Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Twingo 1.2 2001 - relanti si consum

Orvo
post 3 Jul 2009, 23:20
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Salutare tutoror !
Am un Twingo 1.2 din 2001. De fapt e masina surorii mele, eu o iau rar de tot, si atunci cand e ceva de facut pe la ea. Problemele sunt urmatoarele:
- tremura in relanti. Nu intrerupe, merge rotund, dar tremura ...
- consumul a crescut destul de mult (din ce spune soferitza, eu acum i-am bagat benzina sa-i fac consumul)

- ... la sonda lambda nu vreau sa ma gandesc ... nu am intrebat inca, dar cu siguranta nu e ieftina.
- La fise m-am uitat azi si par in regula, le-am si scos pe rand si motorul reactioneaza cum trebuie.
- clapeta am curatat-o azi, era mizerie mare acolo (vezi poza de mai jos), dar relanti-ul nu s-a ameliorat.
- am scos toate mufele pe care le-am vazut in intreg compartimentul motor si le-am curatat cu spray contact
- !!! in procesul meu de scoatere a tuturor mufelor, am scos si un furtun de benzina, cel care intra in partea dreapta, sub capacul care acopera fisele. Cand am vazut ca iese benzina din el, l-am bagat repede la loc (eu credeam ca-i vreo mufa electrica), iar acum nu mai vrea sa etanseze nicicum. Intra pe lacash, face "click", dar tot picura benzina pe acolo cand pornesc motorul. Stie cineva ce fel de conector este acolo si daca se poate schimba ? Sau se schimba tot furtunul ? Are O-ring in mufa ? Locul de care vorbesc e marcat cu rosu in prima poza de mai jos.

Cunosc mersul masinii pentru ca eu am adus-o acum 2 ani din Germania, iar la vremea aceea mergea la relanti de nici nu stiai ca e motorul pornit.

Atasat cateva poze din dupamasa aceasta:
7565cb3b.jpg
20dd7c00.jpg
57325e19.jpg
6a92fed8.jpg
f0cb725b.jpg
(am uitat sa fac si poza la corpul curat ... a iesit ca nou, cu spray de carburatoare).


Ce as mai putea sa incerc ? Maine vreau sa-i iau bujii noi. Aveti vreo recomandare ?
Si inca ceva: n-am mai schimbat bujiile la Twingo niciodata, cum se face? Tuburile acelea lungi in care intra fisele sunt mufele bujiilor ? Pur si simplu trag de ele ?
Precizez ca nu am chiar 2 maini stangi cand vine vorba de mecanica, dar prefer sa intreb inainte sa fac vreo "dauna"...

Multumesc pentru rabdare si eventualele sfaturi !

Toate cele bune !


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 4 Jul 2009, 01:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Motorul este zgomotos ? Adica ai observat cumva si o shimbare a nivelului de zgomot?
Twingo are o problema ciudata..ii pica foarte usor evacuarea - ma refer ca sufla pe la imbinare, si pe langa tremurat si mers neregulat, mai face si zgomot. Incearca sa o accelerezi (sau pune pe cineva sa faca asta) si uita-te sub masina daca nu cumva sufla pe undeva. E adevarat de la bujii mai poate face insa daca nu ar da scanteie ca lumea ar da si rateuri (zic eu).
Verifica si senzorul de presiune colector admisie..senzorul MAP - ala stiu ca balbaie masina la relanti - vezi sa ai mufa bagata bine in el. Sondele lambda, ca sunt 2 (banuiesc ca este Euro 3 dupa an) pot influenta intr-o mare masura consumul - nu si mersul motorului. Una este inainte de catalizator si cealalta dupa catalizator.
Ultima chestie este sa te asiguri ca nu ai defect/gripat motorasul de relanti - sau IAC -ul (piesa aia neagra din lateralul corpului clapeta, cu mufa cu pini in capat - sunt 2 acolo una este potentiometrul corpului clapeta - fixat pe ax si cealalata este IAC-ul).
Daca este asa singura sansa este sa incerci sa il scoti si sa il verifici. Din cate am auzit ar fi fixat acolo si se schimba tot corpul - eu unul nu prea sunt convins de asta, deoarece am gasit IAC pentru Twingo, motor in 8v, separat de vanzare. Deci se poate scoate.
Furtunul ala este alimentarea la rampa de injectie - apasa mai tare pe el sa intre este foarte important.
Eu nu am apasat ca lumea acea mufa si cand mi-era lumea mai draga (banda a 2-a pe Magheru ora 8.30 dimineata) a sarit furtunul si a murit instant motorul. Iti inchipui ce fata am facut cand am vazut lac de benzina sub masina si sarea de acolo benzina ca la pompieri. A impins si politaiul la ea radmasa.gif sa o tragem pe margine. Asta e partea buna a lucrurilor. Partea proasta e ca l-am bagat atunci la fel de putin ca inainte (nu stiam ca se apasa mai tare pe el) - si peste cca 2km (deja eram pe la Inter in giratoriu)...a sarit iarasi acel furtun. Atunci am aflat de la unul cu Solenza ca se apasa mai tare pe el (mufele de la furtune sunt cam la fel la Renault-Dacia).
Concluzia trage-o singur.

This post has been edited by bubu782001: 4 Jul 2009, 01:39


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 4 Jul 2009, 10:15
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Salut Bubu782001 si multumesc pentru raspunsul detaliat.

QUOTE(bubu782001)
Motorul este zgomotos ? Adica ai observat cumva si o shimbare a nivelului de zgomot?

Da, nivelul de zgomot in relanti pare ridicat, in mers nu-mi prea dau seama, dar in relanti sigur e mai zgomotoasa.
QUOTE(bubu782001)
Twingo are o problema ciudata..ii pica foarte usor evacuarea - ma refer ca sufla pe la imbinare, si pe langa tremurat si mers neregulat, mai face si zgomot. Incearca sa o accelerezi (sau pune pe cineva sa faca asta) si uita-te sub masina daca nu cumva sufla pe undeva.

Bine de stiut, nu m-am gandit la asta si nici n-am verificat. Ma gandeam la suportii motor, dar la evacuare nu m-am gandit. Bun sfat, o sa verific evacuarea.
QUOTE(bubu782001)
E adevarat de la bujii mai poate face insa daca nu ar da scanteie ca lumea ar da si rateuri (zic eu).

Rateuri nu da si nici nu intrerupe, doar tremuratul si nivelul decibelilor ... Oricum voi schimba azi bujiile, nu au fost schimbate la ultima revizie si de stricat sigur nu strica.
QUOTE(bubu782001)
Verifica si senzorul de presiune colector admisie..senzorul MAP - ala stiu ca balbaie masina la relanti - vezi sa ai mufa bagata bine in el. Sondele lambda, ca sunt 2 (banuiesc ca este Euro 3 dupa an) pot influenta intr-o mare masura consumul - nu si mersul motorului. Una este inainte de catalizator si cealalta dupa catalizator.

Ai vreo indicatie cu privire la localizarea senzorului MAP ? Imi pare rau, dar nu stiu care si unde este acesta. Intrebare: la Twingo nu se pot masura sondele cu un multimetru ? La Mercedes pot verifica functionarea sondei prin masurarea amperajului. Exista niste valori de referinta si pentru Twingo ? O sa verific inca odata toate mufele, cu toate ca sunt sigur ca toate fac bine contact, le-am curatat ieri pe fiecare in parte cu spray degresant / compresor aer / spray contact.
QUOTE(bubu782001)
Ultima chestie este sa te asiguri ca nu ai defect/gripat motorasul de relanti - sau IAC -ul (piesa aia neagra din lateralul corpului clapeta, cu mufa cu pini in capat - sunt 2 acolo una este potentiometrul corpului clapeta - fixat pe ax si cealalata este IAC-ul).
Daca este asa singura sansa este sa incerci sa il scoti si sa il verifici. Din cate am auzit ar fi fixat acolo si se schimba tot corpul - eu unul nu prea sunt convins de asta, deoarece am gasit IAC pentru Twingo, motor in 8v, separat de vanzare. Deci se poate scoate.

IAC-ul este acesta, nu ?
f0cb725b-1.jpg
Hai sa zicem ca reusesc sa-l scot, dar cum il pot verifica fara a avea unul functional pentru proba ?
QUOTE(bubu782001)
Furtunul ala este alimentarea la rampa de injectie - apasa mai tare pe el sa intre este foarte important. Eu nu am apasat ca lumea acea mufa si cand mi-era lumea mai draga (banda a 2-a pe Magheru ora 8.30 dimineata) a sarit furtunul si a murit instant motorul. Iti inchipui ce fata am facut cand am vazut lac de benzina sub masina si sarea de acolo benzina ca la pompieri. A impins si politaiul la ea  radmasa.gif  sa o tragem pe margine. Asta e partea buna a lucrurilor. Partea proasta e ca l-am bagat atunci la fel de putin ca inainte (nu stiam ca se apasa mai tare pe el) - si peste cca 2km (deja eram pe la Inter in giratoriu)...a sarit iarasi acel furtun. Atunci am aflat de la unul cu Solenza ca se apasa mai tare pe el (mufele de la furtune sunt cam la fel la Renault-Dacia).

M-ai facut sa ma simt mai bine, deci au mai patit-o si altii ... smile.gif O sa apas mai tare pe mufa, cu toate ca se vede ca e intrata la maxim, teoretic nu mai am unde s-o apas mai mult. Eu as zice ca e infipta bine, dar daca are clemele pe interior, se poate ca acestea sa nu fi prins bine. Am si rotit de ea, in speranta ca mai face odata "click", dar degeaba. Acum nu mai curge benzina pe acolo, dar cum rotesc de ea, cum se umezeste instant zona. Ma gandesc sa nu se fi fisurat conectorul. Deci sa inteleg ca nu are nici un O-Ring care sa merite schimbat ?
QUOTE(bubu782001)
Concluzia trage-o singur.

Concluzia e ca mai am de bibilit la ea smile.gif si ca-ti multultumesc pentru sfaturi. Marti e programata la service pentru distributie (n-a fost schimbata niciodata si masina are acum 97.0000) o sa vad ce-si da cu parerea si mecanicul. Eu de cand am Mercedes-ul (KE-Jetronic, 3000cmc benzina, 180cp, 1987) am invatat ca doar ce faci cu mana ta e bine facut, in rest, baza in mecanici e egala cu zero. Si gradul de satisfactie e sporit cand rezolvi singur o problema, la mine cel putin asa e. Dar la distributie nu ma bag ...

Revin cu detalii !
Toate cele bune si multumesc de ajutor.


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 4 Jul 2009, 20:37
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Senzorul MAP este in prima poza pe care am atasat-o (e poza ta - scuze pt copyright smile.gif ).
Vezi sa ai mare grija cand scoti mufa din el sa o faci usor (nu forta - eventual tine cu o mana de senzor) deoarece se poate rupe gatul senzorului (practic sub dreptunghiul ala este un mic tub ce intra intr-o gaura in admisie). Si cand scoti senzorul MAP (daca ai de gand sa faci asta) sa o faci cu grija prin rotire si in acelasi timp tragere verticala. A 3-a poza este cu senzorul map MAP (cum arata el).

IAC-ul (motorasul de relanti) este in a 2-a poza marcat de mine cu un cerc (numai cerc nu este ala dar ma rog.. tongue.gif ).
Pe asta nu ai cum sa il verifici deoarece este un motoras PAS CU PAS - nu este un motoras standard. Pentru a comanda un motoras pas cu pas trebuie circuite integrate specializate - pentru a comanda pasii (sau un microcontroller PIC) asa ca pe scurt..nu ai cum sa il testezi - ORI MERGE ORI NU MERGE.

IAC inseamna Idle Air Control si practic functioneaza ca o valva: obtureaza mai mult sau mai putin un canal de aer din corpul clapeta pentru mentinerea relanti-ului. De altfel IAC-ul are un rol foarte important in pornirea motorului si mentinerea relanti-ului in anotimpul rece (functioneaza si ca soc automat).

Cealalta piesa (de pe aceeiasi parte cu IAC-ul) pe care nu am incercuit-o, este potentiometrul de acceleratie TPS - este practic un potentiometru pus pe axul clapetei si care indica computerului de injectie pozitia clapetei (cat de mult calci acceleratia de fapt) - de aia se numeste si TPS -Throtle Posision Sensor.

PS
Cu placere Orvo.

This post has been edited by bubu782001: 5 Jul 2009, 12:04

Attached thumbnail(s)
7565cb3b.jpg ( Size: 198.13k ) Number of downloads: 4763
f0cb725b.jpg ( Size: 130.37k ) Number of downloads: 4829
_ProductImages_PMAP3023.jpg ( Size: 6.42k ) Number of downloads: 4674


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 5 Jul 2009, 23:21
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Ok, multumesc mult pentru detalii.
Am schimbat bujiile, cele vechi aratau insa foarte bine ca si culoare, dar parca era mancat din electrod putin. La mersul motorului nu s-a simtit nimic, deci nu aici era cauza.

Am scos senzorul MAP din admisie si l-am curatat, i-am curatat si mufa, dar tot nici o schimbare a tremuratului din relanti.

Legat de IAC ... nu stiu ce sa zic. Tu zici ca ori merge ori nu merge, asa ca plec de la premiza ca merge, motorul pare sa mearga bine, inafara de acest tremurat constant la relanti.

N-am apucat inca sa verific evacuarea ... iar alte idei nu am. Are cineva niste valori de masurare a MAP-ului de exemplu sau a altor senzori ? Sondele Lambda de ex ... Trebuie sa-mi fac rost de un manual de service ...

Marti cand schimb distributia (la service) o s-o urc pe cric s-o vad si pe jos cum arata, pe la evacuare.

Multumesc si toate cele bune !


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 6 Jul 2009, 23:05
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Chiar daca infasurarile (spirele) la IAC sunt ok, poti avea uzura mecanica - blocaj mecanic, si cum motorasul este capsulat...
Ca sa incerci sa verifici doar daca bobinele sunt bune (are doar 2 asta) masoara asa:
Pinii A-D = 53 Ohm
Pinii B-C = 53 Ohm

Mai poti verifica potentiometrul de acceleratie:

Inchis:
Pinii A-B = 1200 Ohm
Pinii A-C = 1260 Ohm
Pinii B-C = 2200 Ohm

Deschis:
Pinii A-B = 1200 Ohm
Pinii A-C = 2200 Ohm
Pinii B-C = 1260 Ohm

Sonda lambda (sonda de oxigen cum ii mai zice) are o valoare de la 3 la 15 Ohm

Rezistenta semnal senzor volanta: 220 Ohm

Rezistenta valva canistra de carbon: 35 Ohm

Rezistente modul bobina de inductie:
Primar:

Pini:
1-4; 1-3; 2-3; 2-4 = 1,6 Ohm
3-4 = 1,1 Ohm
1-2 = 2 Ohm

Secundar = 7,2 kOhm

Senzorul MAP nu poti sa il masori - ala masoara un vacuum din admisie. Tu nu ai cum sa creezi acel vacuum sa vezi daca merge sau nu.

Vezi ca acel IAC, dupa cum am spus obtureaza sau elibereaza o gaurica mica (daca pot sa ma exprim asa) din corpul clapeta. Este EXACT ca un soc. Practic ii da sau ii taie din oxigen. Daca acea gaurica este murdara / infundata sau daca capatul obturator al IAC-ului este murdar incleiat si asta duce sigur 100% la simptomele precizate de tine. Singura problema e ca am auzit ca IAC-ul ar fi capsulat - tot dupa cum am zis mi se pare ciudat ca acel IAC se gaseste ca piesa separata - deci cumva se poate scoate si repune.

CE MAI POTI FACE? O diagnoza. Asta poate testa FIECARE senzor in parte comparand valorile in timp real cu cele de baza (standard aflate in baza de date).

This post has been edited by bubu782001: 6 Jul 2009, 23:32


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 9 Jul 2009, 09:33
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




O diagnoza computerizata te costa la service in jur de 50 de ron, vezi daca apar erori, daca acestea reapar dupa resetare...

Ai mai putea sa scoti bornele de la baterie pentru vreo 15 minute daca n-ai facut-o deja, se sterg erorile din calculator si calculatorul ar trebui sa revina la valorile standard...asta pt cazul in care se invatase sa functioneze altfel din cauza clapetei murdare sau a vreunei mufe care nu facea contact.

Unii zic ca ar trebui reinitializata clapeta dupa curatare...


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Jul 2009, 10:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Este praf in ochi si frectie la piciorul de lemn cu scos-ul bateriei. Cine ti-a zis ca erorile dintr-un EEPROM se sterg asa ? radmasa.gif
Astea cu scosul bornei si masina uita si cate roti are, erau in 1900 toamna pe vremea lui bunicu' - poate nici atunci.

Iar cu reinitializarea corpului clapeta zic unii - ii cheama Renault. Scrie in manual informatia asa, daca il citeai sunt sigur ca aflai sursa.
Sa o lamurim:
Chestia cu recalibrarea nu se face doar scotand borna, trebuie in primul rand sterse erorile. SI asta numai cu o diagnoza o poti face. Asta pentru ca datele tot intr-un EEPROM sunt scrise (cred ca este un singur EEPROM toate chestiile astea).
Ia uite la screenshot-ul ala. Vezi ce spune. Este musai obligatoriu sa stergi de erori computadorul laugh.gif inainte de a face recalibrarea corpului clapeta.
Eee situatia sta cam asa in realitate. Cand acea memorie este stearsa, injectia trece automat in "learning mode".

This post has been edited by bubu782001: 9 Jul 2009, 10:48

Attached thumbnail(s)
Capture.PNG ( Size: 45.47k ) Number of downloads: 4650


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 9 Jul 2009, 11:08
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Multumesc pentru informatii si sfaturi. O diagnoza o sa-i fac cat de curand. Am insteptat insa sa termin cu distributia, care a fost schimbata ieri: pompa de apa, rola si curea. Am un prieten care are un prieten ... care face diagnoze Renault. La Auto Europa (concesionarul Renault din TM) nu vreau sa merg pentru ca am un istoric neplacut cu ei, si nici unul dintre noi nu se bucura sa-l vada pe celalalt. E istorie mai lunga care s-a finalizat cu vizita OPC-ului la ei.

In orice caz, logic ar fi ca prima data sa-mi stearga toate erorile, apoi sa dau cateva ture cu masina sa vedem daca si care erori reapar. Ca sa inteleg: dupa stergerea erorilor, clapeta se auto-calibreaza sau acest proces trebuie executat prin interfata de diagnosticare ? Pentru recalibrare ma gandesc ca poate exista niste paramterii in care trebuie sa functioneze motorul ... stat pe loc la relanti, in mers, in turatie, etc ... Stiti mai multe detalii ?

Consumul urban a iesit de 7,4% in conditii de circulat sportiv si aglomeratie mare in oras. Cum vedeti voi aceasta valoare ?

In schimb motorul tremura in continuare la relanti ... Constant dar tremura ...

Multumesc mult pentru sfaturi !

This post has been edited by Orvo: 9 Jul 2009, 11:11


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccris
post 9 Jul 2009, 12:29
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 188
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




La Twingo am avut eroare de injector sau sonda lambda care a disparut in momentul in care am scos borna de la baterie 10-15 min. Eram pe drum spre Brasov, motorul nu mai tragea si era aprins martorul de pe bord. In "learning mode" intra calculatorul si dupa ce i-ai scos borna de baterie, sunt cateva discutii pe tema asta pe forumul german de Twingo.

La Scenic se recomanda aceeasi procedura de initializare a clapetei incepand cu stergerea memoriei prin interfata, practic sunt destui pe sectiunea Megane care spun ca n-au facut nici o initializare si motorul nu mai trepida dupa 20-50km sau ca au scos doar bornele pt o perioada, au pus contactul, dupa 5-10 secunde au pornit motorul turandu-l.


--------------------
RENAULT TWINGO 1.2 16V 2001 / Scenic RX4 2.0 16V 2002 __
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 9 Jul 2009, 16:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Crede-ma astea sunt efecte de tip Placebo. NU MERGE SI NU ARE NICI O TREABA BORNA DE BATERIE CU STERGEREA ERORILOR. De fapt poti crede ce vrei. Sau ce stii. Insa treaba in realitate sta cu totul altfel.
In plus eu tot nu stiu de ce tot vorbesti de calibrarea corpului clapeta cand la el corpul clapeta este pe cablu (nu este motorizat) - motor in 8v remember???
Orvo stai linistit ca la tine nu ai ce calibra. Calibrarea se face numai la motoarele ce au corpul clapeta motorizat. La tine IAC-ul ala are pasi ficsi ce nu tin de o logica anume - ci de cantitatea de aer din admisie si turatia motorului.

This post has been edited by bubu782001: 9 Jul 2009, 16:11


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 14 Jul 2009, 09:13
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Multumesc pt. sfaturi.
Dupa cum spuneam, distributia este noua, bujii noi, toti senzorii curatati, corpul clapeta perfect curat.
Acum ma uitam in cartea service la ultima revizie a masinii, acum vreo 5000 de km si observ cu stupoare ca s-au schimbat doar uleiul cu filtru si filtrul de aer ... Filtrul de benzina se pare ca l-au sarit ... Oare cum e posibil asa ceva ? Adica e posibil, ca nu am fost eu cu masina la revizie, ci sora mea, e masina, dupa cum scriam si mai sus.

Ideea e ca masina merge bine, consumul zic eu ca e in norme (7-8% urban) doar ca nu am scapat de tremuratul la relanti. Eu credeam ca s-a schimbat si filtrul de benzina la ultima revizie, dar se pare ca nu. Din cate imi aduc aminte, nu am vazut nimic sa aduca a filtru de benzina in compartimentul motor. Unde e localizat filtrul de combustibil ?

Twingo12FiltrubenzinaMannWK612-1.jpg

Dupa TecDoc, imi trebuie filtru Mann WK 612/1
Diametru exterior: 55 mm
Diametru exterior 1: 62 mm
Diametru admisie: 7,9 mm
Diametru evacuare: 7,9 mm
Înaltime: 136,5 mm


E corect ? Multumesc.


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 14 Jul 2009, 09:28
Post #13


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




La mine, e in partea din spate a masinii, langa rezervor. Acolo ar trebui sa fie si la tine.. Si eu am ceva trepidatie la relanti. I-am schimbat si tamponul de la motor, dar persista, insa mai slab in intensitate. Plus ca la mine mai are pe langa trepidatia asta si o rafala de tremurici (slabuta, dar se simte), cam la 4-5 secunde...


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - 05.10.1998 - de PH
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chelu
post 14 Jul 2009, 09:28
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 20 October 07
From: Timisoara




La mine e sub masina, spre puntea spate. Nu ai cum sa-l ratezi.

Ieri mi-am facut consumul si mi-a iesit 5,8% in conditiile in care merg jumatate afara, jumatate in oras.


--------------------
Renault Twingo 1995 - TM 30 BUB
Proud Twingo owner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 14 Jul 2009, 09:38
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Multumesc pentru raspunsul rapid !
5,8 e un consum excelent. Ce an e masina ta ? La mine calculul a fost doar urban, conditii de trafic aglomerat si cu talpa "grea", ca sa vad cum se comporta.
Am nevoie de rampa / groapa ca sa pot schimba filtrul ?

Toate cele bune !


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 14 Jul 2009, 13:15
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




nu e nevoie neaparat, dar iti trebuie un cleste pentru mufe rapide. sau mai bine un cutter si doua coliere...


--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chelu
post 15 Jul 2009, 06:45
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 20 October 07
From: Timisoara




Orvo, buburuza e din '95. Scrie si in semnatura smile.gif

Ca sa schimbi filtrul e suficient sa o ridici un pic pe cric. Ai grija cu mufele alea ca eu nu stiam cum se desfac si am reusit sa rup un capat de filtru in mufa. Acum am doua coliere, cum zice si gedan. smile.gif Pana la urma cred ca e mai bine asa, se schimba mai usor smile.gif


--------------------
Renault Twingo 1995 - TM 30 BUB
Proud Twingo owner
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 15 Jul 2009, 08:47
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Multumesc pentru sfaturi !
O sa iau filtrul si o sa-l schimb, sa vedem ce se intampla cu tremuratul la relanti.

Toate cele bune !


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 15 Jul 2009, 09:20
Post #19


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Eu l-am schimbat.. si nu s-a schimbat nimic. La a mea ma gandesc la injectoare..


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - 05.10.1998 - de PH
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 15 Jul 2009, 12:18
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Filtrul ??? Ce sa aiba filtrul de a face cu tremuratul la relanti? La fel cu injectoarele - la alea nu prea am auzit sa tremure motorul, mai degraba sa nu mearga sau sa pornesca greu, sau traga greu. In plus orice problema la injectoare este cam 100% semnalata de computer - eroare martor injectie aprins.

Bujii proaste, IAC defect, corp clapeta muradar (canalul de relanti infundat - in asta intra IAC-ul), tampon uzat (sau tampoane uzate), tacheti dereglati etc.
Cam astea pot duce la tremuratul de relanti.
Insa inainte de toate...VERIFICATI EVACUAREA. Sunt sanse foarte mari sa aiba un por, sau o imbinare care scapa si tremura si face ca tractorul (ma rog merge mai zgomotos).
La multe Twingo am intalnit chestia asta (cu evacuarea) - si cei ce stiu genul de masinuta pot confirma asta.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 15 Jul 2009, 12:24
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




Ok Bubu, multumesc de sfat !
Oricum trebuie schimbat filtrul, dar cica nu l-au gasit la ultima revizie si de aceea nu l-au schimbat. Cica n-ar avea masina filtru de benzina .... ?!?
O sa ma uit sub ea, n-am apucat inca.

E clar ca stii ce vorbesti, asa ca o sa le mai iau odata pe rand:
- Bujii proaste - le-am schimbat de cateva zile, motorul merge la fel.
- IAC defect - ...
- corp clapeta murdar (canalul de relanti infundat - in asta intra IAC-ul) - o sa-l desfac inca odata.
- tampon uzat (sau tampoane uzate) - ochiometric arata foarte bine.
- tacheti dereglati - ...

Unde am pus ... inseamna ca nu stiu cum sa verific.

Oricum multumesc mult pentru ajutor !


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 15 Jul 2009, 12:35
Post #22


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




La mine s-a facut verificare si a iesit ok si pe calculator.. fara erori, diferente la turatie in limite (pana in 50 rpm). Am schimbat si tamponul respectiv, s-au atenuat, insa nu au disparut vibratiile.
Zic de injectoare ca undeva la 4-5 sec (la relanti) mai vine si cate o rafala mai puternica de trepidatie. Asta ma duce cu gandul ca la un cilindru nu merge treaba cum trebuie.
Am schimbate bujiile, bobinele sunt bune, motorasul de relanti a fost curatat. Iar de tacheti, sper sa nu fie pe acolo belea, are doar 90k km motorul, totusi..


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - 05.10.1998 - de PH
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 15 Jul 2009, 15:32
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ok si sa zicem ca schimbi injectoarele. SI? Daca face la fel ce ii faci? O arunci? Sau tocmai ai aruncat o carca de bani pe geam. Mai oameni buni. Cautati un profi de motoare - dati o atentie acolo, discutati cu el, eventual in timpul lui liber sa va dea un diagnostic. NU este nici prima nici ultima care a vibrat.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 15 Jul 2009, 16:05
Post #24


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Nu zic de schimbare.. biggrin.gif ci de curatare. Profesionisti? biggrin.gif Nu se prea gasesc nici macar mecanici buni, d'apai specialisti..


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - 05.10.1998 - de PH
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cri8sti
post 15 Jul 2009, 16:14
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.746
Joined: 29 December 08
From: Braila




maister_dm.....Zic de injectoare ca undeva la 4-5 sec (la relanti) mai vine si cate o rafala mai puternica de trepidatie....nu prea suna a problema de injectoare, mai degraba supapele la un cilindru

This post has been edited by cri8sti: 15 Jul 2009, 19:52


--------------------
Renault Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box) 2006 Expression - BR-11-PBC
Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 15 Jul 2009, 19:15
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 957
Joined: 10 September 07
From: Onesti




QUOTE(Orvo @ 14 Jul 2009, 10:13)
Multumesc pt. sfaturi.
Dupa cum spuneam, distributia este noua, bujii noi, toti senzorii curatati, corpul clapeta perfect curat.
Acum ma uitam in cartea service la ultima revizie a masinii, acum vreo 5000 de km si observ cu stupoare ca s-au schimbat doar uleiul cu filtru si filtrul de aer ... Filtrul de benzina se pare ca l-au sarit ... Oare cum e posibil asa ceva ? Adica e posibil, ca nu am fost eu cu masina la revizie, ci sora mea, e masina, dupa cum scriam si mai sus.

Ideea e ca masina merge bine, consumul zic eu ca e in norme (7-8% urban) doar ca nu am scapat de tremuratul la relanti. Eu credeam ca s-a schimbat si filtrul de benzina la ultima revizie, dar se pare ca nu. Din cate imi aduc aminte, nu am vazut nimic sa aduca a filtru de benzina in compartimentul motor. Unde e localizat filtrul de combustibil ?

Twingo12FiltrubenzinaMannWK612-1.jpg

Dupa TecDoc, imi trebuie filtru Mann WK 612/1
Diametru exterior: 55 mm
Diametru exterior 1: 62 mm
Diametru admisie: 7,9 mm
Diametru evacuare: 7,9 mm
Înaltime: 136,5 mm


E corect ? Multumesc.
*





Masina ta nu are filtru de benzina pozitionat langa rezervor ,filtrul este incorporat in pompa de benzina ,cea din rezervor ,de-asta n-au gasit mecanicii filtrul ,nici nu-l vor gasi vreodata sub masina ...
Motorul s-ar putea sa trepideze din cauza clapetei ce nu mai etanseaza perfect pe toata suprafata de contact cu corpul ei .Pe langa ea trece aer mai mult decat ii trebuie motorului pentru ralanti si de aici trepidatia .Asta este doar o parere personala ... up.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Orvo
post 15 Jul 2009, 20:03
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 3 July 09




QUOTE(renotgo @ 15 Jul 2009, 19:15)
Masina ta nu are filtru de benzina pozitionat langa rezervor ,filtrul este incorporat in pompa de benzina ,cea din rezervor ,de-asta n-au gasit mecanicii filtrul ,nici nu-l vor gasi vreodata sub masina ...
Motorul s-ar putea sa trepideze din cauza clapetei ce nu mai etanseaza perfect pe toata suprafata de contact cu corpul ei .Pe langa ea trece aer mai mult decat ii trebuie motorului pentru ralanti si de aici trepidatia .Asta este doar o parere personala ... up.gif
*



Deci sa inteleg ca s-ar putea sa fi avut dreptate mecanicul de la service, cum ca n-ar avea filtru ... Ciudat este insa ca-l pot comanda, pentru Twingo 1.2 2001 ... Ok, multumesc de sfat. Deci vrand nevrand, mai dau odata jos odata corpul clapeta.

Iata si cateva poze:


Attached thumbnail(s)
fata.jpg ( Size: 114.57k ) Number of downloads: 4333
spate.jpg ( Size: 129.32k ) Number of downloads: 445
interior2.jpg ( Size: 374.42k ) Number of downloads: 526


--------------------
123 123 123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 16 Jul 2009, 08:58
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 957
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Daca dai jos corpul clapetei nu poti face altceva decat sa verifici uzura clapetei de care-ti spuneam .Si daca o faci ,pune corpul spre lumina si vezi daca clapeta acopera perfect pe toata suprafata ei ,daca vezi lumina trecand pe langa ...va trebui sa schimbi corpul candva . up.gif




Apropos ,masina pare bine intretinuta ,vad ca are toata documentatia in mapa din torpedo ...asta e bine ! smile.gif

This post has been edited by renotgo: 16 Jul 2009, 09:04


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ryco1
post 5 Mar 2010, 21:00
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 353
Joined: 20 September 07
From: Pitesti




Din cate am atudiat si la alte masini din clasa mini si capacitate cilindrica asemanatoare pe benzina se pare ca Twingo are cel mai mic consum.Spre exemplu un Matiz care are numai 850 cm consuma cat un Twingo sau chiar mai mult.


--------------------
Dacia Supernova Rapsodie 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 5 Mar 2010, 21:34
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 957
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Ryco1 ,se pare ca Twingo ti-e tare drag ! Si da ,consuma putin ,are un motor puternic si foarte fiabil ,masina in sine este foarte fiabila .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd June 2024 - 08:54
Dacia