Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ambreaj Scenic 1.9dci 6 trepte, pedala sta la pamant

baban sergiu
post 27 Apr 2015, 22:21
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Salutare, dupa ce tocmai facusem revizia la masina si totul parea ok. am avut parte de o noua surpriza:
Azi cand veneam acasa, (norocul a afacut sa se strice exact in poarta) masina a functionat perfect, ambreajul fara problem tot, cand dau sa deschid poarta si apas ambreaju la masina si frana, masina mea a dat in nas ambreajul ne mai facandusi treaba.
pedala a ramas cam la 3-4 cm si nu urca mai sus decat daca o trag sus.

deci:
cu motorul oprit - pot schimba in toate vitezele, evident cu el pornit nu
- pedala de la ambrej sta jos, o pot ridica si ramane sus, dar daca o apas ramane jos nu mai revine sus.
- am verificat lichinu care era scazut si am vazut ca a curs lichidul din instalatie pe la aerisitorul de jos la intrare in cutia de viteza. nu inteleg dece a aruncat lichidul pe acolo.
- am complectat cu lichid - pedala este tot in aceiasi stare

acuma daca cineva poate sa imi dea ceva indicate - cum pot verifica care este problema - fara sa ma pun sa dau jos pompa principal de ambreaj - sau cea secundara care este in cutie --- adica nu prea as vrea sa dau jos cutia de viteze si apoi sa realizez ca nu este acolo problema..

Masina:
Scenic 1.9dci 130hp, 2007, 6 trepte


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 28 Apr 2015, 09:38
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.293
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




salut, si eu am patit oarecum la fel, doar ca la mine sa intamplat in intersectie si am ridicat pedala cu mana si apoi a mers din nou
din intersectie am dus-o fara sa fortez direct in service si problema era la pistonasul care actioneaza ambreiajul (din cutie), daca tot am umblat am schimbat tot ambreiajul ca era destul de uzat.
eu am 1.5 cu 5 trepte - dar cred ca sistemul e cam la fel


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
Renault SCENIC 2005 1.5 dci - IF-74-NEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 28 Apr 2015, 12:32
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




da, dar chiar daca ridic pedala tot nu functioneaza. si am pierdut lichidu din instalatie. acuma ma pun sa verific toata instalatia sa vad daca mai pierde dupa care o sa incerc din nou, doar ca am desfocut aproape toata masina sad.gif
Nu prea as vrea sa o Montez sa am ce desface din nou biggrin.gif

Si sper sa nu fie in cutia de viteza problema - ca aici ma scot la cat costa manopera.

Rulmentu de presiune ii 50 de lire da manopera ii peste 200 sad.gif

<span class='edit'>28 Apr 2015, 17:04:</span>
Salutare,
Pedals este din nou sus, se pare ca din cauza ca am pierdut lichidul nu a Mai function at.
In incercarea de a aerisi instalatia am vazut ca conducts catre intra in cutia de viteza a iesit afara. Se pare ca unu din suporti de plastic in care Sta conducts este din plastic si Sa rupt. O Sa pun poze cu reparatia tipic romaneasca dupa ce term in si fac si proba.😊

Imi cer scuze pt scris. Dar telefianele cu auto correct ma omoara😃

28 Apr 2015, 20:54:
Problema sa rezolvat, pedala merge ambreajul merge si el.

Singura mea problema este ca prinde mai jos decat inainte. Parca mult prea jos.
Credeti ca ar trebui sa mai aerisesc instalatia ?

This post has been edited by baban sergiu: 28 Apr 2015, 19:54


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 1 May 2015, 06:57
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Dupa cum am zis am sa prezint rezolvarea problemei:


Pentru a putea aerisi instalatia de ambreiaj trebuie inlaturate:
baterie, ECU, support baterie, fitru de aer (doar daca se doreste un spatu mai mare de manevra).
- Se dau jos bornele de la baterie
- Se indeparteaza bacteria
- Se desfac cele 3 surube de la suportul de baterie
- Se indeparteaza ECU
- Se indeparteaza conducta de admisie aer
- Se indeparteaza suportul de la baterie
- Se desface colierul de la admisia de aier dinspre filtru spre motor
- Se indeparteaza filtrul de aer
WP_20150428_008.jpg ( Size: 411.95k ) Number of downloads: 294
cam asta este spatial de manevra smile.gif
AerisitorulWP_20150428_002.jpg ( Size: 399.1k ) Number of downloads: 306

pentru a aerisi se procedeaza astfel:
- montati un furtun de cautiuc in locul unde se vede capacelul de pe aerisitor si punetil intr-un borcan unde sa colectati lichidul de frana
- se apasa pe siguranta metalica si se trage de conducta cu siguranta metalica apasata
- trageti de conducta pana conducta iese 4-5mm, nu o scoateti mai tare ca o sa iasa cu totul din bufa care merge in cutia de viteze.
- desfaceti capacul de la borcanul cu lichid de frana si complectati cu lichid
- lasati sa curga lichidul prin furtun sa se aerisieasca
- puteti sa faceti si cateva pedalae de ambreaj

se poate repeat operatia de 2-3 ori pentru siguranta

Acum sa va arat ce a fost problema la a mea smile.gif

dupa ce am desfacut la masina dupa cum se vede in aceasta poza
WP_20150428_021.jpg ( Size: 449.37k ) Number of downloads: 318

fiind convins ca arcul de la pedala are o problma, am constatat cu uimire ca era intreg, asa ca am trecu la desfacera compenentelor din compartimentul motorului pentru a avea acces la toata instalatia de ambreiaj.
Dupa o ora de privit ''eu la masina masina la mine'' am zis: "dece nu mai am lichid de frana in borcan", am complectat cu lichid, si am trecut la aplicarea catorva pedale de ambrea. Ne fiind nici o schimbare la pedala de ambreaj am mers sa verific borcanul, care era gol din nou. Am complectat cu lichid iarasi... moment in care imi pica fisa "poi daca nu mai am lichid, si acuma am pus si din nou nu am lichid => ca pe undeva curge lichidu"
Ma aplec sa ma uit sub masina... imaginati-va ca mi-a luat ceva tiomp sa ma aplec la 135kg ale mele biggrin.gif, sub masina mea o balta de de lichid de frana care picura in continuare.
- am inceput sa verific conducra care vine de la pedala de ambreaj pana in cutia de viteza, cand ajung la cutie, totul ud de la lichid si observ capacelul de la aerisitor desfacut.
- inched aerisitorul pun lichid de frana si fac pedala... surpriza... capacelul sare si lichidul curge din nou.
- merg in casa iau "manualul de reparatie" so dau sa caut - gasesc cum se aeriseste si incep manevrele dupa cum erau descries in carete, raman cu mufa in mana.
- in acest moment am realizat ca defapt muva mea iesise si era in pozitie de aerisire.
- am complectat cu lichid si am inceput sa aerisesc folosind o pompa de vid pt aerisirea franelor.

dupa o verificare amanuntita a instalatiei am gasit si problema pentru care teava a iesit afara din mufa
WP_20150428_010.jpg ( Size: 319.32k ) Number of downloads: 308


reparatia a constat in inlocuirea acelui support cu 3 soriceri de cablu

This post has been edited by baban sergiu: 1 May 2015, 07:32


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 23 Jun 2015, 11:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Revin din nou in acest topic cu o noua problema la pedala de ambreiaj.

Dupa ce am aerisit si am facut tot a functionat perfect cam 3000 km, asta pana ieri cand am pornit cu masina si am vazut ca, dupa ce apas pedala, cand ridic piciorul, parca pedala nu mai revine pana sus.

Daca apas pedala aprox. 2 cm por sa schimb viteleze fara problema - nu trebuie sa o apas pana in capat.

Vitezele se schimba foarte usor, nu simt sa patineze ambreajul.

Am verificat lichidul hydraulic si este la nivel - deci nu am pierdut. pedala pare ca daca o ridic cu mana se ridica, dar coboara inapoi putin sub nivelui pedalei de vrana.

Ideei ?? ca nu as dori sa ma apuc sa desfac numa sa vad ce frumoasa ii volanta si discu biggrin.gif


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 23 Jun 2015, 11:30
Post #6


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.284
Joined: 14 August 09




Pompa de ambreiaj (comandata de apasarea pedalei)?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 23 Jun 2015, 12:28
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Poti fi un pic mai explicit... idea ii ca nu scapa si daca apar pedala ambreajul functioneaza...
aceste lucruri ma duc totusi cu gandul ca rulmentul de presiune nu revine pana in capat ceea ce face ca pedala sa nu urce pana sus
o sa fac cateva poize cu masuratori sa am miscarea in "cm" concret.
daca totusi ar fi de la pompa cred ca nu ar trebui sa functioneze sau sa decupleze ambreajul doar cand pedala ajunge jos - ne fiinf suficienta presiune.


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Jun 2015, 14:15
Post #8


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 18.296
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Mergi la un mecanic si schimba dupa care aeriseste pompa de ambreiaj ... de acolo vine problema ta.


--------------------
Citroen C5 Tourer, Exclusive, 2.0 HDi, 2010 / Renault Clio Intense, 0.9 tCe 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 23 Jun 2015, 14:22
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




pot sa o schimb si eu - daca as fi sigur ca aia ii problema si nu este altceva, adica parca nu as da 50 de lire => 300 ron pe una si sa nu fie de acolo problema



tocmai m-am intors de la masina, am verificat nivelul la lichidul de frana si daca cumva scapa pe undeva -totul pare ok
am facut si cateva poze cu pedala:

aceasta este inaltimea la care revine pedala dupa ce o apas si o eliberez
WP_20150623_001.jpg ( Size: 359.35k ) Number of downloads: 257


aceasta este inaltimea la care pedala eram obisnuit sa revina (aceasta este dupa ce am ridicat-o manual)
WP_20150623_003.jpg ( Size: 339.59k ) Number of downloads: 49


This post has been edited by baban sergiu: 23 Jun 2015, 14:27


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 23 Jun 2015, 14:48
Post #10


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 18.296
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Lichidul de frana in ce stare este? Au trecut mai jult de 4 ani de la ultima schimbare a lui? ca isi pierde si ala din proprietati ..

Poti sa schimbi pompa de ambreiaj singur nu aia este problema ... important este sa faci aerisirea dupa ... corect.

This post has been edited by cj98czh: 23 Jun 2015, 14:49


--------------------
Citroen C5 Tourer, Exclusive, 2.0 HDi, 2010 / Renault Clio Intense, 0.9 tCe 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 23 Jun 2015, 16:56
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Am gasit problema, functioneaza din nou in parametric normali biggrin.gif


WP_20150623_008.jpg ( Size: 2.28mb ) Number of downloads: 82

era sarit de la locul lui de nastere si l-am implantat inapoi - m-am chinuit putin da este ok

This post has been edited by baban sergiu: 23 Jun 2015, 16:58


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_crs10
post 30 Jun 2015, 16:34
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 14 October 14




cine stie daca se potriveste kit-ul de ambreiaj de la motorul 1.9 dci f9Q, pe 1.6 16v K4M multumesc .


--------------------
renault scenic 2000 1.6 16v rxt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 30 Jun 2015, 16:41
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




Nu

la motorul de 1.9 are 240 mm diametru discu si la
1.6 are 220mm diamentru - deci nu cred ca se potriveste


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV 2007 - 2015 - YC07OCW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi_crs10
post 30 Jun 2015, 17:18
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 14 October 14




m-am bucurat degeaba ...aveam un disc ptr 1.9 si voiam sa il pun la mine in viitorul apropiat daca ma lasa ambreiajul . multumesc pentru raspuns.


--------------------
renault scenic 2000 1.6 16v rxt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vsebir
post 22 Aug 2019, 09:29
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 42
Joined: 12 February 09




Salutări. Aceiași problema o am si eu. Am călcat pedala de ambreiaj si a rămas la podea. Am vrut sa schimb si kitul de ambreiaj dar cei de la service au zis ca dacă schimb kitul este obligatoriu sa schimb si volanta.


--------------------
Renault Grand Scenic 2 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 22 Aug 2019, 13:13
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.293
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




QUOTE(vsebir @ 22 Aug 2019, 09:29)
Salutări. Aceiași problema o am si eu. Am călcat pedala de ambreiaj si a rămas la podea. Am vrut sa schimb si kitul de ambreiaj dar cei de la service au zis ca dacă schimb kitul este obligatoriu sa schimb si volanta.
*


Încearcă si la alt service.


--------------------
Toyota AURIS Touring Sport 2015 - IF-94-URS
Renault SCENIC 2005 1.5 dci - IF-74-NEM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th May 2020 - 07:13
Dacia Server hosting