Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Servodirectie, zgomot la bracare stanga/dreapta

naighba
post 31 Dec 2012, 16:28
Post #1


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Salutari tuturor. Nu am mai postat de ceva vreme (asta e un semn bun ... nu am avut probleme tongue.gif) dar cum orice ¨minune^ dureaza 3 zile ... revin. Am ajuns cu bine in Romania ... am mers bine prin zapezile de aici vreo 2 saptamani si aseara hop aud un zgomot dubios cand faceam manevrele pentru o parcare laterala. Dimineata ies sa vad daca se mai aude si nimic surprinzator zgomotul tot acolo era. La bracaj ... oricat de putin si mult mai accentuat spre finalul cursei volanului, pompa de servo face un zgomot infundat ca se accentuaza daca accelerez putin si se aude ca un frecat putin metalic. Precizez ca volanul este destul de greu daca nu accelerez si merge in trepte. Daca acelerez peste 2500 3000 ture zgomotul dispare si servodirectie merge ok, mai putin spre finalul cursei cand iar face zgomot. Ulei este destul chiar am completat putin ca sa fiu sigur (ARAL F220 ceva de genul). Am pus pe cineva sa invarta de volan si am tinut mana pe furtunele care pleaca de la borcan spre pompa se simte cum se intaresc putin deci uleiul circula. Pe gheata merge bine mai putin spre capatul cursei cand intra in sarcina dar pe asfalt daca rotesc la relanti parca nu as avea servo si zgomotul ca si cum ar fi la capatul cursei apare de fiecare data cand fortez sa misc de volan.
Pe 5 trebuie sa plec spre Franta cu masina iar Renault deschide din ce am inteles pe 4. Presimt un sfarsit de vacanta perfect.


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ariciul76
post 3 Jan 2013, 11:44
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 4 April 09




Pentru ca m-am ''specializat'' in servodirectie vin cu ceva explicatii desi nu am avut simptomele tale:
in caseta de servo lichidul de servo circula prin niste orificii extrem de mici (le-am vazut au cca 1-2 mm diametru, sa ma corecteze careva daca gresesc).

Ca atare orice factor care ar duce la ingustarea sau obturarea completa a acestor orificii va duce la simptomele spuse de tine (directia se misca greu, zgomote ciudate).
Factorii pot fi :
de ordin mecanic (pompa de directie uzata produce pilitura care in mare parte ar trebui sa fie filtrata de sita foarte fina din interiorul vasului cu lichid de servo). Eu am avut asa ceva pe sita (e usor sa verifici desfacind capacul si scotind sita afara), dar nu foarte mult.
sau lichidul de servo care in timp (4-5 ani) isi pierde proprietatile (din rosu vireaza catre negru).

Pe de alta parte poate sa fie prea uzata pompa deci sa nu mai faca presiune--> directia se misca greu.

iti recomand inainte de a ajunge la Renault:

inlocuirea lichidului de servodirectie (poti sa o faci chiar tu daca ai 30 min), scoti tot lichidul din rezervor cu o seringa cu furtun apoi faci stinga/dreapta de citeva ori timp in care scoti lichidul care va apare in rezervor.In total cca 1 l. O sa observi ce usor merge directia fara lichid....Lichidul trebuie sa aiba norma Dextron II sau III (am inteles ca sunt compatibile).
Este de preferat sa cureti si interiorul sistemului de servo, asta la un service specializat, pentru a decolmata eventualele depuneri.(eu am facut-o singur desi la mine nu era nevoie folosind diluant mineral pe care l-am testat in prealabil sa vad ca dizolva uleiul).

Cred ca la tine ori ai avut apa in ulei care a inghetat si de aici problemele, ori uleiul a fost prost si la frig nu si-a mai facut treaba.

Este normal ca la capat de cursa pompa de servo sa faca un zgomot mai puternic pentru ca acolo presiunea creeata este maxima de aici si zgomotul.


--------------------
renault Laguna 2.0 dci CVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
digioptic
post 3 Jan 2013, 20:25
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 24 September 09




De ce Dumnezeu s-au complicat atat nu pot sa pricep ? Prin ce e mai bun sistemul asta cu pompa decat cel cu actionare electrica ? Stau si ma intreb, cum de e mai bun sistemul electric folosit pe puntea spate pentru variantele 4control si pe fata e mai bun asta cu ulei ? Adevarat, cel de pe spate e actionat de senzori si procesor iar cel de fata de volan. Raspunde mai bine cel electric ?

Sincer, la megane a fost ok cu servodirectie electrica si sunt sigur ca se poate face electric sa meraga cu acelasi filing ca unul pe ulei. Dar de, sa depinzi de ei si piesele lor. Mama lor de fiare insirate, frate (!), macar sa ne spuna, uite iti vand o masina care merge atati km, dupa care trebuie sa cumperi alta ca va cadea. Nuuuu, trebuie sa te chinuie sa iei decizia daca s-ar putea cat mai repede, ca sta productia... mad.gif

Ok, m-a luat valu' scuze. Vin si eu cu o parere. Mie cand am avut probleme cu flansele aveam zgomote la capete si volanul nu mai mergea lin pe toata cursa. Cum ziceam, sistemul electric nu s-a stricat niciodata. Dar cum zice colegul ariciu, sistemul asta cu pompa "trebe" gadilat huh.gif

PS. Ma gandesc la flanse si pentru faptul ca te-ai dat, banuiesc, pe plaiuri mioritice inzapezite si denivelate cu rotile pe 18"...(?) Sunt tari suspensiile mele si cu 17 incaltata, dar cum o fi cu 18 rolleyes.gif

This post has been edited by digioptic: 3 Jan 2013, 22:04


--------------------
-------- ------------ ------------------
---------------------------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 4 Jan 2013, 09:56
Post #4


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Merci de raspunsuri. Uleiul de servo a fost schimbat fara modificari majore. Concluzia celor de la Renault a fost ca pompa de servo este pe duca si functioneaza la doar in turatii peste 2000. Sunt nevoit sa merg 2500km pana in Franta asa cu ea pentru ca o pompa ajunge pe comanda in 2 saptamani.
Flansele sunt excluse deoarece zgomotul este facut de pompa de servo. Oricum flansele le-am schimbat prima data cand am venit in Romania pe garantie ... la 20K tongue.gif. Chiar am fost uimit de comportamentul rotilor pe 18¨ cu pneuri Vredestein Snowtrak. Nu am ramas in zapada niciodata.
Voi reveni cu completari dupa drumul spre Franta

to be continued ...


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ariciul76
post 4 Jan 2013, 11:36
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 4 April 09




Pompa noua costa cca 2000 RON, nu stiu daca este originala..
Sa ne spui si noua costurile.

Cum zicea colegu, mai bine era cu electrica...


--------------------
renault Laguna 2.0 dci CVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 4 Jan 2013, 13:16
Post #6


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




La Renault pompa este cca 1500 RON si e un cod destul de greu de gasit. Pentru F4R 800 pompa e diferita fata de celelalte F4R-uri. Am gasit prin Franta la second hand dar nu codul asta. Gasesc de Megane RS de Laguna Turbo 170 cai dar nu de GT. Intrebarea mea este ... De ce nu se potrivesc alte pompe de pe F4RT-uri ... debit ... fulie ... ?


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ariciul76
post 4 Jan 2013, 15:16
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 4 April 09




De la Renault nu am inca oferta de pret. Eu am oferta de pret de la 2 magazine, la unul ma costa 2450 ron cu pompa veche la schimb, pompa primita nu era originala (cea originala este Delphi).
De la celalalt am oferta concreta de 1950 ron fara a mai da ceva la schimb.
Codurile difera ( la mine sunt trecute chiar pe pompa 2 coduri).
Intre timp un magazin din Germania mu a spus ca acum este un alt cod pr aveeasi pompa( originala). Ma refer la 2.0 dci

Oricum , sunt f greu de gasit.


--------------------
renault Laguna 2.0 dci CVA 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 11 Jan 2013, 21:02
Post #8


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Am ajuns in Franta cu ea asa ... cu 'jumate de servodirectie. Cum nu gasesc nici-unde pompa sunt nevoit sa merg la Renault. Devizul lor este de 530 euro pentru:
- Fulie
- Pompa servo
- teava presiune
- curea accesorii
- ulei hidraulic
- manopera

Daca stau sa calculez cred ca ies mai ieftin decat in Romania cu tot cu pretul manoperei de aici ...
Revin cu noutati dupa "operatiune".

P.S. Pompa costa 240 Euro cu toate taxele huh.gif


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 12 Jan 2013, 16:06
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.013
Joined: 8 September 12
From: Galati




Nu merge cu jumatati de masura la ce masina ai. Ar fi pacat. Du-te la Renault Fr, schimba cu piese de origine, ai si garantie si stai apoi linistit ca totul e OK.


--------------------
Renault Megane 4 Estate Intens 1.33 TCe 159 EDC 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 16 Jan 2013, 15:15
Post #10


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Gata s-a rezolvat in 1,5 ore. Pompa de servo vine cu fulie, teava inalta presiune, ulei si curea accesorii. Totul a costat 521 euro. Timp de livrare piese ... 1 zi. Acum totul a revenit la normal ... sper sa si tina biggrin.gif.

Se poate considera inchis.


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tinoki
post 11 Jan 2015, 11:58
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 26 November 13




De cateva zile aud un sunet ciudat in momentul in care virez, indiferent de cursa volanului, cateodata parca se aude si fara sa misc volanul.
Directia merge ok, fara modificari sesizabile, doar zgomotul ma alarmeaza...suna de parca nu am ulei in pompa de sevo.
M-am uitat dupa vasul de ulei, sa verific nivelul, si...surpriza...nu dau de el ... mad.gif
Ma poate ajuta cineva cu localizarea vasului respectiv?! 1.5 dci

Multumesc mult.


--------------------
laguna 3 - 1,5dci h 2007 - kun
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jan 2015, 12:52
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.092
Joined: 14 August 09




QUOTE(tinoki @ 11 Jan 2015, 11:58)

Ma poate ajuta cineva cu localizarea vasului respectiv?! 1.5 dci

Verifica nivelul lichidului in vas si presiunea in pneu.

Attached thumbnail(s)
L3.jpg ( Size: 172.41k ) Number of downloads: 637


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tinoki
post 11 Jan 2015, 13:09
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 26 November 13




Merci, pt promtitudine.

Problema e ca 1.5 - ul nu are acel vas. In zona respectiva am doar alimentarea pt lichidul de parbriz.

Deci, intrebarea ramane...unde naiba e ascuns ?!


--------------------
laguna 3 - 1,5dci h 2007 - kun
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jan 2015, 13:12
Post #14


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.092
Joined: 14 August 09




Cauta-l in spate roata sofer.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanlx
post 19 Jul 2015, 16:08
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 17 December 13




va salut
am si eu o poblema
am iesit azi cu masina putin pe A2 la o desfundare de FAP
ajuns la Fetesti am constatat directia greoaie
am ajuns in Bucuresti directia la fel de greoaie
am oprit motorul 5 min am pornit directia si-a revenit
ce s-a intamplat are cineva vreo idee?
a mai patit cineva ceva de genul asta
mwntionez ca pe autostrada am intrat cu directia normala am tinut masina la 3200 ture treapta 5 pana la fetesti cand a aparut problema si inapoi.
multumesc


--------------------
Renault Laguna III 2009
renault laguna 3 2008 2.0 dci 150 cp CVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
activex
post 19 May 2019, 18:30
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 21 June 09
From: Oradea




Salut,

Am si eu aceeasi problema pe care o are bogdanlx. Ocazional se intareste directia, iar dupa ce opresc motorul si o las sa stea cateva ore, isi revine.

Se intampla, in general, la drumuri mai lungi, in afara orasului, nu neaparat cu viteza foarte mare, dar o medie de 50-60km/h.

Inca nu am fost la service, dar voi merge cat de curand. Intre timp, stie cineva care poate fi problema?

Multumesc anticipat!


--------------------
Renault Laguna 3 2013 / GT line 180 cp - BH 11 SBN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antonino
post 14 Jun 2019, 20:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 23 February 08
From: Timisoara




Baieti poate la voi e cum e, stati sa vedeti cum e la mine si nimeni nu-i da de cap.
La a mea laguna 3 173cp 4 control se intareste directia pe viraj stanga si cand spun ca se intaredte se intareste nu gluma iar pe viraj dreapta trebuie sa am mare grija ca efectiv nu simt nici un feedbak in volan indiferent de viteza. In afara de un usor decalaj la nu stiu ce unghi de incidenta care se rezolva prin geometrie masina nu are nimic. In tm la reno deocamdata nici o solutie, dar drept e ca s-a investigat doar aproape doua ore. Are cineva vreo idee? Rotile din spate se misca ,pe tester ,cel putin liber sunt perfect aliniate. Cu rotile de iarna pe 17 echilibrate nu este nici o diferenta fata de cele pe 18 de vara.


--------------------
Dacia Logan 1.4 mpi + Gpl 2009 - Laureate
Ex. Renault Megane Estate 2.1 - 2005 1.5DCI 85 cp
Ex Renault Laguna 2 Estate 1.9 DCI
Renault Laguna 3 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristian_nechita
post 18 Jun 2019, 23:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 398
Joined: 22 April 11




Se incalzeste prea tare pompa de servodirectie iar ca masura de protectie scade presiunea
=> scade asistarea.
In 99% din situatii asta se intampla vara pe canicula.


--------------------
Laguna 3 2012
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd August 2019 - 20:55
Dacia Server hosting