Bara stabilizatoare, un sfat...
![]() ![]() ![]() |
Bara stabilizatoare, un sfat...
maryusuku |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|||
renault19tse |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
nu prea poti gresi.
ai nevoie de un levier, ceva chei tubulara cu cricket si inelara cu cot. cand dai bucsile jos, curata bine bara, degreseaz-o si apoi pune bucsile noi cu vaselina.adica pune putina vaselina pe bara si apoi baga bucsile. verifica sa nu fie bara uzata...tu ar trebui sa ai bara de 23 diametru ...pune un subler pe ea inainte. cam atat. succes. |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
maryusuku |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
multumesc de raspuns
as vrea sa imi spuneti si cum sa fac sa ridic masina din bara de torsiune unde trebuie sa umblu? cateva sfaturi va rog! de ridicat merge sigur ca cel dinainte a coborat-o |
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#4
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Se poate umbla la ridicare/coborare prin intermediul barii de torsiune ( punte spate ) dar este mult d emuna si de obicei ai nostrii mecanici nu doresc o astfel d emunca.
|
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
maryusuku |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
oare nu reusesc singur?
la oltcit am facut asta singur desi am cam avut dureri de cap,dar a iesit o fi mai complicat? |
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|
kokosu |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 1 September 08 ![]() |
|
--------------------
Ren
R19 1721/R19 1794
93/94
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
App de treaba asta poate face cineva un tutorial ca eu vreau sa o las mai jos ca mi am luat amortizoare pa fata cu flansa mai jos si evident a coborat putin de fata vreau sa o cobor si de spate. aveti idee cat inseamna un dinte la bara de torsiune in cm fata de sol?
|
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Nu mai stiu sigur dar tin minte ca s-a mai discutat asta o data. Un dinte = 2 cm sau geva de genul... sa ma corecteze cineva daca gresesc...
6 Apr 2009, 20:43: Si ca fapt divers pentru cine vrea sa faca asa ceva... cred ca am gasit un material ce va poate ajuta http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html daca va apucati de treaba anuntati-ne si pe noi ![]() This post has been edited by dj_bonssay: 6 Apr 2009, 20:43 |
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
maryusuku |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
foarte tare!
poate sa imi explice cineva in mare ce scrie in engleza? cu toata rusinea recunosc ca nu ma pricep la asta va rog.... |
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#10
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Pe pagina de google ,e xista un translator bunicel , . Decat copiezi fraza , textul dintr-o parte in alta si in mare traducerea este inteelasa de cienva care nu stie deloc lb engleza.
http://www.google.ro/language_tools?hl=ro uite link in pagina cu "unealta lingvistica" |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
dan_mar |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru cu portbagaj Group: Members Posts: 348 Joined: 31 August 06 From: HD ![]() |
Deci:
"If you want to lower the car an inch or so then if you removed it put the damper bolt back in, push the drum/disc down to the ground until the damper is at full extension, with some grease on the splines put the torsion bar in, if it doesn't go rotate and try again until it eventually slide in easily." adica, "Dacă doriți să-l mai mici de un centimetru sau masina asa ca daca ai șters-o pune în atenuator bolț înapoi, împingeți tambur / disc de sus până jos, până la atenuator este în plină extindere, cu unele grăsime pe splines pune bara de torsiune in, în cazul în care nu merg roti și încercați din nou până când în cele din urmă în diapozitiv ușor." adica, Daca vrei sa o cobori, pui boltul la amortizor, lasi bratul cursa completa pana jos si introduci bara de torsiune la loc, in cazul in care nu merge mai rotesti... Eu tot n-am inteles ![]() Ideea unui tutorial e geniala, mai ales in romana, sa stim si noi daca merita sau nu sa ne agitam. L.E. Oricum o poza face cat o mie de cuvinte asa ca nota 10 pentru http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html App, R19 e deja retro? Poate beneficiem de ceva reduceri la taxe... This post has been edited by dan_mar: 6 Apr 2009, 22:14 |
--------------------
RENAULT
19 Chamade
GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Ms ms.. am sa accept multumirile ca "drept de rascolire pe net"
![]() |
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
frate ori sunt greu de cap ori nuj...exista 2 bari in principiu care intra in tubu ala de la punte. au niste caneluri la capete ca niste pinioane.barile astea ajung dintr un cap intr altul al puntii sau se pupa cap in cap la mijloc. nu inteleg ce sistem e la mijloc sau cum lucreaza ele!
|
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
N-au niciun sistem la mijloc.
Partea din mijloc e fixa fata de caroserie, partea dinspre roata e fixa fata de bratul puntii. Nu e nimic complicat ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
da m am uitat prin dyalogis si m a incurcat rau rulmentu ala de la mijloc si treaba ca trebuie exact cati dinti dai intr o parte tot ata si in cealalta parte
... sa fac acineva un tutorial si dupa aia o sa inteleg si eu cum e |
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#16
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
![]() QUOTE(Chris Longhurst©) Torsion bars (or torsion rods) deserve their own section because they are a type of spring which can be used in place of coil- or leaf-springs. It's one of the topics I get the most e-mail on, so instead of continually sending the same answer, I thought I'd cover it on this page. A torsion bar is a solid bar of steel which is connected to the car chassis at one end, and free to move at the other end. They can be mounted across the car (transverse like the rear suspension on the Peugeot 205 and Renault 16) or along the car (longitudinal, like the front suspension on the Morris Minor) - one for each side of the suspension. The springing motion is provided by the metal bar's resistance to twisting. To over-simplify, stick your arm out straight and get someone to twist your wrist. Presuming that your mate doesn't snap your wrist, at a certain point, resistance in your arm (and pain) will cause you to twist your wrist back the other way. That is the principle of a torsion bar. Torsion bars are normally locked to the chassis and the suspension parts with splined ends. This allows them to be removed, twisted round a few splines and re-inserted, which can be used to raise or lower a car, or to compensate for the natural 'sag' of a suspension system over time. They can be connected to just about any type of suspension system listed on this page. The rendering below shows an example longitudinal torsion bar. The small lever at the far end of the torsion bar would be attached solidly to the frame to provide the fixed end. The torsion bar itself fits into that lever and the suspension arm at the front through splined holes. As the suspension at the front moves upwards, the bar twists along its length providing the springing motion. I've left the shock absorber assembly out of this rendering for clarity. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Ala din link e un tutorial f bun. Ideea este ca trebuie sa intelegi ceva engleza pentru ca pe alocuri sunt folosite expresii tehnice pe care traducatorul de pe google nu stie sa le transpuna. Fac pariu ca daca iti iei un dictionar langa tine si chinui textul ala 1 ora ai sa intelegi tot ce ai de inteles pentru a face treaba singur. Spor la treaba!
|
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#18
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pai ce nu e de inteles?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
maryusuku |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
explica-ne si noua babeste te rugam.....
sigur ne prindem daca ne ajuti un pic.... |
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|
tomsi |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 9 September 07 From: Baia Mare ![]() |
Chiar ii foarte bun tutorialul ala! o sa ma apuc sa fac si eu asta la masina mea, ii prea joasa de spate. In principiu pare foarte simplu
|
--------------------
renault
r19
1988 td 1.9
- mm 07 tms
|
|
dj_bonssay |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 5 October 07 ![]() |
Sa ne tii la curent cu ce faci.. si foarte important ar fi daca ai face si ceva poze in timp ce lucrezi... si pe mine ma bate gandul sa fac asa ceva dar vreau sa vad daca nu reusesc sa o mai ridic putin prin schimbarea amortizoarelor.. si in plus nu m-as apuca decat daca ar mai fi facut cineva asa ceva inainte sa am cu cine sa ma consiliez.
![]() ![]() |
--------------------
Renault
19
1993, Hatchback
|
|
zeu_4u_sweety |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 793 Joined: 7 December 07 ![]() |
mai am niste nelamuriri cu barile astea... sa zicem ca vreau sa cobor masina, cum procedez. sa zicem ca incep cu cea din partea stanga. o dau un dinte spre bara din fata sau spre bara din spate?
pe cea de pe partea dreapta o invart ca si pe cea din stanga (sa presupunem ca o dau spre fata) spre fata sau in sens invers? in timpu asta nu trebuie miscat bratul mai sus sau mai jos sau se trage singur cand o las jos de pe cric? e o dilema totala in operatiunea asta!!1 |
--------------------
BMW
318
1998/touring/M43
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#23
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Hai c aincerc sa-mid au si eu cu parerea ,c u toate ca engleza mea lasa de dorit !
Se scoate bara de torsiune , se misca bratul rotii ( se asa roata mai jos , astfel incat sa poata intra in voie capatul barii de torsiune cu diferenta d e1 dinte , apoi se introduce bara. Astfel se inalta masina.pe partea stanga. Acum , pentru a scoate linistiti bara de orsiune , la ce nivel trebuie lasat bratul rotii pentru a nu opune moment de torsiune barii ?Stiu si sunt cosntient ca datorita uzurii ( elasticitatii ridicate ) a barii de torsiune nu poate exista o valoare concreta dar "pe acolo" .... PS : Cine indrazneste sa umble acolo ? s ane povesteasca si noua cu lux de amanunte ?Eu momentan am o alta operatie de facut ..reparatia "botului masinii " ![]() Postez o poza ca tot se plangeau unii pe aici c anu mai am poze noi ![]() Attached thumbnail(s) ResizeDSC09663.JPG ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 838 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
maryusuku |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 904 Joined: 24 January 09 ![]() |
nu s-a apucat inca nimeni?
|
--------------------
renault
19
1989/phase1/1721 txe
- BT 04 CVR
|
|
sony22 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 11 October 08 From: Ploiesti ![]() |
As vrea sa intreb daca sa apucat cineva,eu o am foarte joasa si vreau neaparat sa ma apuc,daca cineva a facuto va rog dati-mi un sfat,oricum nu cred ca se face chiar asa de usor,cum ne arata in filmuletul acela,o sa incerc mai intai pe o punte care am schimbato sa vad cat de greu se scoate,sper sa reusec.Dar va rog totusi cine a mai facuto sa imi dea si mie un sfat???
|
--------------------
Renault Laguna 2
hatchback
2002,1.9 dci
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 19:20 |