It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cum se schimba becul H7 de la faza scurta?

Prowlers
post 13 Nov 2012, 13:32
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 13 January 08




Mi s-a ars becul de la faza scurta de pe partea pasagerului - si trebuie inlocuit.

E o operatiune banala stiu insa, am reusit sa scot prin rotire din soclu tot ansamblu de bec + suport metalic + suport plastic dar nu reusesc sa scot becul ars.

Exista vreun tutorial care arata cum se imbina si cum se scot una dintr-alta piesele?

Va multumesc!

Stiu ca trebuie sa am grija sa nu ating sticla cu mana.


--------------------
Renault Megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 13 Nov 2012, 17:28
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.599
Joined: 16 April 10
From: Bacau




salut! da, exista o discutie de genul... dar mai bine te duci la un service rapid, dai 5 lei si ti-l schimba ei. si nu iti mai rupi nici mainile pe-acolo... mi se pare o varianta mult mai simpla...


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 13 Nov 2012, 17:45
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Prin tragere,pur si simblu.Sant unele de ies etraordinar de greu,am patit-o.


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pepelutza
post 13 Nov 2012, 18:59
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 468
Joined: 17 November 10
From: brasov




Astazi am schimbat la masina din semnatura becurile H7 , s-a ars doar unul dar am zis sa le schimb pe ambele . Am cumparat Osram din service -ul respectiv si in 10 min. am fost gata cost becuri +manopera 53 lei. Recuperat becul care nu era ars ( no name ) .Deja am sesizat diferenta de lumina cand am bagat-o in garaj.
Apropo , am cerut sa verifice daca nu s-au dereglat farurile si intr-adevar nu erau dereglate.Pentru 10-12 lei nu se merita chinul, mentionez ca am schimbat la farul din dreapta un bec chiar eu. Nu se merita chinul , parerea mea.


--------------------
Renault Clio 3 2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP - BV-10---S
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prowlers
post 13 Nov 2012, 20:33
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 13 January 08




Am dat 8 ron pe un bec... ma enerveaza ca nu o pot face eu...
daca becurile se scot prin tragere simpla - cum il apuc? direct de bec? daca mi se sparge in mana...? asta inseamna ca se monteaza prin impingere?

ma mai lupt cu el cateva zile - daca nu, ii rog pe baieti cand schimb pneurile.


--------------------
Renault Megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 13 Nov 2012, 21:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.599
Joined: 16 April 10
From: Bacau




teoretic nu se recomanda sa atingi sticla becului (cica i-ar dauna), dar nu e chiar o mare problema daca se intampla asta... nu ti se sparge in mana, nu e atat de fragil smile.gif cel mai bine e sa manevrezi becul de marginea aia de metal, care e rezistenta. becul are un fel de filet (niste colti de metal care intra pe niste canale). tu trebuie sa nimeresti filetul ala in asa fel incat becul sa intre perfect acolo, sa nu stea mai sus sau mai jos... de aia iti recomand sa faci schimbarea la lumina zilei. cat despre firele care vin in bec, tragi de mufa usor spre inapoi, trebuie sa iasa... nu e filozofie, dar sa lucrezi cu atentie, atat.

ps: sa fie reci becurile, altfel s-ar putea sa ai o senzatie neplacuta la atingere tongue.gif

ps 2: pune niste becuri mai calumea, ca alea stock sunt slabe... nu se merita economia, am simtit-o pe pielea mea acum cativa ani, pe o ploaie, cand m-am trezit cu o caruta nesemnalizata la cativa metri in fata... niste becuri bune fac diferenta pe vreme urata. dar vezi ca pe tema asta e un topic (ceva de genul ''becuri pentru faza scurta si lunga / osram vs, philips). iar recomandarea mea ar fi sa nu mergi pe cele 2 firme, pentru ca sunt scumpe iar aceeasi lumina o poti obtine din becuri care costa la jumatate (vorbesc in calitate de fost posesor de osram nightbraker). o sa gasesti posturile mele printre ultimele in topicul pe care ti l-am indicat si o sa vezi acolo mai multe.

scuze pentru postul cam lung, sper ca am fost de ajutor...


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luckas_itd
post 13 Nov 2012, 21:27
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 21 April 08
From: Moreni




Prinzi cu o mana de mufa becului(cea de plastic)si cu una de soclul becului,nicidecum de bulbul acestuia(poti folosi niste manusi din material textil ,cauciucate.Are o margne cam taioasa soclul).Pozitia este destul de incomoda,pentru ca firele cablajului sant scurte.Daca nu prea s-au schimbat becuri la acea mufa acei papuci apasa cam tare pe pinii becului.


--------------------
Renault Clio symbol 2004,1.5 dci 65 - db-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
martzipan2004
post 14 Nov 2012, 22:44
Post #8


Grown Up....


Group: Members
Posts: 550
Joined: 11 August 08
From: bucuresti




o sa-ti rupi mainile acolo....pana rotesti mai ales la farul de la alternator !

spatiu foarte mic + sistem de rotire ...doar o mana dibace ( alunecoasa ) ..smile.gif) sau de bebe ar intra acolo


--------------------
renault Laguna 2011 - B 67 ELT
Renault Laguna 3 Black Edition 2011
Symbol 1.4 8v ^ 57000 km
Corsa 1.7 CDTI ^ 150000 ^
Opel Combo 1.7 DTI 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 14 Nov 2012, 22:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.599
Joined: 16 April 10
From: Bacau




da, dupa ce m-am julit si eu si am injurat vreo jumate de ora, m-am dus si i-am dat 5 lei unuia de la un service rapid... si a rezolvat omu in 5 minute, dar a injurat si el suficient ca si-a gadilat mana pe acolo....

asa ca raman la parerea ca nu se merita sa pierzi timpul pentru cativa lei... si eu sunt genul de om care face cu placere orice lucru la masina, dar cand vine vorba de becuri, decat sa ma enervez si sa ma julesc, mai bine platesc 5 lei si am scapat...


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 15 Nov 2012, 11:58
Post #10


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 1.594
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Prowlers @ 13 Nov 2012, 13:32)
Mi s-a ars becul de la faza scurta de pe partea pasagerului - si trebuie inlocuit.

E o operatiune banala stiu insa, am reusit sa scot prin rotire din soclu tot ansamblu de bec + suport metalic + suport plastic dar nu reusesc sa scot becul ars.

Exista vreun tutorial care arata cum se imbina si cum se scot una dintr-alta piesele?

Va multumesc!

Stiu ca trebuie sa am grija sa nu ating sticla cu mana.
*


Deci:

Deschizi capota.
Localizezi becul.
Dai jos capacul de cauciuc din spatele farului.
Bagi mana usurel si o sa dai de o piesa cu o ureche lata, aia e suportul becului.
Rotesti de ureche cam un sfert de tura. Cand suportul a iesti de pe cleme o sa-l simti si-l tragi usor afara.

Becul e prins de suport cu 2 cleme. Cu o lama de cutit impingi clemele si scoti becul. Sau bagi lama de cutit intre clema si bec, astfel ea se cracaneaza si lasa becul sa iasa. Concomitent tragi becul afara, iese un pic mai greu pt. ca este tinut fix de lamelele unde face contact, dar daca clemele de prindere l-au eliberat, iese. E un pic mai dificila operatiunea pt. ca iti trebe vreo 3 maini....dar usurel si cu rabdare merge. Partea rea e ca eliberezi o clema si cand dai sa o eliberezi pe a doua, se clipseaza prima la loc......dar misti concomitent de bec si la un moment dat clemele nu mai prind.


Iei becul nou, fara sa atingi sticla, si il infigi in locul celui vechi pana auzi clemele ca fac un "click".
Bagi becul in far, cu urechea aia de care ai invartit, rotita la 45 de grade, adica in pozitia in care a iesit. Impingi in acel suport si concomitent rotesti invers de cum ai rotit prima oara cand l-ai scos. Nu-ti va reusi din prima dar din a 2-a sau a 3-a incercare intra.
Misti un pic de bec ca sa te asiguri ca sta fix.
Pui la loc capacul de cauciuc.
Inchizi capota.
Gata! biggrin.gif

- Atentie sa nu prinzi vreun fir intre bec si far
- Atentie la toate piesele cand le scoti, memoreaza-le pozitia, pt. ca la fel tre sa le bagi la loc.

Daca esti din Buc si esti prin Dr. Taberei te ajut eu.

This post has been edited by vallixx: 15 Nov 2012, 12:05


--------------------
* ex Renault Symbol 1.4 8V-2003 / actual Fidji 1.4 16V-2008 *
Confectionez mentosane prin metoda frecarii intensive a mentei.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prowlers
post 15 Nov 2012, 12:14
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 13 January 08




@vallixx Mersi pentru post.

Fara probleme - am reusit sa ajung pana la pasul:
"Cu o lama de cutit impingi clemele si scoti becul" - presupun ca e vorba de cele 2 piese metalice ca niste "urechi" care se prind si stau in tensiune pe 2 triunghiuri din plastic ce intra prin "urechi".

Mai sint 2 bucati de metal inspre exterior - intre bec si aceste urechi care sint la imbinarea cu plasticul - pe care se poate apasa insa nu am observat vreun efect.

Eu locuiesc in dr taberei langa strand.


--------------------
Renault Megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 15 Nov 2012, 12:22
Post #12


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 1.594
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ai PM.

Si ca sa-ti raspund la intrebare, trebuie sa cracanezi acele 2 cleme si cu ele tinute cracanate (acolo e marea problema), tre sa tragi de bec. El nu cade singur ca il mai tin si lamelele unde face contact.

This post has been edited by vallixx: 15 Nov 2012, 12:27


--------------------
* ex Renault Symbol 1.4 8V-2003 / actual Fidji 1.4 16V-2008 *
Confectionez mentosane prin metoda frecarii intensive a mentei.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Prowlers
post 21 Nov 2012, 22:49
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 13 January 08




Salutare tuturor,

Pana la urma l-a schimbat baiatul de la service-ul de pe prelungirea ghencea unde am schimbat cauciucurile.
A tras tare de el si pana la urma a iesit.

Multumesc tuturor pentru ajutor!


--------------------
Renault Megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 22 Nov 2012, 07:25
Post #14


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.474
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




pai asta e: noi tragem cu mila ca-i a noastra si nu vrem sa stricam ceva pe acolo iar pe ei in doare-n pix si umbla fara nicio jena; daca se rupe ceva pe acolo, incropeste el cumva o lipeala romaneasca tongue.gif

cand schimb becurile alea, nu mi-e de spatiu mic si ca ma julesc dar umblu si cu grija sa nu dau peste altceva, sa nu rup vreun fir ...


--------------------
Renault Symbol Music dec 2007 - 1.5dci/85 cp snoWhite - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 22 Nov 2012, 13:32
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.706
Joined: 8 February 10




QUOTE(Prowlers @ 21 Nov 2012, 22:49)
Salutare tuturor,

Pana la urma l-a schimbat baiatul de la service-ul de pe prelungirea ghencea unde am schimbat cauciucurile.
A tras tare de el si pana la urma a iesit.

Multumesc tuturor pentru ajutor!
*



eu niciodata nu am reusit sa schimb singur becul de pe partea pasagerului. Pur si simplu nu imi intra mana..sunt niste conducte acolo, si nu pot trece de ele. Am fost la service, si paradoxal ca nici ei nu au reusit...au demontat conducta, au schimbat becul, si apoi au remontat conducta.
Pe cel de pe partea soferului in schimb cam in 3 min...mi se pare jucarie.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalingiurca
post 6 Dec 2012, 10:39
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 18 March 07
From: Bucuresti




Inainte de operatiunea de demontare, sa va asigurati ca butonul de reglare a farurilor pe verticala sa fie pe pozitia 0 (zero). Altfel e un chin sa bagati soclul inapoi in far si chiar riscati sa dereglati farul respectiv.


--------------------
Renault Symbol 2006/DYNAMIQUE/1.5 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaherr
post 6 Dec 2012, 13:24
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 22 August 08
From: Ploiesti




offtopic: la mine cand actionez butonul de reglat faruri am observat ca mai "lucreaza" doar farul de pe dreapta. ce o fi? se poate repara?
mersi!


--------------------
Renault Symbol 2008 Fidji dCi
Symbol Fidji 1,5 dCi 85 CP iulie 2008.gri eclipse
11-08-2008 11km
15-02-2009 15000km
15-06-2009 27000km
10-05-2010 60000km
20-03-2012 90000km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Erwintz
post 7 Dec 2012, 00:09
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 8 June 09
From: Brasov




QUOTE(theodor2004 @ 22 Nov 2012, 13:32)
eu niciodata nu am reusit sa schimb singur becul de pe partea pasagerului. Pur si simplu nu imi intra mana..sunt niste conducte acolo, si nu pot trece de ele. Am fost la service, si paradoxal ca nici ei nu au reusit...au demontat conducta, au schimbat becul, si apoi au remontat conducta.
Pe cel de pe partea soferului in schimb cam in 3 min...mi se pare jucarie.
*



biggrin.gif pentru mine e "parfum" de schimbat cel din dreapta,
sa vezi pe stanga daca-ti pui o baterie de 74 Ah "ginecolog" te faci !!! radmasa.gif
blush.gif

This post has been edited by Erwintz: 7 Dec 2012, 00:09


--------------------
Renault Symbol-Fidji, 1.5DCI, 48KW 5/2005 - BV-08-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vasilecool
post 12 Dec 2012, 20:18
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 25 March 09
From: Bucuresti




intrebare :"Cum se schimba becul H7 de la faza scurta? "
raspuns : greu de tot !!!
daca nu ai mai facut-o ,daca nu ai o mana subtire ,daca nu ai degete lungi si daca nu ai muuuulta rabdare ,mai bine nu te apuca...
pe ger ,sansa de reusita ,scade !



--------------------
renault symbol 2005 - B-46-ANU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianopolis1978
post 17 May 2014, 15:24
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 24 November 13




In ce sens se roteste pentru a monta suportul de la faza scurta. Intreb pentru ca la mine nu a fost fixat bine, a iesit foarte usor si acum nu stiu cum sa il fixez pe pozitie inapoi. Multumesc


Am rezolvat. Se pare ca un "priceput"de la service a fortat si a modificat soclul. L-am refacut si acum este totul ok.

This post has been edited by adrianopolis1978: 17 May 2014, 20:39


--------------------
Renault Symbol 2007, 1.4 benzina, 55kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+


Reply to this topic Topic OptionsStart new topic
Forum Renault Romania - Renault Club Romania
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 3rd September 2014 - 08:58
Dacia Server hosting