Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Bara stabilizatoare, un sfat...

maryusuku
post 4 Apr 2009, 19:56
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




salutare tuturor!
am si eu o intrebare:a schimbat careva bucsile de pe bara stabilizatoare?
se da greu jos?
ce pot sa gresesc?
astept sfaturi inainte sa ma apuc,va rog


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 4 Apr 2009, 22:42
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




nu prea poti gresi.
ai nevoie de un levier, ceva chei tubulara cu cricket si inelara cu cot.
cand dai bucsile jos, curata bine bara, degreseaz-o si apoi pune bucsile noi cu vaselina.adica pune putina vaselina pe bara si apoi baga bucsile.
verifica sa nu fie bara uzata...tu ar trebui sa ai bara de 23 diametru ...pune un subler pe ea inainte.
cam atat.
succes.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 5 Apr 2009, 13:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




multumesc de raspuns
as vrea sa imi spuneti si cum sa fac sa ridic masina din bara de torsiune
unde trebuie sa umblu?
cateva sfaturi va rog!
de ridicat merge sigur ca cel dinainte a coborat-o


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 5 Apr 2009, 19:55
Post #4


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Se poate umbla la ridicare/coborare prin intermediul barii de torsiune ( punte spate ) dar este mult d emuna si de obicei ai nostrii mecanici nu doresc o astfel d emunca.


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 5 Apr 2009, 20:07
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




oare nu reusesc singur?
la oltcit am facut asta singur desi am cam avut dureri de cap,dar a iesit
o fi mai complicat?


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kokosu
post 5 Apr 2009, 20:58
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 1 September 08




pare simplu smile.gif)
bara_spate


--------------------
Ren R19 1721/R19 1794 93/94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 6 Apr 2009, 12:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




App de treaba asta poate face cineva un tutorial ca eu vreau sa o las mai jos ca mi am luat amortizoare pa fata cu flansa mai jos si evident a coborat putin de fata vreau sa o cobor si de spate. aveti idee cat inseamna un dinte la bara de torsiune in cm fata de sol?


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 6 Apr 2009, 20:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Nu mai stiu sigur dar tin minte ca s-a mai discutat asta o data. Un dinte = 2 cm sau geva de genul... sa ma corecteze cineva daca gresesc...

6 Apr 2009, 20:43:
Si ca fapt divers pentru cine vrea sa faca asa ceva... cred ca am gasit un material ce va poate ajuta http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html
daca va apucati de treaba anuntati-ne si pe noi biggrin.gif

This post has been edited by dj_bonssay: 6 Apr 2009, 20:43


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 6 Apr 2009, 21:01
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




foarte tare!
poate sa imi explice cineva in mare ce scrie in engleza?
cu toata rusinea recunosc ca nu ma pricep la asta
va rog....


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 6 Apr 2009, 21:38
Post #10


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Pe pagina de google ,e xista un translator bunicel , . Decat copiezi fraza , textul dintr-o parte in alta si in mare traducerea este inteelasa de cienva care nu stie deloc lb engleza.

http://www.google.ro/language_tools?hl=ro

uite link in pagina cu "unealta lingvistica"


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 6 Apr 2009, 22:11
Post #11


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Deci:
"If you want to lower the car an inch or so then if you removed it put the damper bolt back in, push the drum/disc down to the ground until the damper is at full extension, with some grease on the splines put the torsion bar in, if it doesn't go rotate and try again until it eventually slide in easily."
adica,
"Dacă doriți să-l mai mici de un centimetru sau masina asa ca daca ai șters-o pune în atenuator bolț înapoi, împingeți tambur / disc de sus până jos, până la atenuator este în plină extindere, cu unele grăsime pe splines pune bara de torsiune in, în cazul în care nu merg roti și încercați din nou până când în cele din urmă în diapozitiv ușor."
adica,
Daca vrei sa o cobori, pui boltul la amortizor, lasi bratul cursa completa pana jos si introduci bara de torsiune la loc, in cazul in care nu merge mai rotesti...

Eu tot n-am inteles blink.gif dar cu prima ocazie incerc s-o desfac sa vad ce e pe acolo.
Ideea unui tutorial e geniala, mai ales in romana, sa stim si noi daca merita sau nu sa ne agitam.

L.E. Oricum o poza face cat o mie de cuvinte asa ca nota 10 pentru http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html
App, R19 e deja retro? Poate beneficiem de ceva reduceri la taxe...

This post has been edited by dan_mar: 6 Apr 2009, 22:14


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 6 Apr 2009, 22:24
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ms ms.. am sa accept multumirile ca "drept de rascolire pe net" smile.gif)


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 7 Apr 2009, 08:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




frate ori sunt greu de cap ori nuj...exista 2 bari in principiu care intra in tubu ala de la punte. au niste caneluri la capete ca niste pinioane.barile astea ajung dintr un cap intr altul al puntii sau se pupa cap in cap la mijloc. nu inteleg ce sistem e la mijloc sau cum lucreaza ele!


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 7 Apr 2009, 08:20
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




N-au niciun sistem la mijloc.

Partea din mijloc e fixa fata de caroserie, partea dinspre roata e fixa fata de bratul puntii. Nu e nimic complicat smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 7 Apr 2009, 09:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




da m am uitat prin dyalogis si m a incurcat rau rulmentu ala de la mijloc si treaba ca trebuie exact cati dinti dai intr o parte tot ata si in cealalta parte
... sa fac acineva un tutorial si dupa aia o sa inteleg si eu cum e


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 7 Apr 2009, 09:18
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




google.gif

QUOTE(Chris Longhurst©)
Torsion bars (or torsion rods) deserve their own section because they are a type of spring which can be used in place of coil- or leaf-springs. It's one of the topics I get the most e-mail on, so instead of continually sending the same answer, I thought I'd cover it on this page.
A torsion bar is a solid bar of steel which is connected to the car chassis at one end, and free to move at the other end. They can be mounted across the car (transverse like the rear suspension on the Peugeot 205 and Renault 16) or along the car (longitudinal, like the front suspension on the Morris Minor) - one for each side of the suspension. The springing motion is provided by the metal bar's resistance to twisting. To over-simplify, stick your arm out straight and get someone to twist your wrist. Presuming that your mate doesn't snap your wrist, at a certain point, resistance in your arm (and pain) will cause you to twist your wrist back the other way. That is the principle of a torsion bar.
Torsion bars are normally locked to the chassis and the suspension parts with splined ends. This allows them to be removed, twisted round a few splines and re-inserted, which can be used to raise or lower a car, or to compensate for the natural 'sag' of a suspension system over time. They can be connected to just about any type of suspension system listed on this page.
The rendering below shows an example longitudinal torsion bar. The small lever at the far end of the torsion bar would be attached solidly to the frame to provide the fixed end. The torsion bar itself fits into that lever and the suspension arm at the front through splined holes. As the suspension at the front moves upwards, the bar twists along its length providing the springing motion. I've left the shock absorber assembly out of this rendering for clarity.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 7 Apr 2009, 12:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Ala din link e un tutorial f bun. Ideea este ca trebuie sa intelegi ceva engleza pentru ca pe alocuri sunt folosite expresii tehnice pe care traducatorul de pe google nu stie sa le transpuna. Fac pariu ca daca iti iei un dictionar langa tine si chinui textul ala 1 ora ai sa intelegi tot ce ai de inteles pentru a face treaba singur. Spor la treaba!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 7 Apr 2009, 13:33
Post #18


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Pai ce nu e de inteles?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 7 Apr 2009, 17:04
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




explica-ne si noua babeste te rugam.....
sigur ne prindem daca ne ajuti un pic....


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomsi
post 16 Apr 2009, 00:08
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 9 September 07
From: Baia Mare




Chiar ii foarte bun tutorialul ala! o sa ma apuc sa fac si eu asta la masina mea, ii prea joasa de spate. In principiu pare foarte simplu


--------------------
renault r19 1988 td 1.9 - mm 07 tms
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 16 Apr 2009, 10:17
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Sa ne tii la curent cu ce faci.. si foarte important ar fi daca ai face si ceva poze in timp ce lucrezi... si pe mine ma bate gandul sa fac asa ceva dar vreau sa vad daca nu reusesc sa o mai ridic putin prin schimbarea amortizoarelor.. si in plus nu m-as apuca decat daca ar mai fi facut cineva asa ceva inainte sa am cu cine sa ma consiliez. tongue.gif Un Paste fericit pentru toti si Drum Bun! biggrin.gif


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 22 Apr 2009, 10:38
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




mai am niste nelamuriri cu barile astea... sa zicem ca vreau sa cobor masina, cum procedez. sa zicem ca incep cu cea din partea stanga. o dau un dinte spre bara din fata sau spre bara din spate?
pe cea de pe partea dreapta o invart ca si pe cea din stanga (sa presupunem ca o dau spre fata) spre fata sau in sens invers?
in timpu asta nu trebuie miscat bratul mai sus sau mai jos sau se trage singur cand o las jos de pe cric? e o dilema totala in operatiunea asta!!1


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 22 Apr 2009, 21:19
Post #23


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Hai c aincerc sa-mid au si eu cu parerea ,c u toate ca engleza mea lasa de dorit !

Se scoate bara de torsiune , se misca bratul rotii ( se asa roata mai jos , astfel incat sa poata intra in voie capatul barii de torsiune cu diferenta d e1 dinte , apoi se introduce bara. Astfel se inalta masina.pe partea stanga.
Acum , pentru a scoate linistiti bara de orsiune , la ce nivel trebuie lasat bratul rotii pentru a nu opune moment de torsiune barii ?Stiu si sunt cosntient ca datorita uzurii ( elasticitatii ridicate ) a barii de torsiune nu poate exista o valoare concreta dar "pe acolo" ....



PS : Cine indrazneste sa umble acolo ? s ane povesteasca si noua cu lux de amanunte ?Eu momentan am o alta operatie de facut ..reparatia "botului masinii " smile.gif

Postez o poza ca tot se plangeau unii pe aici c anu mai am poze noi smile.gif)))



Attached thumbnail(s)
ResizeDSC09663.JPG ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 838


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 2015 Dinamique / 1988 GTS - IF-80-VEP
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 26 Apr 2009, 20:03
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




nu s-a apucat inca nimeni?


--------------------
renault 19 1989/phase1/1721 txe - BT 04 CVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sony22
post 21 Aug 2010, 08:21
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 11 October 08
From: Ploiesti




As vrea sa intreb daca sa apucat cineva,eu o am foarte joasa si vreau neaparat sa ma apuc,daca cineva a facuto va rog dati-mi un sfat,oricum nu cred ca se face chiar asa de usor,cum ne arata in filmuletul acela,o sa incerc mai intai pe o punte care am schimbato sa vad cat de greu se scoate,sper sa reusec.Dar va rog totusi cine a mai facuto sa imi dea si mie un sfat???


--------------------
Renault Laguna 2 hatchback 2002,1.9 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2024 - 01:52
Dacia