am continuat conversatia in limba romana.

<span class='edit'>2 Jan 2017, 14:30:</span>
QUOTE(Adrian Frigo @ 2 Jan 2017, 01:06)
Ahh,de când vreau un panou din ăsta emailat P.T.T.R!


Pai de ce n-ai zis, ca te rezolvam.
Dupa cum arata in poza, pare ca acel panou are undeva pe la 20 de kile. O nimica toata de carat pe bicicleta, nici nu-l simteam.

Telefonul public cu fise care a existat pana in 2012 in gara Medgidia tot la tine a ajuns?
Adica asta.

20.jpg ( Size: 92.84k ) Number of downloads: 130

Sursa fotografiei: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4248237

Multumesc pentru clarificarea referitor la telegraf.
Nu m-am uitat atent, insa parca stalpi similiari cu cei din poza pusa de tine n-am vazut.

Daca tot te pricepi, radio [e scris e panoul emailat] ce insemna?

Multumesc.

This post has been edited by gibonu: 2 Jan 2017, 21:18


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 2 Jan 2017, 16:48
Post #10


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.028
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Pai de ce n-ai zis, ca te rezolvam.
Dupa cum arata in poza, pare ca acel panou are undeva pe la 20 de kile. O nimica toata de carat pe bicicleta, nici nu-l simteam.

Eh,data aviatoare.Că tot mi-ai adus aminte de panou,o să mă duc la țară la un fost diriginte de poștă,poate am noroc!
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Telefonul public cu fise care a existat pana in 2012 in gara Medgidia tot la tine a ajuns?
Adica asta.
20.jpg ( Size: 92.84k ) Number of downloads: 130

Nu.Aș fii vrut eu... blush.gif Cel mai probabil a fost casat.Era produs de Electromagnetica(UEM).
QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 13:16)
Daca tot te pricepi, radio [e scris pe panoul emailat] ce insemna?

Avea două semnificații:
1)-Până în '89,înainte de a cumpăra un aparat de radio sau un televizor,trebuia să faci dovada plății taxei radioTV,plată ce se putea face la un astfel de oficiu!Am și un astfel de abonament dar nu mai țin minte unde e...
2)În unele sate,unde posibilitățile erau reduse,existau niște stații de radioficare și cu un abonament lunar(ce se făcea-plătea tot aici),ți se monta în casă un difuzor de radioficare și ascultai ce se dădea(știri locale/ședințe și muzică).Singura stație de radioficare încă funcțională,din câte am cunoștință,este la Băilești-Olt(comuna natală a lui Amza Pellea) și ''studioul" arăta ceva de genul ăstabailesti_radio_zaibar.jpg ( Size: 20.94k ) Number of downloads: 96
(în spate se vede bateria/sursa de alimentare) iar stația cu selectorul de linii propiuzisă era așasta_ia.jpg ( Size: 68.28k ) Number of downloads: 104

Uite aici primul difuzor de radioficare produs la noi din anii '50(foto colecția personală)DSC_0085_1_.jpg ( Size: 762.66k ) Number of downloads: 102
versoDSC_0086_1_.jpg ( Size: 575.55k ) Number of downloads: 81
,iar aici modelul comunist al anilor '70 DSC_0087_1_.jpg ( Size: 668.54k ) Number of downloads: 82
versoDSC_0088_1_.jpg ( Size: 690.53k ) Number of downloads: 70


Dacă găsesc abonamentul,revin cu foto,asta dacă nu te superi! smile.gif

This post has been edited by Adrian Frigo: 2 Jan 2017, 17:22


--------------------
Dacia 1300/ 1310 CL/Lj/Renault /1972/1997/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 2 Jan 2017, 21:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@Adrian Frigo

Foarte multumesc pentru informatiile legate de radio.
Chiar te rog sa pui aici poza cu abonamentul. Pana acum n-am vazut asa ceva si nici nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 2 Jan 2017, 22:51
Post #12


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.028
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 22:21)
Pana acum n-am vazut asa ceva si nici nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.

Textul care specifică că:
''Departamentul Poștelor și Telecomunicațiilor

1.Dreptul legal de folosire a aparatelor de radiorecepție/televiziune îl au numai abonații cu plata
taxelor tarifare la zi prin timbre aplicate pe carnetul de abonat sau prin chitanța respectivă.
2.Carnetul este personal și netransmisibil.Timbrele tip radio/televiziune se obțin de la factorul
poștal sau de la oficiul P.T.T.R în raza căruia locuiește abonatul.
Abonatul va controla ca pe carnetul său să se aplice timbrele de valoarea tarifului achitat.Timbrele cu inscripția 'Contramarcă' sau 'fără valoare' nu au valabilitate pe carnetele abonaților.
3.Neplata abonamentului la termenele fixate,atrage după sine plata majorărilor legale.
4.Abonatul care își schimbă domiciliul trebuie să anunțe mutarea la oficiul respectiv,pentru a
nu a deveni contravenient și a suporta rigorile legii.
5.La anularea abonamentului,abonatul trebuie să țină aparatul împachetat și sigilat neavând
dreptul de a face recepție.În caz contrar devine contravenient și va plăti despăgubiri și amendă conform legilor în vigoare.

Se va prezenta la cererea organelor de control P.T.T.R .
"
smile.gif
Și carnetele propiuzise:
-cel de radiocarnet_pttr_3.jpg ( Size: 61.98k ) Number of downloads: 101

-cel de TVtv.jpg ( Size: 43.03k ) Number of downloads: 85

-cel de Radioficarecarnet_de_radioficare.jpg ( Size: 14.02k ) Number of downloads: 79

-carnetul timbrat(se observă valoarea)94941786_6_644x461_documente_vechi_carnete_abonamente_radio_tv_foarte_vechi__rev002.jpg ( Size: 57.3k ) Number of downloads: 79


Și pe certificatele de garanție ale aparatelor de radio și TV se specifica același lucru referitor la obligativitatea dovedirii plății abonamentului respectiv la momentul achiziționării (din nou,nu mai știu pe unde sunt,o să revin cu foto).Altfel,vânzătorul nu-ți făcea garanția și nu puteai beneficia de aparat!

Interesant,nu? laugh.gif

This post has been edited by Adrian Frigo: 2 Jan 2017, 23:00


--------------------
Dacia 1300/ 1310 CL/Lj/Renault /1972/1997/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Jan 2017, 09:22
Post #13


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Drumul de jos a fost folosit la inceputul lucrarilor la baraj. E fostul drul forestier. In paralel s-a lucrat la drumul de sus. Daca va uitati, pe ambii versanti sint platforme beronate mari. Acolo erau amplasate sistemele de vinciuri care comandau benele cu ajutorul carora se turna betonul. Tot acolo era statia de betoane.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Jan 2017, 09:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@Adrian Frigo
Foarte tare si foarte interesant.
Daca acele poze ar fi fost putin mai mari era si mai bine.

Radioficare era acel sistem de difuzor in curte si statie radio locala.

Parca vorba "a zis la aparat" sau "am auzit la aparat" la acele difuzoare se refera.


@corbex
Multumesc pentru completare, data viitoare cand voi trece pe acolo voi beli ochii mai bine.
Pana atunci, daca ai niste poze cu acele platforme care se vad azi, raman dator.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Jan 2017, 09:40
Post #15


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




N-am pozenu mi s-au parut interesante. Una e chiar deasupra locului de parcare, intre gurile celor doua tunele. Cealalalta e locul in care ajungi urcind scarile de la celalalt capat al barajului. Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100. Le-am vazut la lucru. Drumul de pe varsantul sting nu exista. Se carau busteni pe cel de pe versantul drept, care e neasfaltat.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Jan 2017, 10:27
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Una e chiar deasupra locului de parcare, intre gurile celor doua tunele.


Presupun ca la asta te referi (desupra banner-ului Ceresit).


01.jpg ( Size: 407.67k ) Number of downloads: 119


QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cealalalta e locul in care ajungi urcind scarile de la celalalt capat al barajului.


Platfoma din capatul estic (dreapta) al barajului.

02.jpg ( Size: 524.45k ) Number of downloads: 114


QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100


Foarte tare.
Asadar ai vazut barajul in constructie.

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Drumul de pe varsantul sting nu exista. Se carau busteni pe cel de pe versantul drept, care e neasfaltat.


Adica drumul forestier care merge acum la Cumpana a fost construit odata cu barajul?

Daca mai ai si alte informatii interesante despre baraj, te rog, nu le tine doar pentru tine.

Multumesc.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Jan 2017, 10:48
Post #17


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Da, astea sint platformele. Uite o bena la lucru. Imagini gasite pe net. M-am inselat, exista drum si pe malul celalalt, de fapt un singur drum care inconjura conturul viitorului lac, construit in scop tehnologic. Atit ca accesul la el se facea numai prin actuala parcare si tunelul 2, neexistind coronamentul barajului. Pe el se carau materiale la celalalt capat al barajului.

This post has been edited by corbex: 3 Jan 2017, 10:58


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Jan 2017, 13:25
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@corbex

Multumesc.
Banuiesc ca drumul despre care vorbesti era mai scurt si ca nu mergea pana ca coada de acum a lacului.
Adica nu ocoleau 50 km ca sa duca materialele la celalat capat al barajului.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Jan 2017, 13:58
Post #19


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




N-am fost pe el. Podurile de la intrarea pe valea Caprei si Budei atunci a fost facute. Sa duca drumul pina jos pentru ca sa-l urce inapoi pe versantul celalalt ar fi fost, totusi, prea mult. Gindeste-te la drumul de dinjos de baraj ca sa-ti imaginezi costuri si dificultati tehnice. Cu serpentinele de rigoare ar fi avut cam aceeasi lungime. In pus, drumul trebuia facut oricum, pentru vremea cind se termina barajul. La vremea aia n-am vazut nici un drum care sa coboare in albia Argesului. Si ar cam fi trebuit sa-l vad, ca am cascat ochii ca melcul, de mirare.

This post has been edited by corbex: 3 Jan 2017, 14:03


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady77
post 3 Jan 2017, 15:38
Post #20


________________


Group: Members
Posts: 1.724
Joined: 15 December 05
From: near Bacau




De piramide iti mai amintesti cum s-au construit? tongue.gif


--------------------
________________ ________________ _________________
Nu-ti pierde timpul dand explicatii, oamenii oricum aud doar ceea ce vor sa auda!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Jan 2017, 16:01
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@corbex
Cred ca ai dreptate referitor la drumul de contur al lacului, nu m-am gandit ca un alt drum ar fi trebuit sa treca pe fundul lacului.

QUOTE(corbex @ 3 Jan 2017, 11:40)
Cind am fost prima oara, lucrarile cred ca ajunsesera pe la cota 100. Le-am vazut la lucru.


Barajul, cred inainte de cota 100.

27.jpg ( Size: 459.07k ) Number of downloads: 123


Capatul vestic (stang) al barajului, acolo unde acum este parcarea.

20.jpg ( Size: 547.94k ) Number of downloads: 110
21.jpg ( Size: 406.12k ) Number of downloads: 92
22.jpg ( Size: 415.56k ) Number of downloads: 100


Capatul estic (drept) al barajului, acolo unde sunt scarile.

23.jpg ( Size: 383.03k ) Number of downloads: 98


Sistemul de cabluri, vazut de jos.

24.jpg ( Size: 346.97k ) Number of downloads: 102


Betonul era adus cu trenul.

25.jpg ( Size: 509.98k ) Number of downloads: 97
26.jpg ( Size: 485.28k ) Number of downloads: 93


Sursa fotografiilor de mai sus, precum si multe altele:
http://energie.gov.ro/hidrocentrala-si-bar...-la-inaugurare/

Stie cineva pe unde era amplasata statia de betoane care deservea santierul barajului?

This post has been edited by gibonu: 3 Jan 2017, 16:04


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 3 Jan 2017, 17:33
Post #22


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ai gasit exact pozele pe care le-am cautat eu. biggrin.gif

This post has been edited by corbex: 3 Jan 2017, 17:34


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Jan 2017, 18:07
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@corbex

Am observat asta cand am vazut poza cu bena atarnata de cablu.
Sa inteleg ca despre amplasarea statie de betoane care a deservit santierul barajului nu stii nimic?



Iulie 2016
Pe la coada lacului Vidraru a început să plouă așa că vreo oră am stat sub un pom.

Paranteză.

În august 2002 a fost primul Tansfăgărășan complet pe bicicletă. Apoi au urmat altele, în anii 2003, 2004 și 2006.
După 2006 până în 2016 am tot fost cu bicicleta pe Transfăgărășan, pe diverse bucăți, însă niciodată complet de la Curtea de Argeș la Cărțișoara.

O compare din 2003, într-o curbă, la vreo 40 km înaințe de Bâlea Lac.

01.jpg ( Size: 351.87k ) Number of downloads: 114


Același loc în iulie 2016, cu vegetație mult crescută și imposibil de campat acolo.

02.jpg ( Size: 728.33k ) Number of downloads: 103


Am închis paranteza.

August 2002.
După cum spuneam mai sus, sigura mea sursă de documentare despre Tansfăgărășan era un prietent care mai fusese pe acolo, cu părinții și cu mașină cu ceva ani în urmă.
Din ce își mai aminte omu’ și din ce am înțeles eu de la el, am ajuns la concluzia ca urcarea finală și grea spre Bălea Lac începe acolo unde apare indicatorul cu mesajul “Curbe deosebit de periculoase”.

Astfel mergeam precaut și cu ochii beliți după indicator. În logica mea de atunci nu doream să mă prindă noaptea în zona de gol alpin.

Indicatorul respectiv nu s-a lăsat mult așteptat și a apărut undeva la vreo 24 de km înainte de Bâlea Lac, în plină zonă de pădure și fară niciun fel de legătură cu golul alpin de care mă temeam și în care nu vroiam să campez.
Mi s-a părut că ciudat să începă urcare finală spre Bâlea de acolo, direct din pădure, însă în lipsa oricărei alte informații m-am oprit acolo.
Loc de campat nu prea exista, așa că m-am mulțumit cu un petec de pământ de la marginea asfaltului.
Se vede mai vine în poza de mai jos.

03.jpg ( Size: 427.46k ) Number of downloads: 121


Noaptea n-au fost probleme, cu excepția unui autobuz care mergea spre Vidraru. Autobuzul a trecut însă curentul degajat de acesta după trecere am crezut că mai ia cu cort cu tot.
TIR-uri n-au trecut pe acolo în noapte respectivă.

Peste noapte am auzit niște zgomote, însă am crezut că este o vulpe.
Dimineată am constatat că vulpea era de fapt un șoarece, care mi-a ros podeau cortului și un colt al genții laterale, exact în locul în care aveam o bucată de cașcaval.
M-a amuzat incidental și la plecare i-am mai lăsat rozătorului o bucată de cașcaval în semn de admirație pentru perseseverență.

Podeau cortului am vulcanizat-o după ce m-am intors din tură. Gaura era atât de mică încât un petic de cameră de bicicletă a fost suficient.
Geanta laterală n-am mai cusut-o, am lasat-o așa ca amintire. Geanta respectivă mai este folosită și azi.

Iulie 2016

Locul de campare, după 14 ani.

04.jpg ( Size: 523.99k ) Number of downloads: 111
05.jpg ( Size: 624.36k ) Number of downloads: 87


Doar indicatorul s-a schimbat. Peste drum este un indicator identic (în 20002 era unul cu “Curbe deosebit de …”).

Locul de campare din seara respectivă era stabilit la vreo 2 km înainte de Piscu Negru, loc identificat înainte de a pleca în tură cu Google Street View.
Adica asta (poza este din 2014, în 2016 era mai multă iarbă acolo).

06.jpg ( Size: 477.42k ) Number of downloads: 100


Cine visa în 2002 că înainte de a pleca de acasă poți vedea cum arată drumul pe care vei merge sau că îți poate stabili locurile de campare?

Până am ales locul de amplasare și până am montat cortul deja se intunecase.
Cum traficul auto era aproape zero a fost ocazie perfectă pentru un duș la un părâu de pe maginea drumului.
Dacă ar fi trecut vreo mașină ar fi avut ocazia să vadă pe marginea drumului un nebun în curu’ gol și cu o lampă frontală pe cap.
Statul în curu’ gol s-a prelungit puțin pentru că între timp a sunat telefonul însă interlocutoarea a înțeles repede situația și după ce a râs puțin de mine a închis.

Nu a trecut nicio mașină iar dușul cu apă rece a fost perfect. Chiar îmi era dor de spălatul la pârău, nu neapărat pe maginea drumului.

A urmat masa de seară și apoi somnul în cort. Și de asta îmi era dor, deoarece erau câțiva ani de când dormisem ultima dată în cort.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 3 Jan 2017, 19:50
Post #24


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 1.135
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




QUOTE(gibonu @ 1 Jan 2017, 00:23)
Indicator din alte timpuri, care ar sta mai bine intr-un muzeu. Probabil ca nu va mai trece mult timp pana va dispare si va ajunge de vanzare de Internet.
*


Ca si asta, de la intrarea in Timisul de Jos.
Daca ai drum si esti mai inalt... biggrin.gif




Attached thumbnail(s)
Fotografie_0258.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 117


--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
____________________________
Foaie verde de dai n-ai,
Unde pui nu mai găsești!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 3 Jan 2017, 20:40
Post #25


-


Group: Members
Posts: 2.524
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE(gibonu @ 2 Jan 2017, 20:21)
nu stiam ca detinerea unui aparat radio / tv era conditionata de plata abonamentului.
*


Pai de unde crezi ca taxa radio tv din ziua de azi exista? E una din taxele comuniste ramase in vigoare

Din cite imi aduc aminte parca abonamentul radio-tv (combinat) era 45 de lei, iar numai cel radio era 30 lei (cum se vede in poza cu timbre)


--------------------
Lexus IS300H Executive Plus
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 3 Jan 2017, 21:51
Post #26


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 2.028
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(Bicicleta galbena @ 3 Jan 2017, 20:50)
Ca si asta, de la intrarea in Timisul de Jos.

Exact ca ăsta am avut ocazia să i-au când s-a renovat gara acum ceva ani,era aruncat într-o grămadă de fiare vechi dar nu mi-a fulgerat ideea să-l i-au.....acum regret... sad.gif
QUOTE(MoneyTalks @ 3 Jan 2017, 21:40)
Din cite imi aduc aminte parca abonamentul radio-tv (combinat) era 45 de lei, iar numai cel radio era 30 lei (cum se vede in poza cu timbre)

Parțial corect doar că cel radio era 30 de lei și cel de TV era 45 de lei adică vreo 75 de lei combinat. blush.gif Uite aici dovada:timbre_radiotv.jpg ( Size: 94.56k ) Number of downloads: 99


tongue.gif


--------------------
Dacia 1300/ 1310 CL/Lj/Renault /1972/1997/2000 și ceva... - XX-00-UAP/ACR
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 4 Jan 2017, 01:13
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.090
Joined: 29 May 06




@Bicicleta galbena
Cumva acel indicator este la fostul oficiu postal de langa fostul [actuala ruina] a hotelului Dambu Morii?



Somnul in cort, pe saltea autogonflabila a fost de vis.
Mi-am propus sa ma trezesc la ora 07:00, cu greu am iesit din cort la ora 09:30.

Cateva vorbe despre cort, marca Kelty, model Crestone [firma americana, modelul meu nu se mai fabrica].
L-am luat in 2007, de fapt mi l-a adus o doamna din Statele Unite, pret 100 si ceva de dolari.
Este considerat un cort de doua persoane, mai exact de "two close friends". Pentru mine singur este suficient de spatios, doua persoane nu prea vad cum ar incapea.
Sau daca ar incapea, inghesuiala ar fi maxima.

Se vede mai bine in pozele de mai jos.

01.jpg ( Size: 599.31k ) Number of downloads: 83
02.jpg ( Size: 616.63k ) Number of downloads: 76


Varianta topless.

03.jpg ( Size: 677.4k ) Number of downloads: 76


Cortul se pune destul de redepe, insa n-am incercat niciodata pe ploaie.
Podeau nu este din rafie ci dintr-un fas. Pare destul de subtire insa tine bine.

04.jpg ( Size: 480.54k ) Number of downloads: 85


Cuiele, dintr-un aluminiu gol pe interior. Desi par fragile rezista bine la bataie cu pietroiul in cap.

05.jpg ( Size: 466.32k ) Number of downloads: 71


Nu am prins prea multe ploi in acest cort, insa mi s-a paarut ca se comporta bine la ploaie.

Prosopul de la MSR. Foarte absorbant, parca dau cu smirghelul pe mine. Plus ca se usuca relativ repede iar strans il cam pierzi prin bagaje.

06.jpg ( Size: 791.21k ) Number of downloads: 81
07.jpg ( Size: 781.69k ) Number of downloads: 70


Geaca de ploaie. Cumparata in anul 2000 din Canada, inca tine.

08.jpg ( Size: 468.68k ) Number of downloads: 75


Bagajul inainte de a fi pus pe bicicleta.

09.jpg ( Size: 729.41k ) Number of downloads: 69


Pe randul de jos, de la stanga la dreapta: sacul de dormit [cam voluminos], salteaua autogonflabila plus o bluza mai groasa si cortul.

Nu in ultimul rand, sacul de rafie, original de la United Stated Postal Service.

10.jpg ( Size: 593.6k ) Number of downloads: 79
11.jpg ( Size: 435.86k ) Number of downloads: 70


Cine isi mai aduce azi aminte de echipa de ciclism cu acelasi nume sau de Trenul albastru. Ce vremuri.

Sacul de rafie poate fi folosit foarte bine pentru stat in cur pe el, in loc sa stai pe iarba uda.
De asemenea, se poate folosi foarte bine la transportul, dintr-o bucata, a tututor pieselor de bagaj atunci cand se pune problema de transport cu trenul / avionu / autobuzul.
Detalii mai tarziu.

Peste noapte bicicleta a stat legata de un pom

12.jpg ( Size: 695.69k ) Number of downloads: 82


iar roata fata a fost asigurata cu un cablu cumparat cu cativa lei de la un magazin cu de toate din Curtea de Arges.

13.jpg ( Size: 572.58k ) Number of downloads: 80


Foarte subtire, cred ca se poate taia cu un cleste mai serios, insa mai bine decat nimic.

Gata de plecare.

14.jpg ( Size: 630.96k ) Number of downloads: 82


Conserva care vine plina, obligatoiu pleaca goala pana la primul cos de gunoi.
Compactarea este o optiune buna pentru un transport mai usor si eficient iar lasata cu niste apa in ea peste noapte, conserva nu va mai fi unsuroasa.

15.jpg ( Size: 656.59k ) Number of downloads: 88
16.jpg ( Size: 331.16k ) Number of downloads: 82


4 Jan 2017, 19:40:
Iulie 2016

Cât mă coiam cu micul dejun și strânsul tarabei au apărut doi cicloturiști polonezi. Erau impresionați de ceea ce văzuseră pe Transfagărășan și le-am văzut bucuria pe față când le-am spus că de acolo îniante urmează partea spectaculoasă.
Mi-au mai spus că sunt 3 inși și că cel mai lent dintre ei a rămas în urmă.

Am campat chiar lângă o micro hidrocentrală, așa că înainte să plec m-am dus să văd despre ce e vorba.

01.jpg ( Size: 332.8k ) Number of downloads: 74


Micul lac de acumulare.

02.jpg ( Size: 550.76k ) Number of downloads: 78


Beton grămada.

03.jpg ( Size: 626.41k ) Number of downloads: 74


Apa care mai rămâne în pârâu.

04.jpg ( Size: 563.83k ) Number of downloads: 69


Restul pleacă pe niște conducte destul de mari, pe care constructorul nu a avut nici măcar minima decență de a le camufla în peisaj.

05.jpg ( Size: 629.44k ) Number of downloads: 71
06.jpg ( Size: 671.87k ) Number of downloads: 64


A urmat o oprire la una dintre pensiunile de la Piscu Negru, unde mă știu de mulți ani cu proprietarul.
Am vrut să-l salut însă omu’ nu era acolo.

În schimb pe terasă era un alt cicloturist polonez, cel lent și rămas în urmă despre care îmi povestiseră ceilalți doi polonezi întâlniți mai devreme.
Polonezul era foarte de treabă, fluent în engleză și foarte comunicativ, așa că am stat vreo juma de oră de vorbă cu el.
Într-un final, pe o ploaie ușoară eu m-am urnit iar polonezul a rămas să mai bea o bere. Urma să ne reîntâlnim în drumul spre Bâlea Lac.

Un fel de camping amenajat pe ambele părți ale drumului, aproape de podul peste pârâul Capra, pod după care începe panta abruptă spre Bâlea.

07.jpg ( Size: 652.23k ) Number of downloads: 76
08.jpg ( Size: 562.91k ) Number of downloads: 68
09.jpg ( Size: 305.94k ) Number of downloads: 68


This post has been edited by gibonu: 4 Jan 2017, 17:40


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 4 Jan 2017, 18:00
Post #28


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.204
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Microhidrocentralele alea furnizeaza curent la sticla sub forma de apa plata de izvor. Sint o minarie.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 4 Jan 2017, 19:18
Post #29


R.P.R.


Group: Members
Posts: 5.870
Joined: 1 November 04
From: țară




Un dezastru ecologic care nu justifica decat banii de certificate verzi incasati de baetii dastepti.


--------------------
Polizor si Tractor , ambele turbo 2019/2008 - negru
România nu se mai vindecă decât cu ADM-uri. PNL=USL=PSD=FSN=PCR
Programul rabla: dai rabla veche si primesti o rabla noua!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 4 Jan 2017, 22:38
Post #30


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 1.135
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




QUOTE(gibonu @ 4 Jan 2017, 02:13)
@Bicicleta galbena
Cumva acel indicator este la fostul oficiu postal de langa fostul [actuala ruina] a hotelului Dambu Morii?

Da, ala e.



--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
____________________________
Foaie verde de dai n-ai,
Unde pui nu mai găsești!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th March 2020 - 18:24
Dacia Server hosting