Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Aprindere bec ceata in bord, aprindere falsa la mars-arrier/franare/semnalizare

zizi77
post 19 Jun 2013, 15:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 8 August 09




Cu ceva timp in urma a inceput sa mi se aprinda in bord becul de ceata in momentul in care franam,mergeam cu spatele sau semnalizam stanga. Practic orice actiune care implica aprinderea vreunui bec pe partea stanga spate ducea la o aprindere a becului de ceata. Toata problema se datora unui contact la masa slab.
Rezolvare: In portbagaj, in dreptul farului din stanga se vede iesind un fir care este legat la caroserie. Desi aparent contactul nu are vreo problema, o foarte mica crestere a rezistentei de contact face ca becul de ceata sa se aprinda. Solutia este curatarea cu smirghel a suprafetei de contact si suplimentar o curatare cu spray pentru contacte.


--------------------
Renault Clio (Symbol) 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serbanl
post 26 Jun 2013, 10:02
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 6 October 10




Problema este super cunoscuta.

Contactul din stopul spate stanga este din aluminiu. In timp acesta oxideaza si contactul cu devine imperfect.

Solutia este cositorirea unui cablu de cupru litat, care devine o a doua masa, intre contactul electric (-) stop si caroserie.



--------------------
Renault Clio Symbol 2004
Renault Clio Symbol, 1,5 dCi, 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alciora
post 12 Feb 2019, 14:58
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 February 19




Salutari!
Confirm problema contactului imperfect. Am mai tensionat la conectorul blocului optic stinga spate clema de la "-" si nu s-a mai aprins/nu a mai pilpiit in bord martorul de ceata spate.
In schimb, nu se aprindea deloc nici becul nici martorul din bord cind comandam din bagheta. Am concluzionat ca este ceva la blocul de comutatoare pentru ca nu ajungeau cei +12V la bec.
Am demontat blocul de comutatoare si surpriza: din tija manetei ies 3 fire, rosu, portocaliu si negru.
Cel negru era intrerupt asa ca dupa ce l-am lipit mi s-a aprins frumos si becul de ceata din stinga spate!


--------------------
Renault Symbol Fidji 2006/1,5dci/60KW/K9K-B7 - CT02ESI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th April 2020 - 19:41
Dacia Server hosting